MetC's løbelog


metc
 Share

Recommended Posts

:poking: Så er det vist tid til, at jeg får lukket og låst den gamle støvede log, og får oprettet en ny.

Det sidste halve år har ikke budt på mange (læs: ingen) opdateringer af den hedengangne løbelog.... men nu skal, der andre boller på suppen. Løberiet er dog blevet holdt nogenlunde ved lige :wink:

Fakta

Hunkøn, 180 cm, 63 kg.

Bidt af en gal løber, men kæmper med diverse småskader. Denne log skal hjælpe til med at holde fokus på skadesfri træning, samt fungere som motivation og meget gerne med indspark fra andre Mol'ere.

Har løbet on and off de sidste maaaange år.

Længste distance en halvmarathon.

Har det sidste halve år eksperimenteret en del med at bekæmpe symptomer fra en anstrengelsesudløst astma. Status er ikke for opmuntrende og pt. står medicinering på steroidinhalation dagligt, samt bricanylinhalation forud for løbeturene.

Jeg har beskedne mål for den kommende tid :tongue: :

Første mål er fjernelse af mandler,operation sat til om 1 måned. Derefter følger liiige et par dage på langs, dernæst står mål 2 og banker på: Udvidet lungefunktions-og astmatest, da min astma og ikke mindst medicinering skal på plads, så jeg forhåbentlig kan løbe og samtid få ilt. Så er det nu en gang sjovest.

Mål med løberiet inden for overskuelig fremtid er således at komme igang med skadesfri og ikke mindst "ubesværet" træning... dvs uden alt for mange astmaproblemer. Og dernæst forhåbentligt en halvmarathon.

Desuden skal der igen lidt svømning på programmet, og så går jeg og leger lidt med tanken om hatha-yoga. Tror min koordination, motorik og ikke mindst nedsatte bevægelighed og andre følgevirkninger af en "ødelagt" skulder vil have godt af det.

Velkommen til folkens. Kommentarer og :poking: er velkomne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hej søde

Godt du selv indledte med :poking: !! ellers havde jeg gjort det ! :tongue:

Tillykke med din nye log - og pøj pøj mod dine mål !! Håber sådan for dig, at du får styr på den dumme astma !!!! Det er rent ud sagt et helvede at løbe (træne) når lungerne ikke følger med... dybt frustrerende..og det kan jeg sige, selvom jeg ikke er tilnærmelsesvis så hårdt ramt som du !!!

Svøm på programmet ? :bigsmile: hvor bliver den henlagt til ??? :innocent:

God weekend !!! nu stiller jeg tilbage til www.megastorsportsbutik.com i usa :tongue: hvor man kan få det hele for det halve eller mindre..... :nahnah:

Link to comment
Share on other sites

hej søde

Godt du selv indledte med :poking: !! ellers havde jeg gjort det ! :tongue:

Tillykke med din nye log - og pøj pøj mod dine mål !! Håber sådan for dig, at du får styr på den dumme astma !!!! Det er rent ud sagt et helvede at løbe (træne) når lungerne ikke følger med... dybt frustrerende..og det kan jeg sige, selvom jeg ikke er tilnærmelsesvis så hårdt ramt som du !!!

Svøm på programmet ? :bigsmile: hvor bliver den henlagt til ??? :innocent:

God weekend !!! nu stiller jeg tilbage til www.megastorsportsbutik.com i usa :tongue: hvor man kan få det hele for det halve eller mindre..... :nahnah:

Tak for lykønskningerne... ja, det er så absolut på tide at få startet en log op igen, og få ført træningspassene ind :bigsmile:

Svøm bliver (og det bliver først efter operation af mandler) henlagt til Fælledbadet. Lille men ok svømmehal, Østerbro svømmehal er umulig at komme til... At svømme i kø er ikke min stærke side.

Dagens træning

De nye løbesko skulle indvies. Var et smut i marathonsport den anden dag for at købe et par afløsere til mine New Balance 857. De ændrer jo hele tiden på numrene/modellerne, og jeg endte ud med en NB 768 (sidste nye model)... Naturligvis ikke i nærheden af at være på tilbud (og ja Vivs, jeg har godt læst din kommentar om billigt udstyr i Staterne :nonono: ).

Distance 7 km, tid 38.30 min

Max. puls 177

Avg. puls 161.

Vejrtrækningen nogenlunde i dag, og det var således ikke nødvendigt med gåpauser for at få ilt :smile:

Og de nye løbesko er ganske fantastiske :superman:

Go' weekend til mol

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Så vil jeg være med på banen igen :blush:

Sidder pt. i Jakobshavn i Grønland, hvor jeg har fået en sommertjans som dyrlægevikar. Her er ubeskriveligt smukt, og naturen og terrænet indbyder til gode løbeture, selvom der ikke er mange veje at løbe på. Vejen fra byen og ud til lufthavnen er vist den foretrukne løberute her i byen, og jeg er selv røget med på vognen. Distancen er vel 10-12 km ialt, og ruten er MEGET kuperet. Det ender jo med, at jeg kommer i god form til jeg skal hjem igen i slutningen af august.

Jeg forsøger desuden at kombinere løbeturene med lidt vandreture, samt ryg- og maveøvelser. Mit mål er at være fit og i god kondition til jeg kommer hjem, og måske kunne være istand til en halvmarathon på Islands Brygge i slutningen af september. Jeg forsøger at holde skaderne for døren... pt en let overanstrengt achillessene, som sætter en naturlig stopper for mere end 3-4 løbeture pr. uge.

Up date følger senere efter dagens løbetur :bigsmile:

Edited by metc
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share