Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Nordfyn Cup - bænkpresstævne i Horsens den 18. april 2009

Indvejning:

62.4 kg (efter morgenmad)

Opvarmning:

2x8@20kg

6@40kg

3@50kg

1@55kg

Trøje (den "nye" F6'er):

1+1@80kg til 9.5/6.5 cm board

Stævnet:

1. forsøg:

85 kg godkendt 3-0

Let og fint forsøg.

2. forsøg:

92.5 kg underkendt 3-0

Mistede vist spændet i bunden, så kunne ikke løfte den.

3. forsøg:

92.5 kg underkendt 3-0

Trøjen trukket lidt strammere, så der var et super spænd i den, men fik desværre presset for lige op, så magtede ikke at styre stangen ind over hovedet og presse det sidste stykke op. :unhappy:

De 85 kg rakte til en førsteplads i -67.5 kg vægtklassen (vi var tre) samt en andenplads bland alle damer (fem stk.) på wilks med 91.953. :smile:

Styrken var helt klart til et godt stykke over de 92.5 kg. Det kørte også perfekt med trøjen i både opvarmningen samt på første løft. Er lidt irriteret på mig selv over, at min teknik i trøjen stadig er for svingende. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Nordfyn Cup - bænkpresstævne i Horsens den 18. april 2009

Indvejning:

62.4 kg (efter morgenmad)

Stævnet:

1. forsøg:

85 kg godkendt 3-0

Let og fint forsøg.

2. forsøg:

92.5 kg underkendt 3-0

Mistede vist spændet i bunden, så kunne ikke løfte den.

3. forsøg:

92.5 kg underkendt 3-0

Trøjen trukket lidt strammere, så der var et super spænd i den, men fik desværre presset for lige op, så magtede ikke at styre stangen ind over hovedet og presse det sidste stykke op. :unhappy:

De 85 kg rakte til en førsteplads i -67.5 kg vægtklassen (vi var tre) samt en andenplads bland alle damer (fem stk.) på wilks med 91.953. :smile:

Styrken var helt klart til et godt stykke over de 92.5 kg. Det kørte også perfekt med trøjen i både opvarmningen samt på første løft. Er lidt irriteret på mig selv over, at min teknik i trøjen stadig er for svingende. :mad:

Tillykke med guldet alligevel! :devil: :4thumbup:

Ja, det er smadder ærgeligt, når teknikken ikke lige kører, når styrken er der.

Mere trøjetræning, til det bliver rutine :wink:

Og pas nu på, at du ikke forsvinder ned i -60 kg! Der skal lige lidt krop til at spænde trøjen ud og energi til træningen :tongue:

Bare klø på!

Mange hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 19. april 2009 - Seminar om træning med gummibånd i Aak (Århus)

Der var en 10-12 fyre og så mig til seminaret. Først gennemgik Niels den basale teori omkring træning med bands. Derefter var det tid til det praktiske. Da vi skulle en hel del øvelser igennem, var der naturligvis ikke tid til hele tiden at tage hensyn til, at jeg selvfølgelig kan løfte noget mindre end fyrene. Jeg fik dog prøvet stort set alle øvelser - det var så bare max for mig, hvor det var eksplosiv træning for dem.

Jeg fik ikke skrevet ned undervejs, men her er frit fra hukommelsen, hvad vi kom igennem af øvelser, og hvad jeg fik løftet:

  • Reverse band squat (grønne bands?) op til 3x105 kg med bælte.
  • Squat med grønne bands nedefra op til 5x en eller anden vægt (65 kg??) med bælte, som iflg. Niels skulle være ca. 130 kg i toppen. Monolift-agtig udgang. Dvs. stille fødderne i squatposition, unracke stangen ved blot at lette den fra stativet og lade sig hive tilbage i position af bandsene.
  • Reverse band (grønne) smal dødløft, hvor jeg fik kørt 3x140 kg samt 1x140 kg, hvor Niels instruerede mht. startpositionen. Jeg estimerer, at opsætningen svarer til, når jeg løfter smal død i min tynde Inzer Z-suit.
  • Sumo dødløft med grønt band nedefra - 3x60? kg, som vist var det eneste bare nogenlunde eksplosive, jeg fik kørt den dag.
  • Bænk med grønt band nedefra, hvor jeg kørte 2x50 kg (PR).
  • Bænk med dobbelt light band i hver side - den var ekstremt hård, så jeg klarede kun at køre to excentriske med stangen. :blush:
  • Reverse band bænk med et enkelt monster band midt på stangen - her fik jeg kørt én rep på 110 kg (fik hjælp på nr. to).
  • Bænk med en 10 kg skive hængt på hver side af stangen med gummibånd (stabilitetsøvelse) - kørt både som alm. bænk samt med benene i luften + lukkede øjne. Denne øvelse kunne jeg ikke køre, da der samtidig var 70 kg på stangen. :blush:
  • Stivbenet dødløft stående på fodpladerne på bænken i bænkopsætningen ved de to dobbelte light bands i hver side - 6x50 kg - det var nemmere, end jeg havde forventet (da jeg først var blevet reddet fra at gå på næsen, da jeg skulle unracke stangen :blush:). God øvelse, hvor man bliver tvunget til at holde spændet. :devil:
  • Step-ups på bænk med band (jeg kørte med grønt, og tyndere end det bliver nok for let), hvor man har bandet under bænken, den ene fod på bænken (skinnebenet lodret) og bandet over den tilsvarende skulder. Så rejser man sig (uden at sætte den anden fod på bænken, men bare så man står ret op halvt i luften) ved at skyde hoften frem. Den øvelse kunne jeg rigtig godt lide. :bigsmile:
  • Lunges med band (grønt eller strammere) under den forreste fod samt over modsatte skulder. Så "lunger" man ellers bare løs på stedet - eller dvs. kun ned/op-bevægelsen, ikke op at stå med samlede fødder.
  • Triceps push-downs med band - fx lagt over en "pind" i powerracket - jeg brugte light band lagt lidt over hovedhøjde.
  • Mave med band (grønt eller større) - bandet bundet/låst omkring en "pind" i powerracket, fødderne ind i den løse ende, fremad på hænderne ud i push-up-position, hvor fødderne bliver holdt oppe af bandet. Samtidig med, at man holder balancen (går godt i coren), "cruncher" man ved at føre knæene (eksplosivt) op mod brystet. Kan også laves for obliques ved at twiste i kroppen og føre knæene mod skiftevis det ene og det andet øre (i så fald bruges et lettere band og/eller lavere position for bandet i powerracket). Mega god øvelse!! Jeg har stadig mega doms i både obliques (jeg kørte ét sæt pr. side) og korsættet i dag. :devil: :devil: :devil:
  • Pull-overs med super-miniband - bandet snurret nogle gange rundt om stangen på håndvægten (over, hvor man holder hænderne), en makker holde i den løse ender af bandet og strammer denne ud (lettest hvis makkeren står på knæ, så det svarer ca. til hovedhøjde på den, der ligger på bænken). Man får således et mere konstant stress på musklerne i øvelsen. Belastningen kan naturligvis varieres ved fx i løbet af sættet at makkeren rykker tættere og tættere på den, der ligger på bænken.

Nå ja, og efterfølgende tog jeg 11 pull-ups (OH), inden turen gik hjemad i selskab med Hvidovre-drengene. :biggrin:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 20. april 2009

DE super-miniband front squat:

2x8@20kg back squat

8@20kg

5@25kg

8x3@30kg

Push press:

8@20kg

5x8@30kg hårdt til sidst! :gal:

Bør arbejde på at få mere ben med i løftet. Der var alt for meget efterstem på stort set alle løft. :blush: Det positive er jo, at så gik øvelsen rigtig godt i skuldrene. :innocent:

ss:

Seated cable rows:

12@50kg

5x8@60kg m. langsom excentrisk fase

Det var det. Ville ikke lave det helt store, da dette var fjerde dag i træk med styrke. Inden træning var der for øvrigt kage igen. :biggrin: MC gav fødselsdagskage, så det blev til både et stykke gulerodskage og et stykke kokos-chokoladekage. :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med guldet alligevel! :devil: :4thumbup:

Ja, det er smadder ærgeligt, når teknikken ikke lige kører, når styrken er der.

Mere trøjetræning, til det bliver rutine :wink:

Og pas nu på, at du ikke forsvinder ned i -60 kg! Der skal lige lidt krop til at spænde trøjen ud og energi til træningen :tongue:

Bare klø på!

Mange hilsner

Tina

Tak Tina. :smile: Ja, selvom det er blevet bedre, synes jeg stadig, jeg misser for mange løft på ikke at være konsekvent med min teknik i trøjen. De 85 kg var jo et rigtig godt og nemt løft. Bare rolig, jeg skal nok lade være med at forsvinde ned i -60. :biggrin: Jeg er stadig igang med det uendelige projekt-tag-på. Vil i hvert fald gerne op på 65 kg i løbet af i år. Og så skulle der gerne følge lidt over 100 kg i bænkpres til stævne med i købet. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 22. april 2009

Smal dødløft:

2x8@60kg

5@80kg

5@100kg +låsegreb herfra

2@110kg +bælte herfra

[email protected] PR+2.5 kg i smal dødløft - nemt! :devil:

[email protected] - som Mette så pænt udtrykker det, har jeg kyllingehjerne - jeg formår ikke at holde teknikken, når der kommer kg på :blush: i stedet for at sætte mig godt tilbage som på alle de andre løft, startede jeg med røven oppe og skuldrene langt fremme over stangen :4slap:

5@100kg back-off i sumo (dog mere rygløft end benløft :innocent:)

DE super-miniband bænkpres:

2x8@20kg

5@30kg

8x3@40kg

3x5@30kg

Lying leg curls:

8@3pl langsom excentrisk fase

4x6@3pl+3kg langsom excentrisk fase

ss:

Seated db laterals:

15@5kg

[email protected]

Hyperextensions:

15@mig

+ 3 sæt rotator samt udstrækning

Så nåede jeg ikke mere, da jeg skulle følges med Mette hjemad. Planen er at køre en smule let mave, et par sæt McKenzie samt evt. lidt mere udstrækning herhjemme her til aften. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har været "udenlands" (Jylland) hele weekenden, så har ikke fået opdateret fredagens træning endnu. Lørdag tilbragte jeg hele dagen i Bjerringbro, hvor jeg var med som hjælper ("seddelstyrer") for de danske løftere. Super hyggelig (men lang) dag med rigtig mange flotte præstationer. :bowdown:

Nå men til fredagens træning... Ville have kørt både squat og bænk i udstyr, men det endte med kun at blive bænk. Squatten satser jeg på at tage i dag i stedet.

Fredag den 24. april 2009

Squat:

Halv dragt, Metal King Sumo:

2x8@20kg

Fik krampe i erectoren (især nederst i venstre side) på omkring tredje rep i første sæt. Så opgav hurtigt at køre mere squat den dag. :dry: Det skyldes nok de forholdsvis høje vægte i smal dødløft i onsdags. Det plejer altid at give mig gode doms i erectoren, hvis ikke jeg har kørt tungt i den øvelse længe.

Bænkpres:

8@20kg

8@40kg

5@50kg

2x2@60kg nok det højeste, jeg har kørt med eget udløft - bryder mig ikke om selv at løfte ud ved +50 kg :blush:

Trøje - den nye F6'er:

3@80kg til airboard

1@90kg

1@95kg slap spændet i bunden, så fik lidt hjælp på denne

Skift af trøje til den gamle F6'er:

miss@100kg albuerne klappede ind i bunden, da jeg forsøgte at køre til bryst allerede på første løft :4slap:

2@100kg til 4.2 cm klods - meget nemme :bigsmile:

1@100kg tangering af PR

1@90kg med pressignal - let!

Uden trøje:

3@50kg ville have kørt lidt eksplosiv træning til sidst, men var helt færdig, så det blev droppet :tongue:

Tror, jeg satser på den gamle F6'er til Thy Cup. Min kære "coach" mente helt klart, at den var bedre end den nye, da den har lidt længere ærmer, og dermed kan sættes lidt mere ekstremt. Hvis jeg kan finde ud af at styre trøjen på den måde til stævnet, tror jeg, det kan blive rigtig godt. :smile: Måske skal der lige syes en lille kile i ærmerne inden, da jeg stadig har for små gunz til at holde dem på plads. :blush:

Pull-ups (OH):

3x6@bw

Chin-ups (UH):

3x6@bw

ss:

Mave m. grøn elastik:

3x8@mig

Helt færdig (på den gode måde) i overkroppen efter den omgang!

Har også fået strukket ud stort set, som jeg skulle hele weekenden igennem (klapper mig selv på skulderen :innocent:).

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 27. april 2009

Squat:

Halv dragt, Metal King Sumo:

10@20kg

5@50kg

3@70kg +bælte

1@90kg +bælte

Fuldt udstyr:

2@110kg

1@130kg på nr. to forsøgte jeg så meget at få fart på nedad, at jeg klaskede helt sammen i bunden :wacko:

2@130kg med Claus' bind

Ville forsøge at squatte i min Metal King Sumo, da jeg alligevel ikke får brugt den til at dødløfte i. I halv dragt føltes det meget behageligt, men i fuldt udstyr føltes det slet ikke som om, dragten gav nok (og det var også alt for let at komme ned). 130 kg føltes alt alt for tungt. :dry: Ville have kørt et par sæt i min Super Centurion efterfølgende, men havde glemt at få mine "ben" tilbage fra Mette, og kunne umuligt få dragten på uden. :blush:

Smal bænkpres:

8@20kg

8@40kg

5@50kg

2@60kg

3x5@50kg

60 kg føltes ufatteligt tungt, hvorimod 50 kg føltes ufatteligt let. Var nok bare en smule ukoncentreret på sættet med 60 kg. :unsure:

Front squat:

8@20kg

5x5@40kg

Gun chins:

4x6@bw

ss:

Db floorpress:

3x12@16kg

Mange reps er altid hårdt. :blush:

Standing db hammercurls:

3x12@5kg

Kørte lige et par lette sæt curls, da floor press kunne mærkes en smule i venstre albue.

ss:

Standing db laterals:

3x12@5kg

Første sæt med håndvægtene ind foran, sidste to sæt til yderlår.

+ 4 sæt rotator samt udstrækning

Holdt et nogenlunde tempo på træningen under squat og bænk. Derefter gik det kraftigt ned ad bakke. Hovedsagligt pga. ekstrem træthed :sleeping:.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 29. april 2009

Dødløft:

Halv dragt str. 32:

8@50kg

5@70kg

3@90kg

1@110kg +bælte

1@120kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@140kg

1@155kg

Okay stil og relativt lette løft i dag. Tænker på at starte på 152.5 kg til Thy Cup. :smile:

DE super-miniband pinky grip bænkpres:

10@20kg

8x3@30kg

Lidt træt i pressestrukturen i dag, så kørte ikke så tungt, og ej heller særligt mange sæt.

Lying leg curls:

3x8@3pl+2kg langsom excentrisk fase

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

--Så hjemad i selskab med Mette.-- :bigsmile:

Herhjemme:

Mave på gulv:

20 reps crunches

15 reps pr. ben "nedre mave"

60 sek planken

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+ 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 1. maj 2009

Squat:

2x10@20kg

5@30kg

5@40kg

5@50kg

3@60kg +bælte

3@65kg +bælte

3@70kg +bælte

3x5@50kg +bælte

Step-ups m. grøn elastik:

3x8 pr. ben

Træk til bryst - V-greb:

12@50kg

8@60kg

2@70kg miss på nr. 3! :rolleyes:

3x8@50kg

Tror næsten, det er denne øvelse, som jeg kan mærke allermest i mine lats. :4thumbup:

Lunges m. grøn elastik:

2x8 pr. ben

ss:

Seated cable row - bredt greb:

8@40kg

3x10@40kg

Mave m. grøn elastik:

3x8@mig

Jeg synes stadig, denne øvelse er vildt hård, men det syntes Mette slet ikke! :crybaby:

+ 1 sæt McKenzie samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Hej Kathrine!

Tak for sidst! :smile:

Hvordan sætter du bands, når du kører step ups og lunges?

Hej Moos

Selv tak! Det var en super hyggelig dag i Bjerringbro i lørdags. Er lidt ked af, jeg ikke var med til banketten - det lyder som om, I havde en sjov fest. :biggrin:

Til step-ups kører jeg ét ben helt færdigt af gangen. Dvs. hvis jeg starter med højre fod på bænken (skinnetbenet så lodret som muligt), har jeg bandet under bænken samt skråt over venstre skulder (så sidder det så dejligt som en stor g-streng bagpå :w00t:). Og så stepper jeg ellers bare op ved at forsøge at skyde hoften frem, så man "står ret op" med den ene fod på bænken og den anden i luften. Det er en god idé at have en makker til at holde på den anden ende af bænken, så den ikke flyver nogen steder. Til lunges har jeg bandet under forreste fod og over modsatte skulder, og så er det egentlig bare op og ned på stedet i lunge-stilling (men man burde vel egentlig godt kunne "lunge" med det bageste ben :unsure:).

Link to comment
Share on other sites

Trænede sammen med Mette, Kim, Mickel + kammerat efter liga. :smile:

Lørdag den 2. maj 2009

Smal bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg føltes en lille smule tunge

5x3@55kg føltes til gengæld meget nemme - jeg skal jo bare tage mig sammen :4whip:

DE dødløft:

Halv dragt str. 36:

5@70kg

3@80kg

3@90kg

3x2@100kg +bælte

Min venstre hofterbøjer er lidt øm for tiden (trods flittig udstrækning), så når nu jeg kørte raw squat i går, valgte jeg at have en løs halvdragt på i dag for at skåne den lidt. :smile:

Press-down m. light band:

3x8

Standing db laterals:

[email protected]

ss:

Lying db rear laterals:

[email protected]

Db rumænsk dødløft:

12@16kg pr. arm

2x10@26kg pr. arm

Har vist aldrig kørt den øvelse før, men den sad super godt i såvel røv som baglår. :devil: Skulle egentlig have kørt goodmornings, men gad ikke til at tage sko på. :rolleyes:

Udstrækning og rotator klarer jeg herhjemme, når jeg engang har fået bagt og spist pizza. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 4. maj 2009

DE super-miniband bænkpres:

10@20kg

5@30kg

10x3@35kg

Opvarmningen føltes lidt tung, men arbejdssættene kørte super godt. Ville dog ikke sætte mere vægt på, da jeg muligvis hopper i trøje fredag.

Squat:

12@20kg

5@35kg

[email protected]

2x3@50kg

5x3@55kg

Mette er startet på Sheiko 2, så kørte med på hendes squatrunder i dag. :biggrin:

Gun chins:

2x8@bw

3x4@bw

Pyyy... mine arme var helt døde efter andet sæt, så kørte bare let de sidste tre sæt.

Squat:

[email protected]

4@45kg

[email protected]

Squatten kørte ret godt i dag, synes jeg. Bortset fra en øm venstre hoftebøjer. :dry: Det hjalp dog, når jeg sørgede for at spænde ekstra godt i hele kroppen (det burde jeg nok altid gøre :innocent:). Mette fik desuden rettet lidt på stangens placering - har en grim tendens til at have den liggende, så den er helt skæv i det horisontale plan. :blush:

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

+ 3 sæt rotator (glemte en øvelse - ups! :blush:) + udstrækning (mine hoftebøjere er faktisk ret fleksible for tiden, så ømheden skyldes nok nærmere, al den belastning de bliver udsat for for tiden med både træning og en masse stræk).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 6. maj 2009

DE dødløft:

Halv dragt str. 36:

8@50kg

5@70kg

5@80kg

5@90kg låsegreb

9x1@100kg +bælte

Føltes rigtig godt i dag. :bigsmile:

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

3x3@50kg

Går nok i trøje fredag, så ville ikke køre så meget bænk i dag. Det skal blive godt med deload i næste uge. Tror det vil give min bænk et godt boost. :smile:

Db rumænsk dødløft:

3x12@26kg pr. arm

ss:

Lying db rear laterals:

[email protected]

12@10kg

12@10kg --> [email protected] dropset

Hyperextensions:

2x15@mig

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 8. maj 2009

Skulle lave startvægt i squat og bænkpres til Thy Cup. Det er længe siden, jeg har haft udstyret på så tæt på selve stævnet. Men med en ekstra god deload i næste uge, skal det nok blive helt okay alligevel. :smile:

Squat:

Halv dragt, Super Centurion str. 32:

2x6@20kg

5@55kg

3@75kg +bælte

2@95kg +bind og bælte

Fuldt udstyr:

2@120kg lette men manglede meget dybde

Benene trukket lidt højere op:

[email protected] kg let med manglede stadig en anelse dybde

Benene trukket endnu højere op:

[email protected] godkendt men lidt tung

Startvægten bliver nok 137.5 kg med dragtens ben trukket op som på sidste løft. Og så benene ned og flere kg på derefter. :smile: Stilen føltes forholdsvis god for at være mig. :bigsmile:

Bænkpres:

8@20kg

8@45kg

2@55kg

Trøje - gl. F6'er:

1+1@80kg til airboard (=kom ikke ned til boardet)/6.5 cm board

1@90kg til 2? cm klods - dette løft var der okay smæk i, men banen ikke nok ind over hovedet

1@90kg tungt

miss@90kg

1@90kg tungt igen

Lorte omgang bænk. :dry: Ved slet ikke, hvor min trøjeteknik er blevet af siden for to uger siden. Trænger nok også pænt meget til en deload i bænken især. Ville have startet på 90 kg, men efter denne ynkelige omgang, bliver det nok 85 kg. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 9. maj 2009

DE dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@55kg

5@75kg

3x1@85kg +bælte

7x1@95kg +bælte

3@95kg +bælte

Fin omgang. :smile:

Smal dødløft:

Halv dragt str. 36: (fordi jeg ikke gad tage den af, for den hjalp næppe noget)

8@50kg

3x5@70kg

Skal skyde røven frem lidt tidligere i løftet.

+ udstrækning + 1 sæt McKenzie

Pull-ups (OH):

5x3@bw eksplosivt

Mave med grøn elastik:

Lige:

3x9

Skrå:

1x9 pr. side

Har doms i maven i dag...

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 11. maj 2009

DELOAD

Squat:

Halv dragt str. 36:

8@35kg

[email protected]

3@50kg

[email protected]

3@85kg +bind og bælte

2@90kg +bind og bælte - nemmere end de 85 kg :devil:

Squatten føltes bare super god i dag!! :w00t:

Bænkpres:

8@20kg

5@35kg

3x3@45kg

3@70kg til 10 cm klods - nemt men ikke helt eksplosivt nok

2x3@65kg til 10 cm klods - meget nemt og god eksplosivitet

Det føltes lidt bedre med bænken i dag end i sidste uge. Er i tvivl om, hvorvidt jeg også skal køre nogle sæt til klods onsdag, som bliver sidste træning inden Thy Cup. Umiddelbart hælder jeg til at gøre det, når nu jeg deloader lidt lettere end normalt, så jeg stadig kan køre eksplosivt, men samtidig ikke få et vægtchok til stævnet.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

8@55kg

5@75kg

4x2@85kg +bælte

Nemt nok, men mærkede lidt "irritation" i venstre balle. Tror, jeg har en lille låsning i venstre siddet af mit bækken. Glæder mig til at høre, hvad kiropraktoren siger til min ryg, når jeg i morgen skal til sidste kontrol før afgang til Spanien!

Pull-ups (OH):

3x3@bw

+ udstrækning samt to sæt knæbind på Mette (meget hårdere end de to sæt, jeg lagde på mig selv, selvom de ikke var strammere - jeg skal vist øve mig en del! :wacko:)

Link to comment
Share on other sites

Var til kiro i går. Nakken var noget låst, men ellers var det blot småjusteringer, der skulle til. Så den øgede fokus på stræk af hoftebøjere ser ud til at give pote. :bigsmile: Desværre fik jeg ikke iset lænden efter behandlingen i går, så den blev desværre noget irriteret under dagens squat/dødløft, som derfor ikke blev med de vilde kg (gør selvfølgelig heller ikke det store nu under deload). I dag og de kommende dage må jeg huske at ise og strække en hel masse. Er ret sikker på, jeg ikke har nogen låsning, blot lidt hævelse/irritation, for jeg var ikke hæmmet eller svækket i nogen bevægelser, blot generet.

Onsdag den 13. maj 2009

DELOAD

Bænkpres:

12@20kg

8@35kg

2x3@45kg

2@50kg

3x3@65kg til 10 cm klods - lå ustabilt på bænken på første sæt, men nemt nok, og de sidste to sæt var der virkelig godt smæk i

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg +bælte

3x3@60kg +bælte

Walk-outs:

3 quarter squats@100kg +bælte

3 quarter squats@140kg +hel dragt og bælte

140 kg var meget nemt at gå ud med. Føltes dog en smule tungt på ryggen, men det hjælper af en eller anden grund altid på det, når man får knæbind på, så det skal nok blive fint nok til stævnet. :biggrin:

Dødløft:

Halv dragt str. 36 + bælte:

2x5@55kg

5@65kg

4x2@75kg

Meget nemt (skulle det også gerne være på de kg) og teknikken føltes god. Styrken føles rigtig god i dødløft for tiden, så med en smertefri ryg til stævnet, tror jeg, det kan blive rigtig godt. :devil:

Pull-ups (OH):

5x3@bw - eksplosivt

Mave på gulv:

2x15@mig

+ 1 sæt McKenzie samt lidt (for lidt :blush:) udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Thy Cup - lørdag den 16. maj i Thisted

Indvejning:

62.8 kg

Squat:

1. forsøg 137.5 kg godkendt 2-1

2. forsøg 145 kg underkendt 3-0 dybde

3. forsøg 150 kg underkendt 3-0 nedadgående bevægelse

Teknisk ikke en fantastisk dag i ben. Men styrken var sådan set okay, selvom jeg ikke fik specielt mange kg med.

Bænkpres:

1. forsøg 85 kg underkendt 3-0 både sænkede og forsøgte at presse i forkert bane, så kunne ikke løfte den

2. forsøg 85 kg godkendt 3-0 men tungt :blush:

3. forsøg 92.5 kg underkendt 3-0 stangen lå og skøjtede rundt på brystet af mig, så der gik selvfølgelig længe, inden jeg fik pressignal --> kunne ikke løfte den

Møg dag i bænkpres!

Dødløft:

1. forsøg 152.5 kg godkendt 3-0 let

2. forsøg 172.5 kg godkendt 3-0 også relativt let, da jeg først fik den fra bunden --> PR+7.5 kg :biggrin:

3. forsøg 180 kg underkendt 3-0 kunne ikke få den fra bunden 175 eller 177.5 kg havde måske været der

Fin styrke i dødløften i dag. (Jeg lavede 185.696 Wilks hér.)

Total:

395 kg (5 kg fra PR - mit næstbedste stævne nogensinde), hvilket gav en førsteplads i -67.5.

Wilks:

425.218 (2'er på points - Lise lavede 425.568)

Link to comment
Share on other sites

Hey Kathrunten

Super flot dødløft! Har set videoen af 2. løft - nem!

Du får satmer hevet en vild pr til dig den dag du får din squat og bænk med også,

for du brager da frem i begge øvelser :w00t:

(mht bænk så går jeg nu stadig og krydser fingrene for at de får slettet den møg øvelse fra den ellers så

fikse 3kamp......den har jo intet at gøre dér :nonono::wink: )

Link to comment
Share on other sites

Hey Kathrunten

Super flot dødløft! Har set videoen af 2. løft - nem!

Du får satmer hevet en vild pr til dig den dag du får din squat og bænk med også,

for du brager da frem i begge øvelser :w00t:

(mht bænk så går jeg nu stadig og krydser fingrene for at de får slettet den møg øvelse fra den ellers så

fikse 3kamp......den har jo intet at gøre dér :nonono::wink: )

Hej Stina

Tusind tak! :w00t: De 172.5 kg føltes faktisk også relativt nemme. Så føler man sig bare slet ikke dum, når man så står og flår i 180 kg, og de overhovedet ikke kommer nogen vegne. Hmmm.... :blush:

Jeg glæder mig sgu også til det stævne (forhåbentlig et af efterårets stævner), hvor det hele bare lykkes for mig. I bænken var der godt nok ikke til mere i lørdags, men i squatten smed jeg godt nok mange kg væk. :unhappy: Der er skumle planer om en ny trøje, som forhåbentlig kan hjælpe med til at fikse min bænkpsykose. :dry: Du skal vel bare have styr på din skulder? De 90 kg til EM så jo både lette og pæne ud. Men på 95 kg begynder du at sænke skævt og søgende, men det var vel pga. skulderproblemerne!

Vi burde i øvrigt finde ud af noget med en fællestræning, når jeg kommer til DK igen (12. juni)!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share