uha, ikke lige min kop the


Rarpix
 Share

Recommended Posts

Fik min 5 kg's Protein pulver spand i dag med Vanilie til 650.- (og blander det også op med druesukker)

Men er du færdig, det er dårligt. Første tår var okay, men jo længere jeg kom ned, jo være blev det bare, og var tæt på at knække mig 2-3 gange efter et par mundfuld. Jeg blandede åbenbart op med alt for meget vand, så skulle igennem 1 liter cirka..

Men kan man ikke blande det op med andre ting, så det fjerner den kvalmende Vanilie smag?

Fx Kakao, sodavand?

Håber nogle der kan hjælpe, for ellers har jeg spildt 650.- (Og er nybegynder i center fra sidste uge af :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et godt alternativ til dig. Det hedder mad.

Det kan indtages som du ønsker og kan blandes op i alle drikkevare så som mælk, vand, øl, m.v.

Spøg til side, det er meget forskelligt hvilken smag man foretrækker.

Du kan fint blande op i mælk i stedet, men den kvalmende smag forsvinger imo aldrig helt.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Fik min 5 kg's Protein pulver spand i dag med Vanilie til 650.- (og blander det også op med druesukker)

Men er du færdig, det er dårligt. Første tår var okay, men jo længere jeg kom ned, jo være blev det bare, og var tæt på at knække mig 2-3 gange efter et par mundfuld. Jeg blandede åbenbart op med alt for meget vand, så skulle igennem 1 liter cirka..

Men kan man ikke blande det op med andre ting, så det fjerner den kvalmende Vanilie smag?

Fx Kakao, sodavand?

Håber nogle der kan hjælpe, for ellers har jeg spildt 650.- (Og er nybegynder i center fra sidste uge af :blush: )

Mælk og frosne jordbær!

Ellers kan du jo klemme to fingre om næsen når du drikker din shake :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes bare, at hvis man først er træt af et proteinpulver, bliver det kun værre med tiden. Alle dem jeg har haft fingre i, har smagt bedst med mælk, vand bliver så underligt mærkeligt. Prøv desuden at leg med blandingsforhold. Hvis det bliver for tykt syntes jeg det har tendens til, at blive for kvalmt. Men syntes også, at 90 g. druesukker er en pæn sjat.

Indrømmet er vanilie i protpulver nu heller ikke en favorit. Chokolade eller jorbær er en bedre personlig præference.

Hvis det bare skal ned, og du har tænkt dig at spise det alligevel er fingerne om næsen ikke et dårligt trick.

Nogen laver tricket, at blende det med isterninger, og lave en slags proteinpulversorbet. Men der er igen STOR forskel på mærker og hvordan de smager. Har haft fingre i noget gyseligt lort, og har også haft noget, der smager af nesquick og mælk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes bare, at hvis man først er træt af et proteinpulver, bliver det kun værre med tiden. Alle dem jeg har haft fingre i, har smagt bedst med mælk, vand bliver så underligt mærkeligt. Prøv desuden at leg med blandingsforhold. Hvis det bliver for tykt syntes jeg det har tendens til, at blive for kvalmt. Men syntes også, at 90 g. druesukker er en pæn sjat.

Indrømmet er vanilie i protpulver nu heller ikke en favorit. Chokolade eller jorbær er en bedre personlig præference.

Hvis det bare skal ned, og du har tænkt dig at spise det alligevel er fingerne om næsen ikke et dårligt trick.

Nogen laver tricket, at blende det med isterninger, og lave en slags proteinpulversorbet. Men der er igen STOR forskel på mærker og hvordan de smager. Har haft fingre i noget gyseligt lort, og har også haft noget, der smager af nesquick og mælk.

Okay, prøver mælk...

Bare lidt besværligt, når man skal have den efter træning, ikke så fedt med en lunken mælk i tasken, mens man træner. Er hjemme cirka en ½ time efter træningens slutning, kan jeg bare tage den der så?

Link to comment
Share on other sites

hejsa

jeg har en protein med neutral smag og den er rimelig styg at drikke ren.

Når jeg blender en shake er det ofte med en halv pose frosne bær cirka 150 gram. Hindbær skovbær jordbær. Poserne er billige så det kan du ligeså godt blande i som druesukker(næsten altså). For at gøre den ekstra lækker tilsætter jeg krydderier som vanilie pulver, kardemomme, kanel eller nellike. Citronsaft og øko-citronskal er også godt at tilsætte. Prøv dig lidt frem. køb nogle krydderier der er stødte. det er træls at have halve nelliker siddende i kindtænderne. Men godt med frosne bær i så shaken er ordentlig kold og fruity er vigtig.

En anden go morgen shake er Mælk, Banan, kaffe(espresso eller bare øko-kaffe pulver direkte i blenderen) nogle af krydderierne fra før og citron.

Link to comment
Share on other sites

90 gram sukker, det er da helt vildt.

Jeg bruger normalt 20-30 gram protein til 2,5 dl mælk.

Der er stor forskel på smag og hvor nemt det er at blande op.

Det er mit indtryk, at det afhænger af prisen.

Du kan jo putte det under køb og salg, hvis du ikke finder ud af at bruge det.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ligefrem ekspert på området, men jeg har kun smagt ét proteintilskud jeg ikke kunne lide. Det var med Kassein i stedet for Valle. Om det er derfor er jeg ikke helt overbevist om.

Men bortset fra den ene er jeg da helt vildt med smagen. Både vanilie, chokolade og i mindre grad men stadig også med banan og jordbær.

Hvis ikke der var så mange kalorier i så kunne jeg da godt gå hen og blive forfalden ;-)

Jeg blander næsten altid op med koldt skummetmælk (ellers kakao). Nogle gange kommer der også lidt havregryn (knust i en kaffemølle eller en blender) i. Men det gør det ikke mere lækkert (men stadig er det meget meget let for mig at få ned).

Nogle gange putter jeg isterninger eller banan i. Det er også super godt.

Prøv med skummetmælk, isterninger og proteinpulver. Og drop så evt. druesukkeret. Så er jeg næsten sikker på at du ville kunne lide det!

Alternativt prøv at blande op med kakaomælk og evt. stadig isterninger. Der er så også mere kulhydrat i kakaoen allerede.

Hvis ikke der er noget af det der virker, så prøv et andet mærke (men måske ikke lige 5 kg fra starten).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share