Hjemmelavet Protein-shake


weddell
 Share

Recommended Posts

Det er bare surt, at med de store prisstigninger på mælk, så er det faktisk billigere at købe protein pulver, set ud fra kg prisen for protein.

Tja det er nu ikke mælken prisen der har ændret det. Det her altid været billigere.

Protein er jo også steget. 630kr for 5kg protein, er 130kr pr kg. Altså 13kr for 100gram, altså 4,3kr for 33gram.

Det er cirka hvad der er i en liter mælk (CIRKA blev der sagt)

En liter mælk kan vel fås til 5-6kr i Netto de fleste steder. Så jo, det er billigere

Men hvor meget mælk skal man så hælde ned i løgneren før det har nogen virkning, og er det lige så godt som proteinpulver? :4drunk:

1Liter

Link to comment
Share on other sites

Tja det er nu ikke mælken prisen der har ændret det. Det her altid været billigere.

Protein er jo også steget. 630kr for 5kg protein, er 130kr pr kg. Altså 13kr for 100gram, altså 4,3kr for 33gram.

Det er cirka hvad der er i en liter mælk (CIRKA blev der sagt)

En liter mælk kan vel fås til 5-6kr i Netto de fleste steder. Så jo, det er billigere

1Liter

Er det lige så godt som proteinpulver eller er det bare en lokumsløsning?

Link to comment
Share on other sites

Tja det er nu ikke mælken prisen der har ændret det. Det her altid været billigere.

Protein er jo også steget. 630kr for 5kg protein, er 130kr pr kg. Altså 13kr for 100gram, altså 4,3kr for 33gram.

Det er cirka hvad der er i en liter mælk (CIRKA blev der sagt)

En liter mælk kan vel fås til 5-6kr i Netto de fleste steder. Så jo, det er billigere

1Liter

Trådstarterens problem var at han synes proteinpulver er for dyrt, hvorefter du foreslår noget dyrere. Ikke fordi det er dårligt råd, mælk har skam en flot næringsprofil, men ikke hensigtsmæssigt med hensyn til penge. Men vi må da håbe at man snart kan købe en liter mælk til 3,95 igen.

Tjekkede markedet for et par dage siden, idet jeg netop stod over for om valget skulle stå på mælk eller pulver. Der fik jeg med de billigste priser, at protein fra mælk kostede 150 kr kg og pulver 110 kr kg. Men selvfølgelig er det lige vidt, for det er de færreste, jeg kender, som kan indtage prot pulver uden mælk.

Link to comment
Share on other sites

Trådstarterens problem var at han synes proteinpulver er for dyrt, hvorefter du foreslår noget dyrere. Ikke fordi det er dårligt råd, mælk har skam en flot næringsprofil, men ikke hensigtsmæssigt med hensyn til penge. Men vi må da håbe at man snart kan købe en liter mælk til 3,95 igen.

Tjekkede markedet for et par dage siden, idet jeg netop stod over for om valget skulle stå på mælk eller pulver. Der fik jeg med de billigste priser, at protein fra mælk kostede 150 kr kg og pulver 110 kr kg. Men selvfølgelig er det lige vidt, for det er de færreste, jeg kender, som kan indtage prot pulver uden mælk.

Engangs udgiften er væsentlig mindre. 5kg protein koster 600kr. En liter mælk koster 6kr. Rigtig mange mennesker (har jeg ladet mig fortælle) har ikke luft nok, eller styr nok på deres økonomi til at de har 600kr eller mere til rådighed til den slags indkøb. Derfor mit svar.

Ellers har du naturligvis ret i din anke. Og jeg bruger også altid selv protein pulver. Især fordi jeg sjældent kun indtager 30gram, og i øvrigt også har brug for carbs samtidig

Link to comment
Share on other sites

Engangs udgiften er væsentlig mindre. 5kg protein koster 600kr. En liter mælk koster 6kr. Rigtig mange mennesker (har jeg ladet mig fortælle) har ikke luft nok, eller styr nok på deres økonomi til at de har 600kr eller mere til rådighed til den slags indkøb. Derfor mit svar.

Hmm den tanke tænkte jeg ikke, det har du selvfølgelig ret i. Og ved nærmere eftertanke, så kan det være at trådstarteren, er så heldig, at der er mor som handler ind, og derfor slet ikke behøver bekymre sig om de alarmerende stigende mælkepriser. :smile:

Link to comment
Share on other sites

En opskrift jeg fået fra en veninde som mener hun ikka kan tåle proteinpulver:

2,5 dl kærnemælk

2 spsk frosne hindbær

1-2 spsk honning

1-2 spsk fløde

Aner ikke hvad kiloprisen bliver, dok... Det pulver jeg senest købt, kostede cirka 12kr per portion og det synes jeg er en OK pris.

Link to comment
Share on other sites

En opskrift jeg fået fra en veninde som mener hun ikka kan tåle proteinpulver:

2,5 dl kærnemælk

2 spsk frosne hindbær

1-2 spsk honning

1-2 spsk fløde

Aner ikke hvad kiloprisen bliver, dok... Det pulver jeg senest købt, kostede cirka 12kr per portion og det synes jeg er en OK pris.

:crazy: sådan en hver gang efter træning og jeg tror nok jeg bliver større..ikke muskelmæssigt desværre!

Link to comment
Share on other sites

Det der er ikke en protein shake, men en fedt- og kulydrat shake :wink:

Fedt og kulhydrat skal man nu også have, jo :wink: Min veninde er nu en af de der typiske "hard gainers" og havde kun godt af det. Jeg kan også tåle at køre meget fedt ned. Du skal bare tajme det rigtigt og give den gas og ikke spise lort i øvrigt.

Link to comment
Share on other sites

Der er forskel på restitutionen for kvinder og mænd.

Kvinder skulle efter noget nye ofrskning restutuere bedre efter cardio på et mere "mixed meal".

Dv.s en blanding af kulhydrat, fedt og protein.

Det samme kunne snildt gøre sig gældende inden for styrketræning.

Det vides ikke. Så det kan godt være et god tbud til Post WO ernæring.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg ved godt at det her er et gammelt emne, men jeg fandt et godt link. Whey protein pulver er i realiteten bare ostevalle. Lav noget hjemmelavet ost og brug vallen (ret ulækkert egentligt).

Her er der en vejledning til at lave det selv. Så må i selv regne ud om det kan betale sig at lave det derhjemme eller købe det som pulver.

Link:

http://eatcleanlifthard.com/forum/showthread.php?t=17601

Hvis der er nogen der vælger at lave det og smage på det, så vil jeg da meget gerne vide hvordan ostevalle smager :s

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share