The Road To A world Championship - Old School Gladiator Conditioning


Achilles
 Share

Recommended Posts

Ja, da :smile: Jeg har lige været inde og kigge på deres hjemmeside, der er da ellers kommet gang i biksen siden jeg stoppede. Der er da rigtig mange hold at vælge imellem, så er der jo næsten ingen undskyldning. :laugh:

Hvor meget gør i det i, omk. selvforsvarsteknikker? Kan nemlig huske at vi vekslede en del imellem sport og self-defence, og det var en ting jeg rigtig godt kunne lide ved JP's træning, men jeg kan huske at mange af de andre ikke var så vilde med det og bare ville sports jits.

Vi fokusere udelukkende på sports JJ, men jeg skal ikke kunne sige om der tidligere har været inkorperet selvforsvar ind over eller om det evt kommer på et senere tidspunkt.

JP vil standardisere skolerne så alle kører efter fastlagte programmer og som du selv er inde på er han glad for selvforsvars delen, så der er da en chance for at dét er en del af det nye skema.

Personligt håber jeg det dog ikke, da jeg ikke har interesse i selvforsvars delen og selvforsvar generelt mere.

Kunne det være denne? JP brækker ved et uheld armen på en fightgym kæmper fra Odense.

Lige præcis. Uheldig sag og endnu værre slutning.

A new beginning Workout 4, day 1

Free weight and BW combination workout 2 (samme parametre som workout 1)

Warm up : 2 timers Bjj.

Dødløft 5x12-5 last two reps are 6&5

1 @ 30,4 x 12 (helt smal greb, skulder bredde)

1 @ 35,4 x 12 (greb 2, første led af tommelfingeren på det ru stykke)

1 @ 40 x 12 (greb 3, tommelfingeren på det ru)

1 @ 46,3 x 6 (greb 4, tommelfingeren plus første led)

1 @ 48,6 x 5 (helt smal greb)

- De første 3 sæt var rimelige lette og kunne formentlige have reppet langt over de 20, men så begyndte det at blive hårdt. Det var nok en kombination af "opvarmningen" og så selvfølgelig mangel på konsitent træning der resulterede i de små tal og selvom jeg godt vidste at jeg ville ligge langt fra mit gamle max er det dog alligvel en smule skuffende, men hvis tingene fortsætter som de gør nu ser jeg ikke nogen grund til ikke at komme derop af igen.

Barbell lunge 3x8-12

1 @ BB(20kg) x 12

1 @ BB x 12

1 @ BB x 12

- Det var rart at få en ny øvelse for stængerne, men selvom jeg tog det roligt med vægten var det alligevel hårdt nok at gennemføre. Ikke så meget andet at skrive her, skulle lige være at jeg ufrivilligt indad rotere mine fødder, specielt højre når jeg lander på foreste ben.

Som tidligere skrevet sidder jeg og kigger på et nyt program til når jeg er færdig med de 14 uger dette program strækker sig over og en af de nye jeg har kigget på er neanderthal no more og det ville nok være en god ide at få rettet de forskellige dysfunktioner ind, som f.eks indadrotationen.

A1Stability ball DB press 3x10 - Immediately followed by A2

1 @ 16,5

1 @ 19

1 @ 22,2

A2 Plyo push ups 3x2-5

3 @ 5

- Det var først i trejde sæt jeg begyndte at blive presset, men det var nu mere på den mentale front det var hårdt, selvom de 22 i tredje sæt begyndte at være hårde nok til sidst.

B1Single row 3x10 Immediately followed by A2

1 @ 19

1 @ 22,2

1 @ 24,6

B2 Recline pulls 3xmax

1 @ 11

1 @ 11

1 @ 9

- Det var så heromkring energien forsvandt og jeg kæmpede virkelig med de 11 reps hvor kun halvdelen af dem kom helt op. Single rows'ne var ikke det store problem, bortset fra at vægten fylder det samme som en trillebør, den er kæmpe og den er i vejen. Det er svært at trække den ordenligt op uden af den stopper en halv meter fra brysten pga den går på. Irriterende :mad:

Stability ball crunces 3x12

1 @ BW

1 @ 5kg

1 @ 5kg

- Jeg har prøvet den her øvelse mange gange, men af en eller anden årsag har jeg aldrig kunnet få den til at gå i maven, kun i nakken, ryggen hoften og stort set alle andre steder end hvor det er meningen så jeg havde egentlig bestemt mig for at skifte den ud med en anden. Det gjorde jeg dog ikke og heldigvis for det, for den kunne mærkes med det samme. Formetlig pga "opvarmningen" som nok efterlod min mave muskler i en lettere udkørt tilstand.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Ahhh, jeg var selv med til det stævne, og det var rigtig nok en grim episode. Men ligefrem droppe sporten pga. en usportslig idiot? (Kæmperen var i øvrigt fra CSA)

Det var heldigvis før min tid at episoden skete, men jeg har kun hørt dén ene version af historien og der lyder det umiddelbart til at det ikke udelukkende var JP's skyld i den forstand at CSA kæmperen før havde haft mange brud på arme og ben og derfor var mere udsat end normalt. Det indtryk jeg har af JP, hvilket godt nok er meget begrændset er dog at han er meget omhyggelig med ikke at skade folk og har i min tid vidst sig som et godt eksempel ved stævner.

Ovenstående kan jo så diskuteres og uanset hvilket version der er den rigtige så tror jeg ikke at han på nogen måde har haft til sinde at skade ham og i det lys synes jeg ikke at han bør klantres på nogen måde.

Det optrin der så opstår bagefter har jeg kun hørt meget lidt om, men fra hvad kan forstå er det i virkeligheden dér det går galt.

Vil du iøvrigt uddybe hvad der helt præcist skete?

Link to comment
Share on other sites

Det var heldigvis før min tid at episoden skete, men jeg har kun hørt dén ene version af historien og der lyder det umiddelbart til at det ikke udelukkende var JP's skyld i den forstand at CSA kæmperen før havde haft mange brud på arme og ben og derfor var mere udsat end normalt. Det indtryk jeg har af JP, hvilket godt nok er meget begrændset er dog at han er meget omhyggelig med ikke at skade folk og har i min tid vidst sig som et godt eksempel ved stævner.

Ovenstående kan jo så diskuteres og uanset hvilket version der er den rigtige så tror jeg ikke at han på nogen måde har haft til sinde at skade ham og i det lys synes jeg ikke at han bør klantres på nogen måde.

Det optrin der så opstår bagefter har jeg kun hørt meget lidt om, men fra hvad kan forstå er det i virkeligheden dér det går galt.

Vil du iøvrigt uddybe hvad der helt præcist skete?

Enig i overstående. Det var en rigtig uheldig sag, en rigtig gang øv, alle gerne ville ha' været foruden, og jeg ved at JP var rigtig ked af hvad der skete, og prøvede at rette op det efter bedste formåen efterfølgende.

Jeg kender ikke til noget optrin der opstår bagefter??

Link to comment
Share on other sites

Enig i overstående. Det var en rigtig uheldig sag, en rigtig gang øv, alle gerne ville ha' været foruden, og jeg ved at JP var rigtig ked af hvad der skete, og prøvede at rette op det efter bedste formåen efterfølgende.

Jeg kender ikke til noget optrin der opstår bagefter??

Der skulle eftersigende have opstået noget verbalt tumult som enten resulterede i eller kom af Chokes udelukkelse af fremtidige stævner.

Kan også være det blot var JP selv der var udelukket.

A new beginning Workout 4, day 2

Free weight and BW combination workout 2 (samme parametre som workout 1)

Warm up : 2½ timers Bjj

Dødløft 5x12-5 last two reps are 6&5

1 @ 36,3 x 12

1 @ 38,6 x 12

1 @ 41,3 x 12

1 @ 46,3 x 6

1 @ 49,7 x 5

- Jeg var på nattevagt lørdag og kom først i seng ved 9 tiden søndag morgen og da jeg endelig vågnede var klokken halv elleve, dvs 22.30:dry: Jeg kom så i seng igen ved syv tiden i morges og vågnede igen kl 12. Så da jeg kom til træning kl 18 var jeg sku lidt halv træt og da det var min partner in crime som stod for træningen betød det som altid masser af sparring.

Vi var kun 4 til træningen idag og de to andre var hvidbælter, så fik rullet en hel del mod min makker og det ville ikke være noget problem pånær at vi for det første nok sparrer et sted mellem 60-70% af tiden generelt og det kan godt blive lidt kedeligt kun at sparre med dén ene person igen og igen. og for det andet fordi han har den bedste kondi jeg nogensinde har oplevet nogen have så efter en tre kvarters sparring som dog gik fantastisk var jeg en smule overvejende omkring styrke træningen.

Droppede dog læbestiften, pakkede kjolen tlibage i tasken og tog mig sammen.

A1Stability ball DB press 3x10 - Immediately followed by A2

1 @ 19

1 @ 22,2

1 @ 24,6

A2 Plyo push ups 3x2-5

3 @ 5

- 24'eren begyndte at svinge lidt frem og tilbage et par gange så jeg tror ikke jeg er så langt fra mit max i Db pressen. Derudover kan jeg godt lide ideen bag de her supersets og i andet sæt kunne jeg mærke der kom lidt extra power på i de første par push ups.

B1Single row 3x10 Immediately followed by A2

1 @ 22,2

1 @ 24,4

1 @ 26,8

B2 Recline pulls 3xmax

1 @ 11

1 @ 11

1 @ 9

- Der er stadig masser at give af i single rows'ne, men shit hvor går jeg bare hurtig død i pulls'ne efterfølgende:blink: jeg ved godt det ér meningen, men det kommer bare bag på mig hver gang. det første sæt pulls gik nogenlunde, men de to efterfølgende var tæt på at blive kategoriseret som katastrofe. andet sæt gik jeg død omkring 6 rep og var hurtigt langt fra at kunne røre stangen med brystet. trejde sæt var bare værre, men det er stadigvæk et godt supersæt.

Stability ball crunces 3x12

1 @ 5kg

1 @ 7,3kg

1 @ 10kg

- Som jeg skrev sidst er det første gang jeg har kunnet mærke min mave arbejde under den her øvelse og idag var heller undtaget.

De 5kg var dog alt for lette, men i slutningen af andet sæt kunne jeg mærke ilden kom snigene, men i tredje sæt kom den for alvor.

Barbell lunge 3x8-12

1 @ 1,1 x 12

1 @ 1,1 x 11

- for det første så ja, dét ser tåbeligt ud at lave noget som helst med en 1kgs vægt på stangen, men da jeg ligger og ruller det meste af dagen bliver mine knæ til tider en smule ømme så jeg skal på ingen måder skynde mig frem med vægten her.

Alligevel måtte jeg stoppe ved 22'ende rep i andet sæt da mit højre knæ, som i sidste uge fik et vrid under sparring sagde godnat og sov godt. Kunne så halte ud i badet og bagefter køre hjem på min cykel som forresten ikke har nogen bremser og nåh ja, det går ned af bakke det meste af vejen, ret sjovt når man skal holde for rødt :crazy: og morskaben skal jo ikke stoppe der så det var tæt på jeg blev til asfalt splat da mine forsøg på at stoppe maskinen med fødderne fejler og jeg pløjer igennem lys krydset for at se min dødlighed up close da jeg er på kollesions kurs mod en sne plov. Jeg står så med et valg at enten trampe i pedalerne og håbe jeg nåede forbi eller springe af cycklen i farten. Trampede løs..

A1 Grip supersæt 1x max

1 @ Trainer x H23 & V18

A2 Grip supersæt 1x max

1 @ netto x 80

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Paging Dr. Frankenstein

Den gang jeg begyndte til Bjj havde jeg en smule svært ved at omstille mig til brugen af Kimonoen og det tog mig et par mdr før jeg accepterede at det ikke længere var grappling jeg trænede.

Dén process jeg gik igennem var på ingen måde behagelig for jeg har lige brugt største delen af et år på at udvilke mig i NO-GI gamet og nu skulle jeg til at starte forfra :unhappy:

men da endelig tog beslutningen at ligge dét bag mig og acceptere det nu var et Kimono baseret game jeg trænede gik det forbavsende hurtigt med at forelske mig i dét og idag bruger jeg mine Kimonoer som både jakkesæt og pyjamas :wub:

Kort tid efter begyndte min interesse for BJJ at blomstre ret kraftigt om som alle der kender mig ved, opbygger jeg altid en lettere fanatisk tilgang til min interesser, i det her tilfælde måske lidt mere end normalt og når dét sker begynder en informations jagt af dimensioner.

En af de første ting jeg begyndte at interessere mig for var grebet og hvordan jeg kunne forbedre det og efter en del experimentering med grebs træning de sidste par år hvor jeg har brugt tid på at bygge og udtænke nogle interessante og til tider lettere skøre "maskiner" og ideer er det én ting som skiller sig ud.

Lige siden Onkel Troels introducerede mig for COC'sne i hillerød sidste år har jeg været intresseret i dem og det tog mig ikke lang tid at få bestilt nogle stykker hjem.

Efter et par måneder var jeg godt igang med at arbejde mig op til Nr.2, men jeg synes ikke der var den store overførsel til BJJ'en på trods af både styrke stigningen og udholdheden i både fingre og underarme.

Jeg arbejde i samme periode med forskellige metoder for at øge den eksplosive styrke i blandt andet stræk muskulaturen og én af de ting der havde virket godt i det område valgte jeg at prøve i forbindelse med grebs træningen.

Efter at have leget med forskellige variationer var der én bestemt variation som viste sig at virke rigtigt godt i forhold til grebs styrken i BJJ, en kombinationen mellem traineren og gripperen fra netto i hvad jeg kalder den omvendte pyramide.

Princippet er simpelt, rep ca 90% ud i traineren og så rep ud med netto gripperen efterfølgende med ca 75-85%.

Jeg har i sandhed ingen ide om hvorfor det virker så godt i Bjj øjemed med den kombi, men jeg har kunnet mærke en stor forandring og det er jeg heldigvis ikke alene om.

Et par af de andre fra klubben begyndte at spørge indtil mit greb for noget tid siden og de har begge leget med selvsamme set-up i et par mdr nu med åbenlyse gains.

A new beginning Workout 4, GPP workout 1

GPP 2 rounds of 75-90% max reps

A1 Arm strækkere 31-28

- Havde ikke de store forventninger da jeg gik igang, men jeg er en smule overrasket og dertil tilfreds med resultatet som altså var bedre end forventet. Uden at være sikker da jeg ikke gider bladre om til forrige side og kigge efter mener jeg dog at have fået et par reps mere end sidst hvor jeg både reppede til mit hidtil højeste antal og samme tid pressede mig selv næsten 100%.

A2 Ryg bøjninger 40-40

A3 Mave bøjninger 35-35

A4 Figure four base shift 15-15

- Det er formentlig de færeste der kender øvelsen og den er for kompliceret til at beskrive, men det eneste folk behøver at vide er at den har en fantastisk cadio effekt selvom den bliver udført forholdsvis langsomt.

A5 Air squat 30-9 (av)

- Startede ellers godt ud uden smerter, men valgte alligevel at stoppe ved de 30 i første selvom jeg sikkert kunne have taget 200, men i andet sæt kom smerten listende i 8énde rep. Varer nok en måned eller to før knæet er i top form igen.

Går stærkt ud fra det er patella scenen som er blevet irriteret.

A6 Trainer COC Højre venstre, 32/22-25/22

- Taget i betragtning at jeg ikke kunne komme op over ti reps første gang jeg prøvede kræfter med traineren synes jeg alligevel det er ret imponerende at jeg snupper 32 efter 6 mdr pause fra direkte grebs træning.

Jeg tror ikke at BJJ er med til at forbedre den concentriske styrke, men jeg tror den er med til at beholde den.

A7 Netto gripper Højre venstre, 90/85-70/70

- Jeg har ikke været så god til at få presset GPP'en ind og det er desværre ikke fordi jeg ikke har haft tid :blush: men når jeg så bliver træt af at være en tøs og tager mig sammen som nu er det en lækker følelse bagefter, selvom det undervejs er pænt kedeligt.

Link to comment
Share on other sites

A new beginning Workout 4, GPP workout 2

Warm up: 2½ times Bjj og mobility drills

GPP 2 rounds of 75-90% max reps

A1 Arm strækkere 34-31

- Det går stille og roligt fremad med armbøjningerne, formår lige at få et par stykker mere hver gang. Jeg presser mig selv rimelig, men stopper stadig inden jeg når failure.

A2 Recline pull ups 20-22

- Jeg elsker virkelig den her øvelse :wub: det er efter min mening en af de bedste øvelser for træk muskulaturen og jeg kæmper stadig for at komme over de ti-tolv reps med fuld rom uden at skulle bide læben af mig selv undervejs.

A3 Ryg bøjninger 45-45

- Havde en kammerat til at sidde på mine ben denne gang, så jeg kom en del længere op med overkroppen denne gang og det kunne mærkes. Stoppede på de 45 pga tidspress da jeg skulle nå op at købe ind inden de lukkede. Kunne godt have taget flere.

A4 Mave bøjninger i ribbe 30-30

- På trods af at jeg endte op med ti gentagelser mindre denne gang, hvilket går lidt imod min progression, så er disse mavebøjninger langt hårdere end dem forrige gang så umiddelbart ville det nok have været 45 reps af dem jeg lavede sidst.

A5 Trainer COC Højre venstre, 38/29-29/23

- Fremragende fremgang, især i højre hånd som jeg virkelig er ved at have fundet rytmen med, men selvom jeg også har fremgang med venstre er det bare ikke godt nok. For det første kan jeg ikke få gripperen til at sidde ordenligt i venstre hånd, det er som at få en handske der er to numre for lille til at sidde godt og for det andet kan jeg overhovedet ikke finde "grovet med den skide hånd.

A6 Netto gripper Højre venstre, 100/100-90/90

A7 Pull ups 10-8

- Første sæt var udemærket, men jeg kunne godt lige have presset et par stykker mere ud og det irritere mig lidt nu at jeg ikke gjorde dét. Andet sæt måtte jeg stoppe pga tidspress.

Link to comment
Share on other sites

Free weight and BW combination workout 3 (samme parametre som workout 1)

Warm up : 2½ timers Bjj (deri ca 25 min Bjj specifikke partner styrke øvelser)

Dødløft 5x12-5 last two reps are 6&5

1 @ 46,3 x 6

1 @ 51,3 x 6

1 @ 55,9 x 6

1 @ 57 x 6

1 @ 59,2 x 5

- Efter mit lille uheld med knæet sidst har jeg været meget påpasselig med ikke at provokere det yderligere, selvom det pt er ret svært da der skal meget lidt til at irritere dét.

Heldigvis ligger største delen af presset på bagkæden og jeg har ingen problemer med at DL med knæet, men jeg har en ide om at det har været det høje antal reps som har forudsaget irritationen på patella scenen og indtil jeg er symptom fri holder jeg mig derfor i den lavere ende af skalaen hvad underkroppen angår. Det gik ellers udemærket med at få løftet stangen og jeg er ikke gået helt så langt ned i vægt som jeg ellers have troet. Da jeg toppede lå jeg vidst lige omkring 192kg 1RM og reppede med 160 med dobbelt proneret greb. Jeg kørte med dobbelt proneret greb op til de sidste to sæt, hvor der både blev skiftet til mix greb og holdt et par pauser mellem repsne.

A1Stability ball DB press 3x10 - Immediately followed by A2

1 @ 22,2

1 @ 24,6

1 @ 26,8

- Under "opvarmningen" og specielt under de 25 minutters styrke træning, blev der lavet en del armbøjninger og det kunne mærkes da jeg gik igang med øvelsen her. I forhold til sidst synes jeg vægten virkede tungere og mere uhandy, men der skal skrues op for både BJJ trænings volumen og den specifikke styrke træning, så jeg må affinde mig med at skulle styrke træne i en halv udkørt tilstand. Dét er der jo egentlig ikke noget nyt i, men de sidste par mdr har jeg taget det lidt med ro for at komme mig over et par skader og nu hvor de er ved at være væk, lige bortset fra knæet, er det på tide at finde tilbage til den gamle trædemølle.

A2 Plyo push ups 3x2-5

3 @ 5

- Ikke helt så meget plyometri over det, men der var da stadig benzin nok til at få lavet et afsæt, dog ikke helt så overbevisende som jeg gerne ville. Tager revence næste gang!

B1Single row 3x10 Immediately followed by A2

1 @ 24,6

1 @ 26,8

1 @ 29

- Jeg har sku altid døjet med den øvelse, ikke at jeg ikke kan lide den, men jeg har altid følte jeg har lavet den asymetrisk, men idag virkede det til at jeg fandt the groove :4thumbup:

B2 Recline pulls 3xmax

1 @ 14

1 @ 11

1 @ 9

- Hvordan jeg får tryllet flere reps ud af ærmet idag kontra sidst hvor jeg ikke var udkørt på forhånd kan jeg ikke forklare og havde jeg spist lidt af overlæben var der også kommet et par stykker mere ud af ærmet.. Elsker den her øvelse !

Stability ball crunces 3x12

1 @ 7,3

1 @ 10

1 @ 12,3

- Jeg er desværre tilbage hvor jeg altid har været med den her.. Troede sku ellers lige jeg havde fundet groovet sidst, hvilket jeg også havde, men det varede desværre ikke ved og jeg kunne på intet tidspunkt mærke maven arbejde :sneaky2:

Grip/forearm/fingers

Trainer 5x6

- Det var egentlig meningen jeg ville have reppet ud med Traineren, men kunne hurtigt mærke at jeg havde brug for at tage det lidt med ro og valgte derfor de 6x5 istedet.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Update, Ikke længere sponsereret af Doterra oils.. Forklaring på hvorfor og hvorfor jeg absolut ikke kan stå inde for firmaet og deres produkter følger på et senere tidspunkt.

A new beginning Workout 4, GPP workout 3

Warm up: 3 times Bjj

GPP 3 rounds of 75-90% max reps

A1 Recline pull ups 22-15-12

- Jeg fik to ekstra reps i første sæt, men derefter gik jeg fuldstændig død og det gik stærkt ned at bakke. Efter løbe turen gik jeg så igang med tredje sæt og det var som om jeg fik et skud energi, dog kun i denne øvelse, de 12 reps blev eksplosive i natur:blink: ikke at jeg brokker mig, men hvordan jeg kunne trække den kanin ud af hatten med den energi mængde jeg havde tilbage er mig ukendt.

A2 Arm strækkere 31-20-18

- Jeg havde generelt en off dag på det energi messige område igår og efter tre timers bjj var jeg til sidst helt færdig og det var kun vilje styrke der bragte mig igennem GPP'en for jeg havde ingen energi til det.

A3 Ryg bøjninger 30-30-25

- Havde igen én til at sidde på mine ben så jeg kunne lave en væsentlig større concentrisk bevægelse og selvom øvelsen ikke er specielt hård kunne jeg hurtigt mærke energien forsvinde.

A4 Mave bøjninger i ribbe 25-21-15

- Plantede igen mine fødder i ribberne og dét kan mærkes. Det er formentlig den mave øvelse hvor jeg bedst kan aktivere musklen, men som det var med de ander gik jeg hurtigt død

A5 Pull ups 8-8-6

- Jeg kunne godt mærke saften blev presset hurtigere ud end normalt i de andre øvelser, men hver gang jeg gik i gang med pulls'ne blev jeg alligevel forbløffet over hvor hårde de synes at være. Jeg tror en stor del af dét og det gælder alle øvelserne er det psykiske for jeg selvom jeg godt kunne have presset nogle flere reps ud gav jeg simpelthen op pga udmattelse frem for intellegent progression.

Afslutning'ish

Løb: 12 min

- Det var meningen at jeg ville slutte af med at løbe, men da jeg kom tilbage valgte jeg at tage 3 og sidste sæt i ovenstående superset. Selve løbe turen forgik i et forholdsvis langsomt tempo som både var hjulpet på vej af min i forvejen udmattede krop, men også fordi jeg er en smule paranoid omkring mit knæ pt. Jeg har fået nogle små stikkende smerter under de mest underlige omstændigheder og hvor jeg normalt tænker at jeg fandme ikke vil lade en skade bestemme hvad jeg vil fortage mig er jeg denne gang en smule påpasselig.

Link to comment
Share on other sites

A new beginning Workout 4, GPP workout 4

Sidste GPP i denne Workout grupering

Warm up: 2 times Bjj

GPP 2 rounds of 75-90% max reps

A1 Recline pull ups

1 @ 24 +2

1 @ 15 - Total 39

- Fik to reps mere i første sæt end sidst, hvilket vel er udemærket, men det er desværre kun de første ti-tolv reps som er FROM. Derfra går det desværre lidt for hurtigt ned af bakken med ROM.

A2 Arm strækkere

1 @ 32 +1

1 @ 28 +8 - Total 60

- Jeg har ikke længere styr på om dette er en ny rekord eller ej, men jeg mener at have reppet lidt mere end det her for ikke så længe siden. Uanset så fik jeg 9 reps mere end sidst, hvilket er udemærket, men da jeg var fuldstændig bombet sidst er det svært at vurdere evt fremskridt.

A3 Ryg bøjninger

1 @ 45

1 @ 40 - Total 85

- Jeg har de sidste par gange haft en kammerat til at sidde og holde mine ben i jorden mens jeg lavede dem her, men da han ikke var her idag, måtte jeg smide dem ind under en rib.

Det fungerede desværre ikke optimalt og jeg fik krampe i mine baglår flere gange:mad:

Det blev dog til 2 gode sæt alligevel, men ingen pr denne gang.

A4 Mave bøjninger i ribbe

1 @ 35

1 @ 25 - Total 60

- Heller ikke her var der nogen pr at hente hvilket egenligt irritere mig lidt, for min progression bygger udelukkende på fremskridt i reps. Når det så er sagt, så har jeg desværre ikke haft mulighed for at træne andre tidspunkter end lige efter BJJ og så har jeg allerede brændt en del energi af. Min mave brændte dog godt idag og jeg fik på trods af jeg ikke rigtig gad hevet en god portion reps hjem. Udemærket, men heller ikke mere!

A5 Pull ups

1 @ 12 +4

1 @ 10 +2 - Total 22

- Fik seks reps mere end sidst så det er sku meget godt. Første sæt var udelukkende neutralt greb hvor jeg skiftede mellem lidt forskelligt i andet. Den tiende og sidste rep i andet sæt brændte min biceps helt af. Det er længe siden jeg har trænet til failure, men idag skulle det altså være.

Og her var det så at jeg skulle have afsluttet med en omgang interval løb, men mit knæ bliver ved med at sende smerte signaler under de mest underlige og irriterende situationer, situationer hvor jeg f.eks sidder stille uden at bruge mit ben, eller ligger ned og ikke bruger mit ben bliver der sendt en smerte inpuls afsted nogen gange, bare sådan for lige at gøre opmærksom på at jeg ikke skal tro det er gået i sig selv igen.

Nu er tiden så inde til at få lavet mig kriger måltid som kommer til at bestå af en stor salat, en kæmpe omelet med groft hvidløgs flutes, en halv blomst broccoli og en liter mælk efterfuldt af en PROT shake inden ole kommer og kysse mig godnat.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

The Weekly Warrior Challange

Jeg vil fra og med Mandag d. 10.1.11 begynde at inkludere læsere af denne log på et mere interaktivt plan med et nyt projekt kaldet The Weekly warrior challange.

The weekly warrior challange projekt går i sin enkelthed ud på at jeg hver uge vil udføre én Warrior challange.

Den intereaktive del af projektet ligger i at det er læseren som bestemmer de ugentlige warrior challanges frem for mig selv.

Dette vil uden tvivl gøre det mere underholdende for både mig selv, men også andre læsere af loggen.

Der er dog nogle begrændsninger og faste rammer som udfordringen skal overholde, de er:

1: Pga problemer med mit knæ kan der desværre ikke indgå nogen variationer af squat, hverken med eller uden vægt.

2: Da det ér et motions forum skal udfordringerne holdes inden for motionens rammer, dvs ingen udfordringer der sender mig ud på motor vejen for lege kylling med modkørende lastbiler, selvom det hurtigt ville ende med en episk log hvis jeg gjorde.

Der udover er det anything goes, men det skal dog stadig være et streif af realisme at hente i udfordringen.

Putting it all together

Der kommer til at være en ugentlig deadline for challanges som ligger hver lørdag kl.20.00

Efter deadlinen vil jeg poste en POLL hvor samtlige challanges kommer til at være og det vil så igen være op til læserne at bestemme hvilken af de challanges det skal være.

Efter pollen er kommet op vil der være et 24 timers vindue hvor folk kan give deres stemme. Dvs pollen afsluttes hver søndag kl 20.00

The weekly warrior warrior challange starter hver mandag morgen kl.08.00 og slutter hver søndag aften kl. 24:00

Lets sum that up a bit

1: Det er læserne der poster jeres challanges

2: Ud over et streif af realisme er det kun jeres grad af vanvid der sætter grænsen

3: ingen squat eller variationer deraf

4: kun motions relaterede challanges

5: Udfordringerne kan indsendes hvornår som helst, men for at blive medtaget i udtrækningen skal de være postet senest lørdag kl 20.00.

6: Lørdag kl 20.00 vil der være et 24 timers vindue hvor i kan give jeres stemme på de opslåede challanges, opslaget lukker kl 20.00 søndag aften

En little notice:

Som jeg startede med at skrive vil jeg på begynde dette eventyrlige eventyr nu på mandag, så selvom der kun er lidt over 15 timer til deadlinen håber jeg der vil blive indsendt nogle interessante Warrior challanges.

Jeg ser frem til din Warrior challange.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

God ide :4thumbup:

Mit bud er Fight Gone Bad:

http://www.youtube.com/watch?v=iiO24RhqvNQ

5x1min gentages 3 gange med 1 mins pause mellem hver runde.

Tilpas evt. øvelserne hvis der er nogle du ikke har mulighed for at lave.

Jeg har før lavet den med:

Pullups

Pushups

Jumping Lunges

Deadlift

pushpress

Har også lavet den med de rigtige øvelser som står i videoen.

Den er pænt ond :devil:

Link to comment
Share on other sites

The weekly warrior challange update

Efter at have siddet 45 min uden at kunne få poll funtionen til at fungere efter min hensigt har jeg valgt at indføre et andet system for udvælgelse af udfordringen.

Det vil i stedet forgå på den måde at dén challange folk synes om skal reppes, dvs trykkes på det lille plus i hjønet af at posten. Den med flest reps vil så blive ugens Warrior challange.

-----------

Tak for indsatsen drenge det var lækkert i kunne bidrage til mit projekt :smile:

Meget sjov idé med sådan en interaktiv log, men undskyld jeg siger det, så er det IMO super dumt, hvis du skal forestille at være en seriøs konkurrence atlet.

Ja det kan der da være noget om, men lidt sjov skal der være plads til og jeg forudser ikke at dette kan medføre problemer i regnskabet.

Derudover er jeg trods alt kun blå bælte og har endnu at bevise min seriøsitet ved andre stævner end vores interne choke turnering så indtil jeg begynder at blande mig med de dygtige på den danske scene vil jeg godt tillade mig selv dette "side spring"

Skal vi ikke snart have historien omkring doterra oils?

Jo det er vel på tide jeg giver en dybere forklaring på hvad der skete, men det må blive imorgen, indtil da kan jeg afsløre af direktøren for den danske afdeling styrer virksomheden med knap så fine metoder

Link to comment
Share on other sites

Da det ér et motions forum skal udfordringerne holdes inden for motionens rammer, dvs ingen udfordringer der sender mig ud på motor vejen for lege kylling med modkørende lastbiler, selvom det hurtigt ville ende med en episk log hvis jeg gjorde.

:rofl2:

Kanon idé med denne weekly warrior challenge.

Fra tid til anden hopper jeg sgu nok med på vognen :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har desværre ligget syg med influenza den sidste uges tid så min daglige motion har været begrænset til at skulle vende mig i sengen.

Nu, syv dage og et utal af film og serier senere er jeg heldigvis frisk og klar til kamp igen og det var da også meningen at der skulle have været trænet både grappling og styrke træning igår.

Desværre måtte jeg stoppe før tid da jeg begyndte at få det skidt og endte op med hovedet mellem benene inden jeg vaklede hjem for at finde ud af jeg åbenbart var blevet forgiftet igennem et parti dårlige æg som jeg havde spist af tidligere.

Undervejs i bussen hjem fik jeg det hurtigt dårligere og måtte stå af før tid i fare for at jeg ikke kunne holde mave indholdet inde. Dét blev dog hvor det var og smed mig kort tid efter på sengen hvorfra jeg går ud fra jeg må være faldet i søvn med det samme for jeg kan ikke huske længere end til at jeg lige nåede at tænke hvor meget jeg glædede mig til at komme ned at ligge.

Vågnede op imorges seks, stadig med jakke og sko på og så en spand ved siden af sengen som jeg må have hentet mens jeg sov, hvilket vidst var en god ide taget indholdet af spandet i betragtning.

Helbreddet har det dog fint idag og jeg går ud fra jeg har fået slynget det meste ud inden det blev optaget i systemet så efter en solid morgenmad tog jeg til træning.

The Hyperfluxx system

Week 1, Day 1, 120s rest btw exe, Endurance, Strength, Xplotion

Upper body Push

E Push up 1xmax

1 @ 35 + 3

- Fik 3 reps flere end sidst så det er udemærket og dertil kunne jeg nu også godt have presset et par stykker mere ud havde det været strengt nødvendigt.

S Bench press 1x5, 6-7RM

1 @ 70kg

X Elevated Plyo push up 1x5

Pull

E Pull down 1xmax

1 @ 35kg, 35 reps

- Det er nok 5 år siden jeg sidst har lavet pull downs og jeg har derfor ikke rigtig nogen ide om hvor meget vægt jeg egentlig kan rykke med i dén og endte nok op med lige i underkanten af hvad jeg burde have og det var i sidste ende pga mine underarme og ikke træk muskulaturen at jeg stoppede.

S Pull up 1x5, 6-7RM

1 @ BW+10kg

- Startede med at hive 15kg pladen frem da det er den jeg har brugt de sidste par gange, men efter lidt overvejen valgte jeg dog 10'eren da jeg ikke vidste hvor stor en indvirkning pull downsne ville have på styrken. De 10 kg var dog mere end nok og jeg kæmpede for at få de 5 reps.

X Pull up 1x5

- Bliver nødt til at finde en anden øvelse da jeg ikke er stærk nok til at kunne gøre det eksplosivt,

Upper body vertical push

E Curl & press combo 1xmax

1 @ 12kg db's, 18 reps

S BB Military press 1x5

1 @ 40kg

- Jeg lavede dem stående og mht balance og stabilisering af ryggen var vægten udemærket, men som styrke øvelse skulderen var det dog for lidt. Overvejer om jeg skal lave den siddende næste gang så jeg kan hive mere vægt på uden at skulle bekymre mig om ryggen eller om jeg skal fortsætte med at lave den stående og så samme tid få inkorperet den stabiliserende træning ind over.

X Med ball vertical throws

Lower body/hip

E Pull throughs 1xmax

1 @ 20kg, 38 reps

- Jeg har aldrig kunnet få den øvelse til at fungere og idag var ingen undtagelse. Skal have kigget på et alternativ, men jeg tror bare jeg skifter den ud med dødløft, så må jeg hive dét mindre vægt på og så køre den eksplosivt.

S Deadlift 1x5

1 @ 90kg

- Lige i underkanten, kunne godt have nappet 100kg og sikkert også 120, men igen, havde ingen ide om hvilkel indvirkning det ville have med øvelsen før.

X Power clean 1x5

1 @ 50kg

- Elsker den her øvelse, men må desværre undlade den fra tid til anden når mine håndled begynder at brokke sig. Der var dog ingen problemer at syne idag og vægten fløj også op uden problemer.

Lower body Push

E Air squat 1xmax

1 @ 40

- Efter min knæ skade eller hvad der er som har irriteret mig det sidste stykke tid var jeg meget påpasselig med ikke at komme under 90 grader hvilket umiddelbart synes at være dér hvor smerterne opstår og endnu mere spændt på at se udfaldet af dagens ben træning, men heldigvis var der ingen problemer og jeg åndede lettet op for selvom ben træning imo er noget af det kedeligste overhovedet så bryder jeg mig bestemt ikke om ikke at få det med.

S Squat 1x5

1 @ 50kg

- Lige i underkanten.

X Jump squats

Link to comment
Share on other sites

The Hyperfluxx system

Week 1, Workout 2

Setup: Endurance, Strength, Xplotion

Rest : 115s

Warmup 2½t Bjj & Mobility drills

Upper body Push

E Push up 1xmax

1 @ 36 + 1

S Bench press 1x5, 6-7RM

1 @ 74,6 + 4,6kg

Total : 373kg

X Elevated Plyo push up 1x5

Pull

E Pull down 1xmax

1 @ 40kg, 25 reps +5kg - 10reps

Total : 1000kg - 225kg

S Pull up 1x5, 6-7RM

1 @ BW+10kg +0

X Recline pull ups 1x5

Upper body vertical push

E Curl & press combo 1xmax

1 @ 12kg db's, 19 reps + 1 rep

Total : 456kg + 24kg

S BB Military press 1x5

1 @ 44,6kg + 4,6kg

Total : 223kg

X Med ball vertical throws1x5

Lower body/hip

E Pull throughs 1xmax

1 @ 25kg, 30 reps +5kg - 8 reps

Total : 750kg -10kg

S Deadlift 1x5

1 @ 100kg + 10kg

Total : 500kg + 50k

X Power clean 1x5

1 @ 54kg + 4kg

Total : 270kg

- Måtte desværre hoppe over sidste del af programmet pga mit knæ som jeg igen havde smerter i. Nåede lige at få 5 air squats da jeg kunne mærke det begyndte at trække sig sammen og valgte at stoppe dér. Som jeg sidder og skriver her nu, kan jeg stort set ikke bøje mit ben uden at få smerter.

Det er nu officielt begyndt at irritere mig nu og jeg ser efterhånden ingen vej uden om både styrke trænings pause til ben tøjet og en tur til lægen for at blive henstillet til en specialist.

Link to comment
Share on other sites

Efter lidt snedig planlægning er det lykkedes at finde tid til.. wait for it...... waaaiiit for iiiit... mere Bjj træning :w00t:

Det ugentlige skema ser nu ud som følger :

Mandag 9-10 & 18-20.30

Tirsdag 9-10 & 18-20-30

Onsdag 9-10 & 18-20.30

Torsdag 9-10 & 20-22

Fredag 9-10 & 19-21.30

Lørdag 12-14 & 19-21:4thumbup:

Søndag 12-14 & 19-21 :4thumbup:

Det giver samlet lige præcis 21 eller 25 timer om ugen alt efter hvor sent jeg er kommet fra arbejde fredag og lørdag nat.

Life is good to me..

__________________________________

The Hyperfluxx system

Week 1, Workout 3

Setup: Endurance, Strength, Xplotion

Rest : 110s

Warmup 2½t Bjj & Mobility drills

Upper body Push

E Push up 1xmax

1 @ 37 + 1

S Bench press 1x5, 6-7RM

1 @ 76,8 + 2.2kg

Total : 384kg + 11kg

X Elevated Plyo push up 1x5

Pull

E Pull down 1xmax

1 @ 40kg, 26 reps +1 rep

Total : 1040kg + 40kg

S Pull up 1x5, 6-7RM

1 @ BW+11,1kg +1,1

X Recline pull ups 1x5

Upper body vertical push

E Curl & press combo 1xmax

1 @ 14kg db's, 14 reps + 4kg - 5reps

Total : 392 - 64kg

S BB Military press 1x5

1 @ 46,8kg + 2,2kg

Total : 234 + 11kg

X Med ball vertical throws1x5

Lower body/hip

E Pull throughs 1xmax

- Glemte desværre at lave den :blush:

S Deadlift 1x5

1 @ 110kg + 10kg

Total : 550kg + 50k

X Power clean 1x5

1 @ 56,4kg + 4,6kg

Total : 282kg + 12kg

Der var kun mig og og en af de andre blå bælter til træningen idag, mere specifikt ham jeg deler undervisningen med og heldigvis også den eneste som kan presse mig.

Planen var at vi skulle have trænet til kl 21.30 hvilket gav os 3½ timers ren sparring, men efter at have været igang lige under 1½ time brækker jeg næsen i starten af 3 sparrings runde.

Efter at have siddet i Tlf. kø på skadestue visitationen i 25 min får jeg at vide at der er flere timers ventetid så da jeg umiddelbart havde ligefrem havde travlt og vi havde jo lige taget hul på en sparrings runde få jeg intet galt i at afslutte dén.

Det endte så med at tage lidt over en time af finde en vinder hvor efter jeg begav mig ned til skadestuen hvor jeg fik lov at side i kø en time for endeligt at få at vide jeg skulle kontakte en hals og næse specialist.. nice!

Regner dog ikke med at det kommer til at få nogen betydning for træningen eller sagt på en anden måde så har jeg ikke tænkt mig at lade det få nogen betydning på træningen, skulle lige være at øge volumen:blush:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share