er min indtagelse af protein pulver ok?


candy-man
 Share

Recommended Posts

jeg træner styrke træning 4 gange om ugen+1gang løb. Har planlagt kun at tage protein pulver de dage jeg styrketræner, samt at indtage pulveret lige efter træning, da det er der kroppen mest har brug for det.

Jeg ved godt det vil være mere optimalt også at indtage det lige inden man går i seng. Men for nu at spare lidt på pulveret da jeg er på su, har jeg valgt at køre det sådan. Synes i at det er ok at køre det på denne måde?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på hvordan din diæt ser ud. Desuden er det lige så effektivt at tage det inden træning som efter træning så hvis du ved du kan nå hjem og få noget mad lige efter træning vil jeg tage det lige inden træning sammen med nogle hurtige kulhydrater og så skynde mig hjem at spise,.

Link to comment
Share on other sites

Næææ, det anbefales at man spiser ca. 1 - 1½ time efter træning, så den er i vinkel!

Jeg læste din første post igen....... det er generalt ikke en go' ide at indtage proteinpulver inden sengetid, kun hvis det er casein som optages langsomt gennem natten, dvs. casein proteinpulver, mælk eller kød!

Whey protein er hurtigt optageligt og er derfor ikke velegnet til at indtage inden sengetid.

Link to comment
Share on other sites

grunden til at man tager protein lige inden sengetid er at kroppen skal have noget at tage af hele natten. Da whey hurtigt bliver optaget er der risiko for at kroppen kommer i underskud af protein i løbet af natten. Hvis man istedet bruger cassein som er væsentlig længere tid om at blive optaget i kroppen er der mindre risiko for at man kommer i underskud mens man sover.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Jeg har kun whey 80..

Hvis jeg så ønsker at indtage et lille måltid lige før sengetid således at jeg ikke kommer i protein underskud i løbet af natten, hvad kunne det være?

Det skal være let og hurtigt at bikse sammen og ikke indeholde for mange kcal.

Hytteost?

Tun i vand?

Yoghurt?

Mælk?

Proteinshake af whey, det er vel som en skriver, bedre end ingenting?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share