Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Fredag den 27. februar 2009

Squat:

Halv dragt str. 36:

8@45kg

8@50kg

5@60kg

3@70kg +bælte

3@80kg +meget løse bind og bælte

3@90kg +løse bind og bælte

3@95kg +løse bind og bælte

3@100kg +medium bind og bælte (medium er det strammeste, jeg selv kan lægge bindene)

Lagde selv bind på alle sæt. Tre på 100 kg med halv dragt, egne bind og bælte, er en form for PR. Har godt nok taget 100 kg uden halvdragt (med bind og bælte), men det var ikke med mine egne bind, men derimod Louis' noget strammere bind.

Gun chins: (helt smalt UH-greb)

4x8@bw

Let i dag! :4sport:

ss:

Benpres m. pause i bunden:

12@150kg

3x8@175kg

Også supersettet med at lægge to sæt knæbind på Kim. Det var jeg vist ikke så god til. :blush: Det er godt nok svært at lægge på andre, synes jeg. Men øvelse gør jo som bekendt mester.

Seated cable rows:

3x12@60kg

Den er lidt træls, for 60 kg er okay nemt at køre med, men tungt at få ud i position = det går lige i lænden. :wacko:

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

To sæt af én øvelse og ét sæt af en anden.

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Træk til bryst - bredt greb:

3x8@50kg

ss:

Hyperextensions:

2x12@mig

+udstrækning

For en gangs skyld en rimeligt hurtig og effektiv træning, selvom der blev snakket en del som sædvanlig. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa i loggen!

Fed træning, du får fyret af.

Det var først, da jeg læste interviewet på BB.dk, at det gik op for mig, at der gemte sig en pige bag navnet Hoosier. :laugh:

Da jeg har erfaret, at en del folk er i tvivl om udtalen af dit MOL-navn, tillader jeg mig at præcisere:

Frøkenens MOL-navn udtales HOO-zher. Selve ordet er et slang-udtryk, der bruges om folk fra den amerikanske stat Indiana (kilde: Dictionary.com).

Mvh.

Martin/Oksen.

Det skal altså ikke udtales Høsier?

Det kunne I godt lige have sagt...

(Fine gun chins miss gun)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 28. februar 2009

Smal bænkpres:

2x12@20kg

8@40kg

6@50kg

3x5@55kg

8@45kg back-off med pinky grip

Synes igen, jeg kunne mærke "et eller andet" i højre skulder, da jeg kørte smal bænk. Så tror ikke, jeg kører den øvelse mere frem til DM. Gider ikke til at have skulderbøvl, så vil forsøge at forebygge med masser af is og rotatortræning.

Speed dødløft:

2x8@55kg

3x3@75kg

12x1@80kg +bælte

Holdt lidt igen med kg'ene, da jeg følte mig lidt stiv i ryggen. Det gør heldigvis ikke ondt, og det føles "bare" som om, det er min hofte, der sidder lidt skævt igen.

GHR:

3x8@mig

Med lidt snyd i form af et lille vip i hoften på vej opad. Men har da fået doms alligevel. Helt nederst på baglåret. Slet ikke på samme måde, som når jeg har doms af GMs.

ss:

Triceps pushdown m. reb:

12@15kg

12@20kg

12@25kg

ss:

Standing face-pulls m. hold:

15@30kg

2x12@35kg

+ 4 sæt rotator, 1 sæt McKenzie samt udstrækning. Glemte at træne skulder. :4slap:

Link to comment
Share on other sites

Med lidt snyd i form af et lille vip i hoften på vej opad. Men har da fået doms alligevel. Helt nederst på baglåret. Slet ikke på samme måde, som når jeg har doms af GMs

Det kunne sagtens være, og er højst sandsynligt, dit korte hoved af biceps femoris. Det er den eneste hasemuskel, der kun arbejder ved flexion i knæet, og altså ikke aktiveres ved goodmornings :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kunne sagtens være, og er højst sandsynligt, dit korte hoved af biceps femoris. Det er den eneste hasemuskel, der kun arbejder ved flexion i knæet, og altså ikke aktiveres ved goodmornings :smile:

Det lyder ekstremt klogt, Moos, så jeg tager dit ord for, at det er sådan, det forholder sig. :4smartass: Jeg bøjer godt nok også lidt i knæene i mine goodmornings. Men bruger vel ikke fleksionen ligeså aktivt, hvis man kan sige det på den måde, som jeg gjorde ved de GHRs.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 2. marts 2009

Bænkpres:

2x8@20kg

8@45kg

4@55kg

[email protected]

Trøje:

2+1@80kg til 10/5 cm board så stabilt ud, fik jeg at vide

1+1@85kg til 5 cm board/bryst også okay, glemte dog pausen på løftet til bryst (kører ikke med pause til boards)

ups@85kg fik vist trukket trøjen en tand for meget, så havde svært ved at få den de sidste cm ned, og sænkede derfor til halsen, så spotteren tog den med det samme, som han skulle

2x1@85kg med signaler første løft godt, på nr. to fik jeg keglet rundt med albuerne, men løftede den da :rolleyes:

Hvis jeg skal sige noget positiv, så var styrken rigtig fin i dag. :biggrin: Teknikken var til gengæld ikke noget at råbe hurra for. Var dog også ret træt pga. kun fem timers søvn om natten. Det plejer at gøre mig ustabil og teknisk dårlig i bænk, så jeg antager, at det er forklaringen. Regner med at starte på 85 kg til DM. For når jeg kan løfte den godkendt to gange på en dårlig dag, kan jeg nok også løfte den på en god dag, som jeg satser på, DM bliver. :tongue:

Så var det egentlig meningen, jeg skulle køre lidt let raw squat for at teste, hvordan det føltes i ryggen. I fredags var det jo mere end fint nok at squatte, og det gik da også at dødløfte lørdag. Men har som sagt lidt stivhed (heldigvis ingen smerte) i ryggen, som jeg tror skyldes skævt bækken (og sikkert også lidt andre låsninger hist og her :tongue:). Nå men min nye Super Centurion var kommet med posten, så blev jo nødt til lige at prøve den. :wub: Syningen omkring benene var ret stram, så måtte have hjælp til at få den på. Det er dog ikke en voldsomt stram dragt - i hvert fald tog det kun Lås og mig knap tyve min at få mig i den. Den sidder godt til i benene. Og nu her, hvor den er ny, føles den også perfekt i hofte og stropper. Prøvede at sætte mig ned uden vægt med stropperne oppe (jeg kom selvfølgelig ikke særligt langt), og for vistnok første gang, mærkede jeg et spænd over ryggen. :w00t: Kørte derefter et par sæt i halv dragt. Bare let, for planen var startvægt i squat onsdag.

Squat:

Halv dragt, Super Centurion str. 32:

2x6@50kg

3@70kg +bælte

3x3@90kg +bælte

Åh, hvor føles det skønt med en ny dragt. :wub: Der er godt nok smæk i den. Glæder mig helt vildt til at skulle køre den til efter DM. :devil:

Gun chins:

4x6@bw+5kg i bæltet

Let i første sæt, halvtungt til sidst i de to næste sæt og heltungt til sidst i sidste sæt. :tongue:

ss.

Incline db press:

4x8@16kg

Let. Med fokus på eksplosivitet. Der var vist også pause i bunden på en del reps.

Undervejs i det superset blev det desværre værre med min ryg/hofte. Kan garanteret sagtens squatte onsdag. Men er bange for, at det vil gøre det værre med ryggen, så jeg skal til at have ondt igen og alt muligt. Så i stedet har jeg fået tid hos min kiropraktor her til formiddag, og så udskyder jeg startvægten i squat til fredag. :smile: (Bryder mig ikke om at squatte/dødløfte tungt dagen efter, jeg har fået justeret mit bækken.)

Military press:

12@20kg

3x8@25kg

ss.

Udstrækning

+ 4 sæt rotator

Mave og McKenzie sprang jeg over, så jeg i stedet kunne få et lift hjem. (Havde min bærbare med mig, og bliver så pokkers træt i øvre ryg af at vade rundt med den i rygsækken. Det var jeg faktisk allerede, da jeg kom op i klubben, så det kan måske også have en smule at gøre med, hvorfor bænken kørte lidt skidt. :unsure:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten nogle gode øvelser for et fucked bækken. Dem må jeg vise dig ved lejlighed.

Jeg satser på at komme med til DM, når du har vundet hele lortet, løftet 300, 200, 350 kan jeg vise dig lidt tricks bagefter :smile:

Det lyder godt. :4thumbup: Og ja, det bliver nok deromkring, jeg kommer op i tredjeforsøgene. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Havde stadig lidt spændinger i venstre balle i dag ovenpå knækkeriet i går. Og normalt bryder jeg mig heller ikke om at løfte tungt, dagen efter jeg har været til kiropraktor. Men besluttede alligevel at give squatten en chance i dag, selvom jeg jo egentlig havde besluttet at vente til fredag.

Onsdag den 4. marts 2009

Squat:

Halv dragt str. 32:

2x6-8@20kg

4@60kg

3@80kg +bælte

3@100kg +hel dragt og bælte

Fuldt udstyr:

1@120kg egne bind

2x1@140kg Claus' bind

God styrke i dag. :smile: Desværre sagde bækken og lænd til mig bagefter, at squat i udstyr i dag ikke havde været min bedste idé nogensinde. :4slap: Men det var sidste tunge træning inden DM, så nu er der i det mindste masser af tid til at give kroppen lidt ro, og måske også komme ind at blive knækket en gang til, hvis jeg føler, det er nødvendigt.

Bænkpres:

2x8@20kg benene på bænken

8@40kg

5@50kg

5x2@55kg

Skulle egentlig have kørt DE bænk med elastik, men det kom jeg først i tanke om, da jeg havde varmet op, så det gad jeg ikke til at bøvle med alligevel. :rolleyes:

DE dødløft m. bælte:

5@55kg

5@65kg

5@75kg

6singles@85kg

Teknikken føltes ikke helt på toppen i dag. Var muligvis lidt påpasselig, fordi ryggen ikke føltes helt god.

Lying leg curls:

4x8@3pl

Langsom excentrisk fase --> godt pump! :biggrin:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Hyperextensions:

4x12@mig

ss:

Mave på gulv:

4 sæt à 15 reps (to forskellige øvelser)

+ 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Både bækken/ryg og skulder har det efterhånden ganske godt igen. :smile: Jeg valgte dog af give understellet en fridag i dag, som således kun bød på let overkropsdisko (semi-deload).

Fredag den 6. marts 2009

Træk til bryst - bredt greb:

12@30kg m. hold

12@40kg m. hold

Som opvarmning til pull-ups.

Pull-ups (OH):

4x6@bw

ss:

Db smal bænk:

[email protected] med fødderne på bænken og pause på de fleste reps

Meget nemt.

Seated cable rows:

4x8@50kg m. hold

ss:

Triceps push-ups:

4x10@bw

Standing face-pulls:

4x12@35kg sidste sæt m. hold

Standing db hammercurls:

[email protected]

2x10@10kg

Sidste sæt var lidt hårdt. :blush:

Standing db laterals:

15@5kg

[email protected]

6@10kg utroligt, så meget 2.5 kg betyder :gal:

6@10kg --> [email protected] --> 12@5kg dropset

ss:

Mave på gulv:

3 sæt@mig

ss:

McKenzie:

3x~15@mig

+ 1 sæt reverse hypers, 3 sæt rotator samt udstrækning

Fin let træning. :smile: I morgen vil jeg forsøge mig med lidt let squat og let dødløft. :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Ryggen føltes næsten 100 % i dag, så valgte at køre lidt let squat og dødløft sammen med Mette. :smile:

Lørdag den 7. marts 2009

DELOAD

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

6@40kg

6@50kg

8x3@60kg +bælte

Havde egentlig tænkt, at jeg skulle 5-10 kg højere op, men der var en lille lille bitte smule muskelømhed i lænden, så valgte ikke at risikere noget og i stedet fokusere max på stil og fart. Squatten føltes super godt igen i dag. Hvis blot, jeg "tør" holde stilen på de tunge vægte, tror jeg, squatten kan blive rigtig god til DM. Og det samme gælder for dødløften. :smile:

Dødløft:

Halv dragt str. 36 + bælte:

2x5@60kg

3@80kg

1@90kg låsegreb

1@100kg låsegreb

3x1@90kg låsegreb

Føltes godt. Intet at mærke i ryggen whatsoever. :smile:

Kagepause med brownies, nougattærte og drømmekage. :4mewantfood:

EZ preacher-curls:

[email protected] PR :4flex:

Fik for en gangs skyld pump på biceps og en god vene. Det skyldes nok al kagen. :4mewantfood: :4flex:

ss:

Crunches på gulv:

2x20@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

Udstrækning, da jeg kom hjem.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 9. marts 2009

DELOAD

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

6@45kg

3@65kg +bælte

2x3@85kg +løse bind og bælte

Bænkpres:

2x8@20kg

8@40kg

3@50kg

[email protected]

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@60kg

3@75kg +bælte

4x2@85kg +bælte

Pull-ups (OH) - eksplosivt:

5x3@bw

Mave på gulv:

2x15@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

Hyperextensions:

15@mig

+udstrækning

Hvorfor får man altid ondt på alle mulige underlige måder alle mulige underlige steder, mens man deloader?? :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 11. marts 2009

DELOAD

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

3@65kg +bælte

2x2@80kg +løse bind og bælte

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3@50kg

[email protected]

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@60kg

3@75kg +bælte

6x1@80kg +bælte

Gun chins - eksplosive: (helt smalt UH greb)

3x5@bw

ss:

Mave på gulv:

2x15@mig

ss:

Hyperextensions:

2x12@mig

+ udstrækning samt et sæt McKenzie

Formen føles rigtig god i squat og dødløft (og ryggen 98 % okay :bigsmile:). Er lidt mere tvivlsom mht. bænken, men så kan jeg jo kun overraske mig selv positivt på lørdag. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Formen føles rigtig god i squat og dødløft (og ryggen 98 % okay :bigsmile:). Er lidt mere tvivlsom mht. bænken, men så kan jeg jo kun overraske mig selv positivt på lørdag. :biggrin:

Hej :smile:

Det lyder jo rigtig godt. Krydser fingre for et godt resultat i alle tre discipliner! Tro på det! And then DO IT :devil:

Pøj pøj :superman:

(P.s. lad os lige snakkes ved ang. en mulig træning mandag...)

Link to comment
Share on other sites

DM A lørdag den 14. marts 2009 i AAK (Århus)

Indvejning: 62.3 kg (kl. 14 om eftermiddagen - dvs. efter både morgenmad + div. snacks - wtf?!?! :blink: :blink: :blink:)

Squat:

1. 140 kg godkendt 2-1

2. 147.5 kg godkendt 3-0 (PR+5 kg)

3. Afstod fra tredje forsøg, da 147.5 kg var meget meget tæt på max + jeg fik en låsning i øvre ryg under andetforsøget (tak til Allan Riis for at knække mig løs igen :bowdown:)

Bænkpres:

1. 85 kg godkendt 3-0 lidt dårlig bane men nem nok - turde dog ikk springe til 92.5 kg og satse på disciplinguldet i bænkpres

2. 90 kg godkendt 3-0 PR+2.5 kg i trekampsbænk - tæt på perfekt løft og meget nemt

3. 92.5 kg underkendt 3-0 mistede spændet i bunden, så kunne (selvfølgelig) ikke løfte den :unhappy: - meget utilfreds med mig selv, da det viste sig at have rakt til disciplinguld :crybaby:

Dødløft:

1. 155 kg godkendt 3-0 den ene fod gled et godt stykke, så løftet blev noget skævt og en del tungere, end det burde have været

2. 162.5 kg godkendt 3-0 for at lave 400 kg totalt

3. 167.5 kg underkendt 2-1 - lidt ude af balance, så der kom desværre lidt nedadgående bevægelse - ævæv - ville ellers have været PR med 2.5 kg (P.S. den var meget tung :rolleyes:)

Total:

400 kg PR+10kg

Det rakte til sølv i vægtklassen. :smile:

Wilks:

433.420 PR+11.020 Wilks

Blev nr. fire ud af ti på Wilks (og tættere på nr. tre end på nr. fem, så det er godkendt).

Tja... Er rigtig godt tilfreds med squatten (dog ikke teknisk). Bænken var vel okay, men er stadig dybt skuffet over mig selv - jeg burde have taget den disciplinmedalje! Og dødløften var generelt bare noget hø. Men jeg må da være blevet stærk, hvis jeg kan løfte 167.5 kg med så ringe teknik. :dry: Eller noget... Er virkelig irriteret på mig selv over dødløften. Det er nok den, der har kørt bedst til træning, og var inden stævnet ikke i tvivl om, at jeg ville lave PR i den øvelse til DM. Ved sgu ikke, hvad der gik galt for min teknik :unhappy: - undtagen selvfølgelig på det første løft, hvor jeg gled. Måske det har siddet lidt i baghovedet på de sidste to løft?! :unsure:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PRs!

Det går fremad, lækkert at se.

Jo tak. :smile: Ja, det er altid dejligt med fremgang, selvom jeg stadig ikke er helt tilfreds med min indsats i bænken.

Squatten og bænken kørte da. Efter dit andetforsøg var jeg da sikker på at du ville flæske 100 kg i sidste. Synes nu godt du kan være tilfreds. Tillykke :smile:

Ja, squatten er jeg godt tilfreds med. At den ikke kørte helt ligeså godt (rent teknisk) som til træning, var vel forventet. Kg'ene er jeg godt tilfreds med, selvom jeg selvfølgelig havde foretrukket, at de var lettere. :tongue: De 90 kg i bænk var et rigtig godt løft. Min tøsede øgning til 92.5 kg var for at nuppe disciplinmedaljen. Men jeg må prøve på de 100 kg til stævne snart. Kan dog mærke, at der stadig skal trænes mere teknik i trøjen, så jeg bliver bedre til at holde spændet og teknikken i øvrigt på alle løft. I skal nok få de Elefantøl i år. :devil:

Sådan som du brændte squatten op skal forklaringen nok findes der.

Godt stævne alt i alt.

Tak. :smile: Ja, squatten kan selvfølgelig sagtens tænkes at have haft en indflydelse. Derudover var jeg også meget øm i lænden efter bænken - fik vist ikke spændt nok i lænden under opspændet. En anden gang vil jeg så også forsøge at lade være med at skøjte rundt på gulvtæppet. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share