Weightgainer, virker det?


MikkeR
 Share

Recommended Posts

Hey.

Har overvejet at købe noget weightgainer, men det koster jo en del, så har lige et par spørgsmål til det:

1) Virker det (det gør det nok i en vis grad), og hvor effektivt er det? Jeg har et meget højt stofskifte og har derfor meget svært ved at tage på ved at spise mad. Jeg træner allerede og det gør da også at jeg tager lidt på.

2) Hvor stor dosis skal man tage, og hvor ofte og hvornår på dagen?

3) Nogen bivirkninger? :D

Mvh.

Mikkel

Edited by MikkeR
Link to comment
Share on other sites

MikkeR skrev:
Hey.

Har overvejet at købe noget weightgainer, men det koster jo en del, så har lige et par spørgsmål til det:

1) Virker det (det gør det nok i en vis grad), og hvor effektivt er det? Jeg har et meget højt stofskifte og har derfor meget svært ved at tage på ved at spise mad. Jeg træner allerede og det gør da også at jeg tager lidt på.

2) Hvor stor dosis skal man tage, og hvor ofte og hvornår på dagen?

3) Nogen bivirkninger? :D

Mvh.

Mikkel

Det er vigtigt at forstå at weight gainer ikke er anderledes end alt andet mad, bortset fra at det muligvis kan være let måde at indtage mange kcal på, ikke mindst fordi man drikker det.

Men, man kan opnå den samme virkning ved at drikke en sodavand og spise et stykke skinke.

Til dine spørgsmål:

1) Hvis du ikke føler du kan indtage nok kcalorier i forhold til dit aktivitetsniveau og ønsker til vægtstigning, så kan det være en let måde at få nogle kcal ned på. Men prøv først med lidt sundere varer, f.eks. såsom: nødder, tørret frugt og æg. Alternativt kan du lige banke en deciliter olivenolie ned som en slags shot, bare sørg for at skylle hurtigt efter med noget vand. Det er lige 900 kcal i sækken på 2-3 sekunder.

2) Hvis du ikke mener du har fået nok at spise i løbet af dagen og ikke lige magter at spise noget ordentlig mad, så tag en weight gainer shake. De dage hvor du har fået tilstrækkeligt med mad, så undlad.

3) Der er ikke rigtigt nogle fibre, naturlige vitaminer og mineraler eller sporstoffer i den slags, så det er jo ikke noget der skal være en hjørnesten i din kost. Men der er ikke noget "farligt" ved det.

Link to comment
Share on other sites

what the other guy said

jeg har selv haft samme problem, præcis samme problem og var blevet træt af at være undervægtig. jeg prøvede gainer og protein ved siden af og prøvede en masse ting.

sørg for regelmæssighed i træningen

og der findes en masse måder at få BILLIGERE kalorier på.

ved ikke hvor meget du spiser, men væn dig til at spise tit og spise meget. du kan spise stort set alt du vil.

måden jeg gjorde det på var at æde alt jeg kom i nærheden af og jeg spise min hver anden time eller når jeg var sulten.

en nem og let måde at få ekstra kalorier på er en masse juice og/eller mælk, jeg kan ikke selv tåle ret meget mælk så for mig var det juice. 1,5 liter om dagen og bare den juice med flest kalorier. jeg gik på lidt over et år fra 60 til 87 kg. her var en del af det blevet fedt og jeg cuttede ned igen til omkring 81 hvor jeg er godt tilfreds med resultatet

Link to comment
Share on other sites

Hey.

Har overvejet at købe noget weightgainer, men det koster jo en del, så har lige et par spørgsmål til det:

1) Virker det (det gør det nok i en vis grad), og hvor effektivt er det? Jeg har et meget højt stofskifte og har derfor meget svært ved at tage på ved at spise mad. Jeg træner allerede og det gør da også at jeg tager lidt på.

2) Hvor stor dosis skal man tage, og hvor ofte og hvornår på dagen?

3) Nogen bivirkninger? :D

Mvh.

Mikkel

Man hører i dagens Danmark mange beklage sig over at de har et unormalt stofskifte, men i virkeligheden er det meget få der rent faktisk har stofskifte sygdomme (1:200.000 eller noget i den stil). Det er vigtigt at du får ind i hovedet at det ikke er noget unikt problem du står med, du skal bare spise mere. Det er meget enkelt.

Og weightgainer er ikke noget mirakelmiddel, det er sådan set bare kalorier på flydende form. (Protein blandet med kulhydrater)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker lige pt. 1 liter juice og / eller mælk om dagen + jeg drikker cola og spiser fed mad, men der sker intet. Jeg vejede mig lige for nogle dage siden og jeg vejede mindre end jeg troede. Jeg troede jeg vejede 60 kg, men er nede på 56 kg, og jeg er 1.83..

Jeg spiser en masse fed mad allerede, f.eks:

parisertoast (gerne 2-4 om dagen)

musli med sødmælk til morgenmad

almindelig god fed mad som min mor laver, f.eks bearnaisesovs, frikadeller, osv.

kage, slik, chips, chokolade, mm..

alt i alt: mange kcal om dagen, men ingen effekt.

jeg har vejet det samme i godt 2-3 år nu, og ønsker virkelig at tage 15kg på.

Men weightgainer har vel også en mætende effekt? Jeg tænkte at jeg kunne drikke sådan en weightgainer shake efter hvert måltid, for at få et ekstra kalorieboost, og en når jeg gik i seng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker lige pt. 1 liter juice og / eller mælk om dagen + jeg drikker cola og spiser fed mad, men der sker intet. Jeg vejede mig lige for nogle dage siden og jeg vejede mindre end jeg troede. Jeg troede jeg vejede 60 kg, men er nede på 56 kg, og jeg er 1.83..

Jeg spiser en masse fed mad allerede, f.eks:

parisertoast (gerne 2-4 om dagen)

musli med sødmælk til morgenmad

almindelig god fed mad som min mor laver, f.eks bearnaisesovs, frikadeller, osv.

kage, slik, chips, chokolade, mm..

alt i alt: mange kcal om dagen, men ingen effekt.

jeg har vejet det samme i godt 2-3 år nu, og ønsker virkelig at tage 15kg på.

Men weightgainer har vel også en mætende effekt? Jeg tænkte at jeg kunne drikke sådan en weightgainer shake efter hvert måltid, for at få et ekstra kalorieboost, og en når jeg gik i seng.

Jeg tror jeg spiste ca. det samme som dig uden at tage på før (solid morgen og aften måltid plus en masse små måltider). Umiddelbart mangler den solide frokost med 5-6 skiver rugbrød med tunsalat, sild, ost osv. Tror måske også som de andre nævner at du tror du spiser meget fordi du tager 2-3 portioner til aftensmad. Men meget er når du spiser til du ikke kan klemme mere ned og det skal altså gøres 5-6 gange om dagen, hver dag. Hvis du så ikke tager på har du måske et problem...

Jeg har selv formået at tage på uden kosttilskud, i stedet drikker jeg dog 1 l mælk + 1 l kakao om dagen (kakao enten efter træning eller som ekstra mellem måltid).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg spiste ca. det samme som dig uden at tage på før (solid morgen og aften måltid plus en masse små måltider). Umiddelbart mangler den solide frokost med 5-6 skiver rugbrød med tunsalat, sild, ost osv. Tror måske også som de andre nævner at du tror du spiser meget fordi du tager 2-3 portioner til aftensmad. Men meget er når du spiser til du ikke kan klemme mere ned og det skal altså gøres 5-6 gange om dagen, hver dag. Hvis du så ikke tager på har du måske et problem...

Jeg har selv formået at tage på uden kosttilskud, i stedet drikker jeg dog 1 l mælk + 1 l kakao om dagen (kakao enten efter træning eller som ekstra mellem måltid).

Synes jeg spiser alt det jeg kan.. Og andre folk tager på bare de æder et par plader chokolade. Misunder dem nogle gange :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker lige pt. 1 liter juice og / eller mælk om dagen + jeg drikker cola og spiser fed mad, men der sker intet. Jeg vejede mig lige for nogle dage siden og jeg vejede mindre end jeg troede. Jeg troede jeg vejede 60 kg, men er nede på 56 kg, og jeg er 1.83..

Jeg spiser en masse fed mad allerede, f.eks:

parisertoast (gerne 2-4 om dagen)

musli med sødmælk til morgenmad

almindelig god fed mad som min mor laver, f.eks bearnaisesovs, frikadeller, osv.

kage, slik, chips, chokolade, mm..

alt i alt: mange kcal om dagen, men ingen effekt.

jeg har vejet det samme i godt 2-3 år nu, og ønsker virkelig at tage 15kg på.

Men weightgainer har vel også en mætende effekt? Jeg tænkte at jeg kunne drikke sådan en weightgainer shake efter hvert måltid, for at få et ekstra kalorieboost, og en når jeg gik i seng.

En ting er at få nok kalorier en anden ting er at du lige skal tænke på din krop altså ikke har noget som helst at bruge sodavand og kage til.

Prøv at tælle hvor mange kalorier du spiser. sæt en regel for dig selv om at hvert af dine seks måltider skal indeholde mellem 6-700 og kalorier og bør bestå

af nogle gode kulhydrater og en god proteinkilde.. siger ikke du skal være fanatisk med at undgå sodavand og kage hvis du ikke er på diæt men grundstenen i din kost bør

være ordentlig hvis du også vil vokse.

Link to comment
Share on other sites

Hvor gammel er du? Jeg vejede også omkring de 56-58 kg da jeg var 15-16 år (184 cm høj), men med styrketræning og fokus på at få protein nok, især i forbindelse med træningen, har jeg ligget mellem 70 og 76 kg de sidste 5 års tid (pt omkring 70, men med laveste fedt% ever). Jeg har aldrig drukket sødmælk og indtager meget lidt kage og slik.. Så det kan godt lade sig gøre.

Som de andre siger, fokuser på flere måltider og godt med styrketræning, så skal der nok ske noget.

Link to comment
Share on other sites

Prøv en dag at skrive alt hvad du spiser ned. Også mængden af det. Og regn så det samlede energiindhold ud. Så kan du få et billede af, hvor meget du rent faktisk indtager og hvis du ikke tager på af det, så er det bare for lidt. Prøv dig frem med at spise noget mere og se om du så tager på. Alle kan tage på, det handler bare om at spise nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share