Stærkere og større underarm


simonch90
 Share

Recommended Posts

hej allesammen

har været i gang med styrketræning i nogen tid nu, og min underarm er ikke blevet specielt større i forhold til min overarm. synes også at mangle lidt styrke i det.

jeg kunne tænke mig nogle specielle øvelser til at gøre underarm specielt stærkere og større.

så, hvis i kender nogle gode øvelser eller træningsprogrammer, så skriv endelig.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan skrive side op og side ned omkring dette emne.

Det ændrer dog ikke på at du vil få langt mere ud af selv at udforske feltet.

Dit første visit bør være forbi Jim Smith og hans DieselCrew. Google og du burde få et resultat.

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Prøv at læs denne artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=38

Underarmen består af rigtig mange muskler. Hvis du mest er interesseret i et stærk greb, skal dette trænes i form af grippers, holds, Pinch gripping osv.

Men hvis størrelsen er lige så vigtigt, ville jeg også inkludere nogle former for wrist curls og wrist extensions.

Underarmen er en ret lille muskelgruppe og restituere derfor også ret hurtigt. Derfor vil jeg mene at du kan træne det rigtigt meget og ofte. Evt. Bare i forbindelse med dine anden træning.

Generelt bør man også lave sine pull varianter uden stropper. Evt. løfte dødløft med overhåndsgreb så længe man kan. Dette self. kun forudsat at du mener at du vil styrke din underarme ekstra. Underarmene får jo også godt med tæsk når der laves curls. Specielt Hammercurls går meget i den den af underarmen der hedder Brachioradialis.

Mulighederne er uendlige :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Simon

De muskler du har i underarmen har du formentlig trænet hele tiden, men bare i mindre grad. Musklerne sørger for at du kan gribe fat omkring ting (og holde fast), samt general bevægelse i håndleddet.

For at træne ekstra meget underarm vil jeg, i stedet for at skrive det hele her, henvise til >> gitbig.dk <<

Du skulle kunne få lidt inspiration her.

Link to comment
Share on other sites

COC er gode til styrken, og powerball giver et pumpet look, powerball er rigtigt godt fordi at det er sjovt at bruge, og COC er den mest effektive vej til et grib som imponerer

Sludder. Hvis man kun holder sig til et stykke værktøj, som fx CoC, så opnår man aldrig verdensklasse grebs styrke.

Link to comment
Share on other sites

Sludder. Hvis man kun holder sig til et stykke værktøj, som fx CoC, så opnår man aldrig verdensklasse grebs styrke.

Hvor læser du verdensklasse? Han siger "et grip der imponerer" og man kan altså sagtens imponere den gennemsnitlige dansker med sit grip, hvis du kan lukke COC #2.

Link to comment
Share on other sites

Hvor læser du verdensklasse? Han siger "et grip der imponerer" og man kan altså sagtens imponere den gennemsnitlige dansker med sit grip, hvis du kan lukke COC #2.

Nå jo. Men hvorfor indskrænke sig til ét værktøj når det nu er så nemt at skabe andre værktøjer, selv til at forbedre sit greb? :smile:

Det findes jo sådan set også mange typer grebsstyrke. Igen hvorfor holde sig til kun ét værktøj?

Link to comment
Share on other sites

Sludder. Hvis man kun holder sig til et stykke værktøj, som fx CoC, så opnår man aldrig verdensklasse grebs styrke.

jeg vil aldrig tilråde kun en øvelse til grib, men COC er nok det bedste til grib efter min mening, og powerball giver et fyldigt look,

jeg bruger selv en masse øvelser bla farmerswalk med 130kg kufferter, det gir ikke det vilde look men det gør en udholdene, så bruger jeg statisk hold i tårnet med et rulle greb, det er de eneste grib øvelser jeg bruger, og det er rigeligt for mig.

det skal osse lige tilføjes at jeg aldrig bruger straps selv ved mit 1 max dødsløft som ligger lige ud på 300kg nu.

mit greb kan lige tage COC 3 lige nu, men jeg håber at kunne nå COC 3,5 i løbet af næste år.

Link to comment
Share on other sites

-Igor- Nasty styrke.

Mht. grebstræning så er det lidt af en jungle, og hvilken type af grebsstyrke du er ude efter er afgørende for hvordan du bør træne den.

Udover de forslag som allerede er dukket op kan jeg personligt anbefale følgende:

  • Rebklatring
  • Klatring
  • Kettlebell-træning
  • Sandsæk-træning
  • BJJ

Jeg har trænet med COC og synes de er meget sjove. Til mit formål som er grebsstyrke i forbindelse med kampsport/BJJ og civilizationens endeligt finder jeg dog de andre råd jeg har givet er mere brugbare. Har aldrig haft vildt meget brug for crush-styrken, nærmere holds og styrkeudholdenhed. Ovenstående metoder vil donere en god portion muskelmasse på køllerne, samtidig med at resten af kroppen får det onde workout.

:wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

-Igor- Nasty styrke.

Mht. grebstræning så er det lidt af en jungle, og hvilken type af grebsstyrke du er ude efter er afgørende for hvordan du bør træne den.

Udover de forslag som allerede er dukket op kan jeg personligt anbefale følgende:

  • Rebklatring
  • Klatring
  • Kettlebell-træning
  • Sandsæk-træning
  • BJJ

Jeg har trænet med COC og synes de er meget sjove. Til mit formål som er grebsstyrke i forbindelse med kampsport/BJJ og civilizationens endeligt finder jeg dog de andre råd jeg har givet er mere brugbare. Har aldrig haft vildt meget brug for crush-styrken, nærmere holds og styrkeudholdenhed. Ovenstående metoder vil donere en god portion muskelmasse på køllerne, samtidig med at resten af kroppen får det onde workout.

nu kan jeg ikke selv lige klatre i reb osv med mine nu 134kg

hvad mener du med sandsæk-træning?

:wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at læs denne artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=38

Underarmen består af rigtig mange muskler. Hvis du mest er interesseret i et stærk greb, skal dette trænes i form af grippers, holds, Pinch gripping osv.

Men hvis størrelsen er lige så vigtigt, ville jeg også inkludere nogle former for wrist curls og wrist extensions.

Eller gå til den oprindelige kilde: T-nation

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1411503

Selv på internettet er GetBig's artikel lige at presse den med afskrift uden at nævne kilden :(

Edited by pain
Link to comment
Share on other sites

Eller gå til den oprindelige kilde: T-nation

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1411503

Selv på internettet er GetBig's artikel lige at presse den med afskrift uden at nævne kilden :(

Hvorfor skulle det være den oprindelige kilde? Der står jo ikke det samme i de 2 artikler.

Ingen tvivl om at Thomas J bla. har fået inspiration til sine artikler fra diverse amerikanske sites, deriblandt sikkert T-Nation, men at kalde det en afskrivninger er da noget fis.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share