Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Onsdag den 7. januar 2009

Smal dødløft:

2x8@55kg

5@65kg

5@75kg

5x5@85kg +bælte, m. låsegreb på de første fire sæt og dobbelt overhåndsgreb på det sidste

Nemt nok, men ville ikke presse citronen for meget, når nu min ryg først lige (langt om længe endelig endelig!!) lader til at være helt i orden igen.

DE super-miniband pinky grip benchpress:

2x8@20kg

12x3@30kg m. ekstra lang pause på brystet på de sidste ti sæt

Goodmornings:

4x12@30kg

Uh, hvor jeg glæder mig til om nogle uger, når der begynder at komme ordentlig kg på igen. Stiger efter planen 5 kg pr. gang, dvs. 10 kg pr. uge, så længe det nu går.

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Lying leg curls:

3x6@3pl+3kg m. langsom excentrisk fase

ss:

Standing EZ-curls:

3x9@25kg

+ 4 sæt mave på gulv (to forskellige øvelser), 2 sæt reverse hypers, 2 sæt McKenzie, 5 sæt rotator samt udstrækning :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 9-1-09

Squat:

Halvdragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

5@60kg +bælte

3@70kg +bælte

3@80kg +løse bind og bælte

3x3@100kg +heldragt, løse bind og bælte

5x3@65kg +bælte (halvdragt, ingen bind)

Pull-ups (OH):

6@bw

4x5@bw+5kg i bæltet vol PR?

8@bw back-off

Legpress:

4x8@175kg

Kørt eksplosivt samt med pause i bunden.

ss:

Seated one-armed cable rows:

4x8@45kg

Mave:

4 sæt på gulv (2 forskellige øvelser)

ss:

McKenzie:

2 sæt

+udstrækning

Lørdag den 10-1-09

Incline smal bænk:

12@20kg

[email protected]

ss:

Goodmornings:

4x12@35kg

Føles stadig som tom stang. Bliver lækkert, når der kommer kg på. :tongue:

Dødløft:

5x5@60kg

12 speed singles@80kg +bælte - skiftevis ultrawide sumo og alm. sumo

Dips:

3x10@bw

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl

Langsom excentrisk fase.

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

4x10@10kg

Standing db hammercurls:

[email protected]

ss:

Seated face-pulls:

3x12@40kg

Planken:

3x30sek@mig

Måske lidt for nemt. :blush:

ss:

Hyperextensions:

3x15@mig

+4 sæt rotator samt udstrækning

Mandag den 12-1-09

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

1@60kg

Trøje - den nye F6 str. 34:

2+1@80kg til 10/5 cm board

1@85kg til 5 cm board + miss til bryst (kom dårligt ned, så pressede ikke på den)

[email protected] endnu engang dårligt ned, så pressede heller ikke på denne

[email protected] i godkendt stil - dog laaaangt fra perfekte løft :dry:

Tja... træerne vokser ikke ind i himlen. :tongue: I denne uge gik det langt dårligere i den nye trøje end i sidste uge. Jeg tror, forklaringen skal findes hovedsagligt i tre ting: 1. Jeg var stadig en smule mærket af den tunge bænk for en uge siden. 2. Jeg vejede halvandet kg mere i denne uge end i sidste uge, så trøjen sad noget strammere og var dermed en del sværere at styre. :blush: 3. For lidt søvn to nætter i træk. :blush: Så jeg tror, jeg tager chancen og løfter i den nye trøje til ER. :wink: Sætter nok startvægten til 85 kg, for det burde jeg godt kunne få ordentlig ned i den nye trøje, hvis jeg tager mig sammen. Og samtidig burde jeg også sagtens kunne løfte det i den gamle trøje, hvis det går helt galt med den nye.

DE squat med 36 kg kæder:

2x5@20kg +kæder

3@30kg +kæder

[email protected] +kæder

10x3@35kg +kæder

Spændet føltes godt, men jeg gik tilbage til min gamle fejl og svajede for meget på vej ned, så vinklerne blev helt underlige i bunden. :dry:

Military press:

8@20kg

5@30kg

2x8@25kg

ss:

McKenzie:

2 sæt

Reverse one-armed pushdown:

3x12@12kg

+2 sæt rotator samt lidt udstrækning

Vi (styrkeløfterne) trænede to timer senere end normalt - dvs. først kl. 18. Da trøjetræningen desuden tog pænt lang tid, valgte jeg at springe benpress, floorpress, chins og mave (jeg havde jo kørt squat med kæder :innocent:) over.

Tirsdag den 13-1-09 (hjemme)

Pull-ups (OH) i klatrebjælke:

5x5@bw

ss:

Triceps push-ups:

5x5@bw

Eksplosivt op og langsomt og kontrolleret ned.

"Nedre mave":

1x30 (15 reps pr. ben)

Efter anden runde af ovenstående.

Floor crunches:

20@mig

Efter fjerde runde af ovestående.

Så fik jeg indhentet lidt af det, jeg sprang over i går. :smile: Hele herligheden tog kun 6 minutter. :gal::devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 14. januar 2009

Dødløft:

Skiftevis et sæt ultrawide sumo og et sæt alm. sumo:

2x5@65kg

[email protected]

[email protected] +bælte

Halv dragt:

2x1@100kg +bælte (låsegreb herfra og fremefter)

[email protected] +bælte

Fuldt udstyr:

[email protected] bedst i den brede stand, dvs. med fødderne helt ud til skiverne

Raw - alm. sumo:

2x8@85kg +bælte

Gik let og fint i dag. :smile:

DE super-miniband bænkpres:

2x8@20kg

5@30kg

[email protected]

Goodmornings:

4x12@40kg

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Lying leg curls:

3x8@3pl

Langsom excentrisk fase.

ss:

Standing EZ-curls:

[email protected] :4flex:

Mave på gulv:

Crunches: 2x15@mig

"Nedre mave": 2x30@mig (15 pr. ben pr. sæt)

ss:

Hyperextensions:

3x10@mig

+ 4 sæt rotator, 1 sæt McKenzie samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 15. januar 2009

Opdagede forleden dag, at jeg havde to klip tilbage på mit ti-turskort til svømmehallen, og at de kun galdt til den 17. i denne måned. Så Q og jeg tog en tur i svømmehallen i dag. :biggrin: Jeg har ikke svømmet i ~10 måneder, så var forberedt på, at det ville være hårdt. Men da jeg har løbet regelmæssigt hele tiden, havde jeg dog ikke regnet med, at det ville blive så hårdt, som det rent faktisk gjorde. Allerede efter 100 meter var jeg rimeligt ristet. :blush: Så besluttede, at omkring 1000 m måtte være rigeligt (før i tiden svømmede jeg normalt omkring det dobbelte). Det endte med at blive til 1100 m (omkring 1/3 crawl og 2/3 bryst). Det var hårdt! :gal: Men godt. :biggrin:

Edit: Nå ja, tog også 7 chins (med lidt for bredt underhåndsgreb) i en halvtyk træstang, de havde hængende i svømmehallen. Pænt glat, når man har våde hænder. :tongue:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 16. januar 2009

Squat:

Halv dragt str. 36:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected] +bælte

3@90kg + løse bind og bælte

3x3@110kg fuldt udstyr (stadig egne bind) - langsomme men relativt stabile reps, især på sidste sæt :smile:

5x5@70kg back-off med halvdragt + bælte (følte ikke for at køre benpres, så tog lidt ekstra squat i stedet)

V-grip chins:

12@bw

2x10@bw

2x8@bw

Lækker omgang! :4sport: :w00t:

One-armed db rows:

8@16kg

3x8@26kg

Har ikke kørt denne øvelse i 2-3 år, vil jeg tro. Det bliver aldrig min yndlingsøvelse, men havde lige lyst til at træne lidt andre rygøvelser end vanligt. :smile:

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Mave på gulv:

To øvelser med to sæt af hver

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 17. januar 2009

Goodmornings:

12@20kg

4x12@45kg

Tror, jeg dropper ned på 10 reps i næste uge. Selvom vægten stadig er ekstremt let, er det mega hårdt at køre 12 reps. :gal::blush:

ss:

High incline smal bænk:

12@20kg

8@30kg

3x6@35kg

Dødløft: (alle sæt med bælte)

4x5@60kg

5@70kg

12 speed singles@80kg

Var temmeligt træt i lænden og havde doms i maven ovenpå fredagens træning, så valgte derfor at køre alle sæt dødløft med bælte.

Triceps push-ups:

4x10@bw

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl med langsom excentrisk fase

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

4x10@10kg

Standing EZ-curls:

3x4@30kg PR?

ss:

Seated face-pulls:

3x12@40kg

Hyperextensions:

2x12@mig

+ 4 sæt rotator, McKenzie samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

I denne uge træner jeg eksplosivt i alle øvelser. Da jeg alligevel skal deloade i bænken op til ER Open på lørdag, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne benytte lejligheden til at forsøge at få lidt fart tilbage i min squat og dødløft. :rolleyes:

I dag kom jeg næsten to timer senere til træning end normalt, da jeg sad på arbejdet og kæmpede med at få rettet en eksamensopgave til. Den skulle nemlig afleveres i dag, og jeg var jo som altid i super god tid. :4whistling: Det passede mig derfor rigtig godt, at jeg havde besluttet mig for en eksplosiv uge, da pauserne derved kunne holdes noget kortere end normalt. Jeg endte faktisk også med at forlade klubben på ca. samme tidspunkt som normalt, hvis ikke lidt før. :innocent:

Mandag den 19. januar 2009

Bænkpres:

2x8@20kg

8@40kg

3@50kg

2@55kg

[email protected]

Kørte fint. :bigsmile:

DE super-miniband squat:

3x5@30kg

10x3@40kg

Ville egentlig have kørt squat med kæder, men efter et enkelt sæt lykkedes det mig at ødelægge kæderne, da jeg ville justere lidt på indstillingen. :blink:

Military press:

5x5@20kg eksplosivt

ss:

Legpress:

5x8@175kg med pause i bunden og eksplosivt op

ss:

Pull-ups (OH):

5x5@bw så eksplosivt som muligt op, kort hold i toppen, kontrolleret nedad

Da jeg kom hjem, fik jeg herhjemme på stuegulvet afklaret: 3 sæt mave (to sæt "nedre mave" og et sæt crunches) supersettet med McKenzie 3x15@mig og til sidst udstrækning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag med fokus på fart. Havde desuden lidt travlt, så slutningen af træningen blev henlagt til stuegulvet herhjemme. :smile:

Onsdag den 21. januar 2009

Speed dødløft:

3x5@60kg

5@70kg

3singles@80kg +bælte

9singles@85kg +bælte

Der var lidt mere smæk i dødløften i dag end de sidste par gange. :smile:

Bænkpres:

2x8@20kg

8@40kg

4@50kg

2@55kg

[email protected]

Goodmornings:

12@20kg

4x10@50kg

ss:

Military press:

5x5@20kg

ss:

Gun chins (meget smalt UH-greb):

5x5@bw

Hyperextensions:

15@mig

Og da jeg kom hjem: 3 sæt mave på gulv, 2 sæt McKenzie samt udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Damn - sådan en hane har jeg altid ønsket mig! Drypfri siger du?! :blink:

Ja, eller generelt tæt ville måske have været et bedre ordvalg. For dryppede var jo næsten det eneste, min gamle vandhane ikke gjorde. Det er godt nok rart at kunne vaske op nu uden at forvandle køkkenbordet til en sø. :biggrin:

Kære Kathrine,

Pøj pøj og vi glæder os til at se en ny PR i morgen :devil:

KH Tina

Hej Tina

Ja, det gik jo desværre ikke så godt som håbet. :unhappy: Men mange tak for din hilsen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

ER Equipment Open Benchpress - 24. januar 2009

Indvejning: 62.7 kg (efter morgenmad - en okay vægt - jeg nærmer mig da stille og roligt de 64-65 kg, som er mit mål til DM A)

Opvarmningen gik ikke overbevisende godt i den nye trøje. Valgte alligevel at beholde den på, men sænkede startvægten til 82.5 kg.

1. forsøg: 82.5 kg godkendt 3-0

Ikke noget teknisk godt løft, men nemt nok.

2. forsøg: 90 kg underkendt 3-0

Kom helt skidt ned (for langt mod halsen bl.a.), så kunne overhovedet ikke presse på den.

3. forsøg: 90 kg underkendt 3-0

Kom perfekt til brystet og fik også skudt den rigtig godt af. Nåede endda at tænke, at det var godt nok let, og var helt overbevist om, at jeg ville få den. I mellemtiden må jeg have glemt at presse, for pludselig stoppede stangen med at bevæge sig, og magtede ikke at starte den fra død midt i løftet. Dumt dumt dumt! Jeg burde selvfølgelig vide, at der skal presses igennem hele vejen. :dry:

Det blev dog alligevel til en 1. plads i vægtklassen (-67.5), hvor vi var tre deltagere. Og desuden til en meget overraskende 3. plads overall blandt seniordamerne (vi var vist fem) - faktisk så overraskende, at vi på det tidspunkt, hvor pokalerne blev delt ud, allerede var kørt hjem. :blush:

Meget skuffende stævne. Selvfølgelig var det lidt et sats at løfte i en ny trøje. Men jeg havde dog aldrig drømt om, at det skulle gå skidt. Havde sat næsen op efter minimum 92.5 kg, som ville have været PR. Er dybt skuffet over mig selv! :unhappy:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Altså altså.....nu er du sku noget hård ved dig selv! :nono:

Du er gået SÅ MEGET frem i bänk det sidste år, så det kan da umuligt blive ved! Nogle gange skal det altså gå lidt tilbage, ellers ville du jo bänke 200 om 5 år!

Jeg synes det var flot og modigt at du löftede i den nye tröje og så må du bare hjem og träne lidt mere i den inden näste stävne!

Kan du godt lugte at jeg ikke er vild med at du er ved at väre oppe på siden af mig i bänk???? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Altså altså.....nu er du sku noget hård ved dig selv! :nono:

Du er gået SÅ MEGET frem i bänk det sidste år, så det kan da umuligt blive ved! Nogle gange skal det altså gå lidt tilbage, ellers ville du jo bänke 200 om 5 år!

Jeg synes det var flot og modigt at du löftede i den nye tröje og så må du bare hjem og träne lidt mere i den inden näste stävne!

Synes bare, at når jeg har bænket 100 kg i den trøje til træning (omend ikke helt godkendt stil), var det ikke urealistisk at forvente at være i stand til at sætte en lille PR til ER Open. :dry: Men jeg må jo tage revanche og sætte en stor PR til DM A i stedet. :devil:

Kan du godt lugte at jeg ikke er vild med at du er ved at väre oppe på siden af mig i bänk???? :tongue:

Det anede mig. :tongue::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 26. januar 2009

Floorpress fra pins:

2xX@20kg

5x8@45kg

På næstsidste sæt begyndte min myose ved højre skulderblad at brokke sig og gå fra at være en lille myose til en stor myose. Måtte gå at hive efter vejret resten af dagen. :dry: Godt pump på pecs ellers. :tongue:

DE/let squat:

2x8@20kg

2x5@45kg

12x3@55kg

Teknikken føltes forholdsmæssigt god i dag. :tongue: Mette havde også god teknik - hun squattede lige 115 kg i godkendt stil (PR med 5 kg) efter ikke at have været i dragt siden TSK Cup i november og i mellemtiden været stor set konstant syg. Tough! :devil:

Legpress:

4x12@205kg

:bottom:

ss:

Chin-ups (UH):

4x6@bw+7.5kg i bæltet PR

Stående db press:

4x10@10kg

Skulle have været military press, men alle stængerne var optaget. :blink:

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Reverse one-armed pushdowns:

3x9@13kg

ss:

"Nedre mave":

3x20 (10 pr. ben)@mig

+ 5 sæt rotator samt udstrækning. Har også gennemført morgenudstrækning både mandag og tirsdag. :innocent:

Tog et par ipren, da jeg kom hjem, så jeg kunne få slappet lidt af i ryggen og forhåbentlig få myosen til at falde lidt til ro. Her til morgen har den det meget bedre. Myosen kan stadig mærkes, men jeg slipper for at gå at hive efter vejret helt så meget som i går.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 26. januar 2009

Floorpress fra pins:

2xX@20kg

5x8@45kg

På næstsidste sæt begyndte min myose ved højre skulderblad at brokke sig og gå fra at være en lille myose til en stor myose. Måtte gå at hive efter vejret resten af dagen. :dry: Godt pump på pecs ellers. :tongue:

Jeg har temmeligt massive doms i mine toppecs i dag, så det har da ikke været helt spildt med den øvelse, trods myosen. :devil::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Legpress:

4x12@205kg

:bottom:

Selvom din ROM ikke er så stor som min, er det stadig meget irriterende, at du siger: "Bare lad vægtene være" og derefter laver 50 % flere reps end mig!

Jeg har temmeligt massive doms i mine toppecs i dag, så det har da ikke været helt spildt med den øvelse, trods myosen. :devil::tongue:

Store pecs :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share