Hvor lang tid?


weddell
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen...

Hvor lang tid går der før man begynder at tabe sig på vægten, når man spiser sundt og træner tit i motionscenter?

Jeg begyndte her for ca 3-4 uger siden, og har læst at der gåt lidt tit før man kan se resultater på vægten... Jeg spiser sundt, træner 2-3 gange om ugen i motionscenter, hvor jeg styrketræner og bruger diverse kredsløbsmaskiner... + jeg dyrker kampkunst 2 gange om ugen.

Weddell

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen...

Hvor lang tid går der før man begynder at tabe sig på vægten, når man spiser sundt og træner tit i motionscenter?

Jeg begyndte her for ca 3-4 uger siden, og har læst at der gåt lidt tit før man kan se resultater på vægten... Jeg spiser sundt, træner 2-3 gange om ugen i motionscenter, hvor jeg styrketræner og bruger diverse kredsløbsmaskiner... + jeg dyrker kampkunst 2 gange om ugen.

Weddell

Det kommer jo an på hvor mange timer du træner og hvor sundt du spiser, dvs hvor stort kalc. underskud du har, hvis du ikke har trænet før kan der godt gå lidt tid, da du opbygger muskler.

Du skulle tag at måle dig på forskelige steder på kroppen, så du kan se der sker noget.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er, at ved intensiv træning f.eks løb og kcal underskud, går der ca. 2 måneder før man kan se resultateter på vægten. Som der bliver sagt kan man sagtens træne meget uden at se resultater, men det skal være en helhjertet indsats så man er bevidst om at træne og forbrænde mere end man indtager. Det er nok en god ide ikke at fokusere for meget på resultater og vægten, men mere mærke hvordan kroppen forandrer sig, evt måle med et målebånd ved taljen fremfor vægten. Vægten kan godt have negativ virkning, hvis man ser for meget på om man dagligt har tabt sig. Hvis man skal veje sig vil jeg råde til at man højst gør det en gang om ugen eller hver 14 dag.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er, at ved intensiv træning f.eks løb og kcal underskud, går der ca. 2 måneder før man kan se resultateter på vægten. Som der bliver sagt kan man sagtens træne meget uden at se resultater, men det skal være en helhjertet indsats så man er bevidst om at træne og forbrænde mere end man indtager. Det er nok en god ide ikke at fokusere for meget på resultater og vægten, men mere mærke hvordan kroppen forandrer sig, evt måle med et målebånd ved taljen fremfor vægten. Vægten kan godt have negativ virkning, hvis man ser for meget på om man dagligt har tabt sig. Hvis man skal veje sig vil jeg råde til at man højst gør det en gang om ugen eller hver 14 dag.

Min erfaring er ved intensiv træning at jeg i løbet af de 2 måneder har tabt 10 kg!! Så vi er åbenbart forskellige :wink:

Intensiv træning er et vidt begreb... for mig er intensiv træning nok nærmere lig med 2-3 timers daglig træning hvor størstedelen af min fedtforbrænding foregår ved lavintensitet i form af et pulsniveau på max 140 slag/min

Vægttab er nu engang et spørgsmål om at få et regnestykke til at gå op, dvs min have et underskud på 500 kalorie dagligt, få trænet HVER dag, få nok nattesøvn så restitutionen er i orden og ikke mindst spise en kost hvor det primære kulhydrat indtag er baseret på "grove" kulhydrater, fedtet kommer fra gode kilder og så nok protein til at tage toppen af sulten :smile:

(det var en kort opsummering)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mente med at skrive 2 måneder var at for mig var det ikke nok at træne 3-4 uger med løb hver dag før jeg kunne se synlige resultater. I løbet af 2 måneder havde jeg tabt 6 kilo med en times løb hver dag. Jeg tror at for virkelig at skulle kunne se resultater bør man træne hver dag. Jeg mener, at det man taber først er væske og det kan gå forholdsvis hurtigt, først derefter begynder man at tære på fedtdepoterne.

Måske du bør træne mere for at sætte fedtforbrændingen i vejret?!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mente med at skrive 2 måneder var at for mig var det ikke nok at træne 3-4 uger med løb hver dag før jeg kunne se synlige resultater. I løbet af 2 måneder havde jeg tabt 6 kilo med en times løb hver dag. Jeg tror at for virkelig at skulle kunne se resultater bør man træne hver dag. Jeg mener, at det man taber først er væske og det kan gå forholdsvis hurtigt, først derefter begynder man at tære på fedtdepoterne.

Måske du bør træne mere for at sætte fedtforbrændingen i vejret?!

...eller spise mindre.

Trådstarter træner en del i forvejen. Hvis vedkommende er ny indenfor motion er det sandsynligt at overbelastningsskader vil forekomme. Et mindre energiindtag vil nok være at foretrække fremfor en øget træningsmængde.

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share