sukkertrang?


opbyg
 Share

Recommended Posts

Nu ved jeg jo ikke hvor tit sukkertrangen melder sig og hvor meget der skal til for at stille din trang, men jeg vil anbefale frugt, hvis du absolut skal have noget sødt. Der er masser af sukker i, så dit blodsukker kommer op, men fordi der også er masser af vitaminer og andet godt er det jo et langt bedre alternativ en slik og sukker. Kan du ikke lide smagen af te uden sukker, så skal du måske ikke drikke te :tongue: Ellers så søg efter te som du godt kan lide uden det ekstra sødestof.

Det har aldrig været meningen at vi skulle spise sukker i den rene form som slik og cola er, så tror lige så meget at sukkertrangen er et spørgsmål om dårlig vane. Har i hvert fald oplevet på min egen krop at det er muligt at afvænne sig fra en sukkertrang. Lader du være med at spise søde sager men i stedet prøver at holde et jævnt niveau af blodsukker vil kroppen hurtigt indstille sig på det og ikke kræve søde sager. Der er en længere biokemisk forklaring på dette, men den vil jeg ikke begive mig ud i her ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg klare det med gulerødder, cola zero og tyggegummi :4thumbup:

er sku en god ting at have hvis man skal være sammen med vennerne langt ud på natten, hvor man bare koger!

eller ja frugt er også rigtigt godt :tongue:

Edited by Fynolt
Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at fryse nogle sodavandsis med light hyldebærsaft. Det giver noget man kan sidde og sutte på et stykke tid, men uden kcal. Hvis du vil undgå sødemiddler kan du vælge en rigtig saft.

Rigtig saft giver store mængder sukker (ca. 10g/100g dvs. samme mængde som i sodavand), så det er imo. et ret dårligt råd til en der vil komme udenom sukkertrang...

Link to comment
Share on other sites

Rigtig saft giver store mængder sukker (ca. 10g/100g dvs. samme mængde som i sodavand), så det er imo. et ret dårligt råd til en der vil komme udenom sukkertrang...

Ikke enig, da man ikke spise særlig store mængder af sodavandsis på engang. Men ja der er meget sukker i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share