Bænkpres


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad instruktører fortæller. De brystøvelser jeg fik serveret var alm. bænkpress og så med stangen til struben.

Udover at det føles markant anderledes så er jeg lidt luren på skadesrisikoen - umiddelbart har man leddene i en position som både er sjælden og unaturlig og med et voldsomt stræk i øvre bryst.

(Eller har jeg mon bare ikke eksperimenteret nok tidligere)

Link to comment
Share on other sites

Endnu et eksempel på at man ikke altid skal lytte til hvad instuktører siger.

Jeg ville aldrig køre sådan, det ville højst sandsynligt fucke min eskuldre totalt op. Og hvis man endelig skulle bruge den, skal du passe MEGET på ikke at få for meget vægt på(jeg ved at Tind, gør det nogen gange), og som primær brystøvelse - aldrig.

Sænk i stedet stangen til det højeste punkt på brystet (lige over solar plexus), så beholder du efter al sandsynlighed dine skuldrer længere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan, som Glud siger, godt li øvelsen (mener jeg fik ideen fra T herinde fra). Dels pga det er anden balance og dels pga jeg synes det giver et godt stræk over musklen. Jeg er meget påpasseligt med at køre den med lave vægte og høje reps for at minimere skadepotentialet og har ikke haft problemer .... det er ikke en øvelse jeg ville prøve at finde min 1rm i! ^^

Link to comment
Share on other sites

Det er så en øvelse jeg aldrig nogensinde ville køre... skadesrisikoen i forhold til skulderen er simpelthen al for høj... det er muligt at det er en udemærket øvelse hvis man vil have stræk på patten men hvorfor så ikke køre flies istedet ... hvis det er fordi du gerne vil ramme patten mere ja så er det bare at køre lidt incline bænk istedet og gerne med håndvægte

Jeg kan ikke komme på en eneste god grund til at køre bænk til struben ej hellere for at få et større stræk med lettere vægte... det kan gøres på andre måder der er mere effektive og mindre farlige

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Min mening. Bænkpres til strube kan for nogen fungere, som et værktøj.

Ikke, som hovedarbejde og ikke tungt. Et højere rep-range og moderate vægte.

Holder man sig inden for disse kriterier og såfremt man ikke har en skadeshistorie i skuldrene, kan jeg ikke se at øvelsen skulle være direkte farlig, men igen. Den bør nok køres med måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share