Sign in to follow this  
Achilles

The Road To A world Championship - Old School Gladiator Conditioning

Recommended Posts

Lørdag 5-3-2012

Stats: 80kg, 178. 33 år.

Dag 4 : SPEH 2

- Jeg eksplodere fremad i styrke i øjeblikket. Jeg har bustet mine PR's i næsten alle øvelser hver eneste gang med 5-10%.

På det sidste år er jeg gået fra at kunne lave 8-9 pull ups med besvær til at kunne påspænde 25+kg i sæt, lave klapping pull ups. Mine rows er gået fra godt 85kg til 130kg. Jeg kan lave tripple klapping push ups og min dødløft er igen på vej op. Alt går bare fremad hurtigere end jeg nogensinde har oplevet før. Det skal selvfølgelig ikke lyde som en klage sang for det er det selvfølgelig ikke, tværtimod er jeg estatisk over det. Nu er det interessante bare at se hvor længe jeg kan blive ved med at slå mine PR's og hvornår stagneringen opstår.. Forhåbenligt ikke foreløbig!

Rest : 60s mellem A-B og 90s mellem B-A

Efter hvert sæt forlænges pausen med yderligere 10s.

60/90 - 70/100 - 80/110 - 90/120 - 100/130

A Neutral grip pull up

B Plyo pull up m.klap

Sets: 5

Reps: 3/5

Weight: 14 - 16 - 18 -24 - 26 / BW

- jeg ved sku egentlig ikke hvorfor jeg starter så lavt nede i vægt for det er først når jeg kommer op på de 24 at jeg skal arbejde lidt for det så de tre første sæt trætter mig vel egentlig bare unødigt..

Prøver at starte ud med 20+ kg næste gang tror jeg, alt efter hvordan energien er selvfølgelig

C Seated cable row

D Bar to bar pulls / explosive recline rows from one bar to another

Reps: 3/5

Weight: 115 - 115 - 120 - 125 - 127.5 / Gult band hen over brystet for at holde mig nede i første 4 sæt, 5 var uden

- Jeg satte igen ny PR som jeg har gjort hver eneste gang de sidste gange, gik fra gammel pr på 120 til ny på 127.5 hvor de 127.5 var i sidste sæt.

E KB Bridge press

F Clap push up

Reps: 5/5

Weight: 32 - 32 - 32 - 32 - 32 / BW med band assist

G Dødløft

F Bridge

Sets: 5

Reps: 3/5

Weight: 105 - 110 - 120 - 130 - 140 / BW

- Enste øvelse hvor jeg ikke har overdrevent overskud, men det har nok mere med udtrætning at gøre da den ligger sidst i øvelses valget. Måske man skulle rotere øvelserne lidt..

Edited by Achilles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag 6-03-2012

Dag 5: Accessory workout

A Single am DB shoulder press

B BB Push press

Sets: 5

Reps: 3/5

Weight: 22 - 24 - 26 - 26 - 26 / BB+12.5 + 15 + 17.5 + 12.5 + 12.5

- De 15 og 17.5 kg i push press var lige i overkanten, men i forhold til sidste gang havde jeg også svært ved at få accelereret vægten op. jeg tror jeg havde fået fat i en af de lette 10kgs stænger sidst frem for den på 20 jeg brugte her.

Sprang Biceps træningen over pga de sidste par dages back 2 back ryg favorisering. Kan mærke at min træk muskulatur trænger til en pause nu, ligesom alt andet.

Edited by Achilles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag 7-03-2012

Dag 6: Accessory workout 2

Ring Dips:

Sets: 5

Reps: Max

Weight: BW

Reps: 11+1 - 8+1 - 7+1 - 6+1 - 5

- Ingen ide om hvor mange eller hvor tungt jeg kan køre i alm dips, men ring dips er hårdt!

Jeg står dog og mangler en power øvelse hvor jeg kan sætte af som ved armbøjninger med klap.

Som det kan ses med stort set alle de andre dage er alle øvelser paret hvor den ene er en styrke øvelse og den anden power. F.eks bænkpress og armbøjninger med klap. Jeg havde den forestilling om at jeg var både stærk og eksplosiv nok til at kunne lave klap dips, men der tog jeg sku fejl.

Edited by Achilles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredag 9-3-2012

Kendt dumbass bodybuilder vs. mig i fitness world."hvad er det for en øvelse, den kender jeg ikke, det kunne godt ligne rows, men det er det ikke for så gør du det helt forkert" "øh hvad blander du dig for?" "jeg kan jo ikke lade vær at blande mig når du sidder der og laver det fuldstændig forkert og ender med at brække din ryg vel, måske du skulle sætte mindre vægt på og tage nogle flere gentagelser knægt" "nej det tror jeg sku egentlig ikke jeg skal, hvorfor helvede skulle jeg det? hvad er det lige præcist jeg træner for din klovn og hvorfor helvede blander du dig i min træning? ligner jeg en der gider høre på dit mund lort? "du bliver jo aldrig stor sådan der din idiot" "det er heller ikke meningen din dumbass!" "hvad fanden laver du så i et fitness center?" "jeg laver kolbøtter.. hvad fanden tror du jeg laver din kød klump?? kunne det ikke tænkes at eftersom jeg ikke træner som en bodybuilder at jeg måske ikke har intentioner om at blive en?? "hvad træner du så for?" "kunne mine fighterwear shorts, trøje eller cap være et hint måske?" "du bliver stadig aldrig stor af at træne sådan og du laver øvelsen forkert" "hvordan ved du jeg laver øvelsen forkert? hvad er det jeg prøver at opnå med den??" "det ved jeg ikke.." "NEJ SÅ FUCK AF" - Hold kæft en kegle!

Dag 1: SSP 1

4 rounds of

A One arm row

Reps: 5/5

Weight: 55 - 55 - 55 - 50kg

B Full extension one arm row ( drejer kroppen )

Reps: 5/5

Weight: 45 - 45 - 45 - 45kg

C Bridge

Reps: 10

Weight: Bw

D Asymmetrisk KB bridge press

Reps: 5/5

Weight: 32/16 - 32/16 - 32/16 - 32/16

E Farmers holds

Weight: 2x42kg db's

Time: 1:04 - 55s - 60s - 53s

F Controlled guard stand up ( Op at stå, et ben af gangen fra knæ med en KB ude foran kroppen )

Reps: 5/5

Weight: 24 - 24 -24 - 24

G Full extension one arm ring drag ( recline row i ringene med fuld torso rotation i slutningen )

Reps: 5/5

Weight: Bw

H Medball band ressisted plyo push ups

Reps: 5

I Medball seatbelt squeeze

Time: 10s

Weight: 20 lbs medball.

Edited by Achilles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this