Jeg pisser gult hele tiden


MortenSJ007
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har i de sidste 2 uger løbet ca. 4 km hver anden dag for at komme i bedre form og for at tabe et par kilo. Jeg drikker kun vand, spiser grønt, frugter grøntsøger og så a38 til morgenmad. Men hver gang jeg skal på toilettet er mit tis helt gult. Meget mere end det var inden jeg begyndte at løbe og spise sundt. Burde det ikke være lige omvendt?

Link to comment
Share on other sites

Forklar venligst nærmere :smile:

æævv, en af dem der virkelig ved hvad de taler om så indlægget >.< Nu skal jeg til at argumentere og gøre det 'spiseligt.'

hehe

Det jeg mener er at det virker til at SJ007 er begyndt på at dyrke motion hyppigere end tidligere, samt har kombineret dette med en omlagt kost.

De to faktorer + en krop der har levet af gennemsnitlig dansk-kost + evt lidt burger/chokolade bar snask engang imellem kunne resulterer i at kroppen begynder at rense ud i dens affaldsstof-depoter, og derved gøre urinen mere gul.

Sådan, cirka. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået hele konceptet bag gult tis. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hejsa

Jeg har i de sidste 2 uger løbet ca. 4 km hver anden dag for at komme i bedre form og for at tabe et par kilo. Jeg drikker kun vand, spiser grønt, frugter grøntsøger og så a38 til morgenmad. Men hver gang jeg skal på toilettet er mit tis helt gult. Meget mere end det var inden jeg begyndte at løbe og spise sundt. Burde det ikke være lige omvendt?

:beerchug::beerchug: Typisk væske underskud. Bare drik løs Morten :wink:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

æævv, en af dem der virkelig ved hvad de taler om så indlægget >.< Nu skal jeg til at argumentere og gøre det 'spiseligt.'

hehe

Det jeg mener er at det virker til at SJ007 er begyndt på at dyrke motion hyppigere end tidligere, samt har kombineret dette med en omlagt kost.

De to faktorer + en krop der har levet af gennemsnitlig dansk-kost + evt lidt burger/chokolade bar snask engang imellem kunne resulterer i at kroppen begynder at rense ud i dens affaldsstof-depoter, og derved gøre urinen mere gul.

Sådan, cirka. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået hele konceptet bag gult tis. :tongue:

Hvilke affaldstoffer og hvilke depoter?

Men jeg er også vokset op med en "alternativ" mor som snakkede megt om udrensning af gift og affaldsstoffer!

Det er noget kællingepis der hører hjemme i QTV og Du blir hvad du spiser

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Hvilke affaldstoffer og hvilke depoter?

^^

Du mener at mine tidligere argumenter er så velformulerede og fagligt bundende, at jeg ved det? :laugh: jeg er beæret.

Ej, spøg til side. Jeg er en ganske dødelig i denne sammenhæng og har ikke andet at have mig selv i end min logiske tænkning og meget basal viden omkring tis og affaldsstoffer.

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at ovenstående er *løsningen!!* det var blot et foreslag, omend jeg tilsyneladende tog fejl :bigsmile:

Mener jeg kan huske min kære moder engang i mine barnsdomsår 'tvang mig' på en græskarpille kur - i må ikke spørge mig om hvad, hvorfor og hvorledes, men det skulle vist hjælpe kroppen på en eller anden alternativ måde. Denne kur skulle så rense ud i kroppen (nej, aner ikke hvor andet det det skulle fjerne disse sagnomspundne affaldsstoffer) og det eneste der skete var at undertegnedes tis blev mere gult end efterårsløv. Det har nok været denne skelsættende empiriske undersøgelse der har inspireret til ovenstående konklusion.

Link to comment
Share on other sites

æævv, en af dem der virkelig ved hvad de taler om så indlægget >.< Nu skal jeg til at argumentere og gøre det 'spiseligt.'

hehe

Det jeg mener er at det virker til at SJ007 er begyndt på at dyrke motion hyppigere end tidligere, samt har kombineret dette med en omlagt kost.

De to faktorer + en krop der har levet af gennemsnitlig dansk-kost + evt lidt burger/chokolade bar snask engang imellem kunne resulterer i at kroppen begynder at rense ud i dens affaldsstof-depoter, og derved gøre urinen mere gul.

Sådan, cirka. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået hele konceptet bag gult tis. :tongue:

Tjaa, ud over at bruge flere ord fik du ikke rigtigt forklaret det bedre.

Urinens farve er et typisk udtryk for kroppen hydreringstilstand, altså hvor meget væske den ønsker at udskille for at bevare en passende væskebalance.

Hvad der gør dit tis gult er forklaret her:

http://sxxz.blogspot.com/2006/07/why-is-urine-yellow.html

Den korte forklaring er at det er et restprodukt fra nedbrudte røde blodlegemer.

At det skulle være en masse andre unavngivne affaldsstoffer der bestemmer farven af din urin tvivler jeg kraftigt på.

Mængden af det restprodukt variere næppe særlig meget ift kroppens behov for væskeregulering hvis ens væskeindtag eller svedtendens variere kraftigt, så derfor kan farven variere fra kraftig gul til helt klar, hvis du har tonset væske igennem kroppen.

Fødevarer kan naturligvis også påvirke urinfarven hvis de indeholder vandopløselige farvestoffer.

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:

Det var da et fantastisk indlæg at indlede din karriere på Mol med :tongue:

Hvis jeg drikker meget gult tis, tisser jeg vitaminpiller....

Er det noget, som du har testet...

I hæren lærte jeg, at man kunne checke for væskemangel, ved at se hvor gul urinen er, og min empiri + sunde fornuft siger, at det er rigtigt, så som et par andre folk i tråden har sagt: drik mere vand.

Link to comment
Share on other sites

Forskellige kosttilskud kan også resultere i farvet urin. F.eks hvis jeg spiser omnimin mulitivitamin der har en høj koncentration af bl.a. b-vitamin bliver min urin gul, men hvis jeg der imod spiser Gerimax, så sker der ingenting. Om det er et bindemiddel eller det er den forhøjede koncentration af b-vitamin der er skyld i det ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har i de sidste 2 uger løbet ca. 4 km hver anden dag for at komme i bedre form og for at tabe et par kilo. Jeg drikker kun vand, spiser grønt, frugter grøntsøger og så a38 til morgenmad. Men hver gang jeg skal på toilettet er mit tis helt gult. Meget mere end det var inden jeg begyndte at løbe og spise sundt. Burde det ikke være lige omvendt?

Umiddelbart vil jeg tro, at det er lige ud af landevejen; du drikker for lidt. Hvis du er begyndt at løbe en masse ekstra i forhold til hvad du normalt gør, men ikke har øget dit væskeindtag for at kompensere herfor, så vil du unægtelig komme til at få en mørkere urin, da kroppen så holder på væsken. Jo mørkere urin, jo mere koncentreret er den, da nyrerne så genoptager langt mere af væsken for at holde det i kroppen.

Som Chris27 skriver, så er et godt råd, at man skal drikke væske indtil ens urin er gennemsigtig. På den måde er man sikker på, at man har en fornuftig væskebalance. Og er du bange for, at al din motion er forgæves hvis du fylder din krop, så drik vand: Der er nemlig ingen kalorier i vand. :tongue:

Om du skal drikke to, tre eller fire liter væske på en dag afhænger jo meget af hvor meget du laver på en dag. Jo mere aktivitet, jo mere væske har kroppen brug for.

Link to comment
Share on other sites

Forskellige kosttilskud kan også resultere i farvet urin. F.eks hvis jeg spiser omnimin mulitivitamin der har en høj koncentration af bl.a. b-vitamin bliver min urin gul, men hvis jeg der imod spiser Gerimax, så sker der ingenting. Om det er et bindemiddel eller det er den forhøjede koncentration af b-vitamin der er skyld i det ved jeg ikke.

Ja puha - de er alle de kunstige affaldsstoffer der gør din urin gul - lad os få skyllet det skidt ud! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej. :wink:

Det her er noget, som jeg ikke kan dokumentere. Jeg er ikke helt sikker i min sag.

Men så vidt jeg husker, er der noget med, at store mængder af B-vitamin - vistnok b2 - kan resultere i gul urin. Der er store mængder b-vitaminer i Omnimin. Måske er dette grunden m.h.t. Omnimin.

Venlig hilsen Jan, projekt Smørhul

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg drikker kun vand, spiser grønt, frugter grøntsøger og så a38 til morgenmad. Men hver gang jeg skal på toilettet er mit tis helt gult. Meget mere end det var inden jeg begyndte at løbe og spise sundt.

Sundt... tja, jeg tænker lidt på hvor du får dine proteiner fra??? Medmindre du altså spiser ret meget A38 til morgenmad.... Hvis du ikke spiser kød og/eller æg, bønner (ikke de grønne) el.lign. så får du ikke dækket behovet. Medmindre du altså drikker mælk - men det lader det ikke til iflg. indlæggene :wink:

Gult tis kender jeg fra Omnimin pga det høje indhold af B-vitamin. Og jojo, jeg kender også til rødt tis og rødbeder men har godt nok ikke være til læge med det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sundt... tja, jeg tænker lidt på hvor du får dine proteiner fra??? Medmindre du altså spiser ret meget A38 til morgenmad.... Hvis du ikke spiser kød og/eller æg, bønner (ikke de grønne) el.lign. så får du ikke dækket behovet. Medmindre du altså drikker mælk - men det lader det ikke til iflg. indlæggene :wink:

Gult tis kender jeg fra Omnimin pga det høje indhold af B-vitamin. Og jojo, jeg kender også til rødt tis og rødbeder men har godt nok ikke være til læge med det :4thumbup:

Jeps Morten du skal have noget kød indenbords. Det vil sørge for at du holder på din muskelmasse bedre nu du motionerer mere, så din muskelmasse ikke også ryger i svinget. Du kan sagtens tabe dig nogle kilo hurtigt, men så det ikke kun fedtet der ryger. Udover det hvad med kulhydrater. Får du kun frugt. Hvad med rugbrød, havregryn, groft pasta eller ris. er der noget af det i din kost? det kan du sagtens få selvom du vil tabe dig. Mængden skal bare være lidt mindre end normalt. en baanceret kost vi helt sikkert hjælpe dig til at have mere energi dagen igennem og du vi tabe dig hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share