Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Mandag den 14. december 2009

DELOAD

Høj box squat:

2x8@20kg

2x5@45kg

5@55kg

5x5@60kg

Det går bedre med hoftebøjerne, men der er stadig for megen ømhed til at køre squats til under parallel. Prøver på lørdag at tage en løs halvdragt på.

Floorpress: (langefingeren på ringen)

2x5@40kg

5@50kg

3x3@60kg

5@50kg

Smal bænk til 10 cm klods:

5@50kg

3x5@60kg

Smal dødløft: (m. sko)

5x5@50kg

Mine spændinger i venstre glute blev godt nok slemme under den smalle dødløft. :unhappy: Så tog is på bagefter, hvilket resulterede i, at jeg fik lavet en forfrysning på mig selv. Flot! :4slap:

+ udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 14. december 2009

DELOAD

Smal dødløft: (m. sko)

5x5@50kg

Mine spændinger i venstre glute blev godt nok slemme under den smalle dødløft. :unhappy: Så tog is på bagefter, hvilket resulterede i, at jeg fik lavet en forfrysning på mig selv. Flot! :4slap:

Haha stærkt! :laugh: Vi må håbe der ikke går koldbrand i det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tror da bestemt 185 ville være meget sandsynligt. Dit løft var ihvertfald meget overbevisende :4thumbup:

Overvejer sgu snart at skifte til skak eller curling. Mega møg sur bitter og træt af ikke at kunne løfte ordentligt :annoyed: :sneaky2: :4ranting:

Tak, det er godt at høre fra en anden. Føltes heller ikke så tungt som ventet. :bigsmile:

Kan sgu godt forstå, at du er træt af det. Sådan har mit efterår været. :mad:

Jeg vil værre der den dag - inden længe - når du snupper 200! Fandme flot Hoos!!!!!!devil.gifdevil.gifdevil.gif

Tak, Arne! Måske det bliver allerede hen mod slutningen af næste år, hvis jeg tager mig sammen + formår at holde mig skadesfri. :w00t:

Der er DM i bitterfisse i Valbyhallen i marts, var det noget?? :innocent:

:laugh:

Haha stærkt! :laugh: Vi må håbe der ikke går koldbrand i det :tongue:

Jeg er vist sluppet med et fint rødt mærke på toppen af ballen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag, da jeg er blevet fucking forkølet igen. :mad: Har også en lidt "snurrende" fornemmelse i kroppen, så blev enig med mig selv og min BB-konsulent om, at det var mest fornuftigt at tage en fridag. Det er irriterende, at min krop udviser den slags svaghed. :nonono: Synes ellers, jeg tager div. forholdsregler ved at vaske- eller afspritte hænder ofte, og altid inden et måltid, samt aldrig røre håndtag, gelændre etc. direkte med hænderne. Satser dog på en speedy recovery. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Landsholdssamling i Horsens lørdag den 12. december 2009

Dødløft:

1@180kg PR+5kg!!!!

(...)

Bænkpres:

1@70kg nok de letteste 70 kg, jeg nogensinde har lavet

(...)

1@95kg

1@80kg

Sejt med Bænk samt din PR i DL!!!Stort tillykke! :devil::devil:

Ingen træning i dag, da jeg er blevet fucking forkølet igen.

Ih! Rigtig god bedring. :hands:

+ Stay out of injuries! :hands:

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Er stadig ikke frisk. :unhappy: Men da min yndlingsmakker bød op til træning både fredag og lørdag, kunne jeg jo ikke lade være med at slå til. :biggrin: Er trods alt glad for, at jeg fik timet sygdommen således, at den ligger her i min deloaduge. :raisebrow:

Fredag den 18. december 2009

DELOAD

Pull-ups (OH):

5x4@bw

ss:

Bænkpres:

10@20kg

8@40kg

5@50kg

2x3@60kg

2x5@50kg

Push-press:

8@20kg

3x5@30kg

+ 1 sæt rotator og udstrækning

Lørdag den 19. december 2009

DELOAD

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x8@60kg

5@70kg

5x5@80kg

ss:

Træk til bryst - UH:

8x8@whatever

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg --> gjorde ondt i højre hoftebøjer trods halvdragt, så måtte smide en bænk under igen :unhappy:

Til høj box:

5@50kg

5x5@70kg

Det er bare mega irriterende med den hoftebøjer. :mad: Krydser fingre og alt muligt andet for, at den er klar til mandag, hvor jeg meget gerne skulle starte på mit stævneprogram op mod DM A. :hands:

ss:

Smalle push-ups:

5x8@bw

Planken:

70sek@bw lige

60sek@bw pr. side skrå

+udstrækning

Og så afsted over til et par veninder for at lave masser af julekonfekt. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Næste år vil jeg rigtig gerne nå 200 Wilks i dødløft. Ved min nuværende kropsvægt (~63 kg) har jeg med de 180 kg fra sidste samling 193.32 points og mangler således stadig 7.5 kg. Men da jeg for det første agter at tage på, og løftet jo for det andet skal laves til stævne for at tælle, ser det pludselig lidt sværere ud. Med en kropsvægt på 65 kg, ville jeg skulle løfte 192.5 kg, og altså sætte PR til stævne med 20 kg, for at runde de 200 Wilks. :raisebrow:

Dette leder mig hen på, at mine mål for næste år er:

1. At holde mig skadesfri.

2. At tage på, så jeg kan fylde min vægtklasse ud.

3. At arbejde med det mentale.

Hvis jeg lykkes med ovenstående punkter, er jeg sikker på, at kg'ene og de sjove stævner nok skal komme; og at 200 Wilks i dødløft ikke er umuligt at nå.

Link to comment
Share on other sites

Sidste uges sygdom er nu reduceret til en forkølelse, som heldigvis også er på retur. Så det er bestemt til at leve med. :smile: Meget passende, idet mandag den 21. december var dagen, hvor jeg skulle påbegynde mit stævneprogram op mod DM A. :superman:

Mandag den 21. december 2009

Høj box squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

6@50kg

[email protected]

[email protected]

[email protected]

2x4@80kg

2x3@85kg

God omgang squat i dag. Af hensyn til højre hoftebøjer/lyske, blev det dog med høj box (bænk) og halvdragt igen i dag. Onsdag vil jeg prøve at nøjes med den høje box, ingen halvdragt.

Bænkpres med middelbredt greb:

8@20kg

6@40kg

[email protected]

3x3@50kg

Lagde 5 kg på alle sæt i forhold til programmet, da det ellers virkede latterligt let og gør det hele vejen igennem programmet ved bænk med såvel middelbredt som smalt greb. Selvom jeg har sat % i den høje ende af de anbefalede intervaller. Den tunge dag virker realistisk (er dog lidt spændt på, om jeg kan gennemføre alle løftene med trøje). Så nu prøver jeg lige et par uger med lidt ekstra kg på bænken, og ser, om det passer, eller om jeg skal følge programmet i stedet.

Stivbenet dødløft:

[email protected]

2x6@50kg

Trods de latterligt lave kg, har jeg fået massive doms i mine baglår. :biggrin:

Military press:

6@25kg

2x5@25kg

[email protected]

Ganske let og overkommeligt.

Pull-ups (OH) med light band:

2x12@bw

9@bw

Pyha, gik helt død i 3. sæt.

ss:

Lying leg curls:

12@3pl

10@3pl

8@3pl

Av, hvor havde jeg ondt i mine baglår bagefter. :w00t:

Mave på Swissball:

15@bw lige

20@bw skrå

+ 1 sæt hyperextensions, 1 sæt McKenzie, en masse mobilitetsøvelser (især for bækken og hofte), som Jacob viste mig, og sidst men ikke mindst, udstrækning :unsure:

Min yndlingsmakker ville gerne træne tirsdag, men ikke alene. Og jeg ville jo ikke være en god makker, hvis jeg lod en makker springe en træning over. Så tog med Mette op i klubben og lavede lidt småting.

Tirsdag den 22. december 2009

Startede med de mobilitetsøvelser, som Jacob havde vist mig dagen før. Tror, jeg talte, at jeg fik lavet 11 forskellige øvelser med 8-12 reps pr. ben.

Derefter 18 min på cyklen. Da jeg havde noget tunge ben, var tempoet ganske moderat, dog fik jeg pulsen lidt op med tre intervaller af ca. 1 min undervejs.

Til sidst supersættede jeg rotatortræning (4 sæt) med Planken, hvor det blev til 1 min pr. side i sideplanke og 2x30sek@bw+25kg i alm. planke. Endelig lidt udstrækning, og så hjemad i snevejret.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 23. december 2009

Front squat til høj box:

2x6@20kg

6@45kg

[email protected]

[email protected]

3x3@65kg

Kørte faktisk ret godt som front squat. Følte, at jeg fik brugt benene mere end i alm. squat til høj box, og samtidig var det en større udfordring for coren. Fik filmet det første af sættene med 65 kg, men skal lige finde ud af, om det overhovedet er værd at lægge op. Efter nogle dage med Jacobs mobilitetsøvelser samt udstrækning, synes jeg faktisk, at det går bedre med min hoftebøjer/lyske. Så til næste træning, lørdag, tror jeg, jeg vil forsøge mig med almindelig squat igen. Dog med min løse halvdragt for ikke at lægge for hårdt ud.

Bænkpres:

x@20kg

[email protected]

5@50kg

4@55kg --> [email protected]

4@55kg --> [email protected]

4@55kg --> [email protected]

Stilen føltes Ikke super god. Til gengæld føltes kg'ene ikke tunge, men pecs blev godt nok udmattede af de mange reps nærmest uden pause. :chicken: Regner ikke med at køre de ellers programsatte supersets i hverken squat eller dødløft. Men i bænkpres, synes jeg, det føles forsvarligt.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@65kg

2@85kg

[email protected]

3x5@115kg +bælte

Syntes godt nok, det var lidt tungt. :blush: Første sæt med de 115 kg blev nogenlunde, andet sæt lignede noget, der var løgn, mens tredje sæt blev det bedste. :smile:

Dødløft med grønne bands oppefra:

[email protected]

[email protected]

Kørte med den opsætning, som Kim og Morten havde kørt med inden mig. Den var bestemt ikke optimal. Elastikerne trak så meget i bunden, at det ikke var til at få ordentlig forspænding på første rep, uden at stangen lettede. Til gengæld slap elastikerne helt i toppen, som så på første rep altid blev uforholdsmæssigt tungt for mig pga. den ringe fart fra bunden. Reps 2-4 var lette nok. God øvelse ellers, hvis blot opsætningen bliver optimeret.

One-armed overhead cable triceps extensions:

12@10kg

2x12@13kg

Standing alternating db curls:

3x12@10kg

*Gisp*, hvor så jeg bare for tynd ud på overkroppen, mens jeg stod og curlede. :unhappy:

ss:

Mave på Swissball:

3x20@bw

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw

+ 6 mobilitetsøvelser som opvarmning, udstrækning efter træningen

Mit nye sponsortøj fik en hel del ros med på vejen oppe i klubben. :bigsmile:

Glædelig jul til alle!

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Efter total inaktivitet hjemme hos mine forældre den 24. og den 25. (havde ellers taget tøj + sko med til en løbetur) var det tidligt op den 26. og med toget, så jeg kunne nå til træning i TSK. Var i klubben ca. 12:15, men klokken endte vel med at blive godt 13:30, inden jeg fik taget mig sammen til at gå igang med træningen - det er jo så hyggeligt at sidde i sofaerne og snakke. :biggrin: Og de foregående to dages dovenskab skulle jeg lige have rystet af mig, før jeg kunne komme igang. :blush:

Lørdag den 26. december 2009

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

[email protected]

[email protected]

3x3@75kg

3x6@70kg +bælte

Sættene på 70 kg med bælte blev hæderlige både rent stil- og fartmæssigt, synes jeg. Resten føltes til gengæld af h til, og lignede sikkert også noget, der var løgn (à la Bambi på glatis). :dry: Men har heller ikke kunnet køre andet end squat til bænk siden den 2. december pga. hoftebøjer/lyske, så det var nok ikke så underligt, at det føltes sært. Der var en lille smule at mærke i hoftebøjer/lyske i dag, men ikke meget, så jeg krydser fingre for, at det er muligt at køre "rigtig" squat fra nu af. :hands:

Smal bænkpres:

10@20kg

6@40kg

[email protected]

3x5@45kg

Igen max % +5 kg på alle sæt. Føltes fint og nemt.

Smal dødløft stående på 4 cm klods:

6x5@60kg

Følte mig træt i kroppen og lidt stiv i lænd/bækken (sikkert efter at have tilbragt to dage på langs i dovenskab), så valgte at køre noget lettere, end programmet ellers foreskrev. Vil helst ikke risikere noget, når nu mine ryg/bækkenproblemer endelig lader til at være i bedring. De sidste fire sæt føltes super gode. Jeg har sidenhen tænkt lidt over programmet. Og jeg tror, at planen fremover må være, at jeg vil forsøge at følge programmet mandag (let stivbenet dødløft) og onsdag (tung sumo), mens fredagen vil blive mere på dagsform (vil selvfølgelig følge programmet de dage, hvor kroppen føles klar til det).

ss:

Military press:

[email protected]

2x5@25kg

2x4@25kg

Igen ganske let. Men det skal nok blive tungt om et par uger, når jeg skal op over 30 kg. Pres over hovedet er ikke ligefrem min stærke side. :blush:

Træk til bryst - V-greb:

3x10@50kg

Sad godt. :4flex:

ss:

Dips:

3x10@bw

+ 7 sæt mobilitetsøvelser som opvarmning, 3 sæt mave på Swissball (et sæt lige, to sæt skrå) samt 3 sæt McKenzie

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 28. december 2009

Squat med grønne bands oppefra:

Halv dragt str. 36:

2x8@60kg

[email protected]

[email protected]

[email protected]

3@100kg +bælte

[email protected] +bælte

[email protected] +bælte

Lidt ondt ved højre hoftebøjer/lyske på de to opvarmningssæt, men derefter føltes det fint nok. Bliver nok desværre nødt til at fortsætte med halvdragt lidt endnu, så jeg kan blive helt fri for problemet. Selve squatten føltes ret god. Havde det dog med at være for søgende på første rep og generelt ikke få vendet i bundet til at spille helt. Men vinklerne var forholdsvis gode, og alle løft lettere end ventet. Grundet bands'ene lagde jeg 20 kg på alle worksets i forhold til programmet. Føltes meget passende.

Walk-outs + quarter squats:

3@140kg +bælte

2x3@150kg +bælte

Samme opsætning som ovenfor. Det var dog tæt på ingenting, bands'ene gav med den korte vandring. Udgangene føltes overraskende nemme. Det hårdeste var at holde spændet hele vejen ned til pins'ene. Let op.

Bænkpres med middelbredt greb:

2x8@20kg

7@40kg

5@45kg

[email protected]

[email protected]

Let.

Military press:

5@25kg

[email protected]

2x3@30kg

Lettere end forventet.

ss:

Rumænsk dødløft:

[email protected]

5@50kg

2x5@55kg

Også let.

Pull-ups (OH) m. straps:

2x8@bw

3x6@bw

Det føles som om, jeg langsomt er på vej tilbage i pull-up-form. :smile:

ss:

Lying leg curls:

12@3pl

10@3pl+1kg

8@3pl+2kg

Ab-wheel:

3 sæt på knæ

Første gang, jeg prøver denne øvelse. Kønt var det givetvis ikke. :blush:

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw m. hold i toppen

+ 7 mobilitetsøvelser som opvarmning samt 4 sæt rotator og udstrækning som afslutning

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 30. december 2009

Squat m. stop:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

[email protected]

4@60kg

[email protected]

[email protected]

2x3@70kg

Føltes ret godt.

Bænkpres:

10@20kg

5@45kg

[email protected]

3@55kg --> 6@50kg

3@55kg --> 6@50kg

3@55kg --> 6@50kg

Føltes nemmere end i sidste uge.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

5@65kg

3@90kg troede, der var 80 kg på, og kunne ikke forstå, at det var så "tungt" :4slap:

[email protected]

4@115kg +bælte

[email protected] +bælte - må være rep og vol. PR

Dødløft med sorte bands oppefra:

Halv dragt str. 36:

5@140kg

4@150kg

3x3@170kg

Meget bedre opsætning end sidst med de grønne bands.

Cable one-armed overhead triceps extensions:

10@13kg

2x10@14kg

ss:

Standing alternating db curls:

3x12@10kg

Tog syv mobilitetsøvelser som opvarmning. Mave, lænd, rotator og udstrækning blev skippet til fordel for at komme ud at bruge nogle penge for at holde samfundet igang. Tager revanche lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 2. januar 2010

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

3@45kg

2x5@45kg

[email protected]

[email protected] føltes helt forkert på den første, så gik ind med stangen igen og tog sættet forfra

[email protected] bælte på sidste sæt

[email protected] bælte på sidste sæt

Selvom det åbenbart så fint ud, føltes squatten helt forkert. Af en eller anden grund krummede jeg tæerne i bunden i stedet for at stå på hele foden. Var også lidt øm i lænden (sofalænd efter to dagens total inaktivitet :blush:), men tror nu ikke, det havde den store indflydelse på mine løft. Sidste sæt med 72.5 kg blev heldigvis rigtig godt - god følelse. :bigsmile:

Smal bænkpres:

2x8@20kg

5@40kg

[email protected]

4@45kg

[email protected]

Føltes let igen i dag, så kørte med 5 kg ekstra på alle sæt i forhold til programmet.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

Stående på 4 cm klods:

3x5@60kg gled på klodsen, så det droppede jeg

DE fra gulv:

5@70kg

5@80kg

5@85kg +låsegreb

ss:

Military press:

5@25kg

2x4@25kg

[email protected]

Let igen i dag. :smile:

Træk til bryst - V-greb:

3x10@52kg

ss:

Dips:

3x10@bw+1.25kg i bæltet

Vil prøve at øge med (beskedne) 1.25 kg pr. uge programmet igennem.

Hyperextensions:

3x12@bw m. hold i toppen

ss:

Mave:

1 sæt ab-wheel på knæ

2 sæt på Swissball

Tog otte mobilitetsøvelser som opvarmning, men fik desværre hverken lavet udstrækning eller rotator efter træningen. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 4. januar 2010

Bænkpres med middelbredt greb:

12@20kg

6@40kg

[email protected]

2x4@50kg

[email protected]

Kørte igen med +5 kg på alle sæt i forhold til programmet. Det var let nok. Farten blev dog først rigtig god på sidste sæt, hvor jeg fik udløft.

Squat med 50 kg kæder:

Halv dragt str. 36:

8@25kg uden kæder

2x5@55kg uden kæder

5@25kg +kæder

[email protected] +kæder

[email protected] +kæder

4@45kg +kæder

3@45kg +kæder

2x3@50kg +kæder

2x3@55kg +kæder

Squatten føltes god i dag. Vendet og i det hele taget stabiliteten i bunden kan dog stadig blive bedre. Idet jeg kørte med kæderne (50 kg i alt), trak jeg 35 kg fra kg'ene i programmet. Forsøgte først at køre squatten uden halvdragt, men lysken/hoftebøjeren er desværre stadig for øm til det, selvom det går fremad.

Military press:

5@25kg

[email protected]

3@30kg

[email protected]

I dag var det ikke særligt let. :blush: Kørte sammen med Mickel, som lige er fyldt 13. Han kørte 3 på 27.5 kg. Jeg føler mig slap... :blush:

ss:

Rumænsk dødløft:

[email protected]

5@50kg

2x5@55kg

Pull-ups (OH):

6x6@bw

ss. med først:

Lying leg curls:

12@3pl+1kg

10@3pl+1kg

8@3pl+2kg

og derefter med:

Mave på Swissball:

30@bw lige

30@bw skrå

30@bw lige

Hyperextensions:

3x15@bw m. hold i toppen

+ 4 sæt rotator og udstrækning

Min øvre ryg har været helt stiv og myosefyldt den sidste uges tid, så i dag (tirsdag) har jeg været inde at få løsnet op for den. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En video fra den 23. december, som jeg lige har fået ført over på min computer. Kørte squat til en høj box (bænk) pga. en øm højre lyske. Det var første gang, jeg prøvede som front squat. Det føltes faktisk lettere end back squat med de samme kg til bænken.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 6. januar 2010

Bænkpres:

2x8@20kg

[email protected]

4@50kg

3@55kg

[email protected] --> 5@50kg

[email protected] --> 5@50kg

[email protected] --> 5@50kg

Meget nem bænk i dag, trods at jeg var en smule ukoncentreret på nogle at sættene i supersetdelen. :blush: Det var sidste uge med superset. Fra næste uge kommer der lidt flere kg på stangen på den tunge bænkdag. :devil:

Triceps roll press:

3x12@10kg

Gun chins:

3x7@bw

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

Standing alternating db curls:

2x12@10kg

12@10kg hammercurls

ss:

Standing face-pulls:

2x12@35kg m. hold

15@30kg m. hold

Hyperextensions:

12@bw m. hold

2x10@bw+7.5kg m. hold

ss:

Mave på Swissball:

20@bw lige

2x20@bw skrå

+ 8 mobilitetsøvelser, 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share