Kan ikke tage på:(


kalp
 Share

Recommended Posts

HEY!!!

Har nøjagtigt det samme problem!

Ved lige præcis hvordan det føles at træne og træne og æde og æde, uden der sker en skid!

Jeg har indenfor de sidste 15 dage taget ca. 2,5 kg på!!! :D

:o

Hvordan tænker du nok nu....

Jeg har fået noget pulver (de fleste kender det sikkert!)

WHEY GAINER!!!

Drikker ca 200g blandet op med 1 liter mælk om dagen udover min normale kost!

Du siger desuden at du træner! Her er det ENORMT vigtigt at du drikker ca ½ liter lige efter træningspasset!

Min kostplan har jeg ikke synderligt, dog spiser jeg af en eller anden grund meget mere pr. måltid end da jeg startede... ??? ....

Måske du skulle prøve det samme... du kan læse om det pulver jeg spiser her : Danlab

Måske det også virker for dig! (steg fra 55,5 til 58kg på 15 dage)

Link to comment
Share on other sites

hejsa,

jeg har købt noget der hedder gainers fuel som jeg drikker ca. 2 gange om dagen... nogen gange 3. En om morgenen, en efter træning og en ca. en time før jeg går i seng.

Jeg tvivler dog på det vil hjælpe mig meget.

Jeg vejer nu 56.5Kg og om aftenen næsten 58kg så jeg har nok taget minimum et havlt kilo på. Jeg prøver sådan seet at finde på en god metode til at indtage mere olivenolie om dagen.. 110ml giver nemlig 900kcal hvilket må siges at være en pæn del, men ved dog ikke hvor sundt det er at indtage sådan en mængde olie i løbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

...

Du spiser alt alt for lidt, og hvis du virkelig vil tage på for alvor tror jeg altså også at der skal noget mere med selvom du drikker gainer... Jeg var selv (Troede jeg) hardgainer da jeg for et år siden begyndte at tæne... (Jaja, jeg købte først vægte omkring jul, men mavebøjninger og en smule armbøjninger)

Jeg følte jeg åd og åd, men jeg tog ikke på. Der kom lidt muskler på maven, men ikke noget vægten kunne fortælle om. Jeg fik vægtene og begyndte at træne noget hårdere. Jeg fik en bedre appetit, helt automatisk og spiste på det tidspunkt ret meget. Jeg kender ikke alt det der med kalorier, KJ og ckal. Jeg kan hurtigt beskrive indholdet at en almindelig dag, men jeg spiste meget... Rigtig meget... (Og det på trods af at jeg ikke spiste noget morgenmad af betydning) Og jeg tog 10 kg på i løbet af 4-5 måneder. Jeg har siden reguleret mit madforbrug ned, da træningen gik den vej, og prøvede så med noget mere cardio og fik lidt fedt væk, men ikke så meget. Nu holder jeg vægten, jeg vejer 61 kg, er 172 høj og 15 år gammel.

- og jeg har også et højt stofskifte... Du skal spise meget, og over lang tid. Regn ikke med resultater efter en eller to dage... Sikkert heller ikke en eller to uger, men vær langsigtet. Lad være med at stå op på vægten morgen og aften, men gør det istedet måske engang om måneden...

Link to comment
Share on other sites

nej jeg drikker ikke olien... det kan man sgu ikke:) men det er også det jeg siger jeg prøver at finde på en god og let måde at få det ned på.

I starten var jeg interesseret i at tage på i muskler, men nu vil jeg bare tage på....fedt eller ej det er underordnet. Jeg bliver aldrig fed så selv om jeg skulle tage en masse fedt på så vil det aldrig blive for meget. .... Måske er det ikke sundt med fedt, men det vil helt sikkert se pænerer ud på min krop og jeg kan herefter arbejde på at omdanne det til muskler.

Ville også lige hører... jeg så i brugsen bag på en pakke kiks at der var 500kcal per. 100G

altså 90kcal per kiks.

Hele pakken vejer 400G dvs. 2000kcal.

Ville det være spild at spise sådan en pakke om dagen? Det er trods alt mange kcal. Vil jeg tage på af dem? Altså hvis jeg spiser det ved siden af min almindelige kost.

Link to comment
Share on other sites

dit problem er som jeg ser det at du ikke spiser nok i lang tid. Det er ikke nok at spise 10.000kalorier den ene dag og så den næste kun 100. Du skal spise et fast antal hverdag uden undtagelse og så bør du træne så det du spiser bliver brugt til at bygge muskler og ikke bare fedt.

jeg fik engang en definition herinde fra ,på en hardgainer: en der spiser ig squater for lidt. Næsten uanset hvilken krop du har så passer det.

Link to comment
Share on other sites

hvis man tager på i fedt bliver man tungere og man bliver vel også stærkere... større knogler og lidt flere muskler. Blivere man størkere kan man bære mere tungt og dermed får større muskler. eller?

Men jeg har lige et vigtigt spørgsmål angående kaloerier.

Vil man tage lige meget på hvis man spiste 2000kcal i kiks som hvis man spiste 2000kcal i brød? altså er 1000kcal = 1000kcal lige meget hvad eller er der forskel på dem... altså nogen man tager mere på af end andre?

Link to comment
Share on other sites

Hej Kalp

Undre mig også over at du er ligeglad om det er fedt eller muskler du får på kroppen. Du får ikke flere muskler af at blive federe, jo hvis du bliver enorm tyk og på den måde har mere vægt at slæbe rundt på i dagligdagen, men ellers ville jeg ikke mene du bliver stærkere bare fordi du tager fedt på.

Jo mere du træner, jo mere vil du automatisk tage på i muskelmasse, som vil sidde langt pænere på din krop end hvis det var rent fedt. Mænd har tendens til at få en ølvom, men derudover stadig være tynd på resten af kroppen.

Da jeg var yngre kunne jeg heller ikke tage på (hvilket så ikke var noget direkte problem for mig,, tværtimod) men da jeg blev ca. de 20 år havde jeg mere tendens til at tage på end tidligere. Her ophørte min pupertet, og ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg mener at stofskiftet ændre sig en anelse, men for mænd i en lidt senere alder. Det er selvfølgelig ikke alle, men jeg kender mange der er blevet lidt fyldigere når de runder en vis alder, så det kan jo være at du er en af de (u) heldige. :tongue:

Jeg synes det lyder desperat når du siger du vil tage på i fedt, jeg kan ikke lige huske hvor lang tid du har trænet, men giv det en chance, og spis oftere som alle vist er enige i, så skal du nok se resultater..... :cheeburga:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve følgende..

Min træner anbefalede mig at spise lidt over 2000 kalorier om dagen.... det er for lidt har jeg fundet ud af. Jeg har prøvet at spise omkring 3000om dagen men det var også for lidt. Nu vil jeg prøve at spise ca. 4000 til 4500kalorier om dagen et meget stort spring men burde give resultater.

Jeg vil prøve at spise 200G til 250G protein om dagen og ellers spise lidt nødder, oliven/olivenolie, honning, advokado, frugt [banan evt,]

Kan jeg overholde dette er jeg også sikker på at jeg langsom vil tage på da det er et meget stort spring, men jeg kom til at tænke på at der er dage hvor jeg er på arbejde hvor jeg ikke kan spise noget i 4 timer da jeg ikke har noget pauser. Hvad skal jeg gøre her? Spise rigtig meget før jeg tager afsted? 4 timer er en time for meget så vidt jeg kan forstå. Jeg kan dog godt drikke vand hvis det hjælper på det?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en god ide at prøve at ramme et højt kalorieoverskud, men for at nå så højt et tal som du skriver tror jeg det er vigtigt at du tænker på hvad du kan lig at spise og ikke på hvor mange kalorier du spiser. Det vil fx være ulideligt at skulle spise 1000 kalorier ost hvis du ikke kan lig det, find noget som du kan lig og som giver en god potion kalorier og så spis løs.

God appetit :D

Link to comment
Share on other sites

FY FOR SATAN!!!

AD for helvede! ville lige prøve at upgradere min protein drik fra 800kcal til 1700kcal ved at hælde 110Ml olivenolie op i. Fy for satan!! det til at brække sig af!! tror sgu bare jeg nøjes med en normal protein drik før jeg går i seng:)

Ps. Drak det IKKE! desuden tror jeg ikke det er godt for hjertet... danner sig måske fedt rundt om hjertet hvis det er noget man man drikker tit.. Yuk!

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, jeg tænkte ikke på at du stadig vokser i højden, men det var også bare for sjov.

Nyd fremgangen så længe det varer

Det var jeg nu heller ikke så meget i tvivl om, men okay... (Hvis du så mig ville du nemlig ikke kunne se at jeg træner, men omvendt, havde du mødt mig inden disse 12-13 kg så ville du bestemt kunne konkludere at jeg ikke trænede...) 5 cm på overarme og underarme, plus vaskebræt, bryst (Det havde jeg overhovedet ikke noget af før) og reducering af englevinger har da været til stede, men det har kun gjort mig lidt mindre spinkel, og ikke muskuløs... Det kommer, det kommer... Jeg skal nok overhale jer allesammen, og blive den første "Drug-free" Mr. O. i mange mange år...! :devil:

Det gjorde jeg skam også...! ;) -(Du ved, så kom sommerferien, så kom der nogle ting efter ferien som ikke skal nævnes her, og sådan lidt andet, så det har været lidt så som så med træningen... - jeg er på ret spor igen!)

Link to comment
Share on other sites

hvis man tager på i fedt bliver man tungere og man bliver vel også stærkere... større knogler og lidt flere muskler. Blivere man størkere kan man bære mere tungt og dermed får større muskler. eller?

Jeg mener at Tina har sagt det vigtigste. Vil bare lige tilføje at hvis du er tungere er det en fordel i dødløft men derimod ikke i squat. Men jeg ved ikke hvor stor interesse dette har for dig.

Dog kan man ikke få større knogler. Ved styrketræning kan knoglernes densitet blive større men ikke selve størrelsen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share