Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Tak for alle kommentarerne omkring min squat. :bigsmile: Med alt det, min ryg har drillet i løbet af december, var det super motiverende, at det gik så godt, første gang med tung squat. :w00t: Kg'ene var slet ikke så tunge at gå ud med som ventet. Men kombineret med forkølelse, havde jeg godt nok svært ved at få luft, inden jeg skulle dykke med dem. :wacko: Næste gang i udstyr skulle jeg gerne have dybden med også (men tror nu alligevel, jeg syer dragten lidt mere ind ved hoften inden). Og så forhåbentlig nogle ordentlige kg til DM! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 9. februar 2009

Bænkpres:

2x8@20kg

8@40kg

5@50kg

2@60kg

Trøje (den nye F6'er):

2@80kg til 10/5 cm board

2@85kg til 5 cm board/bryst

1@90kg

1@95kg

1@100kg - Mickel filmede, men han fik først tændt, lige da jeg skulle til at presse, så det blev en noget kort film :tongue:

Meget bedre teknik i trøjen end de sidste par gange! :bigsmile: Var godt nok en smule ustabil især på de første løft, og der var også nogle andre tekniske småting, men det hjælper da på det. :smile:

100 kg bænk:

Squat:

Halv dragt str. 36:

8@20kg

5@50kg

3@70kg

5x3@70kg +bælte

Chin-ups (UH):

3x5@bw+8.75kg i bæltet

8@bw

Ikke helt så god power som i sidste uge. Så undlod at øge antal reps, og tog det sidste sæt uden vægt.

ss:

One-legged legpress:

[email protected]

Kørte bare med på Ulriks kg.

Military press:

8@20kg

2x5@30kg

4@30kg svagt :blush:

10@20kg back-off

ss:

Mave:

3 sæt, forskellige øvelser

Reverse one-armed push-downs:

2x6@15kg

14@10kg back-off

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+ 3 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres:

2@80kg til 10/5 cm board

2@85kg til 5 cm board/bryst

1@90kg

1@95kg

1@100kg - Mickel filmede, men han fik først tændt, lige da jeg skulle til at presse, så det blev en noget kort film :tongue:

Meget bedre teknik i trøjen end de sidste par gange! :bigsmile: Var godt nok en smule ustabil især på de første løft, og der var også nogle andre tekniske småting, men det hjælper da på det. :smile:

Så kun 85, 90 og 95 kg. og de kørte jo som smurt. Rigtigt stabilt og god kontrol.

Du er majet majet stærk!

One-legged legpress:

[email protected]

Kørte bare med på Ulriks kg.

Hihihi :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så kun 85, 90 og 95 kg. og de kørte jo som smurt. Rigtigt stabilt og god kontrol.

Du er majet majet stærk!

Tak for det. :smile: Synes også, det gik rigtig godt. Nok min bedste træning i trøjen nogensinde. :w00t: Du kan selv være stærk!! :devil:

Hihihi :tongue:

Godt nok var kg'ene lette, men til gengæld var Ulriks vist en del dybere end mine. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 11. februar 2009

Dødløft:

Halv dragt str. 32:

2x5@60kg

5@80kg

1@100kg

1@120kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@140kg føltes okay, men fik at vide, at den var ret grim :blush:

1@155kg rigtig god!

[email protected] super nem fra bunden (for en gangs skyld!), men omkring knæene, havde jeg vægten alt for langt fremme til at kunne løfte den

[email protected] PR+2.5kg :w00t: :w00t: :devil:

Har stadig problemer med at finde de rette vinkler, men styrken fejler i hvert fald ikke noget for tiden! :bigsmile:

172.5 kg miss:

172.5 kg:

Der er muligvis lidt nedadgående bevægelse lige før lockout.

DE pinky grip super-miniband bænkpres:

2x8@20kg

5@30kg

12x3@35kg sidste tre sæt med alm. greb for at holde farten oppe

Lying leg curls:

5x6@3pl+2kg langsom excentrisk fase

Godt pump!

ss:

Seated db laterals:

12@5kg

[email protected]

Pump!

Planken:

2 min@mig

Battlede mod Emil. Han fik 1:30. Maven havde det sådan set fint efter den omgang, men skuldrene var til gengæld fuldstændigt tilsyrede. :gal:

Standing EZ-curls:

3x5@30kg PR?

20@20kg rep PR :tongue: og store gunz!! :4flex:

ss:

Hyperextensions:

3x12@mig

+ 4 sæt rotator samt udstrækning (har også strukket ud både i morges og i går morges :innocent:)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke havde tid til at træne i weekenden :blink:, tog jeg en lidt længere træning fredag, hvor jeg også kørte en del af øvelserne fra lørdagstræningen. Man kan jo ikke bare springe over. :innocent: Onsdagens tunge dødløft kunne dog stadig mærkes i kroppen (ingen ømhed, blot træthed), så det blev til en del disko. :4flex:

Fredag den 13. februar 2009

Reverse medium bands squat: (hul 3 + 11)

[email protected]

+bælte:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Ville have kørt med elastiker oppefra, men det var jo så dejligt nemt bare at overtage opsætningen fra Kim og Lås, der var færdige med at squatte, netop som jeg skulle til at gå igang. Elastikerne trak satme til! Men udmærket tryk i benene. :smile:

Smal bænkpres med kæder:

6@20kg +52 kg kæder - for ustabilt

6@20kg +38 kg kæder

6@25kg +38 kg kæder

6@30kg +38 kg kæder

6@35kg +38 kg kæder - stoppet kunne godt have været lidt længere på dette sæt :nonono:

Var ikke lige i humør til high incline smal bænk, så overtog i stedet kædeopsætningen fra Kim, Lås og MC. :tongue:

Goodmornings:

12@20kg

8@45kg

3x8@65kg

V-grip chins:

5x8@bw

ss:

One-legged legpress:

5x8@85kg

Seated one-armed cable rows:

5x6@50kg

ss. uden pause mellem sættene:

Triceps push-ups:

5x8@bw

Lying leg curls:

3x6@3pl+3kg - langsom excentrisk fase

Godt pump som altid! :bigsmile:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

[email protected]

[email protected]

ss:

Standing face-pulls:

2x15@35kg

+ 1 sæt mave, 1 sæt McKenzie, 2 sæt rotator samt udstrækning. I weekenden har jeg til gengæld været en skovl til at få passet min udstrækning. :blush:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 16. februar 2009

Bænkpres:

12@20kg - ben på bænk

8@45kg

4@55kg

3@60kg

Trøje (ny F6):

2@80kg til 10/5 cm board

2@85kg til 5 cm board/bryst - ramte supporten i højre side på den sidste, men den kom da op

[email protected] - ramte igen supporten, hvorefter Morten opdagede, at jeg lå ekstremt skævt på bænken :4slap:

[email protected] - løftet blev sjovt nok lidt pænere, når jeg undlod at ramme supporteren

3@95kg til 10 cm board

3@105kg til 10 cm board

3@115kg til 10 cm board - tror, det er PR med 5 kg

3x 115 kg til 10 cm board:

Føltes altså ikke ligeså let, som det ser ud på filmen. Den underlige vinkel skyldes, at fokus var på mine albuer. De skøjter lidt rundt på anden rep, synes jeg, men ellers er det vist okay.

Dødløft:

4x5@55kg - skiftevis smal og sumo

1@65kg

1@75kg

12 speed singles@85kg +bælte

Teknikken føltes so so i dag, men vægten var nem nok.

Stående skulderpres i maskine:

8@20kg

8@30kg

3x8@40kg

ss:

Chin-ups (UH):

2x7@bw+5kg i bæltet

6@bw+5kg i bæltet

8@bw - gunchins :4flex:

De sidste små to uger har mine chins føltes lidt tunge (uden at jeg selv er blevet specielt meget tungere), så tror, jeg træner let i rygøvelserne den næste uges tid.

Reverse one-armed pushdowns:

6@15kg

2x15@10kg

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+ 2 sæt mave på gulv, 4 sæt rotator samt udstrækning

Egentlig er mandag og fredag jo mine squatdage. Men i denne uge bliver der byttet lidt rundt på det. Da der er ligaturnering på lørdag, er det ikke sikkert, der er nogen i klubben fredag til at hjælpe mig med udstyrssquatten. Derfor tager jeg denne onsdag i stedet, og derfor lidt dødløft i dag, mandag. :smile: Jeg håber, det kommer til at gå godt med squatten onsdag. Ryggen/lænden er en smule øm nu, men jeg er næsten sikker på, det er en kombination af minus udstrækning (musklerne var i hvert fald ret stramme i dag :dry:) og generel inaktivitet i weekenden :blush: samt opspænd med de tunge kg i bænken.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 18. februar 2009

Squat:

Halv dragt str. 32:

2x6@50kg

4@70kg

2@85kg +bælte

3@100kg +hel dragt og bælte

Fuldt udstyr:

2@120kg egne bind - garanteret et stykke fra at være nede

2@140kg Claus' bind - manglede lige lidt i dybden

2x1@150kg Claus' bind - godkendte løft

Og så skulle man jo tro, at jeg var glad og tilfreds. Men nej! Fuck, hvor gik det dårligt i dag!! :mad: Eller dvs. opvarmningen føltes faktisk rigtig god, men da jeg så fik fuldt udstyr på og kg på nakken, havde jeg absolut intet spænd i kroppen, så de 150 kg i dag var tungere at gå ud med end de 170 kg for knap to uger siden og laaangt tungere at squatte end de 155 kg sidst. Det var vist max i dag. :wacko: Jeg vælger at tro, at kroppen blot er træt oven på alle de tunge løft. Har siden fredag for 12 dage siden kørt: tung squat i udstyr (fredag), tung bænk i udstyr (mandag), tung dødløft i udstyr (onsdag), medium bænk + tungt til klods i udstyr (mandag) og nu (onsdag) tung squat i udstyr. Eller også havde jeg bare en dårlig dag. :unsure:

DE super-miniband bænkpres:

8@20kg

3@30kg

12x3@35kg

Db lunges (A1):

8 reps pr. [email protected] pr. arm

3x8 reps pr. ben@21 kg pr. arm

Planken (A2):

4x45sek@mig

Standing EZ-curls (B1a):

[email protected]

[email protected]

Samlet fem reps mere end i fredags med samme vægt. Nice! :4flex:

McKenzie (B1b):

2x15@mig

Seated db laterals (B2):

[email protected]

Lidt trætte skuldre i dag. :blush:

+ 4 sæt rotator samt udstrækning

Og så tog jeg hjem og trøstespiste en ordentlig stak pandekager med Nutella! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig doms i quads (det har jeg ellers aldrig! :w00t:) og i glutes efter den omgang lunges i onsdags. Dejligt. :biggrin:

Har besluttet at deloade i dag og i morgen. Og måske også mandag. Føler mig nemlig lidt slidt i kroppen ovenpå al den tunge træning på det seneste. :smile:

Fredag den 20. februar 2009

DELOAD

Squat:

2x8@20kg

5@40kg

5@50kg

8x3@60kg

Kørte faktisk fint i dag. :smile:

Træk til bryst - spadegreb:

12@40kg

4x6@50kg

12@40kg

Hmm... kunne mærkes en lille bitte smule i højre skulder. :dry:

Mave på gulv:

2 sæt à ca. 15 reps

Planken:

60sek@mig

McKenzie:

2x15@mig

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 23. februar 2009

SEMI-DELOAD

Bænkpres:

2x8@20kg

8@40kg

8@50kg

3@60kg

[email protected]

[email protected] til 5 cm board

[email protected] til 5 cm board

[email protected] til 10 cm board

3@85kg til 10 cm board

Semi delen i deloaden bestod i, at jeg ville køre en lille smule tungt i bænk. De to sidste sæt til 10 cm board var ret tunge, ellers føltes det som en ganske overkommelig omgang. :smile:

Gun chins (helt smal UH-greb):

5x5@bw

ss:

Eksplosiv paused incline db press:

5x4@16kg

Squat:

2x8@20kg

5@40kg

5@50kg

3@60kg

5x3@65kg +bælte

Kørte ret godt i dag, følte jeg. :smile:

Legpress:

2x12@175kg m. stop i bunden og eksplosivt op

12@200kg u. stop

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

+ 6 sæt rotator, 1 sæt McKenzie samt udstrækning.

Min højre skulder føles stadig lidt underlig siden de træk til bryst med spadegreb i fredags. :dry: Det gør ikke ondt, og føler mig heller ikke svækket i skulderen. Det føles nærmest som en lille bitte smule snurren/murren engang imellem. Så prøver selvfølgelig at være opmærksom på at spænde godt op og i øvrigt være påpasselig under træningen. Kørte derudover lidt ekstra rotatortræning i dag (glemte det jo også lørdag :blush:) og iser skulderen et par gange om dagen. Så går det forhåbentlig i sig selv igen i løbet af et par dage. :smile: Derudover lader mini-deloaden til at have haft den ønskede effekt. Kroppen føles max klar til at give den gas igen frem mod DM om små tre uger. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 23. februar 2009

SEMI-DELOAD

Bænkpres:

2x8@20kg

8@40kg

8@50kg

3@60kg

[email protected]

[email protected] til 5 cm board

[email protected] til 5 cm board

[email protected] til 10 cm board

Her hjalp min gode ven Ulrik mig med boardsne :smile:

3@85kg til 10 cm board

Det gjorde han også her. Tak for det. :smile:

Semi delen i deloaden bestod i, at jeg ville køre en lille smule tungt i bænk. De to sidste sæt til 10 cm board var ret tunge, ellers føltes det som en ganske overkommelig omgang. :smile:

Gun chins (helt smal UH-greb):

5x5@bw

ss:

Eksplosiv paused incline db press:

5x4@16kg

Squat:

2x8@20kg

5@40kg

5@50kg

3@60kg

5x3@65kg +bælte

Kørte ret godt i dag, følte jeg. :smile:

Her spurgte jeg min kloge ven Ulle om råd, mht. hvor meget jeg skulle squatte og om hvorvidt, det var en god idé at køre benpres midt i deloaden. Han kom med nogle gode råd. Det var jeg glad for. :smile:

Legpress:

2x12@175kg m. stop i bunden og eksplosivt op

12@200kg u. stop

ss:

Her kørte jeg med samme kilo, som min ven Ulrik (det er ham, der kalder sig Quantanamo, her på MOL). Han var lidt carp-depledet, men det er jo hvad der kan ske ovenpå en hård weekend. :smile:

Seated db laterals:

[email protected]

+ 6 sæt rotator, 1 sæt McKenzie samt udstrækning.

Min højre skulder føles stadig lidt underlig siden de træk til bryst med spadegreb i fredags. :dry: Det gør ikke ondt, og føler mig heller ikke svækket i skulderen. Det føles nærmest som en lille bitte smule snurren/murren engang imellem. Så prøver selvfølgelig at være opmærksom på at spænde godt op og i øvrigt være påpasselig under træningen. Kørte derudover lidt ekstra rotatortræning i dag (glemte det jo også lørdag :blush:) og iser skulderen et par gange om dagen. Så går det forhåbentlig i sig selv igen i løbet af et par dage. :smile: Derudover lader mini-deloaden til at have haft den ønskede effekt. Kroppen føles max klar til at give den gas igen frem mod DM om små tre uger. :devil:

/fixed

Link to comment
Share on other sites

Både min ven Ulrik (det er ham, der kalder sig Quantanamo her på MOL :smile:) og min veninde Mette :smile: var syge i dag. :ill::unhappy: Men til gengæld trænede vores allesammens ven Marc i TSK i dag. :smile:

Onsdag den 25. februar 2009

Dødløft:

Halv dragt:

[email protected]

[email protected] - varmede op sammen med Mickel (min lille ven :smile:), derfor de skæve kg :wink:

1@100kg

1@110kg

1@120kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@140kg nemt

1@155kg også meget nemt :smile:

Min ven Marc hjalp mig med at få stropperne op. Det var jeg glad for. :smile:

DE super-miniband bænkpres:

2x8@20kg

5@30kg

12x3@35kg

Bænkede sammen med min ven Biiver. :smile: Vi brugte en lidt strammere bandopsætning, end jeg normalt gør. :smile:

Goodmornings:

2x8@20kg

3x12@55kg av min mave :smile:

Var usandsynligt stram i haserne i dag, :blink: så valgte at køre med lave kg og høje reps for at kunne få strukket lidt ud uden at risikere at lave noget dumt. :wink:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

[email protected] PR :smile:

[email protected]

[email protected]

ss:

McKenzie:

2x15@bw

+ 2 sæt rotator (à 20 reps pr. arm mod de sædvanlige 12-15 reps) samt lidt udstrækning :smile:

Derefter fik jeg et lift hjem af min ven Christian Spøer (det er ham, der hedder christianspoer her på MOL :smile:). Det var jeg glad for. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Derefter fik jeg et lift hjem af min ven Christian Spøer (det er ham, der hedder christianspoer her på MOL :smile:). Det var jeg glad for. :smile:

Det er jeg glad for, at du er glad for!

Jeg er til gengæld lidt ked af, at jeg ikke mere kan sørge for, at den dufter af flæskesteg, når du kører med :unhappy:

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Hejsa i loggen!

Fed træning, du får fyret af.

Det var først, da jeg læste interviewet på BB.dk, at det gik op for mig, at der gemte sig en pige bag navnet Hoosier. :laugh:

Da jeg har erfaret, at en del folk er i tvivl om udtalen af dit MOL-navn, tillader jeg mig at præcisere:

Frøkenens MOL-navn udtales HOO-zher. Selve ordet er et slang-udtryk, der bruges om folk fra den amerikanske stat Indiana (kilde: Dictionary.com).

Mvh.

Martin/Oksen.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa i loggen!

Fed træning, du får fyret af.

Det var først, da jeg læste interviewet på BB.dk, at det gik op for mig, at der gemte sig en pige bag navnet Hoosier. :laugh:

Da jeg har erfaret, at en del folk er i tvivl om udtalen af dit MOL-navn, tillader jeg mig at præcisere:

Frøkenens MOL-navn udtales HOO-zher. Selve ordet er et slang-udtryk, der bruges om folk fra den amerikanske stat Indiana (kilde: Dictionary.com).

Mvh.

Martin/Oksen.

Hej Okse

Ja, jeg er en pige - det kan jeg sgu ikke løbe fra! :biggrin:

Og jeps, det er der, navnet Hoosier stammer fra og derfor, jeg har taget det (har læst i Indiana af to omgange).

Mvh.

Kathrine/Hoosier

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share