jeg taber mig men har et nyt problem!


dutsi
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

det er mig som skrev herinde for noget tid siden, hjæælp mangler 10 kg... jeg er nu nede på omkring 59 kg og målet er 52-53 kg, men jeg har fået et helt nyt problem, min før struttende dejlige numse, har desværre tabt sig bagpå så den ikke strutter så meget mere:( så nu er jeg meget interesseret i hvis nogle kender nogle enormt gode øvelser der kan give strutnumse, uden jeg er tvunget til i et fitnesscenter, gerne øvelser man kan lave på gulvet derhjemme. jeg træner karate 3 timer om ugen, det er rigtig godt.

og et andet problem er jeg bare ikke taber mig en dyt på lårene, men der skal jeg vel bare håbe på det kommer i løbet af de sidste 6-7 kilo eller?

jeg har tabt 5,5 cm i taljen og 3 cm og bagdelen på 1½ måned, så det er vel okay... jeg har ikke sat noget mål for hvad jeg ønsker at måle de forskellige steder, hvad er de optimale kvindemål egentligt?

ligenu måler jeg

bryst 95

talje 64,5

Hofter 92,5

og er ca en extra small i bluser og en small i bukser, men vil gerne ned i extra small der også, for jeg er nemlig ikke særlig høj

(167 cm)

så lidt er der da sket:)

men jeg vil være rigtig glad hvis i kunne komme med nogle gode baldeøvelser der kunne give mig en dejlig strutmås igen;-)

mvh dutsi

Link to comment
Share on other sites

Dødløft: http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMax...BBDeadlift.html

Rumænsk dødløft: http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMax...egDeadlift.html

Lunges: http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBLunge.html

Squat: http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMax...BFullSquat.html

Alle går i ballerne. Prøv dig frem for at finde ud af hvad du foretrækker. De nemmeste at gå til er nok Rumænsk dødløft og lunges.

Link to comment
Share on other sites

karate har været utrolig godt til min mave, jeg kan ikke mindes den har set sådan ud i 5 år! og i det hele taget er min overkrop blevet mere markeret, mine arme er blevet strammere osv, og jeg er blevet mere smidig siden jeg begyndte, derfor synes jeg det er rigtig godt:-)

Link to comment
Share on other sites

karate har været utrolig godt til min mave, jeg kan ikke mindes den har set sådan ud i 5 år! og i det hele taget er min overkrop blevet mere markeret, mine arme er blevet strammere osv, og jeg er blevet mere smidig siden jeg begyndte, derfor synes jeg det er rigtig godt:-)

Hvis du havde trænet specifikt efter det havde virket langt bedre end karate hvor det har været en sekundær effekt, men hvis det har haft en effekt er det jo kun godt :smile:

Link to comment
Share on other sites

nej jeg begyndte til karate for at øge min smidighed og blive strammet lidt op, samt jeg at ellers ikke fik trænet nok i løbet af en uge.

Og så fordi jeg gerne ville have en bedre chance for at kunne forsvare mig selv, hvis jeg blev overfaldet.

jeg forventer selvfølgelig ikke at kunne banke en mand ned eller noget af det, men det at jeg får lært lidt forskelligt gør at jeg føler mig lidt mere tryg når jeg går ude selv, men nu kan jeg så se at de baldemuskler trænger til en ordentlig omgang:-)

Link to comment
Share on other sites

hjæælp mangler 10 kg... jeg er nu nede på omkring 59 kg og målet er 52-53 kg

Ok, dit første problem er heldigvis meget simpelt, og du kan løse det med en lommeregner... :wink:

Ud over det, er det bare at blive ved. Om fedtet bliver taget fra dine ben er et spørgsmål om genetik. Det bedste du kan gøre, er at begynde i et center, dog :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så lige de billeder du har lagt ind i galleriet.

Godt nok er jeg ikke læge, men jeg kan absolut overhovedet ikke forestille mig at du vil have godt af at tabe 10kg, hverken sundhedsmæssigt eller udseende for den sags skyld.

167cm er vist en meget normal højde.

Din struttende numse for du igen som allerede påpeget med styrketræning, squat, lunges, stepups og den slags, og det vil bestemt også være fint for din symmetri at lave lidt for overkroppen nu du er igang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så lige de billeder du har lagt ind i galleriet.

Godt nok er jeg ikke læge, men jeg kan absolut overhovedet ikke forestille mig at du vil have godt af at tabe 10kg, hverken sundhedsmæssigt eller udseende for den sags skyld.

167cm er vist en meget normal højde.

Din struttende numse for du igen som allerede påpeget med styrketræning, squat, lunges, stepups og den slags, og det vil bestemt også være fint for din symmetri at lave lidt for overkroppen nu du er igang. :smile:

Enig. Derudover kan nævnes, at hvis hun taber sig de ti kg, så ryger fedtet fra brysterne (Og hvem har ærligt talt lyst til det? :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Enig. Derudover kan nævnes, at hvis hun taber sig de ti kg, så ryger fedtet fra brysterne (Og hvem har ærligt talt lyst til det? :bigsmile: )
Smiler.. i det tilfælde her tror jeg ikke hun skal være så bange for at fedtet ryger fra brysterne :bigsmile: For efter hvad jeg kan se, så tror jeg ikke brysterne er helt ægte (og det ikke negativt sagt! Bare lige for at pointere det overfor trådstarter - og hvis de er ægte, så er det der stadig ikke så stor risiko for en masse tab der, da du ellers ville have tabt meget der, da det ofte er der der ryger lidt fedt i starten os er min erfaring) - og derfor vil det være begrænset hvor meget mindre de bliver.

Men når det så er sagt, så kan jeg heller ikk se hvor de sidste kg skal ryge fra? Det er vel bare opstramning du mangler lidt ved baller og hvad du ellers har fokus på, og ikke så meget mere vægttab der skal sættes ind efter?

Alt held og lykke med projektet :bigsmile:

Edited by GirlieOdense
Link to comment
Share on other sites

ehm tak, men jeg tror måske det er billederne der snyder så... tog billedet oppe fra, kan være derfor mine attrubutter ser lidt større ud måske, er altså ikke så voldsomt rigtigt, er i øvrigt gået en skål ned allerede (siden i sommers hvor vægten viste 67-68 kg) og ryger nok endnu en skål ned. For mig er det heller ikke vigtigst at have store bryster, jeg vil hellere have en fast krop over det hele, så da en undersøgelse hvor fyre svarede på hvad de så mest efter, bryster eller røv, næsten alle så efter røven!

men målet er en str 34 i bukser, er jo ikke så høj..

og jeg har skam noget at tabe af på benene, det må også have noget med kameravinklen at gøre, min bmi er jo ikke svimlende lav:-)

Link to comment
Share on other sites

okay det må jeg ærligt indrømme det ser helt tosset ud på det første billede specielt, skule nok have fået en til at ta nogen med et rigtig kamera så det ik hældte så meget i en vinkel... for jeg er ikke spor anoretisk ehm og ved ik hvad der sker for brysterne på første billede.. det tænkte jeg ik så meget over ville bare vise ja at balderne altså lige manglede en omgang træning:-)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor kalder du den for rumænsk dødløft og ikke Stiff-leg Deadlift..?

Den udførsel der vises som stiff-leg deadlift er som rumænsk dødløft.

Det forvirre lidt at exrx også har "straight leg deadlift", hvor benene netop holdes strakte hele vejen, men det er dårlig navngivning at kalde den anden for "stiff-leg deadlift" synes jeg.

ehm tak, men jeg tror måske det er billederne der snyder så... tog billedet oppe fra, kan være derfor mine attrubutter ser lidt større ud måske, er altså ikke så voldsomt rigtigt, er i øvrigt gået en skål ned allerede (siden i sommers hvor vægten viste 67-68 kg) og ryger nok endnu en skål ned. For mig er det heller ikke vigtigst at have store bryster, jeg vil hellere have en fast krop over det hele, så da en undersøgelse hvor fyre svarede på hvad de så mest efter, bryster eller røv, næsten alle så efter røven!

men målet er en str 34 i bukser, er jo ikke så høj..

og jeg har skam noget at tabe af på benene, det må også have noget med kameravinklen at gøre, min bmi er jo ikke svimlende lav:-)

"fast krop" er kodeordet. Den får du helt sikkert kun hvis du inkluderer styrketræning.

Det kan godt være du mener billederne overdriver lidt, men skal der hapses 8-10kg fedt fra den krop, så er der dælme ik' meget tilbage.

Ang din højde:

169cm er gennemsnittet for unge kvinder, så dine 167 er absolut helt normalt - ikke høj, men normal højde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle...

Jeg må lige stille et spørgsmål til debatten på vegne af min bedre halvdel. Hun har nemlig samme problem...

Vi har købt en rigtig god cross-trainer. Er der nogle der ude der ved, om en sådan maskine har den ønskede effekt på bagdelen?

Mvh

Klaus

Og nej... jeg har ikke personlige motiver til at hjælpe min bedre halvdel i retningen mod en mere fyldig bagdel... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share