Crosstrainer, vægttab og generel HJÆLP


Huusmann
 Share

Recommended Posts

Hej Alle!

Jeg har tidligere benyttet mig af dette glimrende sted, og vil nu gentage successen. Alt i motivationens navn! Og det er netop det det handler om. Motivation! Ud over det, har jeg, vi (forklaring følger) et stort ønske om, at gøre tingene rigtigt denne gang. Derfor tilstedeværelsen her.

Som sagt, har jeg været her før. Jeg havde dengang stor gavn af al den hjælp og støtte jeg fik her! Det håber jeg stadig kan lade sig gøre! Derfor vil jeg give et løfte her i mit første indlæg. Alt hvad jeg lære her, vil jeg give videre til alle der måtte være interesserede. Jeg vil oprette en blog så snart jeg er kommet igang, så jeg kan lade de der er interesserede, følge med i udviklingen. Noget for noget! :smile:

Jeg har nogle "kom igang spørgsmål". For at danne bedst muligt grundlag for besvarelse, hermed en beskrivelse af situationen.

Vægten er steget til noget jeg ikke bryder mig om. Den holdning, og situation, deler jeg med min bedre halvdel. Nu forholder det sig sådan, at hun har sagt ja til at gifte sig med mig. Det er jo fantastisk! Før vi smider en uhørt mængde penge efter et stort bryllup, til august i år, skal vi naturligvis give os selv den ultimative gave. Vi skal trimmes, slankes, mundres op og tilføjes den kæmpe energiindsprøjtning det er, at være i god form!

Her til morgen var vægten følgende:

Mr. Huusmann: 110,4 kg

Ms. Huusmann: 79,9 kg

Vi har købt en ny og temmelig dyr vægt, så det skulle passe fint!

Først og fremmest vil jeg fortælle, at vi har strikket et glimrende program sammen til vores kostomlægning. Dette program giver os fin mulighed for at tabe os stille og roligt. Jeg poster gerne programmet her, hvis det har interesse. Jeg har kalorieberegninger og alt hvad der skal til også, så det kan følges til dørs som værende ernæringsmæssigt korrekt! Jeg kan oplyse, at programmet er forsynet med thumbs up fra en ganske glimrende diætist. Bare fortæl mig hvor det skal postes? I en blog måske?

For at komme godt igang med motionen, har vi besluttet at lave et mini center her i hjemmet for at øge tilgængeligheden. Erfaringer har vist, at et kort til et fitnesscenter ser rigtig fint ud i pungen, men ikke har den store effekt! :innocent: Men vi har investeret. Ikke noget vildt. Vi har investeret i en træningsbold, forskellige håndvægte, en jogamåtte og lidt graj til pilates. Så langt så godt. Dags dato har vi så købt stort ind. Vi har købt en Crosstrainer af mærket Reebok FIT 3. Og her starter spørgsmålene.

Er der nogle der ude der kender noget til Reebok FIT 3? Den er temmelig dyr, men fungerer den fint, eller er der nogle ting vi bør vide? Svinghjulet er "kun" på 9 kg... Er det for lidt? Belastningen kan indstilles elektronisk.

Er der generelle ting og sager man bør påtænke, før man går igang med at bruge maskinen? (Den er ikke leveret endnu... Der går en uges tid)

Er der nogle der kan udforme et ABSOLUT BEGYNDERPROGRAM for os, så vi kommer godt, men effektivt igang? Vi er klar over, at det er vigtigt at at holde motivationen. Vi kender alt for godt resultaterne når den svigter...

Vi overvejer at udvide samlingen med en spinningcykel. Er der nogen ide i det?

Er der nogle der kender nogle gode links hvor man kan læse om træning i hjemmet, men crosstrainer og så videre?

For the record vil jeg oplyse, at vi er temmelig utrænede begge to efterhånden. Men brylluppet motiverer! Så vi er yderst påvirkelige!

Det var lidt difuse spørgsmål. Vi er stadig lidt forvirrede, men håber, at der findes nogen der ude, der kan hjælpe os med at komme igang.

Vi glæder os rigtig meget til at modtage lidt konstruktiv opstartshjælp her. Vi takker mange gange på forhånd!

Mvh

Huusmann * 2 (snart :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share