Sygdom i forbindelse med cut.


katalunja
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen, og først og fremmest rigtig glædelig jul.

Og nu til mit spørgsmål !!

Jeg har stort set gået de sidste 2 år uden at være ramt af sygdom, men efter at være begyndt på at cutte ( har været igang i ca. halvanden måned) har jeg haft tendens til ofte at pådrage mig forskellige former for virusser.

Hænger det sammen med at ens imunforsvar er svagere når man cutter ? og er der evt. noget jeg kan gøre for at modvirke det ? Ekstra indtagelse af vitaminer og lign. ?

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Når man vælger at tabe sig er det altid vigtigt at kigge på hvilke fødevarer man skærer væk. Man kan være uheldig at skære for mange fødevarer væk, som har en god næringsværdi og som samtidig er fyldt med masser af vitaminer og mineraler.

Det er lidt svært at sige konkret om det er det der er sket for dig, når du ikke oplyser hvordan du har planlagt dit vægttab. Har det været over længere tid og hvor stort har kalorieunderskuddet været?

Link to comment
Share on other sites

Når man vælger at tabe sig er det altid vigtigt at kigge på hvilke fødevarer man skærer væk. Man kan være uheldig at skære for mange fødevarer væk, som har en god næringsværdi og som samtidig er fyldt med masser af vitaminer og mineraler.

Det er lidt svært at sige konkret om det er det der er sket for dig, når du ikke oplyser hvordan du har planlagt dit vægttab. Har det været over længere tid og hvor stort har kalorieunderskuddet været?

Har som skrevet været igang i ca. halvanden måned, holder mig ca. i et kalorieunderskud på 300-500 om dagen, som også var planen. Har foreløbig tabt mig 2,5 kg(nu 82 kg), så holder mig på max et halv kg vægttab om ugen. Regner med at mit cut skal køre til og med Februar, mangler ca. 2-3 kg (altså ned på 79-80 kg)

Min kost består af :

Morgenmad : Havregrynd med mælk og rosiner

Mellemmåltid : frugt eller grønt (appelsin, banan, gulerod,ananas,pære, æble eller lign) + rugbrød med kyllingeåplæg

Middagsmad : Rugbrød med fisk (laks,tun,makrel eller lign) skummetmælk + frugt eller grønt

Mellemmåltid : Frugt eller grønt

Aftensmad : Grøntsager (hvidkål,løg,rosenkål,champignon,gulerødder,blomkål eller lign) + ca200-250 gram kød (kalkun,kylling eller lign)

Mellemmåltid : Cheasy a38 med frugt, lidt grønt eller knækbrød med sukkerfri marmelade

Dette er selvfølgelig ikke madplanen hver dag, men et eksempel på det.

Håber at det besvarede dit spørgsmål

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share