Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Mandag den 16. marts 2009

Front squat:

8@20kg

8@30kg

5x5@40kg

Push-press:

8@20kg

3x8@30kg

Første gang nogensinde, det er lykkes mig at få den øvelse til at fungere bare nogenlunde! Vil køre push-press den næste måned eller to i stedet for military press, hvor jeg føler, jeg var stagneret lidt. I dag var lige for at teste øvelsen.

ss:

Seated cable row - bredt greb:

4x12@30kg

Bare ultra let. En enkelt 8'er i pull-ups søndag til stævnet gav mig IOMS i lats, så ryggen skulle bare lige blødes lidt op.

Standing EZ-curls:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Store BSPS!! :4flex:

+McKenzie... Derefter måtte jeg smutte, da jeg skulle nå at handle grundet et meget tomt køleskab. Det var meningen, at jeg ville have klaret udstrækningen derhjemme, men øøøh bøøh... :4whistling: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mette havde annonceret, at hun ville køre dynamisk i de tre store i dag. Det syntes jeg, lød som en god idé, så det skyndte jeg mig at hoppe med på. Rækkefølgen blev lidt alternativ, da vi først ikke kunne få et squatstativ, og da vi var færdige med dødløften ikke kunne få en styrkeløfterstang. :dry:

Onsdag den 18. marts 2009

Eksplosiv dødløft med super-miniband nedefra (nederste hul):

3x5@50kg

4x1@65kg ikke eksplosiv nok fra bunden

3x3@55kg

2x8@50kg smal dødløft

Chin-ups (UH):

13@bw tangering af PR

Kim lovede for en uge siden, at han ville slå mig i chins efter DM. Han lavede 9 stk....

DE super-miniband squat:

5@25kg

5@30kg

8x3@30kg m. pause i bunden

Ville bare køre helt let, da jeg har squat igen fredag. Det blev måske lige let nok i toppen dog.

DE super-miniband pinky grip bænkpres med fødderne på bænken:

2x6@20kg

8x3@30kg

Her tog Mette hjem, hvorefter hastigheden på min træning faldt en del. Selvom vi snakker en del, er hun god til at sørge for, at jeg får holdt pauserne kortere, end jeg måske ellers ville komme til at gøre. :4whistling:

Eksplosive triceps dips:

4x6@bw

ss:

Lying db rear laterals:

[email protected]

Eksplosiv triceps press bag panden:

4x12@2kg

Får normalt ondt i min venstre albue af stort set alle andre extensionsbevægelser end push-downs. Men nu prøver jeg, efter råd fra Mette, at starte heeeelt let op og se, hvordan albuen reagerer på det. :smile:

ss.

Mave på gulv:

3x20@mig

Kørte to forskellige øvelser. Den ene plejer jeg ikke at lave. Men den var hård, og jeg har doms i abs i dag. :biggrin:

+ 1 sæt McKenzie, 2 sæt rotator (Ulrik har ikke fået taget elastikken med op i klubben igen, så jeg kørte kun ptpouls db-rotatorøvelse samt scap push-ups) + udstrækning

Fik set film af alle mine løft fra DM. Squatten ser vel okay ud, hvis man går ud fra, at min stil heller ikke normalt er perfekt. Især løftet på 147.5 kg er jeg rigtig godt tilfreds med. Men på videoer af, når jeg squatter, kan jeg altså godt se, hvad folk mener, når de siger, at jeg er for høj og tynd af en styrkeløfter at være. :wacko: De 85 kg i bænkpres var lidt et todelt løft, men ekstremt nemt. 90 kg var et bedre løft rent teknisk, og også nemt. Man kan ikke se på de 92.5 kg (eller jeg kan i hvert fald ikke), at det, der sker, er, at jeg slipper spændet i bunden. Jeg må sige, jeg er godt nok også overrasket over, hvor langt jeg får den op taget i betragtning, at jeg ikke havde noget spænd. :blink: De 155 kg i dødløft var ren rædsel at se på. Får slet ikke åbnet i hoften i højre side, så højre knæ kører frem over stangen og indad (samt foden glider, men det bed jeg nu ikke så meget mærke i, da jeg var distraheret af knæet :blink:), inden stangen letter. Da den så endelig letter fra gulvet, var løftet nu ret nemt. 162.5 kg var en smule bedre, men knæet kører dog stadig indad. 167.5 kg så bedst ud i startpositionen. Bare ærgerligt, at jeg ikke helt kan holde balancen, så der kommer en smule nedadgående bevægelse. :unhappy: Det er selvfølgelig ulempen ved den helt brede stand... Hvis det lykkes mig at få fingre i filmene, lægger jeg dem selvfølgelig op på youtube.

Link to comment
Share on other sites

Katrine...

Ting der skal ses på ved SI leds problemer:

Stramme adductorer, svage/ dårligt fungerende glutes (knæ der kommer ind :wink: )/dårlig core funktion/styrke.

Det er vel ikke i den side hvor knæet kom ind, SI leddet sætter sig oftest?

Jeg kan huske da jeg testede dig at din core funktion var ok, men ikke god nok når man tænker på hvor stærk du er og hvilke kræfter du kæmper med i udstyr. Dine glutes og dit anterior pelvic tilt er også noget der ikke er optimalt IFHT SI leds problemer.

Jeg tror snart vi skal lege lidt med det og du skal comitte dig til at blive en sundere og dygtigere styrkeløfter gennem agressiv rehab.

Forestil dig du ikke kommer ud at hænge, du er 100% tight i din torso og i dit opspænd i bænk. Hvordan lyder det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Katrine...

Ting der skal ses på ved SI leds problemer:

Stramme adductorer, svage/ dårligt fungerende glutes (knæ der kommer ind :wink: )/dårlig core funktion/styrke.

Det er vel ikke i den side hvor knæet kom ind, SI leddet sætter sig oftest?

Nej, det er den anden side. Har heller aldrig oplevet før, at knæene gik ind på den måde (og har aldrig fået bemærkninger om det ved træning). Så har en mistanke om, at SI-leddet havde sat sig under bænken, da jeg fornemmede, jeg ikke ikke fik spændt nok i coren under opspændet, og var meget mere øm i ryggen efter bænken end normalt. Tror ikke, jeg har stramme adductorer, men dårlig aktivering af glutes og core har jeg helt sikkert (omend jeg har på fornemmelsen, at det er blevet bedre).

Jeg kan huske da jeg testede dig at din core funktion var ok, men ikke god nok når man tænker på hvor stærk du er og hvilke kræfter du kæmper med i udstyr. Dine glutes og dit anterior pelvic tilt er også noget der ikke er optimalt IFHT SI leds problemer.

Enig. Jeg trænger til at være bedre til at aktivere core, glutes og inderlår. Som sagt er det efter min egen bedømmelse blevet bedre i løbet af i år, men stadig ikke i nærheden af godt nok. Jeg føler, at jeg smider rigtig mange kg væk i squat og dødløft på den bekostning. :dry:

Jeg tror snart vi skal lege lidt med det og du skal comitte dig til at blive en sundere og dygtigere styrkeløfter gennem agressiv rehab.

Ja tak! :bigsmile:

Forestil dig du ikke kommer ud at hænge, du er 100% tight i din torso og i dit opspænd i bænk. Hvordan lyder det :wink:

Det lyder som mange kg på totalen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Har da helt glemt at kommentere dit SUPERFLOTTE stävne herinde!

Jeg synes som altid at du er ALT for hård ved dig selv. Super flot stävne og med 10kg PR på totalen er du altså virkelig et skarn hvis du ikke er tilfreds!

Man kan naturligvis altid göre nogle ting bedre, men utilfreds må du altså ikke väre!

Har du overvejet at holde lidt ferie i Finland til maj og komme op og se EM???

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 20. marts 2009

Reverse large bands squat:

8@40kg

8@70kg

5@85kg

5@100kg

5@110kg

3x3@120kg

5@100kg

Rigtig god, tung omgang squat. :bigsmile: Tror, 120 kg er tangering af det højeste, jeg har kørt uden bælte. :smile:

Træk til bryst - spadegreb:

12@30kg

12@40kg

2x12@50kg

2x5@60kg

10@50kg back-off

Alle sæt med cheat - så sidder det så godt i ryggen. :rolleyes:

ss:

Legpress:

5x8@175kg

Mave på gulv:

2x15@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Da Kim skulle noget kl. 11, var træningen i dag henlagt til kl. 9. Og da jeg var kommet til at love at tage pæretærte med, betød det, at jeg måtte op kl. 6.30 for at bage. Det er altså tidligt på en lørdag! :wacko:

Lørdag den 21. marts 2009

Dødløft:

2x8@60kg

5@70kg

4x5@80kg

10@80kg smal

Havde tænkt mig at køre 5x5 med 80 kg i sumo med min gamle stand. Benene var godt nok trætte efter gårsdagens squat, så selvom jeg virkelig fokuserede på at trykke med benene, sagde Mette, at jeg startede løftet med ryggen. Ups... :blush: Godt jeg ikke løftede, som jeg havde lyst til så. :rolleyes: Det sidste sæt i smal stil var meget nemmere. :tongue:

Smal bænkpres:

2x12@20kg

8@40kg

5x5@50kg

Goodmornings:

2x12@20kg stiiiiv i kroppen!

3x12@40kg

Starter stille og roligt med goodmornings igen. Det skal jo nok lykkes mig at blive øm alligevel. :tongue:

ss:

Seated db laterals:

15@5kg

[email protected]

Træk til bryst - V-greb:

4x8@50kg

ss:

Hyperextensions:

3x12@mig

Triceps push-ups:

3x10@bw

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl m. langsom excentrisk fase

+ 3 sæt McKenzie, 1 sæt rotator samt udstrækning (meget!)

Link to comment
Share on other sites

Har da helt glemt at kommentere dit SUPERFLOTTE stävne herinde!

Jeg synes som altid at du er ALT for hård ved dig selv. Super flot stävne og med 10kg PR på totalen er du altså virkelig et skarn hvis du ikke er tilfreds!

Man kan naturligvis altid göre nogle ting bedre, men utilfreds må du altså ikke väre!

Har du overvejet at holde lidt ferie i Finland til maj og komme op og se EM???

Er stadig ikke helt tilfreds, men dog knap så utilfreds, som jeg var i sidste uge...

Det kunne være super hyggeligt med EM, men det har jeg desværre hverken tid eller råd til. :unhappy: Hvis jeg var blevet udtaget til stævnet, havde jeg selvfølgelig fundet tiden. Har bare lidt meget at se til p.t. med skrivning af to artikler samt planlægning af udlandsophold.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 23. marts 2009 :devil:

Squat:

Halv dragt str. 36:

12@20kg

6@55kg

3@75kg

4x3@85kg +løse bind

Tror, det er det højeste, jeg har kørt uden bælte. Det var heldigvis nemt nok, hvilket også var planen.

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3@50kg

2@60kg

Trøje (den nye F6'er):

2+1@80kg til 10/5 cm board

1+1@90kg til 5 cm board/bryst

Derefter 3x fuck up. :mad: (To gange på 103.5 og én gang på 87.5 kg, hvor højre skulder gav efter og armen bare klaskede sammen. :4slap:)

Følte mig ret stærk uden trøjen i dag. Men kunne bare slet ikke ramme banen, så det blev noget værre møg med trøjen på. :dry:

Uden trøje:

3x3@45kg eksplosiv

Push-press:

8@20kg

[email protected] PR (idet det kun er anden gang, jeg kører øvelsen :tongue:)

ss:

Front squat:

8@20kg

[email protected] nemt og pænt (som det også gerne skulle være med den ringe vægt)

Chins gemmer jeg til onsdag, hvor jeg skal træne i HSF sammen med Tina. :4sport:

Mave, McKenzie og udstrækning klarer jeg herhjemme NU! :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst og et sent tillykke med de 400 kg :smile:

Kunne du ikke aendre din log titel til bare "Staerkere", du bliver jo aldrig stoerre :tongue: Du har vejet det samme altid saa laenge jeg har kendt dig. Tror faktisk du er lidt slankere nu :laugh:

Selv tak. Og stort tillykke med rekorden og dit i øvrigt vildt flotte resultat! :devil:

Logtitlen er hermed ændret. Tilfreds? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nice! :4thumbup:

Men det ser faktisk ud til, at der måske havde været til 25 kg.? Du er i hvert fald ikke i nærheden af at gå lige så død på dit stickingpoint som du ellers har været nogen gange!

Den føltes overraskende let, :w00t: så forsøgte med 25 kg i bæltet to gange derefter, men gik død, lige før armene nåede 90 grader (som sædvanlig). Der havde måske været til 25 kg, hvis jeg var gået direkte på den. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Kære Kathrine,

Stort tillykke med din nye PR i chinups med ekstra vægt: 1x1xbw+22,5 kg! :devil:

Og selvfølgelig tak for endnu en hyglig og god træning sammen!

/Tina

Hej Tina

Tusind tak og også for en som altid hyggelig træning. :biggrin: Undskyld hvis jeg virkede lidt distræt. :blink: Det er altid fedt at træne sammen med dig, og især i chins får jeg lige et ekstra kick! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 25. marts 2009 i HSF sammen med Tinapigen m.fl. :biggrin:

DE light band bænkpres:

12@20kg uden band

8@20kg

5@25kg

10x3@30kg

Føltes nemt og med god fart. :smile:

Dips:

10@bw

Stativet føltes liiige en tand for bredt til, at min højre skulder var helt glad for det.

Chin-ups (UH):

5@bw

3@bw+10kg i bæltet

1@bw+22.5kg i bæltet PR+2.5kg - nemt :biggrin:

2xmiss@bw+25kg i bæltet - udsolgt :blush:

2x6@bw gun chins

Speed dødløft:

2x5@70kg smal - føltes ikke 100 % godt i lænden

2x5@70kg - meget bedre med sumo

10x1@80kg +bælte (venligst udlånt af MagtPrehn)

Fokus på at åbne i hoften. Det har jeg vist forsømt lidt på det seneste, for blev straks øm i inderlårene. :blush:

Standing db laterals: (Til siden af lårene og med næsten strakte arme)

4x12@5kg Tina og jeg kørte sæt skiftevis uden yderligere pause - det var hårdt :gal:

Derefter møde vedr. DM Diverse. :smile:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share