Træne hver dag for vægttab?


Angelanonimo
 Share

Recommended Posts

Hey Allesammen

Jeg så nogen havde skrevet om dette emne før, men det var mht. styrketræning.

Jeg prøver at tabe mig, og jeg vil gerne tabe mig 15 kg. Jeg træner i et fitnesscenter hver anden dag, men jeg bruger ikke styrketræningsmaskinerne, fordi jeg først får lavet træningsprogram til de maskiner d. 13 nov.

Jeg vil så vide, om det er usundt hvis jeg øger træningen til at træne hver dag? For lige at fortælle hvad jeg laver dernede:

- Løb på løbebånd

- Cykling

- Ro på romaskine

- Steppe på stepmaskine

- Gulvøvelser (forskellige slags mavebøjninger, rygbøjninger + det løse)

Er det dumt at gøre det hver dag?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg synes det lyder fornuftigt det som friløberen skriver, mht. kun at løbe 3-4 gange om ugen. Variation tror jeg er godt. Det hjælper også med at du ikke løber sur i det. Det skal ikke bare være en kamp om at tabe sig. Jeg vil selv gerne tabe mig og tog idag en cykeltur rundt om Amager. Små 40 km. Det var en fed tur!

http://www.krop-fysik.dk/Nyhed_singleview....cb9094be.0.html står der om punktforbrænding virker, hvis man har tid. Eksemplet er at hvis man laver maveøvelser hver dag i 15 min kan man fjerne sin dælle om maven på 55 år. ha ha

Jeg tror du gør de rigtige ting for at smide de 15 kilo!

Morten :-)

Link to comment
Share on other sites

Variation tror jeg er godt. Det hjælper også med at du ikke løber sur i det. Det skal ikke bare være en kamp om at tabe sig. Jeg vil selv gerne tabe mig og tog idag en cykeltur rundt om Amager. Små 40 km. Det var en fed tur!

Jamen faktisk tror jeg, at jeg har nået det punkt, hvor jeg ikke kan køre sur i det. Jeg har flere gange forsøgt at tabe mig, men givet op. Men der er sket noget den her gang. Jeg har fået et drive, som jeg tror på. Det irriterer mig bare, de dage jeg ikke træner - hvilket jeg også har svaret længere oppe - for jeg føler bare, jeg burde træne konstant. Det er frustrerende..

Men 40 km. er fandme meget! :o

Link to comment
Share on other sites

Jamen faktisk tror jeg, at jeg har nået det punkt, hvor jeg ikke kan køre sur i det. Jeg har flere gange forsøgt at tabe mig, men givet op. Men der er sket noget den her gang. Jeg har fået et drive, som jeg tror på. Det irriterer mig bare, de dage jeg ikke træner - hvilket jeg også har svaret længere oppe - for jeg føler bare, jeg burde træne konstant. Det er frustrerende..

Men 40 km. er fandme meget! :o

Hvis du vil træne, så træn....din krop skal nok fortælle dig hvis det bliver for meget (så skal du selvfølgelig lytte efter) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil træne, så træn....din krop skal nok fortælle dig hvis det bliver for meget (så skal du selvfølgelig lytte efter)

Ja det er sikert rigtigt :-) Og en person med mottoetom at kvinder kæmper for at slå ihjel er den helt sikker ;-)

Jeg synes, at træne 3-4 gange om ugen lyder fornuftigt. Ellers træn overkrop den ene dag og underkrop den anden. Så får du automatisk en hviledag. 15 kg tager noget tid at tabe. Vægkonsulenterne siger, at man kan tabe ca 2 kg om ugen. Det i mine øre, lyder vildt. Men hvis du kan tabe ca 1 kg pr uge er det rigtig godt :-) Der findes flere gode hjemmesider, som kan give dig ideer til vægttab eller nærmere kostomlægning som det egentlig er. Og det største arbejde er i den fedtklump vi alle har i hovedet, nemmelig hjernen. Dér er den største kamp. Sæt nogle realistiske mål. 15 kg er dit mål. Mit er 10. :-) Hvornår skal du have tabt de første 3 kg? Start med det!! :-) Tag en venide medtil fitness. Det er altid sjovere at være to eller flere! :-)

Og en fitnessinstruktør er en rigtig god ide :-)

Du har godt styr på det

Du kan evt se på disse links

www.bodyzone.dk

Forslaget med http://www.mma-cph.dk er et godt bud på sjov motion, som oven i købet giver en masse selvsikkerhed!

http://www.slankeassistent.dk/ er en gratis værktøjskasse

Morten :-)

Edited by rongsted
Link to comment
Share on other sites

Friløber, du har ret. Derfor er det måske vigtigere at blive tilfreds med det man ser i spejlet i stedet for vægtens tal. Muskler sidder bedre!!! i stedet for blæver :-)

Jeg skrev at hos vægtkonsulenterne kan man tabe 2 kg, med jeg har skrevet forkert. På deres hjemmeside står der 1 kilo om ugen.

Morten :-)

Link to comment
Share on other sites

Jamen faktisk tror jeg, at jeg har nået det punkt, hvor jeg ikke kan køre sur i det. Jeg har flere gange forsøgt at tabe mig, men givet op. Men der er sket noget den her gang. Jeg har fået et drive, som jeg tror på. Det irriterer mig bare, de dage jeg ikke træner - hvilket jeg også har svaret længere oppe - for jeg føler bare, jeg burde træne konstant. Det er frustrerende..

Men 40 km. er fandme meget! :o

Det er ret vigtigt du først og fremmest er klar over, at vægttab og det at ændre sit kropsudseende tager tid - lang tid (relativt).

Når du dyrker motion/er fysisk aktiv, så bruger du mere energi end når du eksempelvis er i skole, ser tv, handler ind osv. MEN det er vigtigt at forstå, at et besøg (eller flere) i fitnesscenteret ikke nødvendigvis medfører et vægttab. Det handler om at du kommer til at bruge mere energi end du tidligere har gjort og/eller indtage tilsvarende mindre via kosten. Om du går i fitness hver 2. dag, eller hver dag er IKKE det der giver det endelige udslag. Noget helt andet er, at det er sundt at være fysisk aktiv hver dag, så uanset hvad synes jeg da (afhængigt af hvor meget gas du giver den når du træner), at det er en god idé at lave en eller anden form for motion hver dag.

Den tid du er i fitness kan du betragte som en periode på dagen hvor du bruger lidt mere energi - men lige så vigtigt for dit vægttab kan det være at cykle til og fra arbejde/skole - fremfor bus/bil, tage trapperne i stedet for elevator, gi den lidt gas med powerstøvsugning i hjemmet osv osv - altså øge dit energiforbrug ved at ændre vaner.

Held og Lykke

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at træne 3-4 gange om ugen lyder fornuftigt. Ellers træn overkrop den ene dag og underkrop den anden. Så får du automatisk en hviledag. 15 kg tager noget tid at tabe. Vægkonsulenterne siger, at man kan tabe ca 2 kg om ugen. Det i mine øre, lyder vildt. Men hvis du kan tabe ca 1 kg pr uge er det rigtig godt :-) Der findes flere gode hjemmesider, som kan give dig ideer til vægttab eller nærmere kostomlægning som det egentlig er. Og det største arbejde er i den fedtklump vi alle har i hovedet, nemmelig hjernen. Dér er den største kamp. Sæt nogle realistiske mål. 15 kg er dit mål. Mit er 10. :-) Hvornår skal du have tabt de første 3 kg? Start med det!! :-) Tag en venide medtil fitness. Det er altid sjovere at være to eller flere! :-)

Og en fitnessinstruktør er en rigtig god ide :-)

Du har godt styr på det

Du kan evt se på disse links

www.bodyzone.dk

Forslaget med http://www.mma-cph.dk er et godt bud på sjov motion, som oven i købet giver en masse selvsikkerhed!

<a href="http://www.slankeassistent.dk/" target="_blank">http://www.slankeassistent.dk/</a> er en gratis værktøjskasse

Morten :-)

Altså nu har jeg det også sådan, at jeg måske ikke nødvendigvis går efter de tal, der står på vægten. Jeg tager mine mål en gang om ugen for at se, om der er sket noget, for som en eller anden sagde, så vejer muskler mere end fedt, og derfor kan det være svært at gå efter vægten. Min vægt er desuden underlig. Jeg vejer temmelig meget, men jeg er ikke fed eller buttet. Jeg har bare noget ekstra fedt, der skal væk hist og her.

Men mht. at tage en veninde med, så har jeg skam rekruteret 4 stk. veninder lige fra starten. Jeg vil fortsat træne hver anden dag, og hver dag hvis jeg ahr tid og lyst, men når det er hver dag, træner jeg alene den ene dag, og det kører jeg altså ikke lige så hårdt på, for det kan min krop ikke klare, kan jeg mærke.

Men tak for linksne! De er mig meget hjælpsomme :)

Link to comment
Share on other sites

Men du skal jo lige huske at du opbygger muskler, og at muskler vejer mere end fedt (:

Ingen tvivl om at man gør klogt i at kigge på mere end bare vægten, fordi man godt kan tabe mere fedt end man taber vægt.

Men hvilken relevans har det at muskelvæv har en ca 20% højere densitet end fedtvæv? Man bygger trods alt ikke uhæmmende mængder muskler uanset hvad man gør, bestemt ikke som pige, og slet ikke imens man taber sig generelt.

Link to comment
Share on other sites

Altså nu har jeg det også sådan, at jeg måske ikke nødvendigvis går efter de tal, der står på vægten. Jeg tager mine mål en gang om ugen for at se, om der er sket noget, for som en eller anden sagde, så vejer muskler mere end fedt, og derfor kan det være svært at gå efter vægten. Min vægt er desuden underlig. Jeg vejer temmelig meget, men jeg er ikke fed eller buttet. Jeg har bare noget ekstra fedt, der skal væk hist og her.

Men mht. at tage en veninde med, så har jeg skam rekruteret 4 stk. veninder lige fra starten. Jeg vil fortsat træne hver anden dag, og hver dag hvis jeg ahr tid og lyst, men når det er hver dag, træner jeg alene den ene dag, og det kører jeg altså ikke lige så hårdt på, for det kan min krop ikke klare, kan jeg mærke.

Men tak for linksne! De er mig meget hjælpsomme :)

Hvis du hverken er fed eller buttet og kun har en smule fedt her og der - hvorfor er målet så 15kg? Det lyder godt nok voldsomt :unsure: ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share