Skift til 3 eller 4 split fra 2 split


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Jeg træner 6 gange om ugen og køre med dette 2 split program.

post-10700-1202054523_thumb.jpgpost-10700-1202054531_thumb.jpg

Jeg køre 1½ - 2 timer motion hver træningsdag, hovedformålet med min træning lige nu er at tabe mig og bibeholde min styrke, men vil det være en fordel at skifte til 3 eller 4 split?

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner 6 gange om ugen og køre med dette 2 split program.

Jeg køre 1½ - 2 timer motion hver træningsdag, hovedformålet med min træning lige nu er at tabe mig og bibeholde min styrke, men vil det være en fordel at skifte til 3 eller 4 split?

Tror ikke du vil få det store fordel ved at skifte til et 3/4-split program - til gengæld ville jeg skifte valget af øvelser helt ud hvis det var mig....du har hverken DL, Squat eller bænkpres med..

det er et program du har fået af en instruktør i dit center, ikk?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du vil få det store fordel ved at skifte til et 3/4-split program - til gengæld ville jeg skifte valget af øvelser helt ud hvis det var mig....du har hverken DL, Squat eller bænkpres med..

det er et program du har fået af en instruktør i dit center, ikk?

Det er et program som en af instruktørene har lavet til mig og jeg der er Squat på program A øvelse 2, tager 140(12G), 160(12G), 180(12G) og 210(8G) kg, der er ikke bænkpres, men øvelse 6 program B er det samme men sidder bare op, DL har jeg aldrig prøvet, måske skulle jeg prøve det.

Link to comment
Share on other sites

Det er et program som en af instruktørene har lavet til mig og jeg der er Squat på program A øvelse 2, tager 140(12G), 160(12G), 180(12G) og 210(8G) kg, der er ikke bænkpres, men øvelse 6 program B er det samme men sidder bare op, DL har jeg aldrig prøvet, måske skulle jeg prøve det.

du har ikke squat med i dit program, men et eller andet ben maskin halløj.

som den anden også sagde, bør du få dig et bedre program, baseret på frivægte :wink:

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

du har ikke squat med i dit, men et eller andet ben maskin halløj.

som den anden også sagde, bør du få dig et bedre program, baseret på frivægte :wink:

Når man har en vægt på skulderen og sætter sig ned og op igen er det ikke squat?

Ja det kunne være prøve med fri vægte, problemet er bare at der kun er et stativ til DL/squat og der altid optaget.

Link to comment
Share on other sites

Vil det sige man kun kan køre Squat med fri vægtstang?

Nej, men der er en kæmpe forskel. Du får bevægbanen foræret, hvor du ved frivægt selv skal sørge for ikke at falde til siderne eller forover/bagover ved at selv at stabilisere dig.

Den øvelse du siger der er som bænkpres, prøv at gå over at lave rigtig bænkpres og se hvor meget du kan løfte der i forhold til brystpres maskinin.

Og hvorfor tror du squat stativet altid er optaget og smith fri? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nej, men der er en kæmpe forskel. Du får bevægbanen foræret, hvor du ved frivægt selv skal sørge for ikke at falde til siderne eller forover/bagover ved at selv at stabilisere dig.

Den øvelse du siger der er som bænkpres, prøv at gå over at lave rigtig bænkpres og se hvor meget du kan løfte der i forhold til brystpres maskinin.

Og hvorfor tror du squat stativet altid er optaget og smith fri? :tongue:

Tak for svar.

Jeg kan nu tage mere i bænkpress(60 -105kg) end jeg gør i den anden øvelse(55 kg) :bigsmile: Jeg er begyndt på squat, da jeg var oppe på max vægt i benpress(400KG+slædens vægt) :4thumbup: , men jeg tror at jeg vil prøve squat med fri stang på onsdag, så kan det vel ikke vare lang tid før jeg er oppe på max vægt :laugh: så må jeg bare håbe jeg ikke kan mærke det i lysken, det kan jeg ikke mere i stativet når jeg har small fodstilling, jeg tror det bliver for svært at holde en small fodstilling med fri vægt.

Link to comment
Share on other sites

Har i ikke en hack sqaut maskine?

Jeg kan ikke huske, om de ter Dorian Yates, men en af de store bodybuildere siger faktisk at almindelig bænkpres er noget lort, fordi det er en potentielt skadelig øvelse med relativt begrænset ROM, og derfor er den ikke specielt anbefalelsesværdig til bodybuilding. Nu skulle han vist også forsøge at sælge maskintræning, men noget er der jo om det.

Link to comment
Share on other sites

Har i ikke en hack sqaut maskine?

Jeg kan ikke huske, om de ter Dorian Yates, men en af de store bodybuildere siger faktisk at almindelig bænkpres er noget lort, fordi det er en potentielt skadelig øvelse med relativt begrænset ROM, og derfor er den ikke specielt anbefalelsesværdig til bodybuilding. Nu skulle han vist også forsøge at sælge maskintræning, men noget er der jo om det.

Nej, vi har ikke sådan en.

Man skal passe lidt på med at lytte til folk der vil sælge noget :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share