Træningsprogram x2 - nybegynder


MSM
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er for 2 uger siden startet på styrketræningsprogram 3 herinde fra; http://www.sundlivsstil.com/DK/tekst%20sid...sprogrammer.htm (programmerne kan ses i bunden), og så tænkte jeg om det er til nogen fordel, at kombinere programmerne. Fx først at lave hele styrketræningsprogram 3 igennem, holde 5-10 min pause og derefer lave hele styrketræningsprogram 1??

Vil det belaste kroppen for meget når man lige er startet eller tror I det vil gavne mig??

Det var det ene spørgsmål, har lige et enkelt mere:

Hvor mange gange vil I anbefale at træne disse programmer om ugen.

Jeg tænker selv på hver anden dag, så kroppen har en dags hvile efter hver træningsdag. Men det er ikke mig der er eksperten ;)

Hvis I skal bruge det, er jeg en dreng på 17 år og er ret spinkel.

Har gået til sport i 5-6 år vil jeg tro, men det har aldrig været i nærheden af eliteplan, er stoppet for nogle måneder siden, så min kondi er ikke helt god. Overvejer derfor også at supplere styrketræningen med noget løben :)

Tak på forhånd, ser frem til svaret :)

Link to comment
Share on other sites

Programmer som er bygget på mavebøjninger, armstrækker og elastikker kan man stort set træne hverdag, da belastningen på muskler og led ikke er den største.

Du vil få en meget hurtigere fremgang i muskelmasse og styrke, hvis du begynder at løfter frivægte, 3 gange om ugen, i forhold til de programmer på sundlivsstil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share