Hjælp til træning med fokus på kampsport....


Aatoft
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 15år... Jeg har prøvet at samsætte et program... det går ud på at gøre mig mig bedre til kampsport...

Mandag: Intveraltræning 15*20sek...armbøjninger 5*20...pull-ups 3*7...Kampsport 1t 15min...

Tirsdag: 3km løb... mavebøjninger 5*25...pilates med benene for at styrke dem... håndvægte 7,5kg 3*15...bænkpres 15kg 3*15

Onsdag: Intervaltræning 17*20sek...armbøjninger 5*20...pull-ups 3*7...kampsport 1t 15min...

Torsdag: 3km løb... mavebøjninger 5*25...pilates med benene... håndvægte 7,5kg 3*17...bænkpres 15kg 3*15

Fredag: Intervaltræning 20*20sek...armbøjninger 5*25...pull-ups 3*9...curls med vægtstang 3*15

lørdag og søndag fri

Håber jeg kan få lidt feedback...

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er en dreng på 15år... Jeg har prøvet at samsætte et program... det går ud på at gøre mig mig bedre til kampsport...

Mandag: Intveraltræning 15*20sek...armbøjninger 5*20...pull-ups 3*7...Kampsport 1t 15min...

Tirsdag: 3km løb... mavebøjninger 5*25...pilates med benene for at styrke dem... håndvægte 7,5kg 3*15...bænkpres 15kg 3*15

Onsdag: Intervaltræning 17*20sek...armbøjninger 5*20...pull-ups 3*7...kampsport 1t 15min...

Torsdag: 3km løb... mavebøjninger 5*25...pilates med benene... håndvægte 7,5kg 3*17...bænkpres 15kg 3*15

Fredag: Intervaltræning 20*20sek...armbøjninger 5*25...pull-ups 3*9...curls med vægtstang 3*15

lørdag og søndag fri

Med det der program sat i forhold til din alder, så knækker du halsen. Enten på grund af overtræning og de skader der måtte opstå som følge af belastningen, eller også på grund af, at programmet er for ambitiøst og tidskrævende.

Et kortfattet råd mht. til din træning: Hvis du træner for at blive bedre til kampsport, så koncentrere din træning om kampsport.. træn altid det du vil være god til. I stedet for at nøjes med 1 time og 15 min kampsport, så træn 2 el 3 timer pr. dag. Skulle klubben have lukket så skift klub eller træn derhjemme. Uanset om din kampsport er boksning, WingTsun, Karate, brydning eller noget helt andet, så er der altid en masse der kan trænes alene om uden for et træningslokale.

Hvis din styrketræning/løb skal gøre dig bedre til at slå.. så slå i stedet på sandsække. Læg blødt ud med 1000 slag pr. dag. Alternativt kan du fylde en krukke/spand med sand eller grus. Træn så ved at slå med fingerspidserne ned i sandet.

Vil du være stærkere i kamp, så er det bare at komme igang med sparringstræning. Vælg din træningspartner med omhu, gerne en anelse bedre en dig, så du møder kvalificeret modstand. I kan sagtens gå til hinanden uden at ansigtet bliver smadret. Lad din træningspartner slå alt hvad han kan i din mave, så du vænner dig til overraskelsen og smerten.

Tro på det.. og lad dig opsluge af kampsporten.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

MMA... Den enste rigtig kampsport..'

Sparing sparing og mere sparing.. Masser af løb..2-3 gange styrketræning om ugen.. full boby..

:devil:

Jeg har aldrig fattet, hvorfor visse trænere vil løbetræne så meget. Det er begrænset, hvor meget du løber rundt i en ring i MMA-regi. Til gengæld kan jeg forstå, hvor sjipning, sparring og skyggeboksning prioriteres.

Mht. kampsport, så er jeg selv MMA-udøver og jeg laver intet cardio-træning udover min kamptræning. Det fungerer fint. Ved siden af kører jeg et klassisk Bill Starr-styrkeprogram. :santa2:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

:devil:

Løb fordi jeg ikke vil gå død når jeg har en liggene over på mig, og ikke ha luft til at få ham væk..

Derfor..

Brian :devil:

Og du mener derfor ikke at intervaltræning er at foretrække?

Sidst jeg havde en fyr siddende oven på mig, der tæppebombede mig med hammerfists, var min teknik bestemt ikke at spjætte med benene.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig fattet, hvorfor visse trænere vil løbetræne så meget. Det er begrænset, hvor meget du løber rundt i en ring i MMA-regi. Til gengæld kan jeg forstå, hvor sjipning, sparring og skyggeboksning prioriteres.

Mht. kampsport, så er jeg selv MMA-udøver og jeg laver intet cardio-træning udover min kamptræning. Det fungerer fint. Ved siden af kører jeg et klassisk Bill Starr-styrkeprogram. :santa2:

Hr. K

Jeg er enig i, at de traditionelle lange løbe distancer i forbindelse med kampsport er en dårlig idé. På den anden side er det direkte tåbeligt ikke at lave fx intervalløb eller andre ting, der kan booste VO2 max - i hvert fald hvis man har tænk sig at kæmpe fx MMA. Til det formål er skyggeboksning og sjipning efter min mening IKKE nok. Man ser rigtig, rigtig mange, der "gasser" fordi de simpelthen er i for dårlig form.

Edit: de længere løbedistancer kan selvfølgelig komme på tale, hvis man skal cutte vægt.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share