Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Onsdag 25-05-2011.

44 km cykling, stadig modvind på vej til arbejde, meget tunge ben på vej til arbejde den langsommeste tur i år :unhappy:

1 times svømning,

Pulsen driller og jeg hoster stadig.

Jeg hade cyklen til service for 14 dage siden og jeg fik indstillet gear, krank og rettet baghjul.

Nu er det gale igen, kranken er løs igen og fælgen slår :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 29-05-2011.

Opsamlig for ugen.

405,68 km landevejscykling, samlet 1017,73 km for 3 uger, jubii jeg nåede mit mål selv om jeg har været syg og holdt hviledag i dag :bigsmile:

Det er nu fedt når man når et mål, selv om det er et lille del mål.

2 timers svømning.

22,4 km løb.

Får ikke cyklet i morgen heller da cyklen skal til service igen :unhappy:

Regner med at jeg tager løb og svømning i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 29-05-2011.

Opsamlig for ugen.

405,68 km landevejscykling, samlet 1017,73 km for 3 uger, jubii jeg nåede mit mål selv om jeg har været syg og holdt hviledag i dag :bigsmile:

Det er nu fedt når man når et mål, selv om det er et lille del mål.

2 timers svømning.

22,4 km løb.

Lækkert! Så blev ugens udfordring klaret godt, med massere af træning :4thumbup:. Dejligt! Jeg er endelig også kommet godt igang med træningen igen efter de 3 ugers mere eller mindre pause. Godt jeg lige fik et skub. Tak for det :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men er ikke tilfreds, cykler og løber for langsomt, samt jeg har ømme ben hele tiden.

Min erfaring siger, man aldrig bliver tilfreds. Med din træningsmængde kan du ikke gøre meget mere. Du bliver nok nød til at erkende at den første TRI bliver din første TRI og derfor er bare det at komme til start og gennemføre nok. Så kan formen altid rykke sig fremad mod næste Tri.

Nogen decidere mål? CC 2012?

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring siger, man aldrig bliver tilfreds. Med din træningsmængde kan du ikke gøre meget mere. Du bliver nok nød til at erkende at den første TRI bliver din første TRI og derfor er bare det at komme til start og gennemføre nok. Så kan formen altid rykke sig fremad mod næste Tri.

Nogen decidere mål? CC 2012?

Ja først gang er bare for at gennemføre.

Ja skal med til CC 2012 regner også med Bacalona ½ Challenge på denne tid næste år.

Link to comment
Share on other sites

Lækkert! Så blev ugens udfordring klaret godt, med massere af træning :4thumbup:. Dejligt! Jeg er endelig også kommet godt igang med træningen igen efter de 3 ugers mere eller mindre pause. Godt jeg lige fik et skub. Tak for det :smile:.

Jep, godt at høre du er godt i gang.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 30-05-2011.

Det blev kun til svømning i dag, da cyklen var til service igen, hjulet skulle rettes og lejet i kranken skulle skiftes.

Tror det blev ca 1.500 meter rygcrawl, men med meget focus på teknik, jeg lærte at svømme spørgsmålstegnet i dag, men holder stadig en lille pause før jeg startet hvert tag.

Det blev til 100 meter crawl, men kan stadigvæk ikke finde ud af vejrtrækningen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 31-05-2011.

Lige en vægt opdatering.

Mandag 10-01-2011 115.2 kg 27,2 fedt %

Mandag 18-04-2011 110 kg 26,8 fedt %

Mandag 30-05-2011 107 kg og 26 fedt %

Tirsdag 31-05-2011 103,8 og 25 fedt % :blink:

Det er gået lidt ned med vægten og nu vil jeg til at være seriøs, håber at ramme 95 kg den 3 juli.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 31-05-2011.

Lige en vægt opdatering.

Mandag 10-01-2011 115.2 kg 27,2 fedt %

Mandag 18-04-2011 110 kg 26,8 fedt %

Mandag 30-05-2011 107 kg og 26 fedt %

Tirsdag 31-05-2011 103,8 og 25 fedt % :blink:

Det er gået lidt ned med vægten og nu vil jeg til at være seriøs, håber at ramme 95 kg den 3 juli.

At gå 8 kg ned på 5 uger kan sagtens lade sig gøre, men det vil i mine øjne ikke være godt for din træning at skulle være så meget i kcal underskud. Jeg vil mene at 100 eller lige under vil være et mere realistisk bud og mål, samt ikke dræne dig fuldstændig for energi.

Link to comment
Share on other sites

At gå 8 kg ned på 5 uger kan sagtens lade sig gøre, men det vil i mine øjne ikke være godt for din træning at skulle være så meget i kcal underskud. Jeg vil mene at 100 eller lige under vil være et mere realistisk bud og mål, samt ikke dræne dig fuldstændig for energi.

Jeg tænket at det vil være bedst at komme længere ned, men du har ret i at jeg har brug for energi til træningen, jeg må spise noget mere hvis jeg kan mærke at jeg mangler energi til træningen.

Jeg tager altid nogle energi gels når jeg er ude og cykle, syntes de hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænket at det vil være bedst at komme længere ned, men du har ret i at jeg har brug for energi til træningen, jeg må spise noget mere hvis jeg kan mærke at jeg mangler energi til træningen.

Jeg tager altid nogle energi gels når jeg er ude og cykle, syntes de hjælper.

Det er også en god ida at komme ned i vægt, men sådan som tingene ser ud nu så ville du skulle være 1925 kcal i hver dag frem til Aarhus for at nå de 95 kg, hvor 100 kg vil give dig et underskud på 831,25 kcal på dag, hvilket er noget mere overskueligt og kan trappes op i de næste 2-3 uger så du i de sidste 2 uger holder dig i ligevægt med energi.

I mine øjne virker dette klar som en bedre løsning, både set på sundhed og performance ved konkurrence. For at gå ind til konkurrence på tomme tanke er ikke så smart, så hellere have det lidt tungere på fulde tanke.

Link to comment
Share on other sites

Det er også en god ida at komme ned i vægt, men sådan som tingene ser ud nu så ville du skulle være 1925 kcal i hver dag frem til Aarhus for at nå de 95 kg, hvor 100 kg vil give dig et underskud på 831,25 kcal på dag, hvilket er noget mere overskueligt og kan trappes op i de næste 2-3 uger så du i de sidste 2 uger holder dig i ligevægt med energi.

I mine øjne virker dette klar som en bedre løsning, både set på sundhed og performance ved konkurrence. For at gå ind til konkurrence på tomme tanke er ikke så smart, så hellere have det lidt tungere på fulde tanke.

Ja det lyder som en god ide at holde vægten de sidste 2 uger, det er vel også der det er på tide at trappe ned med træningen?

Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder som en god ide at holde vægten de sidste 2 uger, det er vel også der det er på tide at trappe ned med træningen?

Ja, ideelt set skulle du helst ikke gå ned i vægt nu så du kan have fuld energi til din træning og kan levere en god præstation. Men hvis du inden for ca. 20 dage kan komme ned på de 100 er det fint og så skal vægten bare holdes der.

Din træning skal trappes ned op mod Aarhus, men du skal stadig have lidt små turer med godt fart og intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ideelt set skulle du helst ikke gå ned i vægt nu så du kan have fuld energi til din træning og kan levere en god præstation. Men hvis du inden for ca. 20 dage kan komme ned på de 100 er det fint og så skal vægten bare holdes der.

Din træning skal trappes ned op mod Aarhus, men du skal stadig have lidt små turer med godt fart og intensitet.

Tak det vil jeg gå efter.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 04-06-2011.

44 km cykel og svømning onsdag rygcrawl i ca 1 time.

Jeg holdt træningsfri torsdag

Fredag lidt over en times svømning, 45 km cykling med et snit på over 32 km/t og 11 km løb, jeg blive nød til at stoppe i kiosken halvvejs da jeg var gået helt død og købe en is og noget drikke med sukker, jeg hade kun spist 2 rundstykker og 2 kaget, det var alt for lidt, jeg er en spasser til at spise.

Lørdag 54 km cykling, jeg var helt tømt for energi efter 20 km og energigel hjælper ikke, bliver altså nød at stå op og spise morgenmad når jeg skal ud og cykkle.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share