Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Trænede du biiicps idag? :wub:

Ja, trænede biiicps med Claus BSPS i dag! :biggrin:

Har generhvervet mig mit målebånd, så fik i går målt mine biceps til 30 cm pr. stk. Dvs. den venstre er blevet lidt mindre og den højre lidt større, forudsat at jeg målte korrekt. Så det er vist tiltrængt med guntræning en masse. :4whip: Mine lår er iø tæt på dobbelt så store - nemlig 59.5 cm.

Link to comment
Share on other sites

Ja, trænede biiicps med Claus BSPS i dag! :biggrin:

Sådan! Claus er garant for en habil omgang kølletræning!

Har generhvervet mig mit målebånd, så fik i går målt mine biceps til 30 cm pr. stk. Dvs. den venstre er blevet lidt mindre og den højre lidt større, forudsat at jeg målte korrekt. Så det er vist tiltrængt med guntræning en masse. :4whip: Mine lår er iø tæt på dobbelt så store - nemlig 59.5 cm.

Det er godt nok ikke BB det der! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Claus er garant for en habil omgang kølletræning!

Han uddelte også et par forced! :devil:

Det er godt nok ikke BB det der! :laugh:

Nej. :blush: Det er til gengæld ret SL, nu hvor jeg lige har kørt Sheiko (har på fornemmelsen, at de er vokset lidt af dét). Derudover tror jeg også, mine ben er på sit mindst fede stadie nogensinde. :smile: (Jeg vil ikke sige mest cut, for at kalde mine ben cut, ville være en overdrivelse af dimensioner.)

Link to comment
Share on other sites

Han uddelte også et par forced! :devil:

BOOM!

Nej. :blush: Det er til gengæld ret SL, nu hvor jeg lige har kørt Sheiko (har på fornemmelsen, at de er vokset lidt af dét). Derudover tror jeg også, mine ben er på sit mindst fede stadie nogensinde. :smile: (Jeg vil ikke sige mest cut, for at kalde mine ben cut, ville være en overdrivelse af dimensioner.)

:4thumbup:

Det er rætti SL og nej, dine ben er ikke cut. Når du laver leg-curls er det ret tydeligt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:

Det er rætti SL og nej, dine ben er ikke cut. Når du laver leg-curls er det ret tydeligt :laugh:

:blush:

Mandag den 13. juli 2009

Bænkpres:

10@20kg

8@40kg

5@50kg

2@60kg meget nemme!

Trøje (F6 med indsyede ærmer):

3@80kg til 4 klodser (~8 cm)

3@80kg til 3 klodser (~6 cm)

2@90kg til 3 klodser (~6 cm) - måtte stoppe efter to, da jeg ikke kunne holde om stangen med venstre hånd længere :blush:

Så måtte jeg bare af med trøjen i en fart, da jeg ikke rigtig kunne føle min venstre underarm længere. :chicken: "En fart" blev så til ca. 5 min pr. ærme, vil jeg tro. :wacko: Så både Kim, MC, og Claus fik da trænet fingre i dag. :tongue:

Trøjen er stadig en smule for stram i venstre ærme, selvom jeg havde løsnet den lidt inden i dag. Men den må få en tand mere inden næste gang. I det mindste fik jeg rent faktisk noget ned til nogen klodser denne gang. Og selvom intet kom super godt ned (venstre albue kørte indad, og stangen kom for langt mod maven på de fleste), var alting super let at presse. Tror, der er potentiale i den her trøje! :w00t: I hvert fald til bænkpresstævner. Er bange for, jeg ikke ville nå dødløften, hvis jeg tog den på til et trekampsstævne. :blush:

Det var egentlig meningen, jeg skulle deloade fra og med i dag, men ville lige have lidt bænk i trøje med inden. :innocent: Min yndlingsmakker måtte desværre melde afbud i dag, :unhappy: men jeg valgte at hoppe i trøje alligevel.

Resten af træningen stod på DELOAD - alt kørt eksplosivt:

Dødløft:

8@55kg

5@75kg

5x2@85kg +låsegreb

Squat:

10@20kg

6@40kg

5x3@50kg

ss:

Gun chins:

5x3@bw

Military press:

3x8@20kg

ss:

Standing db hammercurls:

[email protected]

Lying db triceps extensions:

3x12@5kg

ss:

Mave på Swissball:

Lige:

15@mig

Skrå:

8 pr. side@mig

+ 1 sæt rotator og udstrækning

Underligt nok var der, i modsætning til lørdag, intet at mærke i lænden i dag. Så det var nok bare fra de mærkelige soveoplevelser før weekenden, at jeg var øm lørdag. Til gengæld begyndte min lænd at føles lidt sær på vej hjemad i dag. :blink: Men mere træthed/små-krampe-agtig sær end låsnings-sær, så det er vel godt nok. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 14. juli 2009

Spinning I hos Arne i FW:

Har længe tænkt, at jeg gerne ville prøve at køre en time hos Arne. Og tirsdag aften skulle det så endelig være. Det var en super god oplevelse, trods et meget lille fremmøde til den time, desværre. Først kørte vi 13 min opvarmning efterfulgt af 1 min pause, dernæst 6x3 min tempokørsel skiftevis siddende og stående, 1 min pause, og til slut var det vist 2x9 min (hver delt op som 3x3 min) tung kørsel, der var vist 1 min pause mellem de to blokke også. Iflg. mit pulsur kørte jeg i 52 min, så ovenstående passer vist meget godt. Rigtig god træning. Spinning er bare hårdt på en anden måde en noget som helst andet, jeg har prøvet. :devil: Hvis ikke, det var fordi, styrkeløft er min helt store kærlighed rent træningsmæssigt, kunne jeg uden tvivl godt blive bidt af spinning igen. De to ting harmonerer bare ikke specielt godt (i hvert fald ikke for mig) til daglig, så det bliver desværre ikke et fast indslag i min træning. Efter træningen drak jeg en lille proteinshake og spiste to mini bananer, inden turen gik på café med Arne for at få en bid aftensmad. Super hyggeligt! :biggrin:

Edit: Har lige fået et pulsur, som jeg er igang med at finde ud af at bruge. Nu fandt jeg frem til, at maxpuls for timen var 183 bpm (hvilket er forholdsvis tæt på min reelle maxpuls), mens gennemsnit var 163 bpm og minimumspuls 103 bpm.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tak form besøget - du kan jo komme igen om nogle måneder - men du kan vist ikke hetl være i de cykelbukser mere - der er sket mnoget med muskelmassen siden 2003! - Men du havde ikke glemt teknikken!

Selv tak. Det var bare så hyggeligt! :biggrin: Og fed time!! :devil: Nej, cykelbukserne sad godt nok ikke for heldigt, men de var i det mindste bedre end shorts mht. efterfølgende ømhed. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 15. juli 2009

DELOAD (alt kørt let og med fokus på eksplosivitet)

Squat:

2x8@20kg

2x3@50kg

3x3@60kg

3@80kg +knæbind

ss:

Pull-ups (OH):

5x3@bw

Dødløft:

8@55kg med sko :tongue:

Stående på 4 cm skiver (+sko):

3x8@55kg

Meget bedre end sidst! Meget meget bedre aktivering af baller m.m. fra bunden.

Bænkpres:

8@20kg

8@40kg

5@50kg

5x2@55kg

Bænken kørte super godt i dag! Kg'ene føltes ekstremt lette. :biggrin:

Military press:

3x8@20kg

ss:

Standing db hammercurls:

[email protected]

Lying db triceps extensions:

3x12@5kg

ss:

Planken på Swissball:

2x30sek@mig

Faktisk ikke så svært som ventet. :smile:

Udstrækning herhjemme om lidt...

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 17. juli 2009

DELOAD

Smal dødløft:

2x8@50kg

Speed - super-miniband nedefra (hul 2):

8x3@50kg

Meget lettere end forrige lørdag, trods strammere indstilling af elastiken i dag.

Smal bænkpres (fødderne på bænken):

8@20kg

8@30kg

4x6@40kg

Front squat:

2x6@20kg

6@30kg

6@40kg

3x3@50kg

Derefter kørte jeg en masse mave sammen med Kim (hvilket ikke var særligt deloadagtigt :biggrin:):

Mave på Swissball:

Lige:

15@mig

Skrå:

15 pr. side@mig

Hanging leg raises: (eller hvad øvelsen nu hedder, når det ikke rigtig er hængende men i en mave-dims :unsure:)

15@mig

Mave med grøn elastik:

3x8@mig

Så videre med den lette træning:

Standing face-pulls:

3x15@20kg

Kørt i seated cable row stativet, fordi Daniel og Claus havde travlt med curl-amok i cable crossen.

Db skulderpres siddende på Swissball:

4x6@10kg

Lying db triceps extensions:

3x12@5kg

+ 4 sæt rotator samt udstrækning

I morgen starter jeg så småt på stævnetræningen med en gang squat i udstyr. Det bliver formodentlig i badedragten (min meget gamle 36'er) for at få en blid opstart. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 18. juli 2009

Squat:

2x8@20kg

5@50kg

3@60kg

2@70kg

1@80kg

1@90kg +bælte PR+7.5kg

Halv dragt:

3@100kg +bind og bælte

Fuldt udstyr (Centurion NXG+ str. 36):

3@110kg parallelle

3@120kg parallelle

3@130kg første to parallelle, sidste godkendt

2@140kg første godkendt, anden med lidt hjælp opad, da jeg knækkede lidt i bunden, og spotteren ikke mente, der var nogen grund til at slide unødvendigt på den

Egne bind på 100, 110 og 120 kg, mens Kim lagde bind på 130 og 140 kg. 140 kg er vist i øvrigt PR i den dragt. :tongue: Næste gang tager jeg nok min konkurrencedragt på.

Pull-ups (OH):

10@bw

2x9@bw

Alle sæt med straps i dag, da jeg var lidt træt i underarmene af at lægge knæbind. Kunne faktisk mærkes mere i lats end normalt. :4thumbup:

Træk til bryst - V-greb:

10@50kg

3x5@60kg

Standing db hammercurls:

[email protected]

3x9@10kg

+udstrækning

Super god omgang i dag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 20. juli 2009

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

2@60kg

Trøje (F6 med indsyede ærmer):

2@80kg til 8 cm board (kun nr. 2 var nede at røre boardet)

3@90kg til 8 cm board (fik trukket skuldrene på trøjen lidt tilbage inden dette sæt, det hjalp en del)

3@90kg til 6 cm board

2@95kg til 4 cm board

2@95kg til 2 cm board

1@100kg til bryst dog med en lille bitte smule hjælp til styring af bane

Besluttede ikke at tage flere løft, da det er meningen, jeg skal have trøje på igen mandag. Så vil jeg sørge for at få noget vægt til brystet lidt hurtigere og forhåbentlig få nogle gode løft helt ned. De sidste to sæt blev filmet, så det kommer måske op, når jeg får dem i hænde.

DE super-miniband (hul 2) dødløft:

8@60kg uden band

2x3@55kg

6x3@60kg

Noget nemmere i dag, idet jeg jo kørte sumo. Synes dog, at elastikerne på vores "apparat" er lidt i vejen, når man står sumo. Lænden var noget træt til sidst, selvom vægten var let. :blush: Men havde jo også kørt en del bænk inden. :unsure:

Front squat:

8@20kg

6@30kg

6@40kg

4x6@45kg

Ville egentlig have kørt 5x5 på 50 kg, men pga. trætheden i lænden valgte jeg at holde vægten nede. Ingen grund til at risikere noget.

Military press:

8@20kg

2x5@25kg

6@25kg måtte lige tage en ekstra, fordi der var en enkelt rep, der ikke var helt nede at røre :innocent:

2x5@25kg

Min friend Ulrik fortalte mig, at jeg ikke behøver at køre military press med pause i bunden. Det blev meget nemmere uden pause. Så burde nok have taget mere vægt på. :4slap:

ss:

Gun chins:

5x5@bw

Var lidt doven hér. :4whistling:

Triceps roll press:

15@5kg

[email protected]

Forsøgte at køre den som i videoen i Majsens log (på bb.dk). Må vist hellere lige få studeret videoen igen, men umiddelbart føltes det meget godt. Nu var der jo heller ikke megen vægt på, men vil lige tage det roligt pga. min venstre albue.

ss:

Hanging leg raise:

3x15@mig

ss:

Hofteløft på Swissball:

3x12@mig

+ 4 sæt rotator samt udstrækning herhjemme, mens spaghettien kogte :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så er der film fra mandagens bænktræning. Det var faktisk de tre sidste sæt, og ikke, som jeg troede, kun de to sidste sæt, der blev filmet. Jeg ved ikke, om det skyldes kameravinklen, eller at jeg bøvlede lidt med at lave mit opspænd på samme måde, som jeg plejer, men jeg synes i hvert fald, at min røv ser ud til at være lige på grænsen på disse film. Har dog aldrig haft problemer med det til stævne. Men jeg vil alligevel lige få nogen til at tjekke det, næste gang jeg er i trøje. :smile:

2x95 kg til 4 cm board:

2x95 kg til 2 cm board:

1x100 kg til bryst (med en anelse hjælp til styring af bane :unhappy:):

Link to comment
Share on other sites

kan du da så snart komme igang med at lære mig lidt af alle de bænk tricks!

Tror simpelthen snart jeg må opgive håbet for at de nogen sinde tager den møg øvelse ud af 3kamp :unhappy:

Ser rigtig godt ud med din træning smukke :wink:

Du har trods alt fået mere godkendt til stævne, end jeg har, så det er vel begrænset, hvor meget jeg kan lære dig. Men det virkede i hvert fald for mig at gå back to basics mht. trøjen. Nu prøver jeg så at bygge ligeså stille op igen med lidt indsyning af ærmerne, og vil måske prøve at dreje dem senere. Og nej, du skal nok ikke gøre dig nogen forhåbninger om, at bænkpres bliver taget ud af trekampen. :biggrin:

Og tak tak. :smile: Hvordan går det med din træning? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 22. juli 2009

Smal dødløft:

8@50kg

8@55kg

3x8@65kg

Bare en ultra let omgang i dag, da det bliver til tre gange dødløft i denne uge.

DE super-miniband pinky grip bænkpres (fødderne på bænken):

3x5@20kg

10x3@30kg

DE pull-ups (OH):

9x3@bw

ss med først:

Triceps roll press:

[email protected]

og derefter med:

Db skulderpres siddende på Swissball:

5x8@10kg

Leg curl med Swissball:

4x12@mig

Hofteløft på Swissball:

3x12@mig

ss:

4 sæt rotator

Standing db hammercurls:

3x10@10kg

ss:

Hyperextensions:

2x15@bw

Udstrækning glemte jeg :blush: - men det blev taget herhjemme i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 24. juli 2009

Squat:

2x8@20kg første sæt som overhead squat

6@40kg

5@50kg

5@60kg

3@70kg

3@80kg rep PR

3x3@90kg +bind vol PR

Kørte ganske godt. Lidt for meget rygløft på de 80 kg dog. På de 90 kg blev stilen væsentligt bedre. Især sidste sæt var godt. :smile:

Pull-ups (OH):

3x10@bw m. straps vol PR?

ss:

Split squat m. grønt band:

3x12 pr. ben@mig

Seated cable rows:

3x8@50kg m. hold v. brystet

Kørte også denne med straps. Vil prøve at køre min rygøvelser med straps i et stykke tid for at se, om det kan gøre mine underarme lidt bedre.

ss:

Hanging leg raise:

3x8@bw+5kg

+udstrækning herhjemme

God og (for mig) hurtig træning. :smile:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 25. juli 2009

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@60kg

5@80kg

5@90kg låsegreb herfra

5@100kg

3@110kg

3@120kg +bælte

Fuldt udstyr:

3@130kg

3@140kg rep PR?

Teknikken i fuldt udstyr samt eksplosiviteten i det hele taget var noget fraværende i dag. Men styrken var fin. Selvom det var min meget løse dragt i dag, tror jeg faktisk, at 140 kg er det højeste, jeg har kørt 3'ere på. :smile:

Smal bænkpres (benene på bænken):

12@20kg

8@30kg

10@40kg

3x5@50kg u. stop

2x8@40kg

Stivbenet dødløft:

12@50kg

12@55kg

12@60kg

Fokus på ballesqueeze i toppen.

ss:

Smalle push-ups:

3x12@bw

Db laterals siddende på Swissball:

4x15@5kg

ss:

Leg curls m. Swissball:

3x12@mig

De sidste to sæt blev kørt som en kombination af først et hofteløft og dernæst et leg curl. Det var pænt hårdt. :biggrin:

Db curls siddende på Swissball:

3x12@10kg

ss:

Lying db rear laterals:

[email protected] på Swissball - det var ikke et hit

[email protected]

12@10kg

Mave på Swissball:

Lige:

15@mig

Skrå:

12 pr. side@mig

ss:

Hyperextensions:

2x12@mig

Fokus på ballesqueeze i toppen.

+ 3 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 27. juli 2009

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

2x2@60kg

Trøje (F6 m. indsyede ærmer):

3@80kg til 8 cm klods

2@90kg til 4 cm klods - sjusk på nr. to

1@90kg til 2 cm klods

1+1@90kg til 2cm/bryst

2x2@90kg

1@90kg

Alle sættene til bryst blev dårlige. Kunne slet ikke holde albuerne ude. Heller ikke efter, vi havde trukket trøjen længere tilbage på skuldrene. Men fik da trods alt presset seks stykker på 90 kg, selvom de fleste vist landede lidt på maven. Der skal nok flere kg på næste gang (eller også skal trøjen endnu længere tilbage på skuldrene - men det er jo sjovere med flere kg :rolleyes:).

Squat:

2x8@20kg

5@40kg

5@50kg

8x3@60kg

Chin-ups (UH):

5@bw

5x5@bw+5kg i bæltet

ss:

Military press:

8@20kg

[email protected]

Lidt wobbly, men ellers okay.

Legpress:

3x12@150kg

Meget nemme, men det resulterede da alligevel i en øm røv. :tongue:

ss:

Paused low incline db press:

3x10@16kg

Triceps roll press:

[email protected]

2x10@10kg

ss:

Mave på Swissball:

Skrå:

10 pr. side@mig

Lige:

16@mig

+ 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share