Fedttab uden ændring i kostplan?


WideEyes.dk
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har det sidste halve år intensiveret min vægttræning, og det er begyndt at give gode resultater. Nu vil jeg af med fedtet der skjuler mine mavemuskler (det er jo snart sommer :)).

Jeg har prøvet at ændre kosten. Det har også hjulpet lidt. Spiser ikke meget slik osv., men min kost er stadig meget fed i form af gode saucer, fløde, bacon etc.

Førhen gik jeg en del til spinning, og overvejer at starte igen da det nok er den motionsform der passer bedst til mit temperament. Men er det utopi at tro at jeg kan tabe 2-4kg på 4 mdr ved 2 ugentlige timer til spinning uden at lægge kosten yderligere om?

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle

Jeg har det sidste halve år intensiveret min vægttræning, og det er begyndt at give gode resultater. Nu vil jeg af med fedtet der skjuler mine mavemuskler (det er jo snart sommer :)).

Jeg har prøvet at ændre kosten. Det har også hjulpet lidt. Spiser ikke meget slik osv., men min kost er stadig meget fed i form af gode saucer, fløde, bacon etc.

Førhen gik jeg en del til spinning, og overvejer at starte igen da det nok er den motionsform der passer bedst til mit temperament. Men er det utopi at tro at jeg kan tabe 2-4kg på 4 mdr ved 2 ugentlige timer til spinning uden at lægge kosten yderligere om?

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Det er vidst bare et regnestykke som nogen af de andre kan lave (kan ikke huske hvordan man gør). Men det gælder om at finde et ca. antal for forbrændte kalorier, at antage at du spiser et antal kalorier svarende til dit ligevægtsindtag nu, og så beregne differensen og betragte det i forhold til det antal kalorier der skal være i underskud for at forbrændet et kg fedtvæv.

Ellers kan du uden at ændre i kostsammensætningen tabe dig ved at spise lidt mindre af det hele.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

Først beregner du hvor meget energi du ca bruger om dagen:

MOL's Energiberegner:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

så finder du Krop&KostHK:

http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=240

og så vejer du og noterer hvad du spiser hver dag i f.eks. en uges tid.

Så er det nemt at se om regnestykket går op: Energi_brugt < Energi_indtaget.

Et kilo kropsfedt indeholder cirka 30.000 kJ (7 000 kcal) oplagret energi, så sigt efter at ligge ca 3500kcal under pr uge eller ca 500kcal pr. dag.

Det ser således ud i skema:

http://imageload.dk/files/203629f85325d22a...7601dc3ba2a.JPG

Det er nemt at gå til og tager ikke så lang tid som man skulle tro.

Den indbyggede database er ret omfattende og det er nemt at tilføje flere varer.

Til min træning giver mit Garmin Forerunner 305 et godt estimat af forbrugte kcal og når jeg er indendørs gør løbebåndet og cyklen det samme, så det er nemt at stille op hvad jeg spiser i energi og hvad jeg forbruger

Håber du kan bruge det. Jeg kan personligt godt lide denne tilgang til min træning og diet, så kan jeg se præcis hvad jeg indtager og ved at det jeg laver hver dag virker også selvom jeg måske ikke selv bemærker det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share