Sign in to follow this  
T-P

Bum bum bum.. Hvilket program

Recommended Posts

Hej,

Jeg har trænet jævnt og med gode resultater (fullbody, 3-4 store basisøvelser plus det løse 2-3 gange om ugen, cardio i dagene ind imellem) i nogle år med masse og styrke som formål.

Nu har jeg lige holdt en måneds pause hvor jeg har været ude at rejse og HELT væk fra vægte og løbesko. Det kunne jo derfor være et godt tidspunkt til at prøve et nyt program.

Så: Hvordan kommer jeg mest effektivt igang - d.v.s. udnytter at jeg er helt "dekonditioneret" nu, og hvilken model kan foreslås mht. progression osv.? Har været godt tilfreds med basis-øvelserne som fundament, så det ændrer jeg nok ikke på. Er mere interesseret i forslag til program-struktur.

Hvad siger I?

Tak!

mvh

T-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tage noget HST inspireret træning - det gør jeg ihvertfald når jeg har været væk længe pga skade eller ferie m.v.

Da du er helt dekonditioneret, reagerer din krop rigtigt godt når du starter med at træne igen.

Derfor giver det mening at starte med små vægte og tage relativt mange gentagelser.

Senere, når du er blevet vant til træningen og musklerne responderer igen, kan du køre med færre gentagelser og tungere.

Din situation er ihvertfald perfekt til en god og lang progression..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak for det, begge.. I går gik jeg langsomt igang med lette vægte og ca 10 reps. Og i dag har jeg ret kraftig DOMS (selvfølgelig) :smile:

Kan være jeg lige skulle gå op på lidt flere reps og lidt lettere vægte endnu, i en uges tid eller to og så langsomt gå fremad.

Men tak for rådene.

/T-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak for det, begge.. I går gik jeg langsomt igang med lette vægte og ca 10 reps. Og i dag har jeg ret kraftig DOMS (selvfølgelig) :smile:

Kan være jeg lige skulle gå op på lidt flere reps og lidt lettere vægte endnu, i en uges tid eller to og så langsomt gå fremad.

Men tak for rådene.

/T-P

jeg er også lige kommet hjem fra en måneds rejse, hvor jeg heller ikke så anelsen af nogle som helst vægte overhovedet!

da jeg så kom hjem for nogle dage siden, gav jeg mig til at lede efter et nyt træningsprogram. Jeg kom et smut ind forbi muscleandfitness.com, hvor jeg har fundet, synes jeg, et ellers udemærket træningsprogram, hvor man starter ud med mange reps og få sets, men langsomt bevæger sig op - man kan bruge følgende træningsprogram i 6 uger, og så må man ellers på farten igen og vælge nyt. http://www.muscleandfitness.com/training/119

held og lykke:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this