Kim Westergård -behandler - nogle erfaringer?


Jarl Pors Jakobsen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har i forbindelse med min sport, kajak på landsholds plan, fået en slem overbelastning i min ene skulder. Jeg har i 4 uger ikke rigtig kunne lave noget aktivt med armen - i starten kunne jeg ikke engang spise med kniv og gaffel...

Jeg har været på den obligatoriske ibumetin kur - dog uden det store resultat. Får også ugentlig behandling hos en fys, men igen, uden det store resultat. Men så var det jeg hørte om Kim Westergård, der eftersigne skulle have været under Rudi Kåre Føli (tror jeg nok han hedder) s vinger. Han er eftersigne en yderst kompetent herre, og god til behandlinger af skader. Problemet er bare at han også er godt betalt, og jyde som jeg er, ville jeg lige høre om nogle har erfaringer med hans behandlinger. Om de er gode, eller om de ikke gør den store forskel?

Håber nogle kan hjælpe!

Mvh Jarl

Edited by Jarl Pors Jakobsen
Link to comment
Share on other sites

Hej Jarl

Kender ikke Kim Westergård.

Men ville høre om du har fået en diagnose på din skade? Har du fået taget røntgen, ultralyds eller MR skaning?

Jeg mener helt sikkert at man ikke skal underkue de alternative behandlere.

Dog ville det da være oplagt, at først udtømme de muligheder vores etableret sundhedssystem giver os. For ikke at sige også billigere:)

Hvis du er en del af en landshold bruttotrup burde også være langt lettere for dig. Da der da burde være sundhedspersonel tilknytte som kan henvise dig?

Men ellers er det kun god bedring her fra.

Mvh Dværgsilkeaben.

Link to comment
Share on other sites

Hej Dværgsilkeabe :)

Jo jeg har fået en diagnose fra min læge og fys, hvor de begge mener det er en generel overbelasting af det meste af deltoideus og pecturalis minor. Derudover er jeg for stærk i brystet, og har derfor en tendens til at trække skulderen fremad når jeg "arbejder", og derved skabe et uvant belastning på skulderleddet/muskulaturen.

Jeg har spurgt min læge efter en kortisol behandling, men han mener jeg er så ung, og nok hurtigt skal komme mig (blabla...) Endvidere er jeg lige præcis udenfor bruttogruppen, er på det såkaldte "udviklings landshold" -og derfor desværre lige udenfor tdk støtte. Har virkelig presset på for at få landstræneren til at give mig en behandling hos en tdk fys/læge, men de tilknyttet tdk læger har desværre ikke tid til en ikke tdk støttet roer. Så det er noget rod, det er også derfor jeg måske skal ud og investere de 1000-2000 kr Kim W. koster.

Men skal jeg spørge min læge efter MR-scanning mm? Kan man evt se noget på det, hvis det alligevel handler om en overbelastning?

Mvh JArl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share