Spørgsmål vedrørende maven


Lasse_Far
 Share

Recommended Posts

Spørgsmålet lyder således: kan man på nogen måde belaste den nedre del af mavemuskulaturen (mere specifikt: rectus abdominis)?

Synes tit man læser om at udføre diverse øvelser, hvor man ligger på ryggen og strækker benene op i luften, "candles" eller lignende er en af øvelserne blevet refereret til.

Men det virker bare ulogisk, da rectus abdominus, ud fra min viden - jeg kan jo tage fejl, er én muskel og har læst, at det kan man bare ikke.

Mest i forbindelse med "how do i get sixpackz0rs?", hvor svaret er en stærk mave og lav fedt procent..

Ej, jeg er på bar bund. Answers pl0x.

Link to comment
Share on other sites

Tilgiv mig hvis følgende blive en smule difust, det er tidlig morgen ;-)

Generelt set kan man ikke belaste de forskellige 'sektioner' af rectus abdominis der er skilt af senestrøg. Men jeg husker at have læst et mindre studie(?) på et tidspunkt, hvor man konkluderede at ved, at udføre de øvelser du formentlig kender som 'candles' meget stringent og med helt ren stil, kan man belaste den nedre del lidt mere end de andre. Så er spørgsmålet jo bare om hvorvidt det rent faktisk har en praktisk nytteværdi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share