Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Fredag den 27. marts 2009

Squat:

Halv dragt str. 32 (ny Super Centurion):

12@20kg

5@55kg

3@75kg

[email protected] +bind og bælte - den vægt havde Mickel lige kørt med, så det tog jeg også bare

Fuldt udstyr:

3@125kg meget korte

2@140kg manglede ca. 10 cm

2@155kg manglede ca. 5 cm - to'eren blev ret god, bortset fra den manglende dybde :smile:

1@170kg manglede ca. 5 cm

Mette lagde bind på alle ovenstående sæt, og det gjorde hun super godt! :bowdown:

Walk-out: (med heldragt, bælte og løse knæbind (selvlagte))

1@190kg +2 meget små bøj i benene - PR+20kg

Selvom jeg manglede en del i dybden, er jeg nu godt tilfreds, når nu det var første gang, jeg rigtigt prøvede den nye dragt. :bigsmile: Havde slet ikke regnet med at skulle så højt op i kg, men Mettes bind sad sgu godt! :devil: Et par gange mere, så tror jeg ikke, det bliver noget problem at komme ned i godkendt dybde i den dragt. Kan også stadig sagtens trække den længere op i benene, i fald det bliver nødvendigt. :smile:

Pull-ups (OH):

5x5@bw

Bare en let omgang efter max i chin-ups i forgårs.

ss:

Front squat:

8@20kg

5@35kg

5@40kg

5@45kg

5@50kg

Stilen føltes god. :bigsmile:

Close grip pulldown:

4x8@50kg m. hold

+ 3 sæt mave på gulv, 2 sæt McKenzie, udstrækning, samt en hulens masse snak :blahblah::blush:

Holdt i øvrigt min første forelæsning i dag. :blink: Det var faktisk meget sjovt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 28. marts 2009

Smal bænkpres:

12@20kg

[email protected]

[email protected]

[email protected] ganske overkommeligt :smile:

Ville ikke gå højere i reps eller kg på worksets, da jeg skal i trøje mandag. Gav dog lidt pump i triceps alligevel. :biggrin:

Dødløft:

3x5@60kg

5@70kg

Speed:

4x1@80kg +bælte

4x1@85kg +bælte

4x2@80kg +bælte

Noget amputeret omgang, da mit SI-led desværre stadig driller, og jeg derfor slet ikke kan få noget skub i fra bunden. :unhappy: Hvis jeg skal se positivt på det, føltes det i det mindste ikke værre ovenpå fredagens tunge squat, og ej heller efter denne latterlige omgang dødløft...

Goodmornings:

12@20kg

3x12@45kg

:sleeping:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

+ 4 sæt rotator, 1 sæt McKenzie samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 30. marts 2009

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

[email protected]

1@65kg raket!

[email protected] tangering af PR og relativt nem :biggrin:

Trøje:

2+1@85kg til 10/5 cm board

1+1@85kg til 5 cm board/bryst

miss@90kg kørte albuerne ind i bunden :4slap:

miss@85kg ditto - denne gang dog først, da jeg skulle til at presse, så Kim tog den bare med det samme

2x1@85kg JA TAK! Meget bedre løft! Især det sidste. Og heller ikke vildt tunge.

Har stadig slet ikke samme *kapow* med trøje, som jeg havde til DM, og som jeg i høj grad havde uden trøje i dag. :raisebrow: Men tager en gang mere i trøjen (sandsynligvis onsdag i næste uge) inden Nordfyn Cup, som er den 18. april, og så krydser jeg fingre og håber på det bedste. :tongue: (Efter de meget nemme 90 kg til DM, havde jeg nok håbet at kunne komme op at snuse til de 100 kg til Nordfyn Cup, men i skrivende stund ville jeg nok være mere end tilfreds med "blot" at få en PR).

Squat:

3x6@20kg

6@45kg

6@55kg

5@65kg aw i SI-ledet :unhappy: - godt jeg skal ind at ordnes i morgen :tongue:

3x6@55kg

ss:

Db floor press:

4x12@16kg

Super let, men godt pump på patten. :4flex:

Pull-ups (OH):

11@bw

Push-press:

8@20kg

5x5@35kg

Godt skulderpump. :biggrin:

ss:

Gun chins:

5x6@bw

Godt gun pump! :4flex:

Standing face-pulls:

3x12@40kg

ss:

Triceps pushdown m. reb:

3x12@20kg

+ 1 sæt McKenzie, 1 sæt mave, 4 sæt rotator samt udstrækning

Hele denne herlighed tog sådan ca... hmm.... en evighed. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 31. marts 2009

Svømning i Sundby Badet:

Ind: 100 m bryst + 50 m crawl

4x75 m medley (ryg, bryst, crawl)

2?x25 m ryg

Xx50 m bryst

4 serier bestående af 25 m crawl sprint + 50 m rolig bryst

Ud: 50 m bryst + 100 m crawl

Fik det til 1100 m i alt, da jeg var i svømmehallen. Men kan ikke helt huske, hvor meget ryg og bryst jeg kørt midt i programmet. :unsure: Et sted mellem 1000 og 1100 m fik jeg i hvert fald svømmet alt i alt i dag. Ikke det store, men det er også kun anden gang i år. :rolleyes:

Notes to self: Husk at strække højre arm over vandet men bøje den under vandet i ryg. Husk ikke at lave "krog" med venstre hånd i crawl :blush:, husk at bevæge underbenene mere end lårene i bryst.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 1. april 2009

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x8@55kg

5@75kg

+bælte:

5@85kg

3@95kg vist PR for en 3'er i DOH

+låsegreb:

3@105kg

1@115kg

1@125kg

miss@135kg pga. overbalance (startede løftet med stangen for langt ude fra benene)

1@135kg taget umiddelbart efter ovenstående miss - der var i hvert fald til 10 kg mere

1@100kg skæv vægt - ups... havde glemt at sætte en 5'er på i den ene side. :4slap: Løftet gik så stærkt, at det først var i lock-out, det gik op for mig, hvad der var galt - slap naturligvis straks stangen, hvilket resulterede i, at den landede på højre fods tæer... :blush:

5@105kg nu med korrekt og ligeligt fordelt vægt :biggrin:

Åååååh, hvor var det skønt at få lidt kg på igen i dødløft. Og ryggen har det glimrende her bagefter. Så har den bare at holde denne gang!

DE light band bænkpres:

2x8@20kg

11x3@30kg

Goodmornings:

12@20kg

3x12@50kg

Der er ikke noget, der kan smadre min mave som (højrep) goodmornings. :innocent:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Standing cable curls:

12@15kg

12@20kg

2x8@25kg

:4flex:

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl+1kg med langsom excentrisk fase

Fint pump som altid. :bigsmile:

+ 2 sæt mave på gulv, 2 sæt hyperextensions, 1 sæt McKenzie, 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist på tide at få opdateret fredagstræningen. :rolleyes: Den blev en blanding af mine normale fredags- og lørdagstræninger, da det pga. DM Diverse hele weekenden ikke var muligt at træne i klubben.

Fredag den 3. april 2009

Light band squat: (elastikerne v. hul 2+9)

Halv dragt str. 36:

3x5@30kg

5@35kg

5@40kg

5@45kg

3@50kg

3@55kg

3@60kg +bælte - tror, det er PR

Hård men god omgang. :devil: Og Ulrik roste min squatstil! :biggrin:

Smal bænkpres:

8@20kg

8@35kg

8@45kg

6x4@55kg

Ganske overkommelig omgang. Glæder mig til at komme op at køre sæt med 60 kg i smal bænk i løbet af foråret. :devil:

Pull-ups (OH):

6@bw

5x3@bw+7.5kg i bæltet

ss:

Front squat:

8@20kg

5@35kg

5@40kg

5@45kg

5@50kg

4@60kg PR

Kørte super godt rent styrkemæssigt. Desværre kom jeg til at holde lidt for smalt på alle sæt, hvilket jeg egentligt godt bemærkede, men det gik ikke rigtigt op for mig, førend Ulrik påpegede det på sidste sæt. Det lidt for smalle greb gjorde det svært at få albuerne godt nok op på vej opad, og det kostede måske lige en rep i sidste sæt (nr. fire føltes tung, så forsøgte ikke på en femte).

Goodmornings:

12@20kg

3x12@55kg

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

8@10kg

[email protected]

Træk til bryst - V-greb:

8@50kg

5@60kg

2@70kg PR? ligeså hårdt at komme ned til sædet, som det var at trække vægten :wacko:

2x5@60kg

10@50kg back-off

+udstrækning - derefter igang med at sætte op til weekendens stævne. :smile:

Havde doms i maven hele weekenden ovenpå den omgang. :biggrin:

Nu vil jeg pakke tasken og komme op at få afklaret mandagstræningen, inden jeg skal til generalforsamling i andelsboligforeningen i aften.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 6. april 2009

Squat:

2x8@20kg

5@45kg

5@55kg

5x3@65kg

8@55kg back-off

Synes ikke, squatten kørte overvældende godt i dag. Især ikke på sættene med 65 kg. Prøvede mine vl-sko i dag. Har ellers ikke brugt dem til squat i godt tre år, vil jeg tro, men havde lovet Ulrik, at jeg ville prøve dem igen og se ad. Føler stadig, at de får mig til at vælte for meget forover. Men prøver dem lige et par gange mere, før jeg beslutter noget. Ved dog ikke helt, om jeg "tør" prøve dem med udstyret på, når jeg samtidig også er ved at løfte en ny dragt til. :unsure:

DE super-miniband bænkpres:

2x8@20kg

12x3@35kg

Kørte heller ikke vildt godt i dag. Det var ikke fordi, det var tungt på nogen måde, men plejer at kunne have 2.5-5 kg mere på med den fart, jeg holdt i dag. :dry:

Gun chins (helt smalt UH-greb):

5x8@bw

Kørte til gengæld rigtig godt i dag! Og gav et godt pump på biceps tilmed. :4flex:

ss:

Standing db laterals:

15@5kg

[email protected]

Kørt til yderlårene. Plejer at køre ind foran. Men nu tror jeg, jeg vil prøve denne variant de næste gange for at få en form for progression i laterals (da der er så stort spring imellem håndvægtene i TSK).

+ 1 sæt McKenzie, 3 sæt rotator samt udstrækning

Hurtig træning i dag, da jeg som nævt i indlægget før skulle til generalforsamling i andelsboligforeningen. Kom til at melde mig som suppleant til bestyrelsen, da der ikke var andre interesserede. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 8. april 2009

Bænkpres:

2x8@20kg

8@45kg

3@55kg

1@65kg

Trøje:

2+1@85kg til 10/5 cm board

3x1@85kg sidste to med signaler

Hurra! I dag gik det godt i trøjen. :biggrin:

Dødløft:

Smal:

8@60kg

8@70kg

Sumo m. bælte:

2x5@70kg

Speed:

1@70kg

1@80kg

6x1@90kg

Teknikken føltes god, men desværre var det ligesom om, min lænd bare blev totalt spændt under dødløften. :unhappy:

Pull-ups (OH):

8@bw

Military press:

8@20kg

8@25kg

2x6@30kg

10@25kg

ss:

Lying leg curls:

8@3pl

3x6@3pl+4kg

Langsom excentrisk fase --> super godt pump! :tongue4:

+ 1 sæt hyperextensions, 1 sæt McKenzie, 3 sæt rotator + udstrækning

Var ekstremt langsom i dag (selv for mig), så droppede biceps, triceps og bagskulder :blush: - samt goodmornings pga. spændingerne i lænden. Til gengæld fik jeg masser af ros af Ulrik og Bogs for min form - at jeg tydeligt har gainet muskel og smidt fedt over hele kroppen i løbet af det sidste halve års tid. Nice. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Fedt at se dig igen sveske - alt for længe siden jo :bigsmile:

Solid bænk du fyrer af :devil:

Lad os lige finde en tid, hvor Jacob kan kigge på dit SI led - jeg tænker at han måske kan komme med ned til TSK lørdag i næste uge?

Link to comment
Share on other sites

Dårlig samvittighed over at have sprunget så meget over i dag... :blush: Så tog lige herhjemme:

Triceps push-ups:

3x12@bw

ss:

Mave på gulv:

3x15-20@mig (tre forskellige øvelser)

Feel the burn! :devil:

+ lidt mere udstrækning

Fedt at se dig igen sveske - alt for længe siden jo :bigsmile:

Solid bænk du fyrer af :devil:

Lad os lige finde en tid, hvor Jacob kan kigge på dit SI led - jeg tænker at han måske kan komme med ned til TSK lørdag i næste uge?

Tak søde. :biggrin: Og i lige måde - alt alt for længe siden! Men vi har jo begge haft meget om ørerne. I skal være meget velkomne i TSK begge to! :bigsmile: Lørdag i denne uge ville være god for mig. I næste uge kan jeg desværre ikke, da jeg er til bænkpresstævne i Horsens. Og weekenden efter er jeg heller ikke hjemme, da jeg skal til konfirmation.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 10. april 2009

Front squat:

8@20kg

8@30kg

5@35kg

5@40kg

5@45kg

5@50kg

3@55kg

3@60kg

5x5@45kg

Ville egentlig have kørt udstyrssquat. Og ryggen føles også fin i dag. Men med tanke på, hvordan den spændte op i onsdags bare pga. noget let dødløft, blev jeg enig med Kim om, at det nok var mere fornuftigt at køre lidt lettere i dag.

Pull-ups (OH):

2x8@bw

3x3@bw+10kg i bæltet

8@bw

ss:

Db lunges:

5x8 pr. ben@16kg pr. arm - let nok

*Suk* - hver gang, jeg kører lunges, bliver jeg mindet om, hvorfor jeg ikke bryder mig om den øvelse. Det er jo mere en balanceøvelse end noget som helst andet. :wacko:

Træk til bryst - V-greb:

5x7@50kg m. hold

Nemt. Burde nok have taget 1-2 reps mere pr. sæt. :4whistling:

ss:

Mave på gulv: (to forskellige øvelser)

4x15@mig

Standing bb curls:

10@20kg

8@20kg

7@20kg

Godt pump! :4flex:

McKenzie:

2x15@mig

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 11. april 2009

Smal dødløft:

Med blå elastik (ligth band) nedefra (øverste indstilling):

3@50kg lidt for tungt til at køre med fart i

Med lille grøn elastik (mini eller super-miniband) nedefra (øverste indstilling):

3@50kg bedre

2x5@50kg

2x5@55kg

5@60kg

Føltes okay i ryggen i dag. :smile: Kunne dog godt mærke, jeg skulle være påpasselig med at holde mit opspænd, så derfor gik jeg heller ikke tungt i dag.

Smal bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

[email protected]

2@60kg

[email protected] PR :bigsmile:

5@50kg back-off

Gun chins:

5x5@bw nice and easy

Stående db laterals (til yderlår):

15@5kg

[email protected]

ss:

Lying leg curls:

4x6@3pl+4kg langsom excentrisk fase

Godt pump som altid.

Standing face-pulls:

3x15@20kg

Kørt i et andet stativ, end jeg plejer. Derfor de noget færre kg.

+ 2 sæt Planken, 1 sæt McKenzie, 4 sæt rotator samt udstrækning

Super hyggelig træning sammen med Kim, Mette og Mickel. Spøer var der også, men han var mere interesseret i at træne sine gunz end i at træne sammen med os andre. :crybaby::tongue:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 13. april 2009

Squat:

Halv dragt (den nye 32'er):

10@20kg

6@50kg

3@70kg

3@85kg +bælte

3@105kg +hel dragt og bælte

Fuldt udstyr: (egne knæbind på alle sæt)

3@125kg

1@140kg var meget sur over, hvor tung den var - men klart med den ringe teknik, jeg lagde for dagen :dry:

2x2@125kg dagens bedste sæt, og det begynder at ligne noget med dybden! :bigsmile:

Var meget utilfreds efter den squatomgang. Især med, at jeg stadig ikke fatter at holde spændet i maven samt at sætte mig tilbage uden at oversvaje. :mad: Min lænd kan af naturlige årsager ikke lide, når jeg kipper bækkenet bagover, som jeg har tendens til. :dry: Efterfølgende kom jeg dog til at tænke på, at 140 kg er det højeste, jeg har kørt med egne knæbind (tidligere har jeg vist en enkelt gang lavet en to'er på 135 kg), så helt så utilfreds behøver jeg nok ikke at være... Overvejer i øvrigt at prøve at squatte i min Metal King-dødløfter. Kommer alligevel aldrig til at bruge den til dødløft, og måske det vil være lettere for mig at styre i squat med det lidt tyndere stof. :unsure:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

5x2@55kg meget nemt

God nem bænk i dag. Jeg føler mig stærk forud for lørdagens stævne. Så håber bare, det også spiller i trøjen på dagen. :hands:

Gun chins:

8@bw

5x5@bw+5kg i bæltet

Lidt tung i røven i dag! Men har også kørt mange chins i løbet af den sidste uges tid.

ss:

Legpress:

12@150kg

12@175kg midt i sættet var højre fod pludselig ved at smutte af pladen :crazy:

3x12@190kg

Første gang benpres i lang tid, så var lidt påpasselig. Men åbenbart ikke påpasselig nok, jf. andet sæt. :blink:

Military press:

5x6@20kg meget korte pauser mellem sættene

Bare lidt deloadagtigt frem mod lørdag. :smile:

Triceps press roll: (eller hvad den nu hedder - Mette?)

4x15@3kg

ss:

Standing face-pulls:

3x12@40kg

20@35kg back-off

Mave på gulv:

3x15@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+ 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 15. april 2009

Dødløft:

Halv dragt str. 36 (=badedragten):

2x8@55kg

5@75kg

3@95kg

3@115kg +bælte

2@125kg +bælte

1@140kg +bælte PR i halvdragt

1@150kg fuldt udstyr PR i den dragt (har så heller ikke løftet død i fuldt udstyr i den siden 2005) - dog med ekstremt ringe teknik, da stangen kom for langt fra kroppen :nonono:

3@115kg fuldt udstyr - tekniktræning

Bortset fra de 150 kg, føltes stilen super god i dag. Og trykket var også udmærket, trods noget trætte ben (inderlår som gelé :blush:). Det var egentlig slet ikke meningen, jeg ville have været så højt oppe i kg. Men det var jo så hyggeligt at stå at dødløfte sammen med Mette (som skulle lave startvægt til NM) og Mickel. :biggrin:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3@50kg

5x2@55kg nemme, og især fjerde sæt var i rigtig god stil

Lying leg curls:

8@3pl langsom excentrisk fase

3x7@4pl

Syv reps med de fire plader må være noget af det tungeste, jeg nogensinde har kørt i den øvelse. Det var i hvert fald tungt og gav et godt pump. :gal:

ss:

Standing EZ-curls:

[email protected]

8+3@25kg

8+2@25kg

7+2@25kg

Kørte noget rest-pause-agtigt på de tre worksets. :4flex:

Pull-ups (OH):

3x3@bw kørt så eksplosivt som muligt (dog ikke helt så eksplosivt, som jeg kunne ønske mig :blush:)

+udstrækning

Super god og hyggelig træning samt gåtur hjemad i dag. :biggrin:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

:tongue: Man plejer at sige "det bliver når der er to torsdage i en uge..." hvad så med de uger der har to mandage? :wink:

Har været væk fra Mol et stykke tid, men overrasker jo ikke du stadig giver den total gas Kathrine :kickass: :1356:

Nå ja for pokker! :4slap::biggrin: Er hermed rettet. Det føltes vist bare som en mandagstræning i dag, fordi mandag var helligdag og dermed ligeså hyggeagtig som en normal lørdagstræning. :innocent:

Tak skal du have, Anette. Jeg elsker stadig at give den gas. :devil: Så det gør jeg, så godt jeg kan - mest begrænset af div. låsninger omkring bækken/lænd. :4whip: I øvrigt godt at se, at du så småt er ved at kunne løbe igen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 17. april 2009

Front squat:

8@20kg

8@30kg

8@40kg

5@50kg

5x3@55kg

3x8@40kg

Kim roste endnu engang min stil i front squat og begræd samtidig, at det overhovedet ikke ser ligeså godt ud, når jeg kører back squat. :blush:

Mave på gulv:

3x15@mig (to forskellige øvelser)

ss:

McKenzie:

2x15@mig

Hyperextensions:

15@mig

+ udstrækning

Hurtig lille træning. Skulle ikke lave det helt store pga. Nordfyn Cup (bænkpresstævne) lørdag og seminar om træning med gummibånd søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share