Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Sådan - Superflot til stævne!

STORT Tillykke med 1. pladsen!! :clap::smilerock:

Forstår dog slet ikke, hvordan I havde energi til efterfølgende bw-konkurrence! :blink:

Tak tak. :biggrin: UH chins og dips kørte vi ikke så længe efter, vi havde løftet, så der var godt nok heller ikke så meget tilbage at presse med i de dips. :blush: Men bw-bænk kørte vi først sidst på eftermiddagen, da stævnet var slut, så der var kræfterne begyndt at vende tilbage efter lidt bagersnask :biggrin: og en enkelt øl.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 10. december 2008

Dødløft:

Halv dragt, Metal'en:

3x5@70kg

3@90kg

1@105kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@120kg

1@130kg

Kim mente, jeg skulle køre reps i stedet, så derfor:

3x5@120kg

Halv dragt:

8@90kg +bælte

8@90kg uden bælte - det bedste sæt i dag, så det valgte jeg at stoppe med

Dragten er meget behagelig at løfte i, men er stadig ikke sikker på, den giver mig nok. :unsure: Men jeg giver den fortsat en chance. Og først og fremmest skal jeg have den syet lidt ind i især højre ben, så den ikke ender helt oppe i skridtet hver gang. :dry::tongue:

Paused incline db press - eksplosiv:

12@10kg

5x6@16kg

ss:

Rumænsk dødløft:

5x5@70kg

Er træt af denne øvelse. Så skifter tilbage til goodmornings, som jeg alligevel også føler, jeg får mere ud af.

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl+2kg

Standing EZ-curls:

[email protected] :4flex:

ss:

Standing face-pulls:

3x15@30kg m. hold

+ 2 sæt rotator med elastik samt en lille smule udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Både for at forebygge skader, og så fordi, ptpoul siger, man får bedre stabilitet i bænkpres af det. :biggrin:

Ok, Poul plejer at vide, hvad han taler om.

Jeg har selv kørt alverdens rotatorøvelser med et lille fint elastik, men har bare fundet ud af at alm. armstrækkere virker betydeligt bedre.

Selv om det selvfølgelig kun er personlig erfaring, så stoppede al knasen og skralen i mine skuldre (pga. tungt bænkpres) efter jeg begyndte at tage armstrækkere som hjælpeøvelse.

Bare et fif herfra til din fine træning.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Ok, Poul plejer at vide, hvad han taler om.

Jeg har selv kørt alverdens rotatorøvelser med et lille fint elastik, men har bare fundet ud af at alm. armstrækkere virker betydeligt bedre.

Selv om det selvfølgelig kun er personlig erfaring, så stoppede al knasen og skralen i mine skuldre (pga. tungt bænkpres) efter jeg begyndte at tage armstrækkere som hjælpeøvelse.

Bare et fif herfra til din fine træning.

Hr. K

Tak for det. :smile: Det er heldigvis sjældent, jeg døjer med skulderproblemer. Og jeg tror da helt sikkert, at rotatorøvelserne hjælper med til, at det holder sig sådan. Når jeg en sjælden gang i mellem har lidt ondt i en skulder (som regel den højre), skyldes det, at jeg har sovet for meget på den side. Dét problem er dog heldigvis også stort set udryddet, efter jeg har fået en ergonomisk rigtig hovedpude. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 12. december 2008

Low box squat:

Halv dragt str. 36:

8@20kg

5@40kg

5@45kg

5x5@50kg lidt ondt i halebenet til sidst - pis :dry:

Lidt højere box: (ca. parallel)

5x3@50kg

Squatter stort set aldrig til så lav en box, og pyha, hvor var det hårdt og akhavet at komme ned. :gal: Overraskende nemt at komme op dog - plejer at være enormt dårlig til box squat. Men noget pis med halebenet. :4ranting:

Træk til bryst - V-greb:

14@60kg

Kim tog 6 reps med 100 kg med hiv og sving, så jeg måtte også lige prøve, hvor mange jeg kunne tage med ~kropsvægt med ligeså meget hiv og sving. :tongue:

Chins m. V-greb:

5x8@bw

Godt træk i ryggen. :smile:

ss:

Legpress:

12@175kg

12@200kg

2x12@210kg

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

Hyperextensions:

3x15@mig

ss:

Gun chins:

2x8@bw

6@bw

+McKenzie og lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 13. december 2008

Dødløft:

3x8@60kg

2x5@70kg gjorde for ondt i haleben/ryg, så måtte stoppe :mad:

Bænkpres:

Smal:

12@20kg

8@30kg

8@40kg

8@50kg

3@60kg PR

Alm:

3@60kg

1@65kg ups, uden stop - kører ellers stort set altid med stop

1@70kg med stop (det tungeste, jeg har kørt i godkendt stil - de 72.5 kg, som er min PR, var uden stop)

miss@75kg æv :tongue: men blev nødt til lige at prøve på en PR

"Kom til" at give den gas i bænk for at slippe af med nogle aggressioner over min latterlige ryg (tror halebenet har sat sig pænt meget fast denne gang :dry:). Tror næsten, de 75 kg ville have været der, hvis jeg havde kørt ordentlig op til et maxforsøg i stedet for at køre en bunke tunge sæt inden. :rolleyes:

Dips:

4x10@bw

ss:

One-legged lying leg curls:

12@1pl

3x8@1pl+3kg

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Standing face-pulls:

15@30kg m. hold

2x10@35kg m. hold

Standing EZ-curls:

2x8@25kg

ss:

Mave på gulv:

2x20@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+lidt udstrækning - havde travlt til sidst, så nåede ikke rotator :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 13. december 2008

Bænkpres:

Smal:

12@20kg

8@30kg

8@40kg

8@50kg

3@60kg PR

Alm:

3@60kg

1@65kg ups, uden stop - kører ellers stort set altid med stop

1@70kg med stop (det tungeste, jeg har kørt i godkendt stil - de 72.5 kg, som er min PR, var uden stop)

miss@75kg æv :tongue: men blev nødt til lige at prøve på en PR

"Kom til" at give den gas i bænk for at slippe af med nogle aggressioner over min latterlige ryg (tror halebenet har sat sig pænt meget fast denne gang :dry:). Tror næsten, de 75 kg ville have været der, hvis jeg havde kørt ordentlig op til et maxforsøg i stedet for at køre en bunke tunge sæt inden. :rolleyes:

Tillykke med PR :4thumbup: Det er sq stærkt løftet :devil:

Jeg failede selv på 70 kg i går, men til forskel for dig, så er der sikkert ikke nogen godkendt stil over det jeg laver :4whistling: :laugh: Når jeg bænker er det bare stangen til brystet og op igen :blush:

Det lyder surt med halebenet. Ved du hvorfor du har fået ondt i det? jeg tænker om du er faldet på det eller sådan noget? Jeg synes selv jeg nogle gange kan mærke mit haleben, men ved ikke lige af, at jeg skulle være faldet på det. Det er nu ikke så slemt for mig, at det generer, men har bare undret mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR :4thumbup: Det er sq stærkt løftet :devil:

Jeg failede selv på 70 kg i går, men til forskel for dig, så er der sikkert ikke nogen godkendt stil over det jeg laver :4whistling: :laugh: Når jeg bænker er det bare stangen til brystet og op igen :blush:

Det lyder surt med halebenet. Ved du hvorfor du har fået ondt i det? jeg tænker om du er faldet på det eller sådan noget? Jeg synes selv jeg nogle gange kan mærke mit haleben, men ved ikke lige af, at jeg skulle være faldet på det. Det er nu ikke så slemt for mig, at det generer, men har bare undret mig :smile:

Jo tak. :biggrin: Det var dejligt med en god bænk ovenpå den horrible gang dødløft. :wacko: Det var nu en god omgang tung bænk, I fik kørt i går også. :4thumbup: Touch and go er da også helt fint, når det er tungt, og man ikke er til konkurrence. Jeg er bare så vant til at køre med pause, at jeg stort set altid gør det.

Ang. mit haleben, så er det fordi, det har en tendens til at låse (sandsynligvis, når jeg ikke spænder godt nok i maven). :mad: Og når det sker, får jeg desværre nemt ondt i lænden. :dry:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Det lyder da ret lovende med de kg, synes jeg. :4thumbup: Især 65 kg raw allerede. :devil: Er det ikke kun 5 kg fra all-time max?

Sorry jeg svarer så sent, har haft besög af en veninde fra DK de sidste 5 dage :)

Jo, 70 er all time max, så der er ikke lang vej! De 65 var overraskende lette! Var tät på at pröve mere, men jeg holdte mig til programmet :tongue: Heller ingen grund til at presse citronen for meget!

Link to comment
Share on other sites

Sorry jeg svarer så sent, har haft besög af en veninde fra DK de sidste 5 dage :)

Jo, 70 er all time max, så der er ikke lang vej! De 65 var overraskende lette! Var tät på at pröve mere, men jeg holdte mig til programmet :tongue: Heller ingen grund til at presse citronen for meget!

Det lyder godt med styrken. Og som om, du er mere fornuftig end en vis anden. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 15. december 2008

Bænkpres:

12@30kg

2x6@45kg

4@55kg

5x3@60kg

Nemme nok (dog ikke helt så nemt som lørdag), men de stabiliserende muskler var noget trætte, så besluttede at droppe floorpress for at være blot en smule fornuftig. :4whistling:

Front squat:

12@20kg

4x8@40kg

Easy, og uden bøvl med halebenet (som jeg i øvrigt fik knækket på plads i dag, tirsdag).

ss:

Military press:

5x8@20kg

Chin-ups (UH):

5x5@bw+6.25kg i bæltet vol PR, vil jeg næsten tro :unsure:

ss:

Legpress:

12@200kg

3x6@225kg

Triceps pushdown m. reb:

12@25kg

2x9@25kg

ss:

Standing face-pulls:

3x10@35kg

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+4 sæt rotator med elastik samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 17. december 2008

Dødløft:

2x6@60kg

2x5@80kg kunne mærkes lidt i lænden, så var fornuftig og sænkede vægten og fokuserede på teknik :dry:

3x8@60kg rimeligt god teknik, tror jeg - er i hvert fald øm i inderlårene i dag (torsdag) :nissegrin:

Smal:

3x8@60kg

Tja... ikke de vilde kg. Men var inde at få knækket halebenet på plads tirsdag, og så er det meget normalt for mig, at jeg ikke er i stand til at give den fuld gas dagen efter. Til gengæld kørte jeg alt med dobbelt overhåndsgreb. Ikke at det var den store udfordring heller med de tøse-kg. :dry:

DE super-miniband bænkpres:

Fødderne på bænken:

2x8@20kg

5@30kg

9x3@35kg

Alm:

3x3@35kg måske lige en tand for let :rolleyes:

Lying leg curls:

12@3pl

3x7@3pl+3kg

Langsom excentrisk fase på alt.

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected] --> back-off

ss:

Reverse hypers:

3x25@mig

Mave på gulv:

3x20@mig

+ 4 sæt rotator med elastik, 1 sæt McKenzie samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 19. december 2008

Squat:

3x8@20kg

5@45kg

5@55kg

5@65kg

3@70kg

3@75kg +bælte --> ny max i 3'ere, og med en smule overskud - hvis der havde været nogen til at spotte, var jeg gået på ny PR - besluttede i stedet at køre lidt volumen

3x6@60kg +bælte

Rent teknisk nok den beste omgang raw squat, jeg nogensinde har kørt. :smile: Kg'ene er stadig ikke noget at prale med. Men nu føler jeg langt om længe, at jeg også bruger mine ben og min røv, når jeg squatter, og ikke bare ryggen. :tongue:

Pull-ups (OH):

5x8@bw

ss:

Legpress:

4x15@200kg

Seated one-armed cable rows:

12@35kg

3x8@40kg

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

Kunne godt mærke, at min core var noget brugt ovenpå squatten. :tongue4:

McKenzie:

3x15@mig

+ udstrækning både før og efter træningen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 20. december 2008

Smal bænkpres:

12@20kg

[email protected]

[email protected]

[email protected] pyha, ved sidste rep i sidste sæt skulle der ikke have været et gram mere på :devil:

Dødløft:

Halv dragt str. 36 + bælte:

2x5@60kg

5@65kg

5@70kg

Speed singles:

3singles@80kg

3singles@85kg

6singles@90kg

Og lidt ekstra:

1@100kg

[email protected] kunne ikke holde den i dobbelt overhåndsgreb (ville ellers have været PR i DOH), men med låsegreb var det ikke galt

Dips:

3x8@bw

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl+3kg med langsom excentrisk fase

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

4x12@10kg

ss:

Mave på gulv:

3x15@mig

Standing db hammercurls:

2x15@10kg

ss:

2 sæt lænd (15 reps i hhv. hyperextensions og McKenzie)

+ lidt udstrækning, rotator nåede jeg ikke, da jeg prioriterede at få et lift hjem :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 22. december 2008 - i Aask :nissegrin:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

5x3@60kg nemmere og mere stabilt end i sidste uge

Floorpress:

8@20kg

6@45kg

5x5@60kg PR, tror jeg

Front squat:

3x8@20kg

3@45kg hvorefter jeg indså, at jeg måtte droppe det pga. ondt i ryggen :unhappy: :unhappy: :unhappy: :unhappy: :unhappy: :unhappy:

ss:

Chin-ups (UH):

2x8@bw

Pull-ups (OH):

3x6@bw

ss:

Military press:

8@20kg

4x5@30kg vol. PR

12@20kg back-off

ss:

Hyperextensions:

2x15@bw

Standing face-pulls m. hold:

15@35kg

15@40kg

15@45kg

8@50kg

ss:

Triceps pushdown m. reb:

2x9@35kg

2x8@35kg

Kæmpe store triiiiisps! :nissecool:

+ 2 sæt rotator med elastik, McKenzie og udstrækning både under og efter træningen

Casper T har store biiiisps!! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ville nok være det mest fornuftige at gøre. :blush: Så må hellere se at lære at være fornuftig NU. :blush: :blush: :blush:

Tjah, det er dig selv, det går ud over i det lange løb. Jeg ville kigge forbi en god behandler, hvis jeg var dig... :smile:

Ellers kommer du bare forbi Odense, hvis du skal have landets bedste massage :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Tjah, det er dig selv, det går ud over i det lange løb. Jeg ville kigge forbi en god behandler, hvis jeg var dig... :smile:

Ellers kommer du bare forbi Odense, hvis du skal have landets bedste massage :rudolph:

Går også hos en rigtig god kiropraktor. Er nok bare ikke altid helt god til at tage den NOK med ro efter en behandling. Og her sidst burde jeg nok også været blevet knækket af to omgange, da jeg var temmeligt låst. Er på juleferie lige nu, men har ringet og bestilt tid til knæk til når jeg kommer hjem igen. Og denne gang vil jeg sørge for at komme mig HELT. :blush: Massage lyder godt! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share