MOLs grebstyrke


MaxPower
 Share

Grebsstyrke  

205 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har lavet nogle reps med 2'eren, vist en 4-5 stykker, men kan ikke helt huske det. Det står dog et sted i loggen. Nu er det længe siden, jeg har trænet med dem, så jeg er ikke 100 på, at jeg kan lukke 2'eren nu. Det vil dog formentlig max tage en uge, hvis ikke jeg allerede kan nu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Jeg har trænet en del specifikt på grebstyrke og kunne også lukke 2eren m. både venstre og højre hånd men er gået lidt død nu.

Men kan når jeg er i ok form rive et sæt nye spillekort over.

Edited by motiononline
Link to comment
Share on other sites

Come on boys, det er ikke nødvendigt at tage steroider for at lukke en CoC! Kender en klatrer som klarer 3eren (med ring om "halsen", hans hånd er ret lille - derfor er han ikke certificeret) og han vejer 65 kg. Kan næppe kvalificeres som krudtmonster, kan han??

Nu skal det jo heller ikke gøres sværere end det er.

Link to comment
Share on other sites

Come on boys, det er ikke nødvendigt at tage steroider for at lukke en CoC! Kender en klatrer som klarer 3eren (med ring om "halsen", hans hånd er ret lille - derfor er han ikke certificeret) og han vejer 65 kg. Kan næppe kvalificeres som krudtmonster, kan han??

Nu skal det jo heller ikke gøres sværere end det er.

Indrømmet. Man behøver da ikke at tage krudt for at kunne en barsk Coc. Tog såmen bare udgangspunkt i Igors lettere nedladende kommentar :smile:

Og jeps. Beklager at jeg fik den drejet over på krudt. Synes bare at kommentaren var så oplagt. Men lad os snakke Coc'ere og grebstræning istedet. :smile:

Jeg oplevede den anden dag at jeg kunne lukke min Coc2'er hvis jeg holdte om fjederen med den anden hånd. Ved godt at det må man ikke, men det gør det åbenbart en smule nemmere at støtte den sådan, hvilket kan være en fin måde at træne med en Coc'er man ikke helt kan lukke endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplevede den anden dag at jeg kunne lukke min Coc2'er hvis jeg holdte om fjederen med den anden hånd. Ved godt at det må man ikke, men det gør det åbenbart en smule nemmere at støtte den sådan, hvilket kan være en fin måde at træne med en Coc'er man ikke helt kan lukke endnu :smile:

Det kan jeg også, fandt jeg så lige ud af. Ret ubesværet endda :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvorfor er der så ingen danskere der er certificeret inde på Ironmind.??

Jeg personlig ville ikke vente et sekund for at blive den første dansker der er på denne fornemme liste.Derfor mener jeg det er bullshit der bliver lukket ud.Alle jeg har mødt til træning snakker og røven går men den dag de skal løfte det de har påstået er gassen gået af ballonen.Desuden kan man ikke bruge et still billede til at bevise at man har lukket 3eren.Det er så nemt at lave fup med.Derfor mit sure opstød.Send en video ind hvor man tydeligt kan se det , så har du min respekt.

Mvh Motiononline

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig krudter jeg den, jeg har heller ikke påstået andet herinde, men jeg kan lukke COC nr 3 afligevel, det tror jeg nu osse at jeg kunne hvis at jeg ikke havde taget doping.

Spændende.

--> nogle forslag til lidt variation i træningen? Det kan godt blive lidt kedeligt i længden :bigsmile:. Og hvordan skal hånden helt præcis være, før det er godkendt? Jo længere nede du holder, jo lettere bliver det jo. Må man placere lillefingeren helt ned ved kanten?

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Spændende.

--> nogle forslag til lidt variation i træningen? Det kan godt blive lidt kedeligt i længden :bigsmile:. Og hvordan skal hånden helt præcis være, før det er godkendt? Jo længere nede du holder, jo lettere bliver det jo. Må man placere lillefingeren helt ned ved kanten?

her er reglerne kopieret fra ironmind.com

Rules for Closing a No. 3 or No. 4 Captains of Crush Gripper

The gripper must be an authentic IronMind Enterprises, Inc. Captains of Crush® Gripper.

The gripper cannot have been modified or tampered with in any way.

Chalk (magnesium oxide) may be used on the gripping hand, but rosin, tacky, etc. are specifically disallowed.

The free hand may be used to position the gripper in the gripping hand, but the starting position can be no narrower than the width of a credit/ATM card, and the gripster must show the official that he has an acceptable starting position by using his non-gripping hand to slide the end of a credit/ATM card in between the ends of the handles. Once this is done, the official will give the signal to remove the card and begin the attempt. Any contact between the non-gripping hand and the gripper as the card is being removed will invalidate the attempt, and the non-gripping hand must stay at least a foot from the gripping hand at all times during the squeeze. Similarly, nothing may be in contact with the gripping hand or the gripping arm from the elbow down (for example, the free hand is not allowed to steady the wrist of the gripping hand or hold the spring, etc.). The entire squeeze must be clearly visible to the official: the gripper cannot be closed while blocked from view and then turned and presented as already closed.

The gripper must be held with the spring facing up.

The handles must touch completely.

Link to comment
Share on other sites

Har netop modtaget mine CoC's fra ironmind (T, 1 og 2) og opdager til overraskelse at jeg kan lukke dem alle sammen uden de helt store problemer. Det er selvfølgelig fint, men omvendt er det også lidt kedeligt, og jeg fortrød selvfølgelig straks at jeg ikke også købte 3'eren. Hvis der skulle være nogen på MOL der ligger inde med en 3'er som de vil bytte væk for en T hører jeg gerne fra jer :wink:

Til generel orientering kan jeg sige at mine blev snuppet i tolden, men alligevel var der et par hundrede at spare i forhold til GB.

Link to comment
Share on other sites

Har netop modtaget mine CoC's fra ironmind (T, 1 og 2) og opdager til overraskelse at jeg kan lukke dem alle sammen uden de helt store problemer. Det er selvfølgelig fint, men omvendt er det også lidt kedeligt, og jeg fortrød selvfølgelig straks at jeg ikke også købte 3'eren. Hvis der skulle være nogen på MOL der ligger inde med en 3'er som de vil bytte væk for en T hører jeg gerne fra jer :wink:

Til generel orientering kan jeg sige at mine blev snuppet i tolden, men alligevel var der et par hundrede at spare i forhold til GB.

Cool

Hvad er dine stats? Vægt, træningserfaring, dødløft-max mm?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dine stats? Vægt, træningserfaring, dødløft-max mm?

Jeg startede med at træne lidt med vægte for en 5-6 år siden, og er så startet igen for ca to år siden. Det har dog altid været som supplement til klatringen, og jeg har aldrig trænet med vægte mere end 1-2 gange i ugen. Jeg har heller aldrig prøvet at makse i nogle øvelser, men kan vel tage en 5 reps med 120kg i DL.

Min kropsvægt plejer at være omkring 73kg, men det kan godt være der er kommet lidt mere på henover julen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share