T - Revival of Old School


T
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 18. Januar

Lasse T fik mig lokket med i HSK, og jeg fik brugt tiden fornuftigt på en masse udstræk og foam rolling. Det tog vel sammenlagt 45 min med fokus på ben og lænd.

Følte mig som et nyt menneske bagefter... :tongue:

Gong Gong ville også prøve at foam rolle, men det blev han hurtigt enig med sig selv om ikke var sjovt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Gong Gong ville også prøve at foam rolle, men det blev han hurtigt enig med sig selv om ikke var sjovt. :laugh:

Heh ka' lige forestille mig grønlænderen få ondt af sig selv :tongue:

Det gør så naller, især tractus iliotibialis og rectus femoris er ren tortur for mig... jeg får desværre ikke rigtig brugt det længere, men det er ganske godt når man ikke har en lille polsk massøse/husalf ansat 24/7

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Heh ka' lige forestille mig grønlænderen få ondt af sig selv :tongue:

Det gør så naller, især tractus iliotibialis og rectus femoris er ren tortur for mig... jeg får desværre ikke rigtig brugt det længere, men det er ganske godt når man ikke har en lille polsk massøse/husalf ansat 24/7

De har det nu også med at være de værste for mig. Derudover har jeg altid stramme hoftebøjere pga en gammel skade, så de gør også herrenas. I dag var det dog værst da jeg masserede min glut muskulatur med min massagebold. For satan det gjorde nas. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Heh ka' lige forestille mig grønlænderen få ondt af sig selv :tongue:

Det gør så naller, især tractus iliotibialis og rectus femoris er ren tortur for mig... jeg får desværre ikke rigtig brugt det længere, men det er ganske godt når man ikke har en lille polsk massøse/husalf ansat 24/7

¨

Det er sgu da også noget af det mest fesne man kan lave. Barske styrkeløftere som Gong gong og andre mandfolk gider ikke det pjat. Næ, gi Gong gong en flaske Jack D og et disko så skal skal i se restitution :tongue:

Link to comment
Share on other sites

De har det nu også med at være de værste for mig. Derudover har jeg altid stramme hoftebøjere pga en gammel skade, så de gør også herrenas. I dag var det dog værst da jeg masserede min glut muskulatur med min massagebold. For satan det gjorde nas. :crazy:

Selvom jeg har stramme hoftebøjere har jeg aldrig rigtig kunne få ram på dem med min foamroller... jeg har ellers ligget på de mest akavede måder for at det til at funke men nej... foamrolleren er hellere ikke så god til glutes synes jeg ikke, måske man skulle få fat i en bold istedet... bruger du en af de der små orange massagebolde?

Mht stramme hoftebøjere så er det blevet meget bedre efter at jeg er begyndt at køre bulgarian-bb-squat regelmæssigt... jeg har anterior kipning af bækkenet og jeg har det mistænkt for at være grunden til de SI-leds-problemer jeg har haft... efter at jeg er begyndt at køre bulgarian-squats er det blevet langt bedre, både mht til smidighed og lændeproblemer, fantastisk øvelse, der desuden brænder godt i ball'ern

Link to comment
Share on other sites

¨

Det er sgu da også noget af det mest fesne man kan lave. Barske styrkeløftere som Gong gong og andre mandfolk gider ikke det pjat. Næ, gi Gong gong en flaske Jack D og et disko så skal skal i se restitution :tongue:

Hvilken del af barske mænd er det lige der runger hult, når en voksen mand ligger og tuder fordi han skal foam rolle sine lår? :tongue:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

¨

Det er sgu da også noget af det mest fesne man kan lave. Barske styrkeløftere som Gong gong og andre mandfolk gider ikke det pjat. Næ, gi Gong gong en flaske Jack D og et disko så skal skal i se restitution :tongue:

Heh nu ved jeg godt at du joker Trolle, men har du nogensinde prøvet foamrolling? det er ret effektivt og det gør mere ondt end at komme i en dragt der er 4 numre for lille :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvilken del af barske mænd er det lige der runger hult, når en voksen mand ligger og tuder fordi han skal foam rolle sine lår? :tongue:

Hehe! Har prøvet at foam Rolle. Men for hælvete. Det er da for folk med skavanker og ikke barske radioaktive talenter. gong gong tuder sikker over en 10er med 50kg i bænk, men han repper stadig med folks max og det er det der tæller :devil::bigsmile:

Heh nu ved jeg godt at du joker Trolle, men har du nogensinde prøvet foamrolling? det er ret effektivt og det gør mere ondt end at komme i en dragt der er 4 numre for lille :crazy:

Jeps, har prøvet det. Synes det er ok behageligt. Gør det ondt lader jeg være.

Ok, det gør nok subjektivt ondt, men synes godt om muskelsmerten og synes det er rart nok. Modsat tandpine osv, som er dårlig smerte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heh nu ved jeg godt at du joker Trolle, men har du nogensinde prøvet foamrolling? det er ret effektivt og det gør mere ondt end at komme i en dragt der er 4 numre for lille :crazy:

Det er mest de første par gange det bider! Derefter bliver det bedre :smile:

Da jeg foamrollede mine quads første gange tudede jeg som en lille tøs, og Linnéa grinte højlydt af mig. Nu bider det ikke en skid...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19. Januar

- Opvarming og udstræk af hoftebøjere. Derefter lidt foam rolling.

Box Squat:

1 sæt @ 10 reps x stang.

1 sæt @ 8 reps x 40 kg.

1 sæt @ 8 reps x 60 kg.

1 sæt @ 6 reps x 80 kg.

3 sæt @ 8 reps x 90 kg.

Widegrip pull ups:

3 sæt @ 8 reps

Bænkpres:

1 sæt @ 20 reps x stang.

1 sæt @ 8 reps x 60 kg.

1 sæt @ 8 reps x 80 kg.

3 sæt @ 8 reps x 100 kg.

Seated Incline DB laterals:

3 sæt @ 8 reps x 6 kg - 2 sek. statisk hold i toppen.

Decline DB extensions:

3 sæt @ 8 reps x 22 kg.

DB standing preacher curls:

3 sæt @ 8 reps x 14½ kg.

God træning. Puttede mere på i bænken, da der var masser af overskud sidste gang. Kan mærke at mavemuskulaturen allerede nu reagerer anderledes på squat. :smile:

Regner med at smide GHR og facepulls ind i programmet fra næste uge af.

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21. Januar

2 timers basketball.

For satan det var noget hø i dag. To nye med, som blev smidt på mit hold, og de anede ikke hvordan man griber en bold. Samtidig blev der ikke spillet hjælpeforsvar og så var mit temperament lige ved at koge over. Jeg valgte dog at tælle til 10 så der ikke var nogen der blev myrdet. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mine ben kan ikke mærke det endnu, men pga min lænd tager jeg den roligt. :wink:

Heh kender det al for godt... har selv problemer med lænden, derfor frontsquatter jeg kun... så går det i mavsen og i benern uden at gå i ryggen... at jeg så ikke kan løfte en skid er så en anden side af sagen :tongue:

Du er kommet ret godt efter det i bænkpres din træningspause taget i betragtning... jeg hader folk med gode patgener :sneaky2: keep it up :superman:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Heh kender det al for godt... har selv problemer med lænden, derfor frontsquatter jeg kun... så går det i mavsen og i benern uden at gå i ryggen... at jeg så ikke kan løfte en skid er så en anden side af sagen :tongue:

Du er kommet ret godt efter det i bænkpres din træningspause taget i betragtning... jeg hader folk med gode patgener :sneaky2: keep it up :superman:

Det er triceps det hele! Har altid haft stærke triceps og på et tidspunkt lå mit closegrip bænk max og alm. bænk max kun 5 kg fra hinanden. :laugh:

Der er dog stadig langt op til de 8 reps med 130 kg jeg kørte i sommers. :smile:

Har dog fokuseret en del på brystet sidste år og kan mærke at jeg løfter mere med brystmuskulaturen nu end jeg har gjort før. Det aflaster også mine skuldre en del og jeg er derfor sluppet af med en skavank, jeg altid fik når jeg bænkede tungt i et program.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er det blevet diæt tid. Har efterhånden fået banket det værste ømhed ud af kroppen og fundet det niveau jeg skal ligge på styrkemæssigt under diæten. Har været lidt i tvivl om hvordan jeg skulle gribe diæten an, men har besluttet mig for at køre på med et moderat kalorieunderskud fordelt på kulhydrat og fedt. Planen var egentlig en lavkalorie diæt med højt protein indtag, da det er det jeg har tabt mig hurtigst med før, men ingen mad, styrketræning og så det her forbandede mørke er ikke en god kombination for mig. Derfor skruer jeg bare en smule ned for kalorierne og smider cardio ind i stedet. Planen var alligevel at jeg ville i gang med mine tempoløb og sprints igen når vejret tillod det.

Træningsmæssigt bliver det til 3 gange fullbody om ugen + basketball en gang og så tempoløb 3-4 gange om ugen. Regner med at supplere styrketræningen med lidt EMS, da det har virket godt førhen.

På supplement siden var det meningen at jeg bare ville fortsætte med kreatin og beta alanin, men det var kun hvis jeg skulle på en lav kalorie diæt. Derfor smider jeg lidt flere tilskud ind i diæten. Legede en del med tilskud sidste år under bulk og der var en del ting jeg godt kunne tænke mig at prøve af her under diæt. Skal nok skrive lidt mere specifikt hvad jeg indtager, hvis det har interesse.

Diæten starter i morgen og vægten siger pt. 97 kg. Vejede mig til 95 kg derhjemme, men vægten i HSK siger 97 kg og den forholder jeg mig til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share