Dumbbell squat


car
 Share

Recommended Posts

Hej igen.

Når jeg laver et dumbbell squat er jeg meget i tvivl om jeg gør det rigtigt. Det føles meget unaturligt og området omkring mine knæ føles temmeligt belastede. Da jeg meget nødigt vil ruinere mine knæ vil jeg lige fortælle hvordan jeg udfører det:

1. Jeg står med dumbells i hænderne

2. Jeg bøjer ryggen forover, mens jeg forsøger at holde den strakt

3. Jeg bøjer i knæene indtil vægtene rører jorden (når dette sker står jeg nærmest på tæer for at holde balancen) Dette føles meget ubehageligt i knæene.

Gør jeg det rigtigt eller skal der helt andre boller på suppen?

Noget andet er at jeg ikke har udstyret til at lave step-ups og jeg har ikke en trappe inde i lejligheden, så jeg kan ikke lave læg øvelserne. Er dette okay? Kan de skippes? Er der andre øvelser? Og sig nu ikke at jeg bare kan rende ud i trappeopgangen og spille fandango med mine dumbbells...!

Link to comment
Share on other sites

Hej car

Når du squatter så prøv og vær opmærksom på at dine knæ ikke går ud over tæerne, og ellers læn mere af din vægt over på hælene. Jeg ved ikke om det er sværere med håndvægte.

En anden ting, er at når du rejser dig til udgangsstillingen så undgå at strække benene helt da det belaster knæene meget. Stå med let bøjede ben.

Hilsen M!

Link to comment
Share on other sites

Har undersøgt sagen nærmere. Det ser ud til at være et problem med min ankelflexibilitet. Jeg har løbet og spillet meget fodbold, og måske ikke altid været lige flittig med at strække ud. Ris til egen røv. :) Men der er nogle øvelser der kan hjælpe lidt på problemet, så deeet....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share