Slik under vægttab


Tinna
 Share

Recommended Posts

"Do as you do:" - Barry Long

Selv har jeg det eksakt som min fantastiske ven, den bokstaveligtalt 'store' Jørgen Storm, engang i sin tid skrev til mig, jeg håber det er okay med ham jeg poster det:

Almindeligvis plejer jeg ret let og over tid at kunne komme ned på ca. 10% kropsfedt, hvis jeg bare passer min sædvanlige livs- og madrytne og holder nallerne fra søde sager, pizzaer og andet junk.

Det kan jeg sagtens, hvad jeg ikke kan er at indtage disse herlige ting i moderation!

UGH:

INTET er så slemt, at det ikke kan tillades i et eller andet omfang.

Jeg er stort set enig, men alligevel lidt uenig - rent sundhedsmæssigt er der nemmelig ting, man/alle bør prøve på at undgå helt - f.eks. transfedtsyre, friture osv. Men oftest findes der en sundere version af disse fødevarer man eftertragter, og så bør man måske vælge denne i stedet - etc. som du selv snakker om med det usunde slik - det kunne også være brygningen af en god pizza - osv. Ofte ser det faktisk muligt slet ikke at behøve snyde / vælge det usunde, ved at finde bedre 'kvalitets' valg, eller ved at vælge andet men også godt kan li, men når andet ikke er muligt - eller man rent psykisk måske bare vælger at snyde, for snydens skyld så er min opfattelse følgende:

Det vigtigste aspekt; når vi snakker om at skabe plads til "usunde" ting i et ellers sundt liv, kan skæres ned til de to følgende simple regler;

1. Det usunde skal være undtagelsen i det sunde, ikke visa versus.

2. Lad være med at overdrive, når undtagelserne kommer, så begræns skaden mest muligt. Hellere lidt godt, end meget skidt. Køb en nobel drue, ynglings øllen, gude chokoladen, eller ben&jerry isen. - drik/spis det halve og nyd den i stedet dobbelt så meget. Der ER ting der aldrig kan accepteres heller, ikke i små mængder - lidt slik juleaften er dog ikke en af dem.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er stort set enig, men alligevel lidt uenig - rent sundhedsmæssigt er der nemmelig ting, man/alle bør prøve på at undgå helt - f.eks. transfedtsyre, friture osv.

Selvfølgelig er der ting, som man ikke bør indtage i for store mængder eller måske ligefrem forsøge at undgå fuldstændigt (eksempelvis skal man nok også holde sig fra uran og asbest), men igen handler det om mængder, og hvis man lige kommer til at spise en enkelt pommes frites fra MacD, så tager det nok ikke så mange år af dit liv alligevel. Med hvis man fråder en supersized pommes frites dagligt, så er sagen måske en anden. Igen mængder :wink: .

Ellers er vi ganske enige.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share