Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Mandag 21-09-2009

Så er jeg tilbage efter et gennemført Berlin Maraton i tiden 4:59:34.

Her er mine mellem tider.

5 km 00:30:33

10 km 01:01:13

15 km 01:32:51

20 km 02:06:46

half 02:14:10

25 km 02:41:07

30 km 03:18:13

35 km 03:56:38

40 km 04:41:58

Jeg blem syg 4 uger før maraton og blev ved med at hoste en masse slim op indtil en uge før, så den sidste tid fik jeg næsten ikke trænet, 1½ times løb på 3 uger ikke så smart :blush:

Vi ankom om lørdagen også tog vi ud for at spise, vi fik en øl til maden derefter tog vi til http://www.klo.de/ og der blev det til 6 ½ L øl mere.

Lørdag tog vi ud på morgenmads løbet 6 km hvor man slutter på Olympic station super fedt :smile: selv om jeg kunne mærke det lidt i mine ben, efter løbet stod dagen på sightseeing vi gik nok 15 km og jeg fik 2 fine vabler under hver trædepude, jeg hade læst mig frem til at jeg skulle have ca. 1000 G kulhydrat før løbet det kan sku da ikke lade sig gøre, jeg fik max 500 G.

Søndag stod vi op kl 6 kom i bad og fik smurt vaseline på( 3 mand det smører sig ind i Mandag 21-09-2009

Så er jeg tilbage efter et gennemført Berlin Maraton i tiden 4:59:34.

Her er mine mellem tider.

5 km 00:30:33

10 km 01:01:13

15 km 01:32:51

20 km 02:06:46

half 02:14:10

25 km 02:41:07

30 km 03:18:13

35 km 03:56:38

40 km 04:41:58

Vi var super heldige at få plads med Århus 1900 Berlin Maraton tur, 1.700.- for bus og hotel, vi får at vide der ikke er plads til alle på hotellet så vi var 6 der skulle til et andet hotel, fint nok der blev bestilt en Taxi med der var ikke plads til alle vi fik at vide der var 1.5 km, så vi valgte at gå men fik forkert vejbeskrivelse og gik min 5 km med fuld oppakning, da vi kom til hotellet var der låst og et skilt om øv, men det værelse vi fik var super med karbad :bigsmile: selv om hotellet lå i et lidt skummelt kvarter ved siden at hotellet lå en våben butik og en stripklub.

Jeg blev syg 4 uger før maraton og blev ved med at hoste en masse slim op indtil en uge før, så den sidste tid fik jeg næsten ikke trænet, 1½ times løb på 3 uger ikke så smart :blush:

Vi ankom om lørdagen også tog vi ud for at spise, vi fik en øl til maden derefter tog vi til http://www.klo.de/ og der blev det til 6 ½ L øl mere.

Lørdag tog vi ud på morgenmads løbet 6 km hvor man slutter på Olympic station super fedt :smile: selv om jeg kunne mærke det lidt i mine ben, efter løbet stod dagen på sightseeing vi gik nok 15 km og jeg fik 2 fine vabler under hver trædepude, jeg hade læst mig frem til at jeg skulle have ca. 1000 G kulhydrat før løbet det kan sku da ikke lade sig gøre, jeg fik max 500 G.

Søndag stod vi op kl 6 kom i bad og fik smurt vaseline på(3 mand der smører sig ind i vaseline, det lyder ret skummelt :laugh: ) vi kom ret sent ud til start området og blev sat af det forkerte sted, så der var meget langt til der vi skulle afleverer vores tøj, så jeg fik lov til at løbe noget rundt før start.

Løbet startet kl 9 og det tog næsten 17 minutter før jeg kom over start, jeg fulgtes med min ven den første km, men han var for langsom så jeg løb for mig selv det meste af løbet, jeg kunne mærke mine vabler fra starten og efter 12 km fik jeg ondt i mine knæ efter 25 km fik jeg ondt i mine lår, fra 30 km blev jeg nød til at gå nogle gange, fra 35 km gik jeg ca. halvden af tiden, men løb de sidste 1½ km i mål.

Alt i alt gik løbet ikke så godt, men jeg skal helt sikkeret med næste år igen, det var en fed oplevelse :bigsmile:

Jeg var slet ikke træt efter løbet, jeg hade meget ondt men ikke træt, det var ret træls :unhappy:

Maraton råd.

1. lad værer med at blive syg.

2. følg et træningprogram.

3. køb et DK løbe trøje, det giver helt vild opbakning.

4. lad værer med at gå rundt, man skal hvile sine fødder.

5. tag med en gruppe til løbet.

6. hold din træning.

7. tab dig, 102 kg og 175 cm passer ikke til Maraton.

Der er flere men jeg kan ikke huske dem lige nu.

Jeg regner med at tage Hamburg og CPH Maraton næste år, mål er under 4 timer til Hamburg, 3:45 til CPH og 3:30 til Berlin.

Anders Samuelsen Liberal Alliance var med og løb på 2 timer 57 minutter flot.

Link to comment
Share on other sites

Også et stort tillykke herfra :bigsmile:

Jeg ser frem til at høre mere om dine forberedelser til næste års løb, og især med de målsætninger

Er spændt på om vi får en helt ny Mollerup at se - nøgleord: struktureret træning, madvaner og drikkevarer :crazy:

Surt med kampen i går - men en 5. plads er da også udmærket :tongue: Skal du forresten til Esbjerg på mandag?

Link to comment
Share on other sites

Også et stort tillykke herfra :bigsmile:

Jeg ser frem til at høre mere om dine forberedelser til næste års løb, og især med de målsætninger

Er spændt på om vi får en helt ny Mollerup at se - nøgleord: struktureret træning, madvaner og drikkevarer :crazy:

mandag?

Tak, ja jeg kommer nok ikke ud over at jeg skal træne noget mere, jeg regner med at jeg melder mig ind i Århus 1900 netop for at få noget struktureret træning og teknik, den med mad og drikke kan jeg heller ikke komme uden om og det er den sværere :laugh:

Surt med kampen i går - men en 5. plads er da også udmærket :tongue: Skal du forresten til Esbjerg på mandag?

Nej, det kunne værer sjovt, men gider ikke om mandagen.

Link to comment
Share on other sites

Tak, ja jeg kommer nok ikke ud over at jeg skal træne noget mere, jeg regner med at jeg melder mig ind i Århus 1900 netop for at få noget struktureret træning og teknik, den med mad og drikke kan jeg heller ikke komme uden om og det er den sværere :laugh:

Nej, det kunne værer sjovt, men gider ikke om mandagen.

Jeg tror nu ikke at du skal træne mere, tværtimod.

Nu er jeg ikke træner, men 'lidt' færre spinningtimer og en mere effektiv løbetræning vil efter min mening give resultater.

Forstår godt at du ikke tager til Esbjerg på mandag, da turen hjem nok bliver meget meget lang.... :laugh: Jeg springer nok også over selvom firmaets partout-kort trænger til at blive brugt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke at du skal træne mere, tværtimod.

Nu er jeg ikke træner, men 'lidt' færre spinningtimer og en mere effektiv løbetræning vil efter min mening give resultater.

Forstår godt at du ikke tager til Esbjerg på mandag, da turen hjem nok bliver meget meget lang.... :laugh: Jeg springer nok også over selvom firmaets partout-kort trænger til at blive brugt.

Jeg mente også mere løbetræning.

Vi vinder 3-0 over EFB og tager første pladsen igen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
TILLYKKE :cheer::cheer: - super fedt du kom igennem det, det i sig selv er super flot!! og vabler av, av... :cry: det må ha gjort pænt nas!

Mange tak :smile:

Efter 30 km lage jeg slet ikke mærke til vablerne mine lår gjore alt for ondt :laugh: så kan jeg lærer at sjuske med min træning.

Min plan var at tage med til Hamburg Maraton, Lillebælt halv Maraton og København Maraton, men de ligger godt nok tæt 2 maratons på 4 uger med et halv maraton i mellem :dry:

Jeg har slet ikke været ude at løbe siden Berlin det er svært at komme igang igen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak :smile:

Efter 30 km lage jeg slet ikke mærke til vablerne mine lår gjore alt for ondt :laugh: så kan jeg lærer at sjuske med min træning.

Min plan var at tage med til Hamburg Maraton, Lillebælt halv Maraton og København Maraton, men de ligger godt nok tæt 2 maratons på 4 uger med et halv maraton i mellem :dry:

Jeg har slet ikke været ude at løbe siden Berlin det er svært at komme igang igen :unhappy:

Tja, jeg fik godt nok også ondt i benene det kom omkring de 28 km, de krampede lidt (det hjælper dog at løbe baglends - altså istedet for at stoppe op), vabler slap jeg heldigvis for :tongue: - Der gik ca 2-3 uger før jeg om ud at løbe igen, men spinning klarede jeg to dage efter.

Jah, de ligger meget tæt på hinanden, det er måske lige i overkanten hvis du gerne vil have en go tid =) Cph unne jeg godt tæne mig igen, det var virkelig sjovt sidst :bigsmile: (ja, og hårdt selvf.)

Hvordan går det med resten af træningen styrketræning og spinning :bike:??

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg fik godt nok også ondt i benene det kom omkring de 28 km, de krampede lidt (det hjælper dog at løbe baglends - altså istedet for at stoppe op), vabler slap jeg heldigvis for :tongue: - Der gik ca 2-3 uger før jeg om ud at løbe igen, men spinning klarede jeg to dage efter.

Jah, de ligger meget tæt på hinanden, det er måske lige i overkanten hvis du gerne vil have en go tid =) Cph unne jeg godt tæne mig igen, det var virkelig sjovt sidst :bigsmile: (ja, og hårdt selvf.)

Hvordan går det med resten af træningen styrketræning og spinning :bike: ??

He he løbe baglæns, lyder lidt vildt med så mange deltagere.

Jeg har meldt mig til Lillebælt, jeg har 3 muligheder,1. "Hamburg og Lillebælt", 2. "Lillebælt og København" eller 3. "Hamburg, Lillebælt og København", jeg kan slet ikke bestemme mig, Jeg er helt sikker på at jeg også skal løbe et Maraton i foråret, det kommer nok an på formen, jeg tror at jeg tilmelder mig til alle 3 også må jeg se om jeg dropper et af dem.

Spinning går fint 15 - 20 timer om ugen, der er bare kommet ret lange pauser mellem timerne, første time starter kl 15.40 og er færdig ca. kl 16.30 + udstrækning, næste time starter kl 16.50 og slutter kl 17.40 + udstrækning, sidste time startet kl 18, så der er ca. 40 minutters pause, det er for meget, men nu har Fitness World jo købt centeret og de kører med at en time vare 55 minutter og næste time startet en time efter, det vil passe noget bedre.

Styrketræningen går ret trægt, jeg har svært ved at komme rigtigt igang igen, men jeg tror jeg tager fri nu og tager til træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun
Spinning går fint 15 - 20 timer om ugen ...

15-20 timer spinning om ugen :blink:

Bliver det ikke rimeligt ensformigt i længden? Jeg tror kun, jeg har prøvet 9-10 timer på en uge, og da var jeg da ved at blive bims af cykelsko, der sejlede af sved, kombineret med hefitg eurodance i højttalerne :bigsmile:

Edited by OnTheRun
Link to comment
Share on other sites

15-20 timer spinning om ugen :blink:

Bliver det ikke rimeligt ensformigt i længden? Jeg tror kun, jeg har prøvet 9-10 timer på en uge, og da var jeg da ved at blive bims af cykelsko, der sejlede af sved, kombineret med hefitg eurodance i højttalerne :bigsmile:

Nej, det går fint, jeg har 2 par spinning sko så de kan nå og tørre + en masse træningstøj, musikken er lidt la la, de spiller meget pop musik, men det går, jeg har prøvet at tage alle timer en uge der kom jeg over 24 timer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det går fint, jeg har 2 par spinning sko så de kan nå og tørre + en masse træningstøj, musikken er lidt la la, de spiller meget pop musik, men det går, jeg har prøvet at tage alle timer en uge der kom jeg over 24 timer :laugh:

WOW 24 timer - det var godt nok en del.... Jeg når aldrig rigtig mere end højst 6 timer - men det er også svært når jeg står i butik fra 10-18 og de centre jeg er i kører de kun med en time om morgenen og en time om aften normalt ... syns det var passende med det kvarter der var mellem timerne i equinox aalborg - der kunne man lige nå en shake og en banan :bigsmile:

Min styrketræning går overhovedet ikke - igen er jeg fuldstændig gået væk fra det - det interssere mig bare OVERHOVEDET ikke... =( Nok heller ikke det bedste udgangspunkt... nu her kommer jeg tættetre på svømmehal så håber jeg kan få svømmet et par gange i løbet af ugen istedet for styretræningen (ved godt det ikke gir det samme, men det er ligesom om det styretræning bare ikke funger for mig - så må lave noget andet)

Hvordan går det med vægten efter alt det her maraton træning??

Link to comment
Share on other sites

WOW 24 timer - det var godt nok en del.... Jeg når aldrig rigtig mere end højst 6 timer - men det er også svært når jeg står i butik fra 10-18 og de centre jeg er i kører de kun med en time om morgenen og en time om aften normalt ... syns det var passende med det kvarter der var mellem timerne i equinox aalborg - der kunne man lige nå en shake og en banan :bigsmile:

Min styrketræning går overhovedet ikke - igen er jeg fuldstændig gået væk fra det - det interssere mig bare OVERHOVEDET ikke... =( Nok heller ikke det bedste udgangspunkt... nu her kommer jeg tættetre på svømmehal så håber jeg kan få svømmet et par gange i løbet af ugen istedet for styretræningen (ved godt det ikke gir det samme, men det er ligesom om det styretræning bare ikke funger for mig - så må lave noget andet)

Hvordan går det med vægten efter alt det her maraton træning??

Nej styrketræning er meget svært hvis det ikke har intersse, jeg overvejer også at starte på noger svømming, men det er svært at findt tid.

Vægten er ikke så god, jeg vejet ca. 102 kg ved Maraton og sidste mandag var jeg på 108,1 kg, nu er jeg på 106 kg, så nu er det slut med junk og slik :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lørdag 31-10-2009

Var ude og løbe for første gang siden Maraton med den søde Norske Helle :wub:

Sol og ikke for koldt, men har stadig onde i mine lår.

Dagens tur 10,35 km 57 minutter 13 sekunder 10,9 km/t

http://connect.garmin.com/activity/17509491

Vi har aftalt at løbe hver fredag, håber at komme op på 12 km/t inden nytår

Link to comment
Share on other sites

Nej styrketræning er meget svært hvis det ikke har intersse, jeg overvejer også at starte på noger svømming, men det er svært at findt tid.

Vægten er ikke så god, jeg vejet ca. 102 kg ved Maraton og sidste mandag var jeg på 108,1 kg, nu er jeg på 106 kg, så nu er det slut med junk og slik :unhappy:

108 kg med op til 20 timers spinning om ugen - jeg forstår det ikke? Det er mit indtryk at du ikke er så høj at det gør noget, så det er en mere end solid kampvægt du lægger for dagen. Hvis det handler om at du spiser (forkert og) for meget, så er det ikke småting der ryger indenbords.

Jeg har respekt for din træningsiver, men det virker som om du med meget lidt ændret fokus kunne få meget mere ud af den anselige mængde timer du bruger. Har du overvejet en personlig træner til at spore dig lidt ind?

Link to comment
Share on other sites

108 kg med op til 20 timers spinning om ugen - jeg forstår det ikke? Det er mit indtryk at du ikke er så høj at det gør noget, så det er en mere end solid kampvægt du lægger for dagen. Hvis det handler om at du spiser (forkert og) for meget, så er det ikke småting der ryger indenbords.

Jeg har respekt for din træningsiver, men det virker som om du med meget lidt ændret fokus kunne få meget mere ud af den anselige mængde timer du bruger. Har du overvejet en personlig træner til at spore dig lidt ind?

Jeg er 175 cm, Jeg spiser forkert og for meget, men jeg kan ikke se hvad en personlig træner skulle hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 175 cm, Jeg spiser forkert og for meget, men jeg kan ikke se hvad en personlig træner skulle hjælpe.

Du kan naturligvis gøre præcis som du vil, men med den træningsiver du lægger for dagen, så er jeg ret sikker på, at en personlig træner med et ordentligt teoretisk fundament ville kunne give dig redskaberne til at få et meget større udbytte. Det må være enorme mængder for meget mad du kaster indenbords, ellers kan det umuligt sætte sig så grundigt som det åbenbart gør.

Link to comment
Share on other sites

Du kan naturligvis gøre præcis som du vil, men med den træningsiver du lægger for dagen, så er jeg ret sikker på, at en personlig træner med et ordentligt teoretisk fundament ville kunne give dig redskaberne til at få et meget større udbytte. Det må være enorme mængder for meget mad du kaster indenbords, ellers kan det umuligt sætte sig så grundigt som det åbenbart gør.

Tak for ide'en, jeg overvejer at melde mig ind i Århus 1900Tri efter nytår, der regner jeg med de har nogle gode træner.

Det er ikke så meget maden, men store mængder slik og chips.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 04-11-2009.

Jeg kan stadig mærke løbeturen fredag og søndag i mine lår og lidt i højere knæ, mandag blev jeg nød til at droppe den sidste time :unhappy: jeg ville også have droppet den i går, men Helle lokket mig til at tage den.

Jeg er startet på lidt diæt igen, men kantinen er ond, der var tarteletter til middag i går, men jeg holdte mig til salat, tun og kød.

Morgen : Cheasy skovbær < 0,1%

Middag : Salat, tun, mageret kød og hytte ost.

Aften : 4 Rugbrød med, Ost, Nettos Salami med 50 % mindre fedt og skinkekam.

Det er nu sjovt at stå på vægen når man starter på diæt.

Mandag 105 kg

Tirsdsag 104 kg

Onsdag 103,1 kg

Jeg håber at ligge på mellem 90 og 95 kg til nytår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share