Mit program


Dex
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er rimelig ny inden for styrketræning, men træner det her program sammen med en ven, og har kørt det 2 måneder nu, vil lige høre om vi egenligt skal skrotte noget, add'e noget mere på det.

1. Bench Press 3x12

2. Incline Bench Press 3x12

3. Knee Raise 3x12

4. Concentration Curl 3x12

5. Incline Dumbell Fly 3x12

6. Behind the neck press 3x12

7. Bent arm pull overs 3x12

8. Crunch (på mavebænk) 2x25

Vi tager det her program 2-3 gange om ugen..

Ud over det Konditræner jeg de dage som jeg ikke styrketræner.

Løber, cykler.........

Link to comment
Share on other sites

Den er helt gal makker. For det første træner du overhovedet ikke ben. For det andet træner du praktisk talt ikke ryg. Din lat muskel får en smule træning med dine pullovers, men ellers er der ikke mere som rammer ryggen nævneværdigt. Det vil sige at du rent faktisk kun træner ca. 25 % af kroppens muskulatur. Det er ikke hensigtsmæssigt hvis du vil være større og stærkere. Man kommer ikke uden om tung ryg og bentræning hvis man vil have noget ud af sin træning. Og så er der ingen grund til at lave 3-4 brystøvelse. Med 3-4 brystøvelser og ingen rygtræning risikerer du faktisk at få en så udtalt styrkebalance mellem det forreste og det bageste af din overkrop, at du ender op med et pukkelrygget udseende. For slet ikke at nævne at risikoen for skader stiger drastisk.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok supplere med rygøvelser hvor du kommer hele bevægebanen igennem.. Mange af de øvelser hvor man siger at man træner ryggen, foregår primært i en stilling: ekstenderet/ret ryg. Hvis man er interesseret i en ryg som kan "tage ved" i alle stillinger, bør man også træne i alle stillinger. Altså fra helt krummet sammen til helt strakt bagover. Dog bør man ikke træne med stor vægt i den øvelse, men der er belæg for at det forebygger fremtidige rygsmerter....

Kan trænes på skråbænk (ved ikke hvad den hedder), evt med vægtskive på maven :wave:

Link to comment
Share on other sites

Tjek dette link

http://www.exrx.net/WeightExercises/Erecto...kExtension.html

Men jeg vil nu give M! ret i at de tre øvelser som han nævner er nok til at få en god komplet ryg-træning! Men derfor kan man selvfølgelig godt veksle lidt engang imellem for at gøre træningen lidt sjovere!

Der kunne eventuelt kører cabel-rows eller dumbell rows istedet for barbell rows, og man kunne kører chinups istedet for pull ups en anden dag.

Dødløft er svær at erstatte, men hvis man er total nybegynder kan det måske være en ok ide at lave lidt hyperekstension det første stykke tid.

Men så SKAL man efter min mening også indkludere dødløft senere, hvis man har intentioner om at få en RIGTIGT stærk ryg ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share