10000 kcal på en dag?


ibberlib
 Share

Recommended Posts

Hej

Nu står det sådan til, at jeg har diskuteret med en dreng der påstod, at hvis han fik lov så spiste han 10000 kcal om dagen..

Han sagde godt nok ikke 10000 kcal i sunde ting, men det er da stadgi ekstremt meget.

Det skal lige siges at han på ingen måde er overvægtig, så hans krop er ikke vant til at få så meget indenbors.

Er der andre der vil påstå at de kan spise 10000 kcal på en dag og stadig have det godt?

Ved godt, at det ikke er så seriøst et spørgsmål, men min nysgerrighed blev altså vakt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

han sagde jo også kun at det var hvis han fik lov.. er faktisk ikke sikker på om han har prøvet:raisebrow:

må lige høre..

og hvis han har, ja så kunne jeg egentlig også godt tænke mig at han skrev det ned..

10.000 kcal er sindsygt meget mad. Uanset om det er junk eller hvad det er. Prøv fx. at spise 2 kg mørk chokolade på en dag.

Link to comment
Share on other sites

10000 kcal på en dag ville være nok til at holde indtil flere murerarbejdsmænd gående. . At en DRENG skulle kunne indtage så meget, uden at få det dårligt, og i øvrigt tage MASSIVT på, lyder helt skørt.

Det siges, at medlemmer af Sirius-patruljen kan indtage 8000 kcal om dagen (når der altså er mad nok, hvilket der ikke altid kan være i de egne af verden), men her spiller både kulden, og det MEGET hårde fysiske arbejde (skiløb, slæbe rundt på tungt grej, reparere alt, hvad der går i stykker osv.) en stor rolle.

Hvis nogen almindelig dansk dreng kan indtage 10000 kcal., så bør han have sit stofskifte undersøgt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Bah - 10.000 kcal er da ingenting - det kunne The King gøre meget bedre!

With Elvis, you can forget about your average 1,500 to 1,800 calories per day, or even the 5,500 calories per day of your average Antarctic explorer. Before he died, Elvis was eating about 100,000 calories per day! That's more than enough to keep your average multi-tonne Asian elephant alive - or, enough to keep you or me alive for nearly 60 days!

The basic element of Elvis' daily food intake was a 30-cm long bread roll, stuffed with bacon, peanut butter and strawberry jam. Each one had 42,000 calories, and in his final days, he ate two of them per day, together with little midnight snacks of hamburgers and deep-fried white bread.

Fat Dead Elvis

og et eksempel på en god diæt til bulking:

The Elvis Diet:

Breakfast (5 pm) - 5,000 calories: Six large eggs cooked in butter with extra salt, 1 lb of bacon, half a pound of sausages, 12 buttermilk biscuits

Dinner (10 pm) - 84,000 calories: Two "Fool's Gold" sandwiches [a jar of peanut butter, a jar of strawberry jam, one pound of crisp-fried bacon on a baguette x2]

Supper (4 am) - 5,000 calories: Five double-hamburgers and deep-fried peanut butter, mashed banana sandwiches.

Misc. - other snacks as required between meals

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Haha hvis hans "dinner" skulle indeholde 84.000 kcal skulle den bestå af følgende:

5,7 kg bacon

5,7 kg peanutbutter

5,7 kg syltetøj

2 kg brød

samlet 19,1 kg mad.. næppe :nissetunge:

Not only was he the king of rock n´roll! He was also the king of feedees! :nissegrin:

(Eller det VILLE han have været, hvis han havde kunnet æde så meget. Men det er vist én af de mange myter om ham).

Link to comment
Share on other sites

Fed tråd ;)

Nah... Jeg tror sgu ikke lige du skal regne med det er muligt...

Jeg får det dårligt hvis jeg indtager meget mere end 5,5-6Mcal på en dag...

Men den lette løsning til de 10Mcal...

Morgenmad: 2x big tasty til morgenmad ~ 1700

frokost 2 mere

mellemmåltid 2 mere

aftensmad 2

natmad 2

8500 første kalorier... 2 liter kakaomælk, så er vi oppe på 9700 - en vilkårlig energibar bør give de sidste 300kcal...

^^ Men kan man lige spise det..?

Link to comment
Share on other sites

Fed tråd ;)

Nah... Jeg tror sgu ikke lige du skal regne med det er muligt...

Jeg får det dårligt hvis jeg indtager meget mere end 5,5-6Mcal på en dag...

Men den lette løsning til de 10Mcal...

Morgenmad: 2x big tasty til morgenmad ~ 1700

frokost 2 mere

mellemmåltid 2 mere

aftensmad 2

natmad 2

8500 første kalorier... 2 liter kakaomælk, så er vi oppe på 9700 - en vilkårlig energibar bør give de sidste 300kcal...

^^ Men kan man lige spise det..?

Eller den lette løsning: 1 L olivenolie opblandet i vand. Så kan man indtage det på under en time uden at få det dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Eller den lette løsning: 1 L olivenolie opblandet i vand. Så kan man indtage det på under en time uden at få det dårligt.

Det vil jeg godt vædde på at du ikke kan. Især fordi det vand og olie ikke er blandbart.

Har prøvet en shake hvor jeg hældte en spiseske olie i. Jeg knækkede mig ud over det hele!

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg godt vædde på at du ikke kan. Især fordi det vand og olie ikke er blandbart.

Har prøvet en shake hvor jeg hældte en spiseske olie i. Jeg knækkede mig ud over det hele!

Kewl. Hvor meget vil du så vædde? :rudolph:

Simon gav mig et godt råd, så olien netop var blandbar. Hæld olien i et glas vand og dernæst fyld det op med vand.

I de næste 3-4 sek vil olien være spredt ud i hele vandet og det kan nu nemt indtages.

Indtog i går 100g. på én gang via ét glas vand. Ingen problem. Kan ikke smage det - bliver bare lidt fedtet om munden.

Nå, men hvor meget får jeg så hvis jeg smider en video ud på u-tube hvor jeg ses indtage 1 L olivenolie?

Edited by dpo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share