anabole steroider - fodbold


The Reds
 Share

Recommended Posts

Hey folkens :)

Nogle der har nogle ideer til en besvarelse omkring hvilken effekt brug af anabole steroider kan have i forhold til fodbol!?

synes selv den er lidt svær at svare på, skal helst kunne skrive omkring 3-5 sider omkring det...

håber virkelig I kan hjælpe :)

mvh TheReds

Link to comment
Share on other sites

Det jeg primært har hørt om ang steroider og fodbold er i forbindelse med restitution fra skader.

Googlede lige hurtigt denne her:

http://www.antidoping.dk/visArtikel.asp?artikelID=1339

Jeg er sikker på du vil kunne gøre noget mere ud af at beskrive de fysiske krav fodbold stiller der listes i artiklen og hvordan doping kan gøre spillerne bedre.

Link to comment
Share on other sites

4 sider kun :sneaky2:

Jamen, der er vel noget redegørende omkring, hvordan de anabolske steroider virker etc. Der burde du da nok kunne skrive mere..

Off-topic: Jeg skriver om Doping og cykelsport, jeg har 11 sider. Men det er jo ikke længden men kvaliteten af det man skriver, selvom man skal holde sig inden for et bestemt antal sider.

Nu ved jeg godt at vejledning ved ens lærer er forbudt i denne tid, men prøv alligevel at tage en snak med din lærer, det nytter jo ikke noget at du ikke kommer videre.

Derudover skal du vel også ha' analyseret de fysiske krav til en fodboldspiller før du kan sige noget om hvorfor anabolske steroider er godt.

Link to comment
Share on other sites

4 sider kun :sneaky2:

Jamen, der er vel noget redegørende omkring, hvordan de anabolske steroider virker etc. Der burde du da nok kunne skrive mere..

Off-topic: Jeg skriver om Doping og cykelsport, jeg har 11 sider. Men det er jo ikke længden men kvaliteten af det man skriver, selvom man skal holde sig inden for et bestemt antal sider.

Nu ved jeg godt at vejledning ved ens lærer er forbudt i denne tid, men prøv alligevel at tage en snak med din lærer, det nytter jo ikke noget at du ikke kommer videre.

Derudover skal du vel også ha' analyseret de fysiske krav til en fodboldspiller før du kan sige noget om hvorfor anabolske steroider er godt.

okay nice nok! :P så du snart færdig...

Mit redegørende spørgsmål lyder: redegør for de fysiologiske krav der stilles til en moderne fodboldspiller samt en redegørelse for hva anabole steroider er og hva den specifike fysiologiske effekt er

Så analyser hvilken effekt brugen af anabole kan havde for de fysiologiske krav til en fodboldspiller

ud af det har jeg knap 4 sider.. det ikke meget, men synes det er lidt svært at få mere ind :/

Du har ikke nogle rigtige gode ideer? som er til at gå til

Så altså jeg har da lidt om hvad de fysiske krav er til en fodboldspiller ...

Link to comment
Share on other sites

okay nice nok! :P så du snart færdig...

Mit redegørende spørgsmål lyder: redegør for de fysiologiske krav der stilles til en moderne fodboldspiller samt en redegørelse for hva anabole steroider er og hva den specifike fysiologiske effekt er

Så analyser hvilken effekt brugen af anabole kan havde for de fysiologiske krav til en fodboldspiller

ud af det har jeg knap 4 sider.. det ikke meget, men synes det er lidt svært at få mere ind :/

Du har ikke nogle rigtige gode ideer? som er til at gå til

Så altså jeg har da lidt om hvad de fysiske krav er til en fodboldspiller ...

4 sider kun! Det kan der skrives meget mere om.

Hvad er kravene til en fodboldspiller?

- kom ind på aerob effekt og kapacitet, samt anaerob effekt og kapacitet. Hvad med musklerne i kroppen, nogle der er vigtige og hvorfor? Her burde du kunne skrive nogle sider.

Skriv lidt om brugen med gigtmedicin med hensyn til skader, og hvad konsekvenserne er ..

Nu hedder hans emne jo fodbold og steroider. Så ville jeg ikke anbefale at skrive omkring gigtmedicin, da det ikke har noget med problemformulering at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvordan din problemformulering er, og så videre.

Men anaerob og aerob processor kan man skriver mere end ½ side om.

Hvilke muskelgrupper bruges primært i fodbold, i hvilke situationer etc etc.

det meste af den står vist lige ovenover her i et tidligere indlæg.

synes bar ik det er nemt at finde særlig meget om det!?

har du noget liggende måske, som kunne friste?

Link to comment
Share on other sites

Mit redegørende spørgsmål lyder: redegør for de fysiologiske krav der stilles til en moderne fodboldspiller samt en redegørelse for hva anabole steroider er og hva den specifike fysiologiske effekt er

Så analyser hvilken effekt brugen af anabole kan havde for de fysiologiske krav til en fodboldspiller

hmm måske du skulle poste hvad du har nu... eller i det mindste en oversigt over den litteratur du benytter. Umiddelbart virker det ikke som om du har helt styr på emnet endnu, men der er jo rimelig med tid!

Bangsbo m.fl. har jo skrevet flere bøger der kommer ind på emnet og han ved meget og formidler ofte på et forståeligt niveau.

AS/AAS og hvert enkelt stof i grupperne kan der jo skrives lange bøger om... men du må jo ind og beskrive selve steroidets opbygning, funktion, hvordan hormoner påvirker gentranskription osv. (har du nogle fornuftige biologi bøger?). Mon ikke en af effekterne formodes at være muskelvækst? så skal du jo også beskrive hvad det går ud på...

Håber analyse spg. er formuleret anderledes i opg., ellers giver det dårlig mening...

Link to comment
Share on other sites

Jo har da lidt, må lige få det kigget igennem! Men på igang imorgen så med det du har skrevet... og tusind tak for det! :D

vil gå til køjs nu! kan være jeg vender tilbage

Husk nu, det er ikke os der skal lave din opgave. Opgaven går netop ud på, at den enkelte elev skal fordybe sig i et ukendt emne.

Har du ikke en biologi bog der hedder fysiologi. Krop og træning en idrætsbog indeholder også aerob og anaerob i en forenklet form.

Men aerob proces (citronsyrecyklus/krebscyklus) den kan der skrives tons vis af sider om, det er nok bare ikke det din opgave ligger op til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker at have læst et sted, at FCKs sportslæge udtalte, at han på én sæson havde udskrevet over 1000 glucosaminpiller til spillerne.

Bare lidt info :smile:

Nu har glucosamin jo intet at gøre med forbudte stoffer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Med fare for eksponering af politisk ukorrekte sider - lav evt. en søgning på Fonz på www.cuttingedgemuscle.com - han er professionel (var måske... lang tid siden, jeg har været omkring) fodboldspiller og 100% ærlig om at være på anabolske steroider året rundt (han spillede i USA, så vidt jeg husker). Han skrev vist også... så vidt jeg husker... på elitefitness.com, hvor han vist havde noget blog eller noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må man spørge om hvilket fag du skriver opgaven i, niveau osv? - er der tale om en simpel skrive øvelse på UNI, i et idræts relateret fag, eller?

Jeg kan huske jeg for efterhånden en del år siden, i ny og næ, kikkede en del med på vel danmarks største site for misbrugere af anabolske steroider, - uden at ville nævne nogle navne, - har jeg da støt på nogle stykker derinde, der ihvertfald påstod at være professionelle fodboldspillere....

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Det er vel nærmere biologi? I hvert fald da jeg gik på gym kunne man kun skrive 3. g opgave i højniveau fag, og idræt kan man vidst maks få på mellemniveau? Men kan også være jeg tager fejl, er ikke så meget inde i det efter reformen :nissetunge:

Edited by Kafir
Link to comment
Share on other sites

Det er vel nærmere biologi? I hvert fald da jeg gik på gym kunne man kun skrive 3. g opgave i højniveau fag, og idræt kan man vidst maks få på mellemniveau? Men kan også være jeg tager fejl, er ikke så meget inde i det efter reformen :nissetunge:

Nu er der jo lavet om på alt muligt lort... Den reform der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share