MOLs grebstyrke


MaxPower
 Share

Grebsstyrke  

205 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg startede med at træne lidt med vægte for en 5-6 år siden, og er så startet igen for ca to år siden. Det har dog altid været som supplement til klatringen, og jeg har aldrig trænet med vægte mere end 1-2 gange i ugen. Jeg har heller aldrig prøvet at makse i nogle øvelser, men kan vel tage en 5 reps med 120kg i DL.

Min kropsvægt plejer at være omkring 73kg, men det kan godt være der er kommet lidt mere på henover julen

Hehe, umiddelbart tror jeg nu også vi skal skyde "skylden" på din klatring.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg kan lukke nr3

hvis at der er nogen som er med på en udfordring så kig her:

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...pageNo=1#372251

jeg kunne lukke nr 3 stortset da jeg fik den, men jeg har osse trænet længe

hmm godt klaret... den er dog ikke i nærhenden af at være lukket på de billeder der, men hvis du selv tager billedet så er det forståeligt nok. :smile:

dog lyde rdet lidt vildt hvis du kunne lukke #3 da du lige fik den. ikke engang Richard Sorin eller John Brookfield kunne dette. heller ikke Nathan Holle eller nogle af de andre Holle brødre for den sags skyld. man fair nok... Jeg kunne dog godt tænke mig at se et videoklip hvor du laver et rigtigt creditcard set og lukker den helt.

Efter credit card settet blev indført har der været overraskende få som er blevet certificeret på 3'eren og INGEN er blevet certificeret på 4'eren og det sker højst sandsynligt heller ikke i mange år- det er mit bud... Personer som relativt nemt kan lukke 3'eren med et dybt set kommer til kor når creditcard settet prøves... Brett Jones (certificeret RED nail Bender) kan relativt nemt med et dybt set men er langt fra når creditcard settet bruges....

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Hvad går creditcard set ud på?

The free hand may be used to position the gripper in the gripping hand, but the starting position can be no narrower than the width of a credit/ATM card, and the gripster must show the official that he has an acceptable starting position by using his non-gripping hand to slide the end of a credit/ATM card in between the ends of the handles. Once this is done, the official will give the signal to remove the card and begin the attempt. Any contact between the non-gripping hand and the gripper as the card is being removed will invalidate the attempt, and the non-gripping hand must stay at least a foot from the gripping hand at all times during the squeeze. Similarly, nothing may be in contact with the gripping hand or the gripping arm from the elbow down (for example, the free hand is not allowed to steady the wrist of the gripping hand or hold the spring, etc.). The entire squeeze must be clearly visible to the official: the gripper cannot be closed while blocked from view and then turned and presented as already closed.

Link to comment
Share on other sites

hmm godt klaret... den er dog ikke i nærhenden af at være lukket på de billeder der, men hvis du selv tager billedet så er det forståeligt nok. :smile:

dog lyde rdet lidt vildt hvis du kunne lukke #3 da du lige fik den. ikke engang Richard Sorin eller John Brookfield kunne dette. heller ikke Nathan Holle eller nogle af de andre Holle brødre for den sags skyld. man fair nok... Jeg kunne dog godt tænke mig at se et videoklip hvor du laver et rigtigt creditcard set og lukker den helt.

Efter credit card settet blev indført har der været overraskende få som er blevet certificeret på 3'eren og INGEN er blevet certificeret på 4'eren og det sker højst sandsynligt heller ikke i mange år- det er mit bud... Personer som relativt nemt kan lukke 3'eren med et dybt set kommer til kor når creditcard settet prøves... Brett Jones (certificeret RED nail Bender) kan relativt nemt med et dybt set men er langt fra når creditcard settet bruges....

/KJ

jeg bruger ikke kortet, jeg sætter den ikke engang bestemt i hånden med den anden hånd, jeg tar den bare med 1 hånd og klemmer, min kammi mangler ca 5mm for at lukke den, han har aldrig trænet, men han er nedriver til dagligt.

jeg kender slet ikke de navne som at du nævner, er det stærkmænd? det er ihvertfald stærkmænd som har langt de bedste greb.

jeg tror at personer som savikas som tar 460kg i dødsløft uden mixed grips og uden straps,nemt kan tage nr4.

men bare ikke gider

Link to comment
Share on other sites

Hehe, video, hvor han gør det? :bigsmile:

Det har jeg nu også set. Jeg mener at det var fra Arnold Classic. Men det var heller ikke rigtigt dødløft, da det var med dæk istedet for skiver, så der var kortere træklængde.

Jeg kiggede dog ikke på hans greb.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg nu også set. Jeg mener at det var fra Arnold Classic. Men det var heller ikke rigtigt dødløft, da det var med dæk istedet for skiver, så der var kortere træklængde.

Jeg kiggede dog ikke på hans greb.

I den video bruger han ihvertfald stropper.

Der er INGEN der BARE lukker en Coc4'er. Det kræver både god genetik for greb samt masser af træning :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, video, hvor han gør det? :bigsmile:

der ligger vist en masse videoer på youtupe med ham, bla en hvor han tar 450 med alm OL udstyr.

han er helt sikkert osse den som har de stærkeste skuldre, hans loglift er virkelig imponerrene, det er rent press ingen hop eller noget, det er nogle vilde verdens rekordter han har.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruger ikke kortet, jeg sætter den ikke engang bestemt i hånden med den anden hånd, jeg tar den bare med 1 hånd og klemmer, min kammi mangler ca 5mm for at lukke den, han har aldrig trænet, men han er nedriver til dagligt.

jeg kender slet ikke de navne som at du nævner, er det stærkmænd? det er ihvertfald stærkmænd som har langt de bedste greb.

jeg tror at personer som savikas som tar 460kg i dødsløft uden mixed grips og uden straps,nemt kan tage nr4.

men bare ikke gider

nu er der jo ret stor forskel på greb i dl og så coc, så tvivler på det...

og tvivler også på man bare lukker den uden specifik træning efter det

Link to comment
Share on other sites

jeg bruger ikke kortet, jeg sætter den ikke engang bestemt i hånden med den anden hånd, jeg tar den bare med 1 hånd og klemmer, min kammi mangler ca 5mm for at lukke den, han har aldrig trænet, men han er nedriver til dagligt.

jeg kender slet ikke de navne som at du nævner, er det stærkmænd? det er ihvertfald stærkmænd som har langt de bedste greb.

jeg tror at personer som savikas som tar 460kg i dødsløft uden mixed grips og uden straps,nemt kan tage nr4.

men bare ikke gider

hmmm måske... men bare fordi ens Dl er godt er det ikke ensbetydende med at man er godt til COC grippers.

Jeg vil nu hellere se en video af dig der lukker #3eren sammen- det burde jo ikke være noget problem. :smile:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg nu også set. Jeg mener at det var fra Arnold Classic. Men det var heller ikke rigtigt dødløft, da det var med dæk istedet for skiver, så der var kortere træklængde.

Jeg kiggede dog ikke på hans greb.

Ehh, jamen så har du jo heller ikke set det :laugh:

igor >> hvis der ligger masser af videoer med ham, hvor han gør det, er det jo bare at linke til en af dem her. Jeg kan sjovt nok ikke finde en, hvor han dødløfter den vægt med overhåndsgreb oguden stropper. Måske fordi han aldrig har gjort det :wink:

At han så derudover i øvrigt er pissestærk og imponerende er en anden sag, men selv Savickas har jo grænser :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg har prøvet at maxe med hg 100lbs. og endte på 30 rep i et set. med den hg på 150lbs(coc1-140) træner jeg gerne 6-10 set af 10-12 rep. 3-4 set med den på hovedet.

men tager jeg fat i svinet, kold og uden opvarmning så kniper det at lukke den blot nogle få gange a la 3-5 rep.

og mangler 1-2 cm fra hg. 200lbs.

har lige testet efter noget opvarmning: jeg kunne snuppe 20rep i 1 set med hg 150 lbs.

men stadig 0 med hg 200lbs...

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kan se at denne tråd ser lidt død ud, men spørger alligevel, er der efterhånden nogen det er lykkes at få certificat?

Købte selv COC1.5 og COC2 for 3 uger siden, jeg kunne ikke lukke COC1.5 da jeg fik den i hånden, men allerede inden for de første 2 dage fik jeg med besvær lukket den med højre. Og dags dato er jeg meget tæt på at have fat på 2'eren. Kan lukke 2'eren ved at, fixere den i hånden med tomelfingeren fra den anden hånd. Har ikke vildt store hænder og bruger ikke magnesium så den glider lidt i hånfladen :-)

Er det stadig ironmind der henvises til ved køb, eller findes der nogen fysiske butikker i kbh hvor man kan købe dem, har brug for en 2.5 og en 3'er. Hvis det fortsætter på den her måde :-)

Link to comment
Share on other sites

Kan se at denne tråd ser lidt død ud, men spørger alligevel, er der efterhånden nogen det er lykkes at få certificat?

Købte selv COC1.5 og COC2 for 3 uger siden, jeg kunne ikke lukke COC1.5 da jeg fik den i hånden, men allerede inden for de første 2 dage fik jeg med besvær lukket den med højre. Og dags dato er jeg meget tæt på at have fat på 2'eren. Kan lukke 2'eren ved at, fixere den i hånden med tomelfingeren fra den anden hånd. Har ikke vildt store hænder og bruger ikke magnesium så den glider lidt i hånfladen :-)

Er det stadig ironmind der henvises til ved køb, eller findes der nogen fysiske butikker i kbh hvor man kan købe dem, har brug for en 2.5 og en 3'er. Hvis det fortsætter på den her måde :-)

He he, det bliver meget lettere, hvis du fikserer med tomlen ;)

Link to comment
Share on other sites

He he, det bliver meget lettere, hvis du fikserer med tomlen ;)

Helt klart, men nu kan jeg lukke den uden at fixere den, fik forresten købt COC2.5 til 4 hos Pullum, tak for tippet "Oksen fra århus N"

AMB: Lyder lidt langhåret, men du kan evt. rulle en håndvægt/stang så langt ud i fingrene du kan og så rulle tilbage igen, øvelsen kan udføres både med underarmen hvilende på bænk og uden hvile hvor du bare står foroverbøjet, men om du kommer op på 2'eren den vej vil kun tiden vise. Tror helt ærligt at den nemmeste vej til 2'eren er at købe COC2.5 og evt. COC1.5. COC2.5 har været super motiverende, da specielt COC1.5 føles som en sportsmaster gripper, hvis man tager den hurtigt efter et hårdt sæt med COC2.5. Bemærk at, jeg kan ikke lukke COC2.5 uden at støtte med den anden hånd, men min sparsomme erfaring med grebtræning tyder på at træning over målet er den rette vej. Held og lykke og lad høre hvis du finder en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share