Jumping pistols


the-box
 Share

Recommended Posts

Nu bringer du selv på banen, at du ret faktisk træner (praktisk erfaring) - hvilket der jo ikke er ret mange andre på MOL, der gør :wink: Så kunne jeg godt tænke mig at spørge til dig baggrund. Hvor længe har du spillet football, styrketrænet og evt. anden relevant sport?

Bumper lige mit spørgsmål.... :smile:

Ikke nødvendigvis i lige disse tre øvelser.

Men nu sagde jeg jo også at Guarden på nogen områder ved mere end mig. Hvor jeg sikkert ved mere på andre områder.

Fx. ved guarden mere om Kettlebell træning og BW træning end jeg gør.

Derimod ved jeg mere om "westside metodologien", box squats og special movements end han gør.

:smile:

Selvfølgelig ved du ikke det. Guarden har en teoretisk uddannelse og baggrundsviden, der gør at han hurtigt kan sætte sig ind i træningsfysologi mm. Han træner eliteidrætsudøvere og underviser på forskellige uddannelser Med alt respekt så har du jo 'bare' læst en masse ting på nettet - og kopieret andres holdninger, hvilket også er udmærket! Men hold lige begge ben på jorden. Det omkring styrken vil jeg undlade at kommentere :wink:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

David -> Det virker underligt du kan udtale dig så sikkert om hvad Guarden ved og ikke ved. Mht. styrkesammenligninger, så er der så vidt jeg kan forstå rundt regnet 30kg forskel i kropsvægt på jer og voldsomt stor forskel på hvad i træner og hvilke mål i træner efter, så er det ikke ret mærkeligt at ville sammeligne hvem der er "stærkest"?

Igen ikke min pointe. Nu følger jeg med i Jacobs træning og jeg tror da jeg med meget stor sikkerhed kan skrive at jeg ved mere om westside end han gør. På sammen måde kan jeg med lige så stor sikkerhed sige at Guarden ved mere om Kettlebell træning og kropsvægts træning end jeg gør. Gør det mig til et meget slemt menneske at sige det?

Desuden er kropsvægt ikke altid det eneste, man bør tage højde for når man måler styrke?

I et tilfælde, som dette burde man nok også tage højde for at jeg næsten er 2 meter og ikke ligefrem er bygget til bænk og squat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis i lige disse tre øvelser.

Men nu sagde jeg jo også at Guarden på nogen områder ved mere end mig. Hvor jeg sikkert ved mere på andre områder.

Fx. ved guarden mere om Kettlebell træning og BW træning end jeg gør.

Derimod ved jeg mere om "westside metodologien", box squats og special movements end han gør.

:smile:

I mine øjne afslører du altså en noget ignorant snævertsynethed med det spørgsmål der. Praktisk erfaring mht. træning er MEGET andet end hvor meget man kan løfte, og hvor meget man kan løfte afhænger samtidig af andre ting end hvor meget erfaring man har (størrelse, genetisk potentiale f. eks.). Du påpeger jo selv at hans relative styrke er langt større end din. Hvis han f. eks. vejer 65kg og dødløfter 200, og du så vejer 150 og dødløfter 250, så skal man godt nok strække den meget langt for at skyde på du har mere erfaring. Læg til det, at vi her KUN snakker det løft du er stærkere i, hvilket er en dråbe i det hav i snakker om, der hedder træning.

Link to comment
Share on other sites

Bumper lige mit spørgsmål.... :smile:

Selvfølgelig ved du ikke det. Guarden har en teoretisk uddannelse og baggrundsviden, der gør at han hurtigt kan sætte sig ind i træningsfysologi mm. Han træner eliteidrætsudøvere og underviser på forskellige uddannelser Med alt respekt så har du jo 'bare' læst en masse ting på nettet - og kopieret andres holdninger, hvilket også er udmærket! Men hold lige begge ben på jorden. Det omkring styrken vil jeg undlade at kommentere :wink:

Synes ikke dit indlæg er fair. Så med alt respekt har jeg ikke BARE læst en masse på nettet.

Jeg har set tonsvis af DVD film, læst en god portion bøger osv. Derimod får jeg ikke bare mine ideer fra andre, men skaber derimod selv en del igennem min træning.

Hvorfor skulle jeg ikke vide mere end Guarden på nogen områder? Det er vel egentlig meget naturligt.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Igen ikke min pointe. Nu følger jeg med i Jacobs træning og jeg tror da jeg med meget stor sikkerhed kan skrive at jeg ved mere om westside end han gør. På sammen måde kan jeg med lige så stor sikkerhed sige at Guarden ved mere om Kettlebell træning og kropsvægts træning end jeg gør. Gør det mig til et meget slemt menneske at sige det?

Desuden er kropsvægt ikke altid det eneste, man bør tage højde for når man måler styrke?

I et tilfælde, som dette burde man nok også tage højde for at jeg næsten er 2 meter og ikke ligefrem er bygget til bænk og squat. :smile:

Prøv lige at spænde hjælmen..........................i en diskussion, er det så den der løfter mest som har ret ?.........hvad bliver det næste ? hvem der har det største lem ?

Link to comment
Share on other sites

Igen ikke min pointe. Nu følger jeg med i Jacobs træning og jeg tror da jeg med meget stor sikkerhed kan skrive at jeg ved mere om westside end han gør. På sammen måde kan jeg med lige så stor sikkerhed sige at Guarden ved mere om Kettlebell træning og kropsvægts træning end jeg gør. Gør det mig til et meget slemt menneske at sige det?

Desuden er kropsvægt ikke altid det eneste, man bør tage højde for når man måler styrke?

I et tilfælde, som dette burde man nok også tage højde for at jeg næsten er 2 meter og ikke ligefrem er bygget til bænk og squat. :smile:

Praktisk erfaring er vel noget med hvor meget man har trænet, hvor længe, hvor intenst, på hvilket plan, har man trænet andre osv. Du spørger hvordan man kan have mere praktisk erfaring end dig hvis man ikke er stærkere en dig, som om det er ikke bare den afgørende, men den eneste faktor. Det gør dig ikke til et dårligt menneske, men det får dig altså heller ikke til at virke som det lyseste hoved. Det må du da kunne se? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at spænde hjælmen..........................i en diskussion, er det så den der løfter mest som har ret ?.........hvad bliver det næste ? hvem der har det største lem ?

Så har du misforstået mig, for det har jeg ikke ment. :smile:

Men uden tvivl så mener jeg da at resultater giver en vis autoritet.

Fx. Vil du have en god relativ styrke. Så kontakt Guarden.

Vil du være stærk, så kontakt en, som er stærk (jeg er ikke stærk. vend tilbage om ti år)

Link to comment
Share on other sites

Praktisk erfaring er vel noget med hvor meget man har trænet, hvor længe, hvor intenst, på hvilket plan, har man trænet andre osv. Du spørger hvordan man kan have mere praktisk erfaring end dig hvis man ikke er stærkere en dig, som om det er ikke bare den afgørende, men den eneste faktor. Det gør dig ikke til et dårligt menneske, men det får dig altså heller ikke til at virke som det lyseste hoved. Det må du da kunne se? :blink:

Igen. Indenfor nogen områder har Guarden mere praktisk erfaring hvor jeg i andre sikkert har mere..

Jeg kan da med meget god sikkerhed sige at jeg har mere praltisk erfaring indenfor at træme målrettet mod amerikansk fodbold. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dit indlæg er fair. Så med alt respekt har jeg ikke BARE læst en masse på nettet.

Jeg har set tonsvis af DVD film, læst en god portion bøger osv. Derimod får jeg ikke bare mine ideer fra andre, men skaber derimod selv en del igennem min træning.

Hvorfor skulle jeg ikke vide mere end Guarden på nogen områder? Det er vel egentlig meget naturligt.

:smile:

Nej okay, så har du også set en masse film og læst bøger. Fair nok. Jeg synes bare du mister jordforbindelsen, når du fx 100 % afviser en artikkel om opvarmning af MZ - fordi Cressey har lavet en opvarmnings dvd om dynamisk stræk! På samme måde kan jeg ikke forstå, at du ikke kan se, at Guarden har noget baggrundsviden samt praktisk erfaring, der gør, at han nok har bedre forudsætninger for at udtale sig omkring træningsfysologi. Jeg er stor tilhænger af praktisk/egen erfaring, men så synes jeg du bør skrive det - fremfor at afvise alt andet! :smile: Mht. praktisk erfaring.... er det så med vilje, du ikke vil svare på, hvor længe/meget du har trænet?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nej okay, så har du også set en masse film og læst bøger. Fair nok. Jeg synes bare du mister jordforbindelsen, når du fx 100 % afviser en artikkel om opvarmning af MZ - fordi Cressey har lavet en opvarmnings dvd om dynamisk stræk! På samme måde kan jeg ikke forstå, at du ikke kan se, at Guarden har noget baggrundsviden samt praktisk erfaring, der gør, at han nok har bedre forudsætninger for at udtale sig omkring træningsfysologi. Jeg er stor tilhænger af praktisk/egen erfaring, men så synes jeg du bør skrive det - fremfor at afvise alt andet! :smile: Mht. praktisk erfaring.... er det så med vilje, du ikke vil svare på, hvor længe/meget du har trænet?

Har jeg på noget tidspunkt skrevet at Guarden har mindre styr på træningsfysologi end jeg har?

Det har jeg ikke på noget tidspunkt eftersom jeg godt er klar over at dette ville være absurd at skrive. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at spænde hjælmen..........................i en diskussion, er det så den der løfter mest som har ret ?.........hvad bliver det næste ? hvem der har det største lem ?

Måden jeg læser Davids indlæg på, er det ikke at den der løfter mest der har ret. Men at en forudsætning for at virkeligt vide hvad man taler om, er at man selv har opnået et vist niveau. Dermed ikke sagt at det er den eneste forudsætning for at kunne vide noget om emnet. Men Hvis man ikke har været der selv, kommer man ikke til at få alle vigtigige facetter med.

Nogen ting skal læres i felten, andre i biblioteket.

Jeg vil med al respekt mene at David har et par år i felten, i Biblioteket og som coach forude før han er, hvor han virker til at tro han er nu.

med al respekt, for David har nu også styr på meget i forhold til tiden han har brugt på det.

@David, jeg kender Jacob personligt, og jeg tror du ville blive overrasket over hvilke dvd'er og bøger han har læst og anvendt i sin træning. Men jo, du ved sikkert en del mere om WSB og box squats end end ham. Jacob kommer inden for det næste halvår til at løfte over 2½gange kropsvægt i døløft, har trukket 180+ mener jeg det er, med overskud.

Så han er en halvstærk lille fætter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mht. praktisk erfaring.... er det så med vilje, du ikke vil svare på, hvor længe/meget du har trænet?

Jeg har set fitnessrotter, der har trænet i 20 år, som stadig ikke kender forskellen på en håndvægt og en vægtstang.

Det interessante synes jeg derimod er de resultater, som der er blevet skabt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igen. Indenfor nogen områder har Guarden mere praktisk erfaring hvor jeg i andre sikkert har mere..

Jeg kan da med meget god sikkerhed sige at jeg har mere praltisk erfaring indenfor at træme målrettet mod amerikansk fodbold. :smile:

Jeg er hurtigere på 40 yards, kaster flere TD passes, rusher flere yards end dig. Jeg har spillet i en uge. Hvordan kan du have mere praktisk erfaring end mig?

Link to comment
Share on other sites

David >> Det jeg synes er ærgerligt er at du ikke opretholder en nysgerrig tilgang til tingene. Et eksempel: en af verdens bedste bænkpressere (Niels) fortæller om hans syn på floor presses, og du affejer det helt uden at have teoretisk viden bag floor presses.

Hvorfor fanden i helvede så ikke bare sige "ok, fair nok. Jeg tror ikke helt på den, men lad mig lige prøve at undersøge dit argument...". :)

Og hvad vil du gøre hvis Eric Cressey og Joe D. er uenige om noget? :tongue:

Bemærk: Jeg betvivler ikke din viden og har kun stor respekt for at du bruger så meget tid og energi på at sætte dig ind i stoffet.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil med al respekt mene at David har et par år i felten, i Biblioteket og som coach forude før han er, hvor han virker til at tro han er nu.

med al respekt, for David har nu også styr på meget i forhold til tiden han har brugt på det.

Du har ret Poul. Det lyder måske ikke sådan men jeg er udemærket godt klar over mit niveau.

Hell. Jeg bliver jo mindet om hvor ringe jeg egentlig er hver eneste dag i min gebærden på EFS. :wink:

Så selvom det muligvis tyder på at jeg i mine indlæg "udgiver" mig for et altvidende orakel kender jeg udmærket godt min nuværende plads i "Gamet".

Jeg er LYSÅR fra at kunne kalde mig coach. LYSÅR!

@David, jeg kender Jacob personligt, og jeg tror du ville blive overrasket over hvilke dvd'er og bøger han har læst og anvendt i sin træning. Men jo, du ved sikkert en del mere om WSB og box squats end end ham. Jacob kommer inden for det næste halvår til at løfte over 2½gange kropsvægt i døløft, har trukket 180+ mener jeg det er, med overskud.

Så han er en halvstærk lille fætter :wink:

Taget til efterretning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Erik, du kender jo ikke til mine stats?

Når du mener resultaterne er så vigtige for ens indsigt - burde du så ikke i det mindste dokumentere for disse elite stats, - eller i det mindste gøre os klart hvilke fantastiske resultater du har opnået?

Nu bringer du selv på banen, at du ret faktisk træner (praktisk erfaring) - hvilket der jo ikke er ret mange andre på MOL, der gør wink.gif Så kunne jeg godt tænke mig at spørge til dig baggrund. Hvor længe har du spillet football, styrketrænet og evt. anden relevant sport?

I forhold til Davids argument er effaring slet ikke relevant, kun resultater; :tongue: en super stærk dopet person person med supergener, der oplever memento, og ikke engang kan huske sit eget navn, eller spise med kniv og gaffel, vil således have mere indsigt end en mindre stærk trænings-fysiologi professer, der har trænet seriøst, og arbejdet med et hav af klienter, dagligt de sidste 30 år, men kun har haft adgang til en elendig kost og dertil har dårlige gener. - Man kan også sige at man efter en hvis alder begynder at miste voldsom indsigt, selv i forhold til de rene begyndere, og man kan heller ikke opbygge samme indsigt i en lidt ældre alder, i forhold til de helt unge - det samme gælder hvis man holder pause, bliver skadet and so on. - Doping øger derimod indsigten, og coaches er unødvendige medmindre de selv vinder guldmedaljerne og sådan kan man blive ved...

Med sådanne analytisk sans kan man jo se hvad man er oppe imod (håber du kan ta det David, er ikke ment så hårdt som det lyder - men jeg håber du forstår min pædagogiske pointe - og overvejer at revurdere dit udgangspunkt!)

Det er én (ret væsentlig) faktor blandt flere.

Big suprice at Dr holliday stemmer i med klokken; - jeg har ikke opgivet ham helt endnu - men jeg går ikke ud fra overstående eksempler overbeviser ham, så lur mig om ikke david kommer på rette kurs først.. :laugh:

Derimod ved jeg mere om "westside metodologien", box squats og special movements end han gør.

Jeg KUNNE begynde at redegøre for at du ikke har ret; men istedet kunne det være mere interessant i forhold til tråden at spørge; - hvem ved så ud fra den her såkaldte praktiske effaring du snakker om, mest om netop pistols?

Igen ikke min pointe. Nu følger jeg med i Jacobs træning og jeg tror da jeg med meget stor sikkerhed kan skrive at jeg ved mere om westside end han gør. På sammen måde kan jeg med lige så stor sikkerhed sige at Guarden ved mere om Kettlebell træning og kropsvægts træning end jeg gør. Gør det mig til et meget slemt menneske at sige det?

Lad mig gætte - du har læst hans log? :laugh:

Synes ikke dit indlæg er fair. Så med alt respekt har jeg ikke BARE læst en masse på nettet.

Jeg har set tonsvis af DVD film, læst en god portion bøger osv. Derimod får jeg ikke bare mine ideer fra andre, men skaber derimod selv en del igennem min træning.

Hvorfor skulle jeg ikke vide mere end Guarden på nogen områder? Det er vel egentlig meget naturligt.

Jeg vil så sige, at jeg slet ikke skal udelukke du ved mere om et eller andet helt specifikt; - Men nu snakker vi så om et ret specifikt område; - Desuden syntes jeg det er lidt sjovt at du snakker ud fra det her materiiale, som vi alle sammen (?) har set og kender til...

Det interessante hvor jeg ser det ligger ikke i den praktiske effaringer (bemærk jeg siger ikke den er irelevant, så havde jeg ikke brugt 10 år på selv samme), det ligger i evnen til at analysere, gennemskue, og have kendskab til ALLE de informationer der er til rådighed, det gælder både praksis, men i mindst lige såhøjt grad teoretisk materiale! Alle kan se en dvd eller læse en bog, og følge 'brugs vejledningen' og opnå resultater, - det vi laver her er noget helt andet!!! - Her kommer man ikke uden om, at man må forstå hele grundlaget for det der ligger bag de såkaldte 'opskrifter', og her bliver ting som fysiologi, biomekanik, biokemi osv ofte meget relevant...

Jeg har set fitnessrotter, der har trænet i 20 år, som stadig ikke kender forskellen på en håndvægt og en vægtstang.

Det interessante synes jeg derimod er de resultater, som der er blevet skabt

Jeg kan så, efter at havde coachet et hav af klienter, fortælle dig, at du vil blive overrasket over hvor mange resultater der er blevet skabt på trods af og ikke på grund af... Og yderligere hvor mange elite athleter med yderst gode resultater, der rent faktisk hyre coaches der er svagere end dem selv, og rent faktisk lærer noget..

M.V.H

Helio

PS; jeg vil gerne understrege, at alt det jeg mener er ment konstruktivt; - jeg er sikker på du nok skal blive en glimrende coach en dag, så fremt du tager lidt af det nævnte til eftertragtning; - Jeg har samme respekt som andre herinde, for den motivation du ligger for dagen; nysgerrighed, er vejen frem.

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil så sige, at jeg slet ikke skal udelukke du ved mere om et eller andet helt specifikt; - Men nu snakker vi så om et ret specifikt område; - Desuden syntes jeg det er lidt sjovt at du snakker ud fra det her materiiale, som vi alle sammen (?) har set og kender til...

Umiddelbart ikke. Udover at have læst samtligt af Louies materiale, sat mig ind i de bagved liggende principper, set alle hans DVD'er inkl. westside seminar DVD'en, læst det IRL materiale der er skrevet på området, læst alt hvad andre, som subscriper på "metodologien", har skrevet, samt andet videomateriale, som fx never enough... ja udover det har jeg også brugt timer med at snakke med folk, der kender til systemet og har brugt det i mange år.

Og for en god ordens skyld, så handler "westside" ikke kun om DE, RE og ME samt 2-split. Der er så meget mere i det :wink:

Når du mener resultaterne er så vigtige for ens indsigt - burde du så ikke i det mindste dokumentere for disse elite stats, - eller i det mindste gøre os klart hvilke fantastiske resultater du har opnået?

I forhold til Davids argument er effaring slet ikke relevant, kun resultater; :tongue: en super stærk dopet person person med supergener, der oplever memento, og ikke engang kan huske sit eget navn, eller spise med kniv og gaffel, vil således have mere indsigt end en mindre stærk trænings-fysiologi professer, der har trænet seriøst, og arbejdet med et hav af klienter, dagligt de sidste 30 år, men kun har haft adgang til en elendig kost og dertil har dårlige gener. - Man kan også sige at man efter en hvis alder begynder at miste voldsom indsigt, selv i forhold til de rene begyndere, og man kan heller ikke opbygge samme indsigt i en lidt ældre alder, i forhold til de helt unge - det samme gælder hvis man holder pause, bliver skadet and so on. - Doping øger derimod indsigten, og coaches er unødvendige medmindre de selv vinder guldmedaljerne og sådan kan man blive ved...

Med sådanne analytisk sans kan man jo se hvad man er oppe imod (håber du kan ta det David, er ikke ment så hårdt som det lyder - men jeg håber du forstår min pædagogiske pointe - og overvejer at revurdere dit udgangspunkt!)

Big suprice at Dr holliday stemmer i med klokken; - jeg har ikke opgivet ham helt endnu - men jeg går ikke ud fra overstående eksempler overbeviser ham, så lur mig om ikke david kommer på rette kurs først.. :laugh:

Du misforstår mig. Min pointe er.

Hvordan kan en mand lære en anden westside "metodologien" hvis han aldrig har hørt om den før.

Hvordan kan en 500 pound squatter vise en 800 pound squatter hvordan han øger sit squat til 100 pounds?

Det er sådan set bare min pointe. Intet andet prøver jeg at sige.

Jeg KUNNE begynde at redegøre for at du ikke har ret; men istedet kunne det være mere interessant i forhold til tråden at spørge; - hvem ved så ud fra den her såkaldte praktiske effaring du snakker om, mest om netop pistols?

Jeg ved INTET om pistols. Har aldrig brugt dem og kommer aldrig til det.

Kommenterede i denne tråd da jeg synes jeg er temmelig sikker i min sag når jeg siger GENERELT at træning på ustabilt underlag ikke gør dig bedre til noget på et stabilt underlag.

Det interessante hvor jeg ser det ligger ikke i den praktiske effaringer (bemærk jeg siger ikke den er irelevant, så havde jeg ikke brugt 10 år på selv samme), det ligger i evnen til at analysere, gennemskue, og have kendskab til ALLE de informationer der er til rådighed, det gælder både praksis, men i mindst lige såhøjt grad teoretisk materiale! Alle kan se en dvd eller læse en bog, og følge 'brugs vejledningen' og opnå resultater, - det vi laver her er noget helt andet!!! - Her kommer man ikke uden om, at man må forstå hele grundlaget for det der ligger bag de såkaldte 'opskrifter', og her bliver ting som fysiologi, biomekanik, biokemi osv ofte meget relevant...

Nu kommer min sparsomme viden ikke kun fra DVD film, og internettekst og bøger.

Bare lige for at slå det fast, for har rent faktisk brugt mange mange timer på at snakke med folk indenfor feltet.

Udover det er jeg udmærket godt klar over at det overstående du har skrevet om andre elementer i praktisk erfaring er mindst lige så vigtige. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heheheh. Bølgerne går højt.

Hvad jeg ved og ikke ved er sku lidt svært at finde ud af ved at bladre på internettet.

David, jeg synes du er en interessant person, og er sikker på at du når langt i gamet. Du besidder et stort drive i forhold til at suge viden til dig, og håber for dig at du bliver ved med at holde motivationen lige så høj. Problemet opstår når du forkaster alle andres kommentarer fra MOL. Ved at læse dine indlæg den sidste uge undrer jeg mig egentlig mere og mere over hvorfor du gider være på MOL. Enten er det fordi du ikke har bedre ting at give dig til, fair nok. Eller også er det fordi du gerne vil sige: "jeg er meget bedre end jer andre, jeg ved alt, og I kan ikke lære mig noget". Whats it gonna be?

Hvem der er stærkest er sku nok også lidt svært at finde ud af ved at se på stats, med mindre man konkurrerer i styrkeløft eller VL.

Alt bliver altid først rigtig interessant på mange punkter når man mødes IRL :wink: Hvordan definerer du styrke? Evnen til at løfte en tung vægt? Så er du langt fra at have forstået hvad det vil sige at besidde funktionel styrke :tongue:

EDIT ...og så trækker jeg 2,4 x kropsvægt uden at have trænet øvelsen i 1 år. Altid noget at der er stor transfer mellem forskellige øvelser. Hvor meget trækker du?

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Nu vi snakker om jumping pistols. :w00t:

Min opfattelse af den "øvelse" er at det er rent lir, glasur på lagkagen om man vil. Det vil/bør primært være et udtryk for at man har god unilateral springkraft og stor absolut benstyrke kombineret med tilstrækkelige mængder balance og smidighed de rigtige steder.

At træne jumping pistols specifikt giver kun mening hvis det vitterligt er rent blær/personlig udfordring, og man i forvejen har en bundsolid pistol, både BW og weighted.

Kun i det tilfælde at man har nogle mangler i normale pistols, der skulle bunde i manglende stabilitet/smidighed i ankel- eller knæled, som jeg ikke kan redegøre nærmere for, kan jeg forestille mig at pistols på vippebræt kan have nogen som helst positiv effekt. Og hvis de har kan det samme meget vel opnås ved mere "normal" træning på brættet, altså uden at skulle helt i bund.

Link to comment
Share on other sites

Heheheh. Bølgerne går højt.

Hvad jeg ved og ikke ved er sku lidt svært at finde ud af ved at bladre på internettet.

David, jeg synes du er en interessant person, og er sikker på at du når langt i gamet. Du besidder et stort drive i forhold til at suge viden til dig, og håber for dig at du bliver ved med at holde motivationen lige så høj. Problemet opstår når du forkaster alle andres kommentarer fra MOL. Ved at læse dine indlæg den sidste uge undrer jeg mig egentlig mere og mere over hvorfor du gider være på MOL. Enten er det fordi du ikke har bedre ting at give dig til, fair nok. Eller også er det fordi du gerne vil sige: "jeg er meget bedre end jer andre, jeg ved alt, og I kan ikke lære mig noget". Whats it gonna be?

Hvem der er stærkest er sku nok også lidt svært at finde ud af ved at se på stats, med mindre man konkurrerer i styrkeløft eller VL.

Alt bliver altid først rigtig interessant på mange punkter når man mødes IRL :wink: Hvordan definerer du styrke? Evnen til at løfte en tung vægt? Så er du langt fra at have forstået hvad det vil sige at besidde funktionel styrke :tongue:

EDIT ...og så trækker jeg 2,4 x kropsvægt uden at have trænet øvelsen i 1 år. Altid noget at der er stor transfer mellem forskellige øvelser. Hvor meget trækker du?

Snakkede tidligere på aftenene med Max Power, der forklarede mig om god debatstil, og dette er taget til efterretning - så skal vi lade den ligge?

Mht alt det andet, Guarden. Så quoter, jeg lige en del af det jeg skrev til Max Power, for synes det samler meget godt op.

Mine intentioner i tråden vedr. Guarden er slet ikke "onde".

Det startede jo ganske simpelt med at Heliotropen skrev følgende:

Jeg må sku indrømme jeg selv rystede lidt på hovedet over din som jeg også læser det, ret nedladende kommentar over for Guarden; og i forhold til dit eget argumment, - så er der med alt respekt ingen tvivl om hvem af jer to der både har den største praktiske effaring, såvel som teoretiske indsigt...

Derefter skriver jeg jo bare at Guarden ikke nødvendigvis har større erfaring end mig eftersom jeg på nogen områder ved mere end ham og omvendt. Fx.: Skulle nogen sættes ind i westside metodologien og alle de tilhørende special movements så burde de nok tage fat i mig fremfor Guarden eftersom jeg teoretisk såvel, som praktisk ved mere på dette område..

Og igen. Guarden ved LANGT mere end jeg gør på andre..

Jeg kom jo kun ind på følgende for at forsvare mig selv ifh. til det indlæg heliotropen skrev.

Har prøvet at definere hvad jeg ser, som "praktisk" erfaring, men den lader ikke til at gå igennem hos mange.

Så det har sådan set ingen relevans. Det var ikke meningen at starte en "min far er stærkere end din far" diskussion, men det var jo sådan set bare et modsvar til Helios indlæg, hvor folk derefter gå helt i selvsving. Nok fordi de misforstår mig.

Vh David

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan en 500 pound squatter vise en 800 pound squatter hvordan han øger sit squat til 100 pounds?

Hmm den oplagte er jo at tage 700 af :laugh: men det er jo ikke pænt...

Hvem træner Tiger Woods, Ronaldo osv osv. Det er da egentligt ret oplagt at folk der selv præsterer ringere end den absolute elite kan bidrage til at andre forbedre deres præstation! Nogle gange kan det ovenikøbet være en fordel ikke at kende så meget til området (Sebastian Coe blev fx trænet af sin far der ikkke havde nogen praktisk erfaring).

Kommenterede i denne tråd da jeg synes jeg er temmelig sikker i min sag når jeg siger GENERELT at træning på ustabilt underlag ikke gør dig bedre til noget på et stabilt underlag.

Generelt som i der er mange undtagelser eller ? Tror da fx beachvolleyspillere bliver bedre til at spille indendørs ind hvis de ikke havde trænet beachvolley = positiv transfer

Edited by kahlua-kalv
Link to comment
Share on other sites

Nu vi snakker om jumping pistols. w00t.gif

Min opfattelse af den "øvelse" er at det er rent lir, glasur på lagkagen om man vil. Det vil/bør primært være et udtryk for at man har god unilateral springkraft og stor absolut benstyrke kombineret med tilstrækkelige mængder balance og smidighed de rigtige steder.

At træne jumping pistols specifikt giver kun mening hvis det vitterligt er rent blær/personlig udfordring, og man i forvejen har en bundsolid pistol, både BW og weighted.

Kun i det tilfælde at man har nogle mangler i normale pistols, der skulle bunde i manglende stabilitet/smidighed i ankelleddet, som jeg ikke kan redegøre nærmere for, kan jeg forestille mig at pistols på vippebræt kan have nogen som helst positiv effekt. Og hvis de har kan det samme meget vel opnås ved mere "normal" træning på brættet, altså uden at skulle helt i bund.

Ja, det gør vi - enough said omkring David IMO - der er ikke rigtigt mere jeg ihvertfald gider kommentere, jeg har sagt det jeg mener jeg ville sige...

Og for en god ordens skyld, så handler "westside" ikke kun om DE, RE og ME samt 2-split. Der er så meget mere i det

Den slags kommentarer der kunne jeg dog godt lige være foruden! - Men lad nu den ligge!

MaxP; Selv har jeg tendens til at dele (ihvertfald delvist) din opfattelse omkring selve jumping pistols; - så må mandens motiv jo være hans eget, - derfor er det selvfølgelig fair nok at gøre ham opmærksom på selvsamme. Jeg må samtidigt også indrømme det er meget facinerende at se mænd som Steve Cutter udføre selvsamme, fra bordkant and so on - det har en hvis blære effekt ud over det almindelige...

Til den sidste del; så ville jeg selv vælge Sonnons løsning (jeg har selv fine effaringer med stor overførlighed)- selvfølgelig i kombination med netop det at lave flere og tungere pistols, frem for vippebrædt, netop af de årsager han nævner i det citat jeg postede. - Men som resten af crewet herinde, har jeg svært ved at se hvordan man kan opbygge evnen til at tage så mange pistols, uden at ballancen naturligt følger med, - eller ihvertfald stille spørgsmåls tegn ved, om denne person så på nogen måde kan komme til at opbygge denne ballance, på anden måde - jeg skal dog ikke kunne udelukke at det kan lade sig gøre.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share