Mærkeligt problem... PLZ Hjælp


dj1337
 Share

Recommended Posts

Kan ikke få større arme :S

Hej alle på Motion-Online,

Håber i har det godt, og for dem som lige har afleveret SSO, SRP og andre opgaver, håber jeg i har klaret det godt og jeg ønsker jer held og lykke.

Mit problem er, at mine arme er holdt op med at vokse!!

For ca. 2½ måneders siden gik jeg op i kilo og begyndte på et nyt program HST, hvor jeg blandt andet også begyndt på alternative curløvelser og alternative extension øvelser (triceps) for at få variation. Det står da jo overalt, at hvis man har opnået et plateau, skal manan ændre træningsprogram for den bestemte muskel for at stimulere muskelfibrerne til at vokse.

Jeg bliver stærker, men jeg kan slet ikke se og måle mig til større overarme,, eller underarme for den sags skylde (dem har jeg osåt træneg som en muskel gruppe for sig).

Det er ikke sjovt at se resten af kroppen udvide sig mens armene forbliver mindre.

Er der noget jeg laver galt? Noget jeg skal gøre anderledes?

Det skal også siges, at jeg har et perfekt diæt, med proteinpulver, olt alt gøjl, spiser ca. hver anden time, 4 måltider og ressten småmåltider.

Er der ikke noget som kan hjælpe mig?

På forhånd tak, m8's

Vi snakkes :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Hej m8,

tak for besvarelsen,

bare for at få tingene på plads, menes der så tungere vægte, flere reps/sets?

Alle folk er forskellige og responderer ikke nødvendigvis på de samme ting så det er vigtigt at prøve sig frem.

Jeg ved ikke hvor tit du træner dine arme eller hvor mange sets / reps du benytter dig af, men hvis du øger begge dele vil musklerne alt andet end lige have bedre muligheder for at vokse medmindre du allerede træner dem tit med stor volumen.

Det aller vigtigste er dog at spise noget mere, hvis du ikke bliver tungere generelt er det meget sværere at putte masse på køllerne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg ha roplevet at hvis folks stabilitet omkring nakke/skulderblade/øvre ryg var dårlig så ville deres arme ikke vokse, det kunne være din udfordring?

Eller også, at deres teknik er elendig, således at de reelt træner NROM (no range of motion) og bruger alt andet end biceps/triceps til at flytte vægten.

Personligt har jeg aldrig mødt nogen, der ikke kunne få deres arme til at vokse med 4-5 sæt alternating dumbell curls 2-3 gange ugentligt, HVIS udførelsen er bare nogenlunde iorden og vægten ikke alt for latterlig.

Link to comment
Share on other sites

er det ikke lidt det samme poul siger, Onkel Jørgen?

Nu er jeg ikke tanke Johanna, :4heart: men jeg kan sagtens 'forestille' mig personer der træner med elendig teknik uden de har problemer med dårlig stabilitet omkring nakke/skulderblade/øvre ryg, det kan du sikkert også selv, jeg kan også forestille mig mange, der nok vil få mest ud af, først og fremmest fokusere på teknik issuet frem for feks specialiceret nakke/skulderblade/øvre ryg stabilitet træning.

Hermed skal altså understreges at jeg slet ikke har kommenteret noget omkring værdien af specialiceret nakke/skulderblade/øvre ryg stabilitet træning, såfremt nogle skulle vælge at misforstå mit indlæg på en sådan måde.

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lav en masse muscle-ups, en kombination af den højeste chin-up og den dybeste dip. Det er en garanti for tæsk til køllerne, og så giver det også en chance for at du rent funktionelt kan lave andet end at drikke øl når du bliver 80 - selvom at man, i modsætning til ved curls, også ville bruge skulderleddet til det.... :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Lav en masse muscle-ups, en kombination af den højeste chin-up og den dybeste dip. Det er en garanti for tæsk til køllerne, og så giver det også en chance for at du rent funktionelt kan lave andet end at drikke øl når du bliver 80 - selvom at man, i modsætning til ved curls, også ville bruge skulderleddet til det.... :santa2:

Super idé, se f.eks. hvor massive guns ham her har, takket være muscle ups :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lav en masse muscle-ups, en kombination af den højeste chin-up og den dybeste dip. Det er en garanti for tæsk til køllerne, og så giver det også en chance for at du rent funktionelt kan lave andet end at drikke øl når du bliver 80 - selvom at man, i modsætning til ved curls, også ville bruge skulderleddet til det.... :santa2:

Muscle ups= functional gheyness

dybe dips= stor skadesrisiko

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

lol, muscleups for store arme? Så har man hørt det med.

Og mere "funktionelt"? Hvad skal det nu betyde? Nå ok, nej det er ikke funktionelt når man repper med 85 i bæltet i dips.... men hvis jeg laver muscle ups, SÅ bliver det funktionelt!!!!1111!! :laugh: :laugh: Give me a break.

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

lol, muscleups for store arme? Så har man hørt det med.

Og mere "funktionelt"? Hvad skal det nu betyde? Nå ok, nej det er ikke funktionelt når man repper med 85 i bæltet i dips.... men hvis jeg laver muscle ups, SÅ bliver det funktionelt!!!!1111!! :laugh: :laugh: Give me a break.

Hey hey- Du ved ikke hvornår du pludelig får brug for at flygte op i et reb!!!!! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Kom lad os da bruge 9 indlæg på at gøre grin med muscle ups... Det får alle nemlig rigtig meget ud af!! Stærkt informativt de herre.

Håber virkelig I hygger jer..

Iøvrigt kan jeg jo poste et videoklip med en med ok store arme... og så er vi lige vidt!

(desuden har ingen af de to video indslag særlig stor ROM i træk fasen)

Muskel ups er svære ja..., man skal lave dips fra et virkeligt lavt leje - ja!

Men med god teknik og et velbalanceret skulderled, så er det et ganske fint alternativ.. og skadesrisikoen er til at overse! Måske ikke hverkens simpleste vej til store over arme..., men nu lever vi alle jo ikke for store guns,... :nissetunge:

I ville tjene tråden og spørger langt bedre, hvis I forklarede, hvorfor muskel ups ikke er optimalt i denne sammenhæng... Ovenstående videoklip er ikke et argument eller repræsentivt for folk, der laver muscle ups.

Edit: tilføjet alt efter linket + typos

Edited by Pjevsen
Link to comment
Share on other sites

Hej alle peeps,

Takker for jeres besvarelser,

Det var så ikk meningen af der skulle være et stort diskussion omkring muscle ups, men hehe sjovt nok alligevel.

For at specifere, resten af kroppen vokser, og mine arme voksede også, jeg tror bare det er et plateau jeg er nået frem til. Derfor ville jeg vide om der var noget for atbuste plateauet?, tror vist også jeg skrev det i den inledende indlæg.

Jeg spiser fint, o gtager på over alt, det er bare et plateau tror jeg.

Hvis i kunne hjælpe mig for at buste det ville det være fedt.

Og nej, jeg lave full rage øvelser, altså bruger jeg kun armen, jeg laver bla. isolationsøvelser, men også uisoleret curls, uden brug af ryg eller skulder..

hehe..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share