Dynamisk Dødløft?


Dahl
 Share

Recommended Posts

Hej MOL,

Jeg træner efter et program. hvor jeg fokusere på at øge min styrke og eksplosivitet, da jeg er sportsudøver.

Pt kører jeg henholdsvist tungt og dynamisk i BP og squat. I BP 8x3 @ 60% og squat 10x2@60%.

Så i dødløft køre jeg den tunge dag efter TJs single cycle. Ville det være relevant at smide dynamisk dødløft ind en af dagene? Eller er det bedre bare at have den ene tunge dag? Og i tilfældet, efter hvilke rep og sæt skal jeg så træne?

På forhånd tak

- Mathias Dahl

Link to comment
Share on other sites

Mathias, umiddelbart vil jeg mene at 2x speed træning til stængerne er overkill.

Du bør også gøre op med dig selv, hvorvidt du virkelig har brug for speed træning i bænken.

Ydermere abonnere jeg ikke rigtig på ideen med at squatte dynamisk, som sportsudøver.

Bands eller ej, så vil jeg mene at dynamisk squat har en række ulemper for en sportsudøver, derfor vil jeg klart anbefale dig at du forsøger det med shock træning i stedet. Afhængig af hvor avanceret du er bør du starte ud med de simpleste former for denne metode og inkorperere mere avanceret teknikker efterhånden, som du bliver stærkere.

Box jumps er en af de mildeste former for plyometrisk træning.

Husk at, der ikke rigtig er noget, som er forkert, hvis det virker.

Link to comment
Share on other sites

Mathias, umiddelbart vil jeg mene at 2x speed træning til stængerne er overkill.

Du bør også gøre op med dig selv, hvorvidt du virkelig har brug for speed træning i bænken.

Ydermere abonnere jeg ikke rigtig på ideen med at squatte dynamisk, som sportsudøver.

Bands eller ej, så vil jeg mene at dynamisk squat har en række ulemper for en sportsudøver, derfor vil jeg klart anbefale dig at du forsøger det med shock træning i stedet. Afhængig af hvor avanceret du er bør du starte ud med de simpleste former for denne metode og inkorperere mere avanceret teknikker efterhånden, som du bliver stærkere.

Box jumps er en af de mildeste former for plyometrisk træning.

Husk at, der ikke rigtig er noget, som er forkert, hvis det virker.

Tak for svaret :smile:

Så du foreslår at køre en tung squat dag og så en dag med plyometrisk træning, hvor der pt er dynamisk squat?

Mht. bænken ville du så køre en tung dag og så en rep dag? eller to tunge(hvis dette ikke igen er overkill)?

Og så kun dødløft en enkelt dag om ugen, hvor denne er efter tung træning?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :smile:

Så du foreslår at køre en tung squat dag og så en dag med plyometrisk træning, hvor der pt er dynamisk squat?

Mht. bænken ville du så køre en tung dag og så en rep dag? eller to tunge(hvis dette ikke igen er overkill)?

Og så kun dødløft en enkelt dag om ugen, hvor denne er efter tung træning?

Ja, en tung dag til nedre krop. En dynamisk dag til nedre krop, som består af en grundlæggende plyometrisk øvelse, som boxjumps.

Efter min mening: 1 tung bænk dag, 1 repetitions / dynamisk dag (håndvægte eller vægtstang).

Link to comment
Share on other sites

Ja, en tung dag til nedre krop. En dynamisk dag til nedre krop, som består af en grundlæggende plyometrisk øvelse, som boxjumps.

Efter min mening: 1 tung bænk dag, 1 repetitions / dynamisk dag (håndvægte eller vægtstang).

Okay, ville man kunne køre ting som sled-training i forbindelse med nedre krops dynamiske dag?

Lyder interessant, hvor mange reps snakker vi så maks/min før man skal regulere sin vægt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share