Salmiak lakrids


tja
 Share

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er det bare mig som synes det her lyder som en stor joke   :retard:
Nej - det er ikke bare dig... Det er godt nok for langt ude det her. Jeg håber dog ikke, at grunden til vi ikke har hørt fra "tja" ´har noget med dette at gøre:
kan give lammelser, startende som muskelsvaghed og evt. udvikles til fuldminant paralyse med døden til følge pga. manglende vejrtrækning. Man kan desuden se hjertearytmi, som kan føre til hjertestop.

Ødemer: ødemdannelse i hjernen må klart være den vigtigste her - kan ses startende som hovedpine, evt. blindhedstilfælde af sekunders varighed, bevidsthedssvækkelse og til sidst incarceration(hjernen forsøges trykket ud gennem kraniets huller) med døden til følge.

Damn!

Så "tja" kan du ikke lige give lyd fra dig? :huh: :o

Link to comment
Share on other sites

hmm..... synes nu også det lyder som en joke!

Tænk sig at æde 3 kg lakrids, få hovedpine, skide sig halvt ihjel (læs: manden har måske skidt omkring 4 kg. lort der lugter af lakrids!!), ikke være i stand til at se dusino med Jørgen Kløcker (fordi han ikke længere kan se ud af øjnene), få trykket hjernen ud af skallen (De små dræberpiratos VIL bare ud) og desuden prutte en hel dag blot for at vinde en tur til Budapest, som man VED at ens kammerat alligevel ikke kan betale....... hmmm :lol: :lol: :D :retard: :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk en kemilærer som hævder at man dør, hvis man spiser et kg piratos pga. det høje indhold af ammoniumchlorid, eller salmiak eller hvad man vil kalde det. Det har iørigt den kemiske formel NH4Cl. Han mener at man ødelægger cellernes saltbalance, det samme som sker hvis man æder rent natriumchlorid, eller køkkensalt... Så det kan være det ikke er så klogt at æde tre kg. på en gang

Link to comment
Share on other sites

Nu kan overdrevet lakridsindtagelse jo faktisk være katastrofal for vægttræning. Der findes jo flere historier om patienter som kommer på sygehus med hypokalemia og andre livstruende symptomer efter daglig indtagelse af 500g lakrids. En muskelbiopsi fra sådan en patient får mig sgu til aldrig mere at spise lakrids! Jeg ved dog ikke om dansk lakrids indeholder Glycyrrhizic acid som er banditten her.

Plant Poisoning, Licorice

/Niels :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Ha !!!

Jeg har sku grinet en del af Tja :lol:

Mest fordi jeg kom til at tænke et par år tilbage...

Jeg havde "pisset pigtråd" et par dage (blærebetændelse) og var ved lægen for "lige at få set nærmere på fyren". Efter at have været igennem diverse undersøgelser - jeg skal nok lade være med at gå i detaljer ;) Anbefalede min læge mig sku' at spise salmiaklakrids! Simpelthen fordi at salmiakken gør indholdet i blæren mere surt - og derfor kan hjælpe til med at dræbe bakterier.

"Spis du bare så meget som du kan overkomme"

Nå, ja - når min læge nu har ordineret det!

Jeg præsterede at spise 600 gr. på én gang - hvilket jeg selv syntes var godt klaret. Så jeg undrer mig over hvordan Tja kan klemme flere kg. ned - For jeg havde VIRKELIG ondt i maven bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Ha !!!

Jeg har sku grinet en del af Tja :lol:

Mest fordi jeg kom til at tænke et par år tilbage...

Jeg havde "pisset pigtråd" et par dage (blærebetændelse) og var ved lægen for "lige at få set nærmere på fyren". Efter at have været igennem diverse undersøgelser - jeg skal nok lade være med at gå i detaljer ;) Anbefalede min læge mig sku' at spise salmiaklakrids! Simpelthen fordi at salmiakken gør indholdet i blæren mere surt - og derfor kan hjælpe til med at dræbe bakterier.

"Spis du bare så meget som du kan overkomme"

Nå, ja - når min læge nu har ordineret det!

Jeg præsterede at spise 600 gr. på én gang - hvilket jeg selv syntes var godt klaret. Så jeg undrer mig over hvordan Tja kan klemme flere kg. ned - For jeg havde VIRKELIG ondt i maven bagefter.

Tranebærjuice er lige så godt og sundere. Er du sikker på at han var læge, det var ikke bare en i venteværelset ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Fin artikel må jeg sige, den havde jeg ikke set, men der er såmen ikke noget mærkeligt i deres konklusion da der er så få studier på tranebærjuice.

Man må bare afvente nyere studier, men så må man stadig som evt. lidende træffe sit valg, der har man jo ikke tid til at afvente nye studier - der er trods alt nogen studier som indikerer en effekt - men om den holder når man har noget mere information kan man jo kun gisne om.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Overlevede tja eller var det én af Mikkel Sand's andre aliases?

Det er der vist ikke nogle der ved med sikkerhed, men noget kunne tyde på at det gik galt og at han nu spøger på de evige kirkegårde i hele det danske land.

Teorien med MS er måske heller ikke helt ved siden af !

Hved ved ????????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share