De skrå mavemuskler


kristian_KH1301
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg er kommet ind i en meget god rytme med min mavetræning, træner maven 3 gange ugentligt af 3-4 øvelser, det rigtigt går godt med de "lige" muskler, men jeg kan ikke rigtigt få de skrå med, selvom jeg kører øvelser på dem. Måske træner jeg dem forkert, eller os er øvelserne bare ikke gode/hårde nok. Kan i hjælpe mig med nogen gode øvelser og fif til de skrå mavemuskler. Gerne noget af forskellig sværhedsgrad/hårdhedsgrad.

takker på forhånd

Link to comment
Share on other sites

hej

der er jo tonsvis af muligheder. Fx:

1. "Woodchops" i kabel

2. "omvendt woodchops" i kabel

3. liggende mavebøjninger med benene liggende til siden

4. Hængende i en ribbe og træk så benene op til siden

5. Squat med håndvægt i en hånd

6. "dødløft med stang over hovedet". . lidt indviklet :)

7. twist crunch

8. Full contact russian twists

Det var et par stykker du kan starte med. De fleste er tilmed meget funktionelle :)

Go fornøjelse

Olesen

Link to comment
Share on other sites

hej

der er jo tonsvis af muligheder. Fx:

1. "Woodchops" i kabel

2. "omvendt woodchops" i kabel

3. liggende mavebøjninger med benene liggende til siden

4. Hængende i en ribbe og træk så benene op til siden

5. Squat med håndvægt i en hånd

6. "dødløft med stang over hovedet". . lidt indviklet :)

7. twist crunch

8. Full contact russian twists

Det var et par stykker du kan starte med. De fleste er tilmed meget funktionelle :)

Go fornøjelse

Olesen

Du må meget gerne uddybe, hva du mener med "dødløft med stangen over hovedet" :laugh: - Bare så godt som du kan..

Link to comment
Share on other sites

hej

Nej den er god nok det er DØDLØFT med stang over hovedet... ka godt høre det lyder lidt forkert så her kommer en forklaring.

1. lig en stang med vægte på ved siden af dig, så den liger parallelt med dig ( så man kan gribe direkte fat i den som i en kuffert fx !! )

2. derefter bøjer man sig ned ved at dreje i maven/kroppen ( fødderne bliver det samme sted ) og tager fat i stangen

3. så løftes stangen i en' bevægelse over hovedet i strakte arme, og sænkes ned på modsat side

Det er en super hård øvelse, som dog kræver lidt instruktion til at starte med... men jeg havde i hvertfald de ondeste DOMS i maven dagene efter....

.

P.S: overhead squat er skam også OK.... eller -zercher squat for den sags skyld :)

Olesen

Link to comment
Share on other sites

Tror 'Side bend' ville være et bedre alternativ.

den vil jeg også anbefale som en af de øvelser der rammer ekstern oblique(tror jeg vist nok de hedder) bedst.

- ret ryg og en meget tung håndvægt i den ene hånd ( endda måske bruge strabs, for at håndvægten bliver tung nok!) jeg plejer nogle gange at bruge en kabel maksine, da vores vægte er på max 40kg. og det er ikke nok! og så ellers bare lav nogle side "bug".

mavebøjninger af crunch(vist nok) typen, hvor de tager den samme side 10-15 rep i træk og skifter side. hænder bag nakken. roligt og kontrolleret.

hvis du kan finde en forsvarlig måde at gøre det på: så hæng i fødderne, og løft overkroppen op så langt du kan - til siden.

hængende ben-løft til siden, igen - den samme side 10-20 rep i træk og skift så side. ref "tut".

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

hej

der er jo tonsvis af muligheder. Fx:

1. "Woodchops" i kabel

2. "omvendt woodchops" i kabel

3. liggende mavebøjninger med benene liggende til siden

4. Hængende i en ribbe og træk så benene op til siden

5. Squat med håndvægt i en hånd

6. "dødløft med stang over hovedet". . lidt indviklet :)

7. twist crunch

8. Full contact russian twists

Det var et par stykker du kan starte med. De fleste er tilmed meget funktionelle :)

Go fornøjelse

Olesen

Spændende tråd - og må sige det ser ud til nogle gode og spændende øvelser :4mewantfood: Men hvor finder man en brugsanvisning til udførelsen af øvelse 1,2 og 8?? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Spændende tråd - og må sige det ser ud til nogle gode og spændende øvelser :4mewantfood: Men hvor finder man en brugsanvisning til udførelsen af øvelse 1,2 og 8?? :w00t:

Går ud fra at 8'eren er den her:

. Men ved ikke om der også er en der hedder full contact russian twist. Vil umiddelbart tro at der måske tænkes lidt på denne her
. Bortset fra det, så er teknikken på full contact twist videoen nok ikke helt ideal. Jeg vil mene at han burde rotere mere på fødderne, men det er der nok nogle eksperter der kan kommenterer på.

De to øvrige kender jeg ikke til, men mon ikke de også kan findes på youtube?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share