Shoulder Press vs Millitary Press?


Louis
 Share

Recommended Posts

Jeg kører her for tiden et fullbody program, 3 gange om ugen, bestående af:

Dødløft

Bænkpres

Bent Over Barbell Rows

Skulder pres (Millitary istedet??)

Incline Crunches.

Der køres 5x5 i alle øvelser

Jeg ville lige høre om millitary press var bedre en shoulder press i dette program? Og også eventuelle kommentarer på selve programmet.

Programmet er lavet til at jeg også kører løb, march, svømning, og bronzecirkel på offdagene, så det skal helst ikke være så stort.

Link to comment
Share on other sites

Tror det han mener er om han skal bytte sine DB shoulderpress ud med BB millipress. Imo synes jeg ikke du behøver det - benytter selv DB SP. Men prøv begge dele og vælg den, du synes bedst om! :bigsmile:

Ang. dit program. Ser fornuftigt ud, godt med basisøvelser, på nær én ting: hvor er squat blevet af? Smid den ind som det første i dit program.

Fortsat god træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Militærpres er et skulderpres:

Okay? Men jeg mener den der skulder pres hvor man har hænderne vendt forkert ;)

http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...ulderPress.html

Til den her

http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...itaryPress.html

Tror det han mener er om han skal bytte sine DB shoulderpress ud med BB millipress. Imo synes jeg ikke du behøver det - benytter selv DB SP. Men prøv begge dele og vælg den, du synes bedst om!

Ang. dit program. Ser fornuftigt ud, godt med basisøvelser, på nær én ting: hvor er squat blevet af? Smid den ind som det første i dit program.

Fortsat god træning:

Tak, men jeg tænkte hvad giver BB millitary, nogen gode efaringer?, og giver Dødløft ikke også ben da? Og er det ikke for meget både at køre squat og dødløft?

Jeg har før kørt squats og derefter Romanian deadlift, ville det være bedre?

Edit: Glemte at sige: Programmet skal helst være hurtigt!

Edited by Louis
Link to comment
Share on other sites

Jeg har før kørt squats og derefter Romanian deadlift, ville det være bedre?

Alt efter hvad effekt du vil have, syns jeg ikke du behøver squat (selvom jeg elsker den lorte øvelse :w00t: )

Hvis du kører konventionel dødløft arbejder dine lår og røv jo også meget - lige som i squat. Men ellers syns jeg at en øvelse som incline crunches kunne byttes ud med cable crunches for en mere optimal og tung belastning.

Men en øvelse jeg kunne savne er pullups/chinups. Og da du godt vil have at det går hurtigt, kan du evt. supersætte dine antagonist øvelser. Ved godt at 5x5 er hårdt at supersætte, men så kan du skære 1/3 af træningstiden.

Ellers et godt basalt program :4thumbup:

/Densk

Edited by Densk
Link to comment
Share on other sites

Densk: Okay der satte du mig af :D Supersætte antagonist øvelserne. Skal antagonist musklerne (Går ud fra at det er lat og biceps etc) Ikke trænes på samme måde som resten af kroppen?? Og hvordan kommer det helt præcis til at se ud hvis man supersætter det, aner ikke meget om det :) Håber ikke jeg lyder sur, bare overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share