smerte i underarm


Polunda
 Share

Recommended Posts

lider lidt af smerte i mine underarme især venstre og specielt på min Ryg/biceps dag... Har trænet en del år efterhånden, men det er først her de sidste måneder at det er begyndt at gøre virkelig ondt. For mig føles det som om at det er senerne i underarmen der gør ondt, ikke musklerne eller ledene. Fik så at vide af en erfaren gut i centeret at man ikke rigtigt kan gøre noget ved det andet end at træne videre og håbe på at underarmene snart vender sig til den given belastning og smerterne så fortager sig af sig selv. En anden blandede sig så i samtalen og mente en pause ville være den bedste fremgangsmåde og så stille og roligt træne sig op på det gamle niveau igen. Dog mente ham den erfaren mand at smerterne ville vende tilbage så snart man har opnået det niveau man var på inden man påbegyndte pausen.

Jeg er dog lidt skeptisk ang. de ting man får at vide af folkene i centeret selvom den ene person har været i faget i over 18 år og den anden har sådan en fitness halløj uddannelse.

er der nogen af jer der virkelig ved hvad man bør gøre og hvad det kommer af?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kører du biceps?

Jeg har selv haft lignende problem, som er gået væk efter at jeg har lagt min biceps-træning om, så jeg primært kører DB-curl og kun bruger EZ-stang en gang om ugen.

Tag en 3-ugers tid, hvor du kun kører hammercurls, og koncentrer dig om IKKE at spænde unødvendigt i hænderne/underarmene når du curler...

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene...

Min bicepstræning er meget varieret bla. fordi jeg ofte ikke kan køre de øvelser jeg har tænkt mig pga. smerte. Kører også Hammercurls lige for tiden og det er nok den og måske concentraded bicepcurls der gør mindst ondt, men også hammercurls gør da ondt hvis vægtene nærmer sig de 30kg..

Det med kiroen ved jeg ikke helt med.. har været ved en (angiveligt byens bedste) pga. en rygskade, men han lod ikke til at forstå meget om træning og jeg døjer stadig med ryggen der ikke fungerer helt optimalt. Fornæmmer ofte at smerten kan stråle ned i ballen og højre ben, dog ikke konstant. Så jeg skal alligevel asted en eller anden gang snart så kan jeg samtidig nævne det med underarmen...

Men tak for svarene.

Link to comment
Share on other sites

Hvis smerten er en bidende form, der ikke gør ondt når du løfter, men først når du slipper, og som er lokaliseret ca. i midten af underarmen - så kan jeg fortælle dig at jeg har det samme.

Min eneste løsning er at køre med hammer greb. Smerten vender hurtigt tilbage hvis jeg træner med ez-stang.

Link to comment
Share on other sites

Jo du rammer den rimlig godt Bash det er mest når jeg slipper vægten og så ellers i en del minutter derefter, men også under øvelsen kan det gøre ondt isår de sidste par reps...

ja der kan man bare se relativ mange der går med problemet... er der nogen der har overvundet problemet eller gjort noget specielt andet end at skifte til hammercurls db curls osv?

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille tilføjelse har læst en del af de topics Pjevs linkede til.. Men syntes kun der er tale om bicepsøvelser (curls i alle variationer), nu er det bare sådan at mit også kommer ved rygtræning selv ved BoR som er den første rygøvelse jeg kører på ryg/biceps dagen. Måske jeg også klemmer for hårdt omg stangen? Men på den anden side hvis jeg klemmede mindre ville jeg nok tabe stangen.. Og det forekommer da også ved diverse andre rygøvelser, selvom jeg allerede har skåret gevaædigt ned på træningen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Undskyld jeg lige braser ind med et spørgsmål i din tråd...

Jeg har tilsvarende problem, dog kun mht. underarm, jeg har deraf valgt at tage en hel uge uden træning med øvelser hvori man bruger armene... (dvs. kun mave / ryg)

Dette har hjulpet en del.. de efterfølgende dage kunne jeg ikke dreje et rat uden at have enorme smerter..

Jeg har googlet lidt og lokaliseret smertezonen til at være "Carpi Ulnaris"...

Er curl stangen årsag til dette...?

Jeg træner meget preacher curl.... Skal jeg helt droppe det..? Er en af mine favoritøvelser da den er herlig isoleret..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share